Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 373
    • Keski-Suomi

    Originally posted by makebm5 View Post
    Eilen kokeilin nollailla kaikki MHDn kautta löytvät adaptiot ja viimeiseksi nollasin tuon TB arvon. SItten virta pois ja takaisin sekä 30s odottelu.
    Ei vaikutusta JBn näyttämään avg ign arvoon. Lienee niin että tuo MHD ja JB valikon kautta tapahtuvat nollaukset vaikuttavat vain auton DMEn eikä JB:n arvoihin. Jostain varmaan löytyy tieto miten tuo JB nollataan.
    Muistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1234
      • Kainuu

      Originally posted by Krampus View Post
      Muistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.
      Näin kyllä mutta ei taida olla kohtaa jossa tuon ign arvon voisi nolla kun se näkyy read only sarakkeessa.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 258
        • Suomi

        Originally posted by makebm5 View Post
        Näin kyllä mutta ei taida olla kohtaa jossa tuon ign arvon voisi nolla kun se näkyy read only sarakkeessa.
        Juu ei. Ainut mitä keksii, olisi päivittää JB4 firmware uudestaan. :think
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 373
          • Keski-Suomi

          Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            Originally posted by alfaromeo View Post
            Juu ei. Ainut mitä keksii, olisi päivittää JB4 firmware uudestaan. :think
            Ei nollaa tuokaan.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1234
              • Kainuu

              Originally posted by Krampus View Post
              Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
              Kokeilu luontoinen juttu tämä ja luultavasti käy juuri niin että se palaa heti miten tuohon 3,5-4,0 missä se on pyörinyt. Alla syitä miksi noin voi käydä. Omalta kohdalta voi raksia tuosta pois tulpat,puolat ja likaiset imuventtiilit. Muista kohdin ei varmuutta.

              • Tune too aggressive for fueling
              • Spark plugs
              • Ignition coils
              • Leaking injector(s)
              • Dirty intake valves in need of cleaning/walnut blast
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Krampus
                  BTCF Member
                  • Nov 2017
                  • 373
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
                  https://datazap.me/u/marker/race-bef...-4-14-18-24-35
                  Joku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.
                  E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                  F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                  Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1234
                    • Kainuu

                    Originally posted by Krampus View Post
                    Joku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.
                    Tuossa alussa kävin niin että oltiin vielä juuri alle sen öljynlämmön jossa JB rajoittaa ahtoja.
                    Nuo oli ihan ensimmäiset vedot niin sopeuttaneeko sitten JB vielä noita AFR arvoja. Tälläinen teksti löytyy JB logia käsittelevästä topicista.

                    AFR/AFR2
                    Air-Fuel ratios for bank 1 and bank 2, respectively. Under lower engine loads AFR's are typically around 14.5-15:1. AFR's of 20:1 are typical when coasting/off the throttle. Under WOT on pump gas, AFR's commonly sit around 13.5-14:1 at peak torque and 12.5-13:1 at peak horsepower. These air-fuel ratios may seem lean to those coming from non-direct injected engines. However, higher (leaner) AFR's are normal on direct injected engines like the N54.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 258
                      • Suomi

                      Aikamoista "runkkaamista" tuo logi Kannattaa ajella hetken aikaa ja sitten ottaa muutama puhdas veto talteen. Sitten näkee mitä siellä tapahtuu..
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1234
                        • Kainuu

                        Miten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 258
                          • Suomi

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          Miten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?
                          Toki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.

                          Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.

                          Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1234
                            • Kainuu

                            Originally posted by alfaromeo View Post
                            Toki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.

                            Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.

                            Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.
                            Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • Krampus
                              BTCF Member
                              • Nov 2017
                              • 373
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by makebm5 View Post
                              Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?
                              On väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.
                              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                              F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1234
                                • Kainuu

                                Originally posted by Krampus View Post
                                On väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.
                                Totta mutta saako vakio N54:ssa montakaan hevosta lisää tuolla 102 vs 106 oktaanilla. Toki tuo on kohtuu helppo selvittää kun katsoo JB:n avg ign arvoa.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎