Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teko View PostE90 325i -05, ajettu 110tkm. Auto starttaa normaalisti ja ajossa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on, että (kylmä) käynnistyksen jälkeen auto täristää/heiluu tyhjäkäynnillä ärsyttävästi hetken ajan ja kierroslukumittari seilaa puolen sentin liikettä edestakasin. Kestää max. Minuutin verran ja sen jälkeen ei ongelmaa. Automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu 100tkm kohdalla.
Kellään kokemusta mistä kannattais alkaa vikaa hakemaan? Olen googletellut ja löytyy varmaan 10 mahdollista vinkkiä, jota pitäisi alkaa tutkimaan..
Mitään vikavaloa ei pala mittaristossa, eikä Carly Bmw löydä mitään vikakoodia.. Vähän outoa.
Ajattelin aluksi vaihtaa tulpat ja ostaa yhden uuden sytytyspuolan, jonka paikkaa kokeilen vaihtaa järjestyksessä, jos vaikka puola olisi paskana.
Mutta eipä tuo kyllä haitannut menoa millään, auto toimi ihan normaalisti...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostIKH tai joku vastaava oikea kauppa, löytynee sopiva hylsy hyllystä eikä maksa miljoonaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by teko View PostE90 325i -05, ajettu 110tkm. Auto starttaa normaalisti ja ajossa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on, että (kylmä) käynnistyksen jälkeen auto täristää/heiluu tyhjäkäynnillä ärsyttävästi hetken ajan ja kierroslukumittari seilaa puolen sentin liikettä edestakasin. Kestää max. Minuutin verran ja sen jälkeen ei ongelmaa. Automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu 100tkm kohdalla.
Kellään kokemusta mistä kannattais alkaa vikaa hakemaan? Olen googletellut ja löytyy varmaan 10 mahdollista vinkkiä, jota pitäisi alkaa tutkimaan..
Mitään vikavaloa ei pala mittaristossa, eikä Carly Bmw löydä mitään vikakoodia.. Vähän outoa.
Ajattelin aluksi vaihtaa tulpat ja ostaa yhden uuden sytytyspuolan, jonka paikkaa kokeilen vaihtaa järjestyksessä, jos vaikka puola olisi paskana.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo itse kun etsin, niin työkalukaupoista olisi saanut ~40€ hintaan hylsyn.. Moni tälläkin foorumilla on hankkinut tuon hylsyn ja maksanut siitä suunnilleen tuon motonet sarjan hinnan. Mainitaan nyt vaikka fixus 45€.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostHain sen motonetin setin..hyvin aukesi. Seuraava ongelma onkin akselin ulommaisen osan irroitus. Ei tunnu lähtevän lekalla paukuttelemalla. Olisko vinkkejä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Auto E90 -08/09, idrive ei näytä enää öljyntason, ei suoranaisesti herjaa mitään, näytössä vaan lukee mittaa moottorin öljyntasoa . . ...ja idrive valikossa öljykannun kohdalla on sellainen väkänen jota en muista ennen nähneeni.
Onko näissä ollut muuta ongelmaa kuin öljytasonanturi vikaa?
ps. Auto oli vasta öljynvaihdossa, mutta näyttö toimi kyllä operaation jälkeen.F10 530d xdrive LCI
EX: E90 320d xdrive LCI
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMeinasitko vetarin irroitusta navasta? Sieltä motonetistä löytyy ulosvetäjä, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...0mm-kukkomalli. Toki löytyy muualtakin, mutta taitaa olla yksi halvimmasta paikoista ostaa. Ellei ulosvetäjä jaksa sitä irroittaa, niin ulosvetäjä tiukalle ja sillä lekalla isällisellä otteella lyömään siihen ulosvetäjän päähän.
Eli ei välttämättä lähde ulosvetäjällä...G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by awd-69 View PostAuto E90 -08/09, idrive ei näytä enää öljyntason, ei suoranaisesti herjaa mitään, näytössä vaan lukee mittaa moottorin öljyntasoa . . ...ja idrive valikossa öljykannun kohdalla on sellainen väkänen jota en muista ennen nähneeni.
Onko näissä ollut muuta ongelmaa kuin öljytasonanturi vikaa?
ps. Auto oli vasta öljynvaihdossa, mutta näyttö toimi kyllä operaation jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMeinasitko vetarin irroitusta navasta? Sieltä motonetistä löytyy ulosvetäjä, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...0mm-kukkomalli. Toki löytyy muualtakin, mutta taitaa olla yksi halvimmasta paikoista ostaa. Ellei ulosvetäjä jaksa sitä irroittaa, niin ulosvetäjä tiukalle ja sillä lekalla isällisellä otteella lyömään siihen ulosvetäjän päähän.
Kiitos neuvoista!
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostMulla ei irronnu vetari navasta kun ex 325da :han vaihtelin takapyöränlaakeria. Vieläkin lämmöllä muistelen sitä remonttia kun yritettiin prässätä sitä irti... Lopulta napsahti olka-akselista yks korva poikki, romuttamolta käytetty 150€ osa tilalle ja vanha piti rälläköidä vetarin ympäriltä pois ettei sitäki tarvinnu ostaa.
Eli ei välttämättä lähde ulosvetäjällä...
Originally posted by aku1979 View PostJuu vetarin irroitusta navasta. Mulla oli juuri tuo motonetin härveli, mutta en oikein keksinyt miten sen saisi kiinni kun ei levyn taakse yllä mitenkään. Tein sitten niin, että laitoin pyöränpultteihin metallilevyt, kiristin ulosvetäjää minkä pystyi(levyt ohutta metallia) ja annoin taas lekaa...sitten vetari alkoi liikkua. Eli kuten myös ohjeistit
Kiitos neuvoista!
Hyvä kun sait irti. Itse kanssa taistelin tuon sigun auton kanssa. Kaksi ulosvetäjää antautui, kun yritin ilman lekaa saada irti. Itse otin levyn pois ja laitoin ulosvetäjän ottamaan kiinni navasta tähän tyyliin:
Tuossa toki kolmijalkainen, mutta sama idea sen kaksijalkaisenkin kanssa toimii.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPrässi on ihan hyvä, mutta sillä hajottaa äkkiä kuten itsekin sait huomata. Ulosvetäjä+leka yhdistelmässä on se hyvä, että siihen tulee isku, joka monesti saa osat irtoamaan. Lekaa kätevämpi on tietenkin paineilmavasara. Eli ulosvetäjä tiukalla ja päähän paineilmavasara/leka. Ellei sillä lähde, niin lämpöä vielä lisäksi.
Hyvä kun sait irti. Itse kanssa taistelin tuon sigun auton kanssa. Kaksi ulosvetäjää antautui, kun yritin ilman lekaa saada irti. Itse otin levyn pois ja laitoin ulosvetäjän ottamaan kiinni navasta tähän tyyliin:
Tuossa toki kolmijalkainen, mutta sama idea sen kaksijalkaisenkin kanssa toimii.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPrässi on ihan hyvä, mutta sillä hajottaa äkkiä kuten itsekin sait huomata. Ulosvetäjä+leka yhdistelmässä on se hyvä, että siihen tulee isku, joka monesti saa osat irtoamaan. Lekaa kätevämpi on tietenkin paineilmavasara. Eli ulosvetäjä tiukalla ja päähän paineilmavasara/leka. Ellei sillä lähde, niin lämpöä vielä.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Comment