Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    Topster: nyt on semmoinen setti kasassa että varmasti liikkuu

    Noi MHD ohjelmat on ehkä hyvät kun pelataan noiden fbo autojen kanssa. Nyt olisi asiallista teetättää tai säädättää auto jollain joka osaa muokata tuota softaa. En tiedä yhtään +500hv autoa jossa ei olisi custom ohjelmaa.

    E85 on polttoaineena paljon parempi tässä kohtaa. Lämpökuorma pysyy reilusti matalampana, eikä nakutus ole ongelmana. Talvella riittää että laittaa 10-30% bensaa sekaan. Silloin ei tarvitse vaihtaa softaa kokonaan.
    Se ei oikein toimi niin että vaihtaa softan kun polttoaine vaihtuu sieltä menee säätöjä uusiksi oikein reilusti.

    Olisi myös paljon turvallisempi ajaa E85:lla. JB4 PI-ohjain vie JB4:n ainoan pinnin jolla viedään tietoa takaisin päin. JB4 ei silloin tiedä jos metanoli loppuu tai hajoaa. Eikä siis osaa laittaa suojaa päälle ennen kuin nakutus on järkyttävä tai metanolin puuttuminen vetää koneen laihalle.

    Mikä boksi sinulla on PI:tä ohjaamassa?

    Comment

    • Topster
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 31
      • Oulu

      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
      Topster: nyt on semmoinen setti kasassa että varmasti liikkuu

      Nyt olisi asiallista teetättää tai säädättää auto jollain joka osaa muokata tuota softaa.

      E85 on polttoaineena paljon parempi tässä kohtaa.

      Mikä boksi sinulla on PI:tä ohjaamassa?
      Tackar! Siihenhän tässä tähdätään... Pito kai tässä alkaa jo nyt olla enemmänkin ongelmana. Nastoilla on aika villi fiilis, kun satasen vauhdista kiihdyttäessä meinaa perä vispata sivusuuntaan... Sivukysymyksenä: Oletteko tehneet mitään perän ripustuksille tms. pidon parantamiseksi? Quaife on tarkoitus heittää paikalleen vielä kesän kynnyksellä, josko se vähän auttaisi.

      Joskus aiemminkin yrittänyt huudella täällä apua näissä hommissa paikallisesti, mutta eipä taida täältä Oulun seudulta oikein löytyä N54 osaajia/harrastajia... Osaisiko joku suositella täältäpäin softaosaajaa, joka saisi siis laitettua kustomoidun softan sisään? Vai saako tuon tehtyä esim. MHD:n kautta etänä?

      Ehkä mun pitää vielä harkita tuota E85 käyttämistä pääsääntöisenä juomana. PI:n kanssahan ei pitäisi olla ongelmaa 100%:n litkun käyttämisessäkään.

      SplitSec AIC6 tulee ohjaamaan PI:tä alistettuna JB4:lle.
      G31 520d x-drive 2017
      Porsche Cayenne Turbo 2006
      VW Kupla 1967

      Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
      TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
      Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
      Ex- Käyttis F11 530D
      Ex- Suzuki Hayabusa

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2092
        • Naantali

        Originally posted by Topster View Post
        Tackar! Siihenhän tässä tähdätään... Pito kai tässä alkaa jo nyt olla enemmänkin ongelmana. Nastoilla on aika villi fiilis, kun satasen vauhdista kiihdyttäessä meinaa perä vispata sivusuuntaan... Sivukysymyksenä: Oletteko tehneet mitään perän ripustuksille tms. pidon parantamiseksi? Quaife on tarkoitus heittää paikalleen vielä kesän kynnyksellä, josko se vähän auttaisi.

        Joskus aiemminkin yrittänyt huudella täällä apua näissä hommissa paikallisesti, mutta eipä taida täältä Oulun seudulta oikein löytyä N54 osaajia/harrastajia... Osaisiko joku suositella täältäpäin softaosaajaa, joka saisi siis laitettua kustomoidun softan sisään? Vai saako tuon tehtyä esim. MHD:n kautta etänä?

        Ehkä mun pitää vielä harkita tuota E85 käyttämistä pääsääntöisenä juomana. PI:n kanssahan ei pitäisi olla ongelmaa 100%:n litkun käyttämisessäkään.

        SplitSec AIC6 tulee ohjaamaan PI:tä alistettuna JB4:lle.
        Alkuperäinen perä ja ei ongelmia kesärenkailla pidon kanssa. Laita Kumhot alle todella hyvä pito.
        Takapäähän vaihdeltu uretaanipuslia jonkun verran että ei vetele kiihdytyksissä.

        N54 tech foorumilla nic Trebila tekee hyviä softia. Ranskalainen kaveri ja tekee ne MHD kautta softtavaksi. Laita viestiä sille. Maksaa n.150€
        Sun täytyy vaan lähettää sille alkuperäinen softasi ja logeja se hieroo sitten softan kohdalleen.
        Last edited by miyli; 29-03-2017, 08:00.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Tässä vielä linkki trebilan omaan threadiin n54techin puolella.

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            Originally posted by Topster View Post
            Tackar!
            SplitSec AIC6 tulee ohjaamaan PI:tä alistettuna JB4:lle.
            Tämä on hyvä ohjain sillä tavalla että saat metanolin ohjaimen kokonaan kiinni. Silloin JB4 heittää ahdot alas heti jos tulo loppuu. MUTTA se on myös yksi ohjelmoitava purkki lisää, eli vaatii hieman enemmän säätö vaiheessa kuin JB4 oma ohjain.

            Perään kannattaa laittaa "kaikki" samalla kun se irroitetaan. Quaife on hyvä. Kaikki puslat kannattaa vaihtaa. Jammü Nimimerkillä on myynnissä kaikki puslat. Heitäs hänelle viesti niin säästät ison kasan noiden hankinnassa.
            Vähintään kannattaa vaihtaa isot apurungon puslat ja perän puslat, mutta ennemmin ihan kaikki.
            Last edited by Pohjoisen Poika; 29-03-2017, 09:02.

            Comment

            • larippa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 110
              • hki

              Juu pakko kompata muita että on kyllä hienojen viritysosien haaskausta jos ei E85:ta käytetä polttoaineena.
              e90 335i AT
              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5442
                • S:t Karins

                Originally posted by Topster View Post
                SplitSec AIC6 tulee ohjaamaan PI:tä alistettuna JB4:lle.
                Sullhan oli stage 2 lpfp? Eli vain yksi walbro tankissa. Eikö PI ohjaus menisi yksinkertaisimmillaan ihan paineanturilla a'la TBI?
                Mutta kova paketti sulla on. Ja ehdottomasti Trebilan custom softa. Ei tule murheita
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Sullhan oli stage 2 lpfp? Eli vain yksi walbro tankissa. Eikö PI ohjaus menisi yksinkertaisimmillaan ihan paineanturilla a'la TBI?
                  Mutta kova paketti sulla on. Ja ehdottomasti Trebilan custom softa. Ei tule murheita
                  ei menisi. 3,3l soppaa / minuutissa suuttimista läpi?!

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    No joko jollain on xHP sisällä? Miltä vaikuttaa?

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2092
                      • Naantali

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      No joko jollain on xHP sisällä? Miltä vaikuttaa?
                      Ei taida saada 1/2007 autoon, heti laittaisin jos saisi.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Mä latasin eilen XHP stage 3:sen. Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta... Johtuen ilmeisesti adaptaatioista niin vähän erikoisesti alkuun vaihtaa. Tosi kevyellä kaasulla erittäin hyvä, mutta kun pedaali noin 50% ja kiihdyttää niin vaihtaessa tuntuu, että joku painais jarrua samaan aikaan eli ei voi kauheen smoothiks sanoo. Täyskaasulla leipoo kyllä m-moodilla melko nopeesti ja ärhäkästi vaihteen sisään.

                        Pitää nyt viikko ainaki kruisailla ja kattoo miten laatikko sopeutuu. Uudet öljytkin juuri vaihdoin, kun hajosi mekatroniikan ja rungon välinen tiiviste ja ei menny enää vaihteet silmään(paineet karkas väärään paikkaan). Alpinan kanssa oli myös alkuun vähän samoja oireita, niin kattellaa rauhassa. Täytyy ottaa sille kaverille logia jossei ala paranemaan.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          Mites PI asentaneilla, eikö hirvitä yhtään että DME ei ohjaa sitä polttoaineen syöttöä täysin? Mua vähän kiehtoisi toi Pure S2 turbo tohon M2:seen, mutta se vaatisi pakosti PI:n tai jäätävän taperin map6:lle. Jotenkin vaan pelottaa tommosen ulkopuolisen muuttujan tuominen tohon mukaan.

                          Vai oonko vaan vainoharhainen omineen?
                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Oheista vikakoodia pukkaa tyhjäkäynnillä kaasuttelemalla. Tuttu kellekkään? N54 siis koneena.
                            Epäilys että jompikumpi solenoidi voisi olla viallinen koska toinen oli ohitettu kokonaan. Nyt ei muista enää kumpi ja letkut kytketty kuten tehtaalta :think

                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • P33P33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2015
                              • 181
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Supa View Post
                              Oheista vikakoodia pukkaa tyhjäkäynnillä kaasuttelemalla. Tuttu kellekkään? N54 siis koneena.
                              Epäilys että jompikumpi solenoidi voisi olla viallinen koska toinen oli ohitettu kokonaan. Nyt ei muista enää kumpi ja letkut kytketty kuten tehtaalta :think
                              Ei anna muita koodeja? Mulla tuo koodi usein tulee kylkiäisenä kun joku muu koodi tulee ensin eli vaikka overboostista. Mutta ilman muita koodeja vois varmaan liittyä solenoideihin, eli mutuiluksi menee:think
                              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                              Comment

                              • Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

                                Originally posted by jyrbba69 View Post
                                Mites PI asentaneilla, eikö hirvitä yhtään että DME ei ohjaa sitä polttoaineen syöttöä täysin? Mua vähän kiehtoisi toi Pure S2 turbo tohon M2:seen, mutta se vaatisi pakosti PI:n tai jäätävän taperin map6:lle. Jotenkin vaan pelottaa tommosen ulkopuolisen muuttujan tuominen tohon mukaan.

                                Vai oonko vaan vainoharhainen omineen?
                                Ei jännitä. PI on ainut fiksusti ohjatti lisäruisku. Se huomioi bensanpaineen ja kuormituksen. Polttoainetta menee moottoriin silloin kun sitä sinne tarvitsee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎