Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    #61
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuosta sarjasta löytyy 12-kulmaiset hylsyt 30mm, 32mm ja 36mm ja kuusiokolohylsyt 14, 17 ja 19 mm. Mikäli hylsyllä ei ole kiire ja ulkomailta tilaaminen onnistuu, niin esim. ebay:sta saa aika edullisesti. Itse tilasin 12-kulmaisen 36mm Sealey hylsyn lifetime takuulla, maksoi ~12€.
    IKH tai joku vastaava oikea kauppa, löytynee sopiva hylsy hyllystä eikä maksa miljoonaa.

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2845
      • South Carelia

      #62
      Originally posted by teko View Post
      E90 325i -05, ajettu 110tkm. Auto starttaa normaalisti ja ajossa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on, että (kylmä) käynnistyksen jälkeen auto täristää/heiluu tyhjäkäynnillä ärsyttävästi hetken ajan ja kierroslukumittari seilaa puolen sentin liikettä edestakasin. Kestää max. Minuutin verran ja sen jälkeen ei ongelmaa. Automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu 100tkm kohdalla.

      Kellään kokemusta mistä kannattais alkaa vikaa hakemaan? Olen googletellut ja löytyy varmaan 10 mahdollista vinkkiä, jota pitäisi alkaa tutkimaan..

      Mitään vikavaloa ei pala mittaristossa, eikä Carly Bmw löydä mitään vikakoodia.. Vähän outoa.

      Ajattelin aluksi vaihtaa tulpat ja ostaa yhden uuden sytytyspuolan, jonka paikkaa kokeilen vaihtaa järjestyksessä, jos vaikka puola olisi paskana.
      Itsellä oli vastaava oire koko omistukseni ajan ex E60:ssä mutta ainakaan tulppien vaihto ei auttanut asiaan !!
      Mutta eipä tuo kyllä haitannut menoa millään, auto toimi ihan normaalisti...
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #63
        Originally posted by *makke* View Post
        IKH tai joku vastaava oikea kauppa, löytynee sopiva hylsy hyllystä eikä maksa miljoonaa.
        No itse kun etsin, niin työkalukaupoista olisi saanut ~40€ hintaan hylsyn.. Moni tälläkin foorumilla on hankkinut tuon hylsyn ja maksanut siitä suunnilleen tuon motonet sarjan hinnan. Mainitaan nyt vaikka fixus 45€.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2093
          • *

          #64
          Originally posted by teko View Post
          E90 325i -05, ajettu 110tkm. Auto starttaa normaalisti ja ajossa ei ole mitään ongelmaa. Ainut ongelma on, että (kylmä) käynnistyksen jälkeen auto täristää/heiluu tyhjäkäynnillä ärsyttävästi hetken ajan ja kierroslukumittari seilaa puolen sentin liikettä edestakasin. Kestää max. Minuutin verran ja sen jälkeen ei ongelmaa. Automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu 100tkm kohdalla.

          Kellään kokemusta mistä kannattais alkaa vikaa hakemaan? Olen googletellut ja löytyy varmaan 10 mahdollista vinkkiä, jota pitäisi alkaa tutkimaan..

          Mitään vikavaloa ei pala mittaristossa, eikä Carly Bmw löydä mitään vikakoodia.. Vähän outoa.

          Ajattelin aluksi vaihtaa tulpat ja ostaa yhden uuden sytytyspuolan, jonka paikkaa kokeilen vaihtaa järjestyksessä, jos vaikka puola olisi paskana.
          Puolat vaihtoon.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by HTK12 View Post
            No itse kun etsin, niin työkalukaupoista olisi saanut ~40€ hintaan hylsyn.. Moni tälläkin foorumilla on hankkinut tuon hylsyn ja maksanut siitä suunnilleen tuon motonet sarjan hinnan. Mainitaan nyt vaikka fixus 45€.
            Hain sen motonetin setin..hyvin aukesi. Seuraava ongelma onkin akselin ulommaisen osan irroitus. Ei tunnu lähtevän lekalla paukuttelemalla. Olisko vinkkejä?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by aku1979 View Post
              Hain sen motonetin setin..hyvin aukesi. Seuraava ongelma onkin akselin ulommaisen osan irroitus. Ei tunnu lähtevän lekalla paukuttelemalla. Olisko vinkkejä?
              Meinasitko vetarin irroitusta navasta? Sieltä motonetistä löytyy ulosvetäjä, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...0mm-kukkomalli. Toki löytyy muualtakin, mutta taitaa olla yksi halvimmasta paikoista ostaa. Ellei ulosvetäjä jaksa sitä irroittaa, niin ulosvetäjä tiukalle ja sillä lekalla isällisellä otteella lyömään siihen ulosvetäjän päähän.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • awd-69
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 229
                • Sawo

                #67
                Auto E90 -08/09, idrive ei näytä enää öljyntason, ei suoranaisesti herjaa mitään, näytössä vaan lukee mittaa moottorin öljyntasoa . . ...ja idrive valikossa öljykannun kohdalla on sellainen väkänen jota en muista ennen nähneeni.

                Onko näissä ollut muuta ongelmaa kuin öljytasonanturi vikaa?
                ps. Auto oli vasta öljynvaihdossa, mutta näyttö toimi kyllä operaation jälkeen.
                F10 530d xdrive LCI

                EX: E90 320d xdrive LCI

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Meinasitko vetarin irroitusta navasta? Sieltä motonetistä löytyy ulosvetäjä, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...0mm-kukkomalli. Toki löytyy muualtakin, mutta taitaa olla yksi halvimmasta paikoista ostaa. Ellei ulosvetäjä jaksa sitä irroittaa, niin ulosvetäjä tiukalle ja sillä lekalla isällisellä otteella lyömään siihen ulosvetäjän päähän.
                  Mulla ei irronnu vetari navasta kun ex 325da :han vaihtelin takapyöränlaakeria. Vieläkin lämmöllä muistelen sitä remonttia kun yritettiin prässätä sitä irti... Lopulta napsahti olka-akselista yks korva poikki, romuttamolta käytetty 150€ osa tilalle ja vanha piti rälläköidä vetarin ympäriltä pois ettei sitäki tarvinnu ostaa.

                  Eli ei välttämättä lähde ulosvetäjällä...
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by awd-69 View Post
                    Auto E90 -08/09, idrive ei näytä enää öljyntason, ei suoranaisesti herjaa mitään, näytössä vaan lukee mittaa moottorin öljyntasoa . . ...ja idrive valikossa öljykannun kohdalla on sellainen väkänen jota en muista ennen nähneeni.

                    Onko näissä ollut muuta ongelmaa kuin öljytasonanturi vikaa?
                    ps. Auto oli vasta öljynvaihdossa, mutta näyttö toimi kyllä operaation jälkeen.
                    Se mittailee sitä tasoa joten odottele rauhassa vain

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Meinasitko vetarin irroitusta navasta? Sieltä motonetistä löytyy ulosvetäjä, vaikka tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/80301...0mm-kukkomalli. Toki löytyy muualtakin, mutta taitaa olla yksi halvimmasta paikoista ostaa. Ellei ulosvetäjä jaksa sitä irroittaa, niin ulosvetäjä tiukalle ja sillä lekalla isällisellä otteella lyömään siihen ulosvetäjän päähän.
                      Juu vetarin irroitusta navasta. Mulla oli juuri tuo motonetin härveli, mutta en oikein keksinyt miten sen saisi kiinni kun ei levyn taakse yllä mitenkään. Tein sitten niin, että laitoin pyöränpultteihin metallilevyt, kiristin ulosvetäjää minkä pystyi(levyt ohutta metallia) ja annoin taas lekaa...sitten vetari alkoi liikkua. Eli kuten myös ohjeistit

                      Kiitos neuvoista!

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #71
                        Originally posted by janne30 View Post
                        Mulla ei irronnu vetari navasta kun ex 325da :han vaihtelin takapyöränlaakeria. Vieläkin lämmöllä muistelen sitä remonttia kun yritettiin prässätä sitä irti... Lopulta napsahti olka-akselista yks korva poikki, romuttamolta käytetty 150€ osa tilalle ja vanha piti rälläköidä vetarin ympäriltä pois ettei sitäki tarvinnu ostaa.

                        Eli ei välttämättä lähde ulosvetäjällä...
                        Prässi on ihan hyvä, mutta sillä hajottaa äkkiä kuten itsekin sait huomata. Ulosvetäjä+leka yhdistelmässä on se hyvä, että siihen tulee isku, joka monesti saa osat irtoamaan. Lekaa kätevämpi on tietenkin paineilmavasara. Eli ulosvetäjä tiukalla ja päähän paineilmavasara/leka. Ellei sillä lähde, niin lämpöä vielä lisäksi.

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Juu vetarin irroitusta navasta. Mulla oli juuri tuo motonetin härveli, mutta en oikein keksinyt miten sen saisi kiinni kun ei levyn taakse yllä mitenkään. Tein sitten niin, että laitoin pyöränpultteihin metallilevyt, kiristin ulosvetäjää minkä pystyi(levyt ohutta metallia) ja annoin taas lekaa...sitten vetari alkoi liikkua. Eli kuten myös ohjeistit

                        Kiitos neuvoista!

                        Hyvä kun sait irti. Itse kanssa taistelin tuon sigun auton kanssa. Kaksi ulosvetäjää antautui, kun yritin ilman lekaa saada irti. Itse otin levyn pois ja laitoin ulosvetäjän ottamaan kiinni navasta tähän tyyliin:



                        Tuossa toki kolmijalkainen, mutta sama idea sen kaksijalkaisenkin kanssa toimii.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Prässi on ihan hyvä, mutta sillä hajottaa äkkiä kuten itsekin sait huomata. Ulosvetäjä+leka yhdistelmässä on se hyvä, että siihen tulee isku, joka monesti saa osat irtoamaan. Lekaa kätevämpi on tietenkin paineilmavasara. Eli ulosvetäjä tiukalla ja päähän paineilmavasara/leka. Ellei sillä lähde, niin lämpöä vielä lisäksi.




                          Hyvä kun sait irti. Itse kanssa taistelin tuon sigun auton kanssa. Kaksi ulosvetäjää antautui, kun yritin ilman lekaa saada irti. Itse otin levyn pois ja laitoin ulosvetäjän ottamaan kiinni navasta tähän tyyliin:



                          Tuossa toki kolmijalkainen, mutta sama idea sen kaksijalkaisenkin kanssa toimii.
                          ....ei mitään

                          Comment

                          • awd-69
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 229
                            • Sawo

                            #73
                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Se mittailee sitä tasoa joten odottele rauhassa vain
                            Noh, enpä tiedä. Aiemmin taso on tullut samantien....
                            F10 530d xdrive LCI

                            EX: E90 320d xdrive LCI

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by awd-69 View Post
                              Noh, enpä tiedä. Aiemmin taso on tullut samantien....
                              Kaverilla on myös sama hilavitkutin ja siinä ainakin kesti melko pitkään mitata tasoa.

                              Comment

                              • janne30
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 2198
                                • Vantaa

                                #75
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Prässi on ihan hyvä, mutta sillä hajottaa äkkiä kuten itsekin sait huomata. Ulosvetäjä+leka yhdistelmässä on se hyvä, että siihen tulee isku, joka monesti saa osat irtoamaan. Lekaa kätevämpi on tietenkin paineilmavasara. Eli ulosvetäjä tiukalla ja päähän paineilmavasara/leka. Ellei sillä lähde, niin lämpöä vielä.
                                Kokeiltiin ensin tuolla ulosvetäjällä, ei hievahtanutkaan, sitä ennen kokeiltiin paineilmavasaraa. Punahehkuksi pillillä ja prässiin 14t painetta, sit antautu ekana olka-akseli... Oli kyllä ihan mahdoton ja meinas vetarin booritki olla entiset ku oltiin kaikenlaista kokeiltu, meinas se pää vähän levitä
                                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                                1 x F20
                                3 x E30
                                2 x E36
                                5 x E46
                                3 x E9X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎