Originally posted by makebm5
View Post
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Muistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
-
Näin kyllä mutta ei taida olla kohtaa jossa tuon ign arvon voisi nolla kun se näkyy read only sarakkeessa.Originally posted by Krampus View PostMuistelen, että JB4:sta ei saa defaultti arvoille vaan ne pitää itse syöttää, miten jb4tech sivuilta löytyy. Oli joskus tainut olla tehdasarvojen palautus, mutta oli tullut "liikaa" ongelmia käyttäjille.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Avg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Kokeilu luontoinen juttu tämä ja luultavasti käy juuri niin että se palaa heti miten tuohon 3,5-4,0 missä se on pyörinyt. Alla syitä miksi noin voi käydä. Omalta kohdalta voi raksia tuosta pois tulpat,puolat ja likaiset imuventtiilit. Muista kohdin ei varmuutta.Originally posted by Krampus View PostAvg ign arvo tippuu äkkiä, jos kaikki on ok ja ei tarvitse edes montaa minuuttia ajaa. En näe syytä, miksi se pitäisi nollata :think Vaikka sen saisi nollattua ja asiat ei ole kunnossa niin samoihin lukemiin se palaa takaisin.
- Tune too aggressive for fueling
- Spark plugs
- Ignition coils
- Leaking injector(s)
- Dirty intake valves in need of cleaning/walnut blast
BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Race bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Joku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.Originally posted by makebm5 View PostRace bef tälle aamua sisään (8min kesti lataus) burble ja oscillation fix optiolla. Pari vetoa ja avg ign lähti vauhdilla tippumaan alaspäin. Aika eri tuntoinen laite kuin aiemmin. Lähtö risteyksestä normaalisti ja 2. vaihteella kun vauhtia oli 40-50 ja tästä kun laittoi kaasun pohjaan alkoi sutimaan.
https://datazap.me/u/marker/race-bef...-4-14-18-24-35E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
Tuossa alussa kävin niin että oltiin vielä juuri alle sen öljynlämmön jossa JB rajoittaa ahtoja.Originally posted by Krampus View PostJoku pielessä kun boost target 8psi koko kierrosalueen? Laihalla tuo minusta käy kun 43xxrpm 13,8 tai, jos ahtopaineita olisi noilla kierroksilla enemmän niin silloin ainakin.
Nuo oli ihan ensimmäiset vedot niin sopeuttaneeko sitten JB vielä noita AFR arvoja. Tälläinen teksti löytyy JB logia käsittelevästä topicista.
AFR/AFR2
Air-Fuel ratios for bank 1 and bank 2, respectively. Under lower engine loads AFR's are typically around 14.5-15:1. AFR's of 20:1 are typical when coasting/off the throttle. Under WOT on pump gas, AFR's commonly sit around 13.5-14:1 at peak torque and 12.5-13:1 at peak horsepower. These air-fuel ratios may seem lean to those coming from non-direct injected engines. However, higher (leaner) AFR's are normal on direct injected engines like the N54.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Miten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Toki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.Originally posted by makebm5 View PostMiten nuo polttoaine cocktailit niin onkohan käytännössä merkittävää eroa 95E/E85 tai 98E/E85 välillä oktaanien suhteen?
Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.
Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
Muotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?Originally posted by alfaromeo View PostToki. 95 on 95 oktaanista ja 98 on 98 oktaanista. E85 on 106 oktaanista.
Itse ajan E50 mixillä 98 ja e85. Tällöin oktaaniluku on 102.
Jos vaihtaisi ysivitoseen, lukema olisi 100,5 oktaania.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
On väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.Originally posted by makebm5 View PostMuotoilin huonosti mutta tarkoitin että liekkö tehojen yms kannalta mitään eroa kun pysytään vakioahtimilla olevasta N54:sta?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
Totta mutta saako vakio N54:ssa montakaan hevosta lisää tuolla 102 vs 106 oktaanilla. Toki tuo on kohtuu helppo selvittää kun katsoo JB:n avg ign arvoa.Originally posted by Krampus View PostOn väliä. Jos puristuskestävyys ei polttoaineessa riitä niin tekee sytytysennakoiden korjauksia=vähemmän tehoa ja riippuu kuinka kireeksi moottorinohjaimessa on laitettu ennakot.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
Comment