BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tower
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 27
    • Finland

    Originally posted by nappe74 View Post
    Taisit puhua miut just ympäri !!

    Edit: käykö kunnolliseksi laturiksi CTEKin perusversio?
    Itselläni on tollanen perus 10ah laturi mut mitä isompi sen varmempi.
    E61 530D
    ex E91 LCI 325D Alpinweiss III
    ex E60 LCI 535i

    Comment

    • konda
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 36
      • Mikkeli

      Originally posted by Tower View Post
      Obd-kaapeli maksaa muutaman kympin ja otg-kaapeli vajaan kympin. Mhd lisenssi on 105€ ja stage1 karttapaketti vajaa 50€. Ja sit kunnollinen akkulaturi.

      Stage1+ (fmic) kartalla ja 98-bensalla saa Mhd:n mukaan sen 380-385hv ja noin 600nm. Omassa autossa juuri tämä ohjelma ja hyvin on toiminut,suosittelen!
      Tässä nyt funtsinut tuota edellä mainittua vaihtoehtoa versus jb4+db+flash.

      Jos ero on noin 50hv ja hinnan ero tuo niin?? Missaanko nyt jotain? Eli siis onko tuossa jb4 vaihtoehdossa jotain erittäin selkeetä plussaa mikä puoltaisi sen hankintaa? Muukuin jatkojalostus mahdollisuudet?

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        On se parempi ja kyllä se jatkojalostus kannattaa ottaa myös huomioon. Mitä jos haluat myydä auton niin voit jb4 myydä vielä 250-300€ eteenpäin.

        Mutta mhd on kyllä kanssa hyvä. Jompi kumpi noista...
        BMW i4M50

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          No ei!

          Auton ecua pitää ohjelmoida lähes aina ja JB4 tulee siihen lisäksi.
          Mhd voi säätää kaiken mitä JB4:lla. Jb4 tekee asioista vain helpompaa ja nopeampaa.
          Hyvä esimerkki. Kun säädetään autosta maksimi käyttö tehoa. Ensin eculle ohjelmoidaan bensansyöttö ja ennakot kohdalle. Sitten ruvetaan ehtimään isointa ahtopainette joka ei aiheuta nakutusta.
          JB4 + Bluetooth = ajat login, katsot puhelimesta login, säädät paineen, ja heti uutta logia.
          Pelkkä MHD= sama homma mutta kaikki ahtopaineen muutokset tehdään nyt auton softaan joka ohjelmoidaan eculle. Mukana todennäköisesti tabletti ja tietokone molemmat. Molemmat koko ajan käytössä.

          JB4 on todella paljon säätöjä, kaasupolkimen vasta, hukkaporttien säätöjä useita, metanolin-, nitron-, PI-, korkeapaine bensapumpun automaattinen ohjaus, turbojen säätökartat ja niille vapaa ohjaus jne.....
          Siinä on myös hyvät alku asetukset ja se oppii itsestään eli on tosi helppo käyttää

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            Mitäs tästä paketista "puuttuu" normaaliin JB4 pakettiin verrattuna kun on nuin halpa??

            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Originally posted by nappe74 View Post
              Mitäs tästä paketista "puuttuu" normaaliin JB4 pakettiin verrattuna kun on nuin halpa??

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=341584
              Unohd tuo lelu, siitä puuttuu oikeastaan kaikki.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by böntti View Post
                Unohd tuo lelu, siitä puuttuu oikeastaan kaikki.
                Jaa, onko käyttökokemusta paljonkin omalta kohdalta?
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5465
                  • S:t Karins

                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Mitäs tästä paketista "puuttuu" normaaliin JB4 pakettiin verrattuna kun on nuin halpa??

                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=341584
                  Se että tuo ei oli JB4 G5 vaan JB+. Eri asia.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    On kyllä hyvin paljon tietoa bemarin tekniikasta ja tuota JB+ mokkulaa on aivan turha verrata JB4:ään. Tuohan vain huijaa jotain yksittäistä anturiarvoa, veikkaisin ahtopainetta. Ei sillä etteikö se tarkoituksessaan toimisi, mutta ei se kunnolla säädettävä ole jne. Eli kyllä, se on lelu jos vertailukohtana on JB4.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by böntti View Post
                      On kyllä hyvin paljon tietoa bemarin tekniikasta ja tuota JB+ mokkulaa on aivan turha verrata JB4:ään. Tuohan vain huijaa jotain yksittäistä anturiarvoa, veikkaisin ahtopainetta. Ei sillä etteikö se tarkoituksessaan toimisi, mutta ei se kunnolla säädettävä ole jne. Eli kyllä, se on lelu jos vertailukohtana on JB4.
                      Ei sitä jb4:ään ole kait tarkoituskaan verrata (minun ainakaan).

                      Mulla on kokemusta molemmista (jb+ ja jb4) N54:ssa omalla kohdallani.
                      Voit pitää sitä leluna, mutta se tosiaan toimi, kuten jb4:kin mulla ongelmitta ja antoi vakioon verrattuna potkua lisää mukavasti. Molemmat tarkoituksiinsa toimivia laitteita.
                      Last edited by BFI18; 05-03-2017, 09:37. Reason: Lisäys
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        Hintaerohan noissa JB+ vs. JB4 on huomattava mikä tietty tuon plussan suuri etu !! Tehoja ei tule plussalla niin paljoa mutta aika mukavasti kuitenkin...
                        Onko plussassa jotain selkeitä huonoja puolia miksi sitä ei kannattaisi laittaa... edullisesta hinnasta huolimatta??
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by nappe74 View Post
                          Hintaerohan noissa JB+ vs. JB4 on huomattava mikä tietty tuon plussan suuri etu !! Tehoja ei tule plussalla niin paljoa mutta aika mukavasti kuitenkin...
                          Onko plussassa jotain selkeitä huonoja puolia miksi sitä ei kannattaisi laittaa... edullisesta hinnasta huolimatta??
                          MHD on vähän kalliimpi mutta parempi, koska muutokset tehdään suoraan softaan. Tuo JB+ on varmaan helpoin vaihtoehto ja sen saa tarvittaessa nopeasti irti.

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            Onko tämä nyt joku sketsi? JB4 vs JB+
                            Mikä ero on moottorin ohjaus järjestelmällä ja ahtopaineen huijaus potenttietrillä?
                            No vastaus on kaikki.
                            Jos joku on saanut näillä eroa 11hv:ta niin hurraa ja JB+ on just se mitä tarvitset pysy siinä.
                            Samoin edelleen tämä mhd vs JB4. Jos ja todellakin jos on tarkoitus ottaa moottorista se +450hv niin keskustellaan vain että mhd + JB4 vai pelkkä mhd.
                            Vastaus on ihan tuunaajan viitseliäisyydestä kiinni. Yleensä se JB4+mhd on helpoin. Jos jaksaa perehtyä ja nähdä todella vaivaa on mhd varmaankin parempi. Yleensä aina mhd + JB4 combo, koska se on todella paljon helpompi.
                            Last edited by Pohjoisen Poika; 05-03-2017, 04:19.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5465
                              • S:t Karins

                              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                              Yleensä aina mhd + JB4 combo, koska se on todella paljon helpompi.
                              Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin..
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • mopo75
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 34
                                • HML

                                Jb4 odottaa asennusta

                                Moi, autona 1M konetyyppi n54 katit on jo pois ja JB4 odottaa asennusta. Oikeastaan haluaisin puhuja ihmisen kanssa kenellä vastaavat jo kiinni autossa ja oikeita kokemuksia ko. Boksissa jne. Soittakaa tai laittakaa tekstari niin soitan kun hyvä hetki.

                                Nim. pientä epäröimättä laitanko katit takaisin vai JB4:n kiinni...

                                Numero nolla neljä nolla 5840346

                                Comment

                                Working...
                                X