Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AC*
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 205
    • Tampere

    Originally posted by aku1979 View Post
    Täytyy olla 170e:n raitisilmansuodatin todella hyvä
    Niin mitä "kaikki suodattimet" sisältää? Myös moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin?

    Autokeskuksen öljynvaihtohuolto on 225€ sisältäen myös raitisilmansuodattimen https://www.autokeskus.fi/bmw/huoltopalvelut/

    Huollatin omani juuri, ja kohdalle osui nuo kaikki suodattimet öljyn lisäksi sekä etu jarrupalat. Autokeskuksella noin 600€ huolto ja palojen kanssa huoltomyyjän ympäripyöreä arvio oli "jää se alle tonniin jos ei levyjä tarvi vaihtaa".

    Kysyin ei-merkkihuollosta ja 470€ koko paketti, sinne vein auton.

    Jäi fiilis että perus öljynvaihtohuolto on ok-hintainen, mutta heti kun tehdään muuta niin hinta pomppaa...
    i4 M50

    Comment

    • Ruostepalo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 112
      • Helsinki

      Originally posted by AC* View Post
      Niin mitä "kaikki suodattimet" sisältää? Myös moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin?

      Autokeskuksen öljynvaihtohuolto on 225€ sisältäen myös raitisilmansuodattimen https://www.autokeskus.fi/bmw/huoltopalvelut/

      Huollatin omani juuri, ja kohdalle osui nuo kaikki suodattimet öljyn lisäksi sekä etu jarrupalat. Autokeskuksella noin 600€ huolto ja palojen kanssa huoltomyyjän ympäripyöreä arvio oli "jää se alle tonniin jos ei levyjä tarvi vaihtaa".

      Kysyin ei-merkkihuollosta ja 470€ koko paketti, sinne vein auton.

      Jäi fiilis että perus öljynvaihtohuolto on ok-hintainen, mutta heti kun tehdään muuta niin hinta pomppaa...
      Ai tuohon 470€ kuului myös jarrulevyt ja niiden vaihto? Missäs kävit homman hoitamassa?

      Ai näemmä asusteletkin Tampereella. Tuskin omaa sydäntä kauheasti sittenkään lämmittää, mutta ainahan noita päteviä paikkoja on hyvä jaella täällä.
      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

      Comment

      • AC*
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 205
        • Tampere

        Originally posted by Ruostepalo View Post
        Ai tuohon 470€ kuului myös jarrulevyt ja niiden vaihto? Missäs kävit homman hoitamassa?

        Ai näemmä asusteletkin Tampereella. Tuskin omaa sydäntä kauheasti sittenkään lämmittää, mutta ainahan noita päteviä paikkoja on hyvä jaella täällä.
        Ei levyjä, vain palat.

        Ferramen, Kankaanpää, muun koukkauksen yhteydessä sopivasti.

        Mutta pointti siinä että sisälsikö tarjouksesi nuo muutkin suodattimet? Lähinnä että verrataan vastaavaa sisältöä.
        i4 M50

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          Originally posted by AC* View Post
          Ei levyjä, vain palat.

          Ferramen, Kankaanpää, muun koukkauksen yhteydessä sopivasti.

          Mutta pointti siinä että sisälsikö tarjouksesi nuo muutkin suodattimet? Lähinnä että verrataan vastaavaa sisältöä.
          No nyt kun tarkemmin mietin, niin uskoisin, että varmaan sisälsi myös muutkin suodattimet öljynsuodattimetn ja raikasilmasuodattimen lisäksi. :think
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            Originally posted by Ruostepalo View Post
            Alkaa olemaan itsellä mittarissa rapiat 158tkm, ja ajattelin tuohon nyt vaihdattaa öljyt ja kaikki suodattimet. Soitin Bosch car serviceen herttoniemeen ja tiedustelin hintaa tälle setille, laskivat siellä sitten hinnaksi 433€.

            Onko tuo ihan riistohinta öljyjen ja kaikkien suodattimien vaihdosta? :think
            "kaikki öljyt", kuuluuko tuohon myös vaihdelaatikko ja perä? Ainakin itse käsittäisin niin. Vai meinaako ne vaihtaa vain osan moottoriöljyistä Manuaaliinhan ei kauheasti mene öljyä eikä perään ja suht simppeli vaihtaa.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • Ruostepalo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 112
              • Helsinki

              Originally posted by Driver22 View Post
              "kaikki öljyt", kuuluuko tuohon myös vaihdelaatikko ja perä? Ainakin itse käsittäisin niin. Vai meinaako ne vaihtaa vain osan moottoriöljyistä Manuaaliinhan ei kauheasti mene öljyä eikä perään ja suht simppeli vaihtaa.
              Puhuivat kaikista suodattimista vaan. Öljyillä meinasivat vain moottoriöljyjä ymmärtääkseni, pitänee melkein tänään soittaa sinne takaisin ja kysyä lisätietoja, että mitä ihan aidosti oikeasti kuuluu pakettiin ja hintaerittelyt siihen samaan.

              Lisäys:
              Tuli varmistettua huollosta. Tuohon ei kuulu siis muuta, kuin 6,5L öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin ja raikasilmasuodatin, ei mitään muuta. Osien hinnaksi kuulemma tulee päälle 300€ ja työtä tulee 1,4h. Kysäsin sitten, että paljonko maksaa hoitaa omilla osilla, niin silloin työt maksaisi 96€.

              Pitänee varmaan pistää osat tilaukseen ja katsella muita paikkoja. Omilla osilla öljyn- ja suodatinvaihdosta 96€ tuntuu aika kovalta summalta, kun monet ovat saaneet 50€ teetettyä saman muualla.
              Last edited by Ruostepalo; 25-08-2016, 13:01.
              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

              Comment

              • joku2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 54
                • Helsinki

                Ratin narina

                Mistäs voisi johtua ratin narina hetken ajon jälkeen. Ilmaantuu hitaissa vauhdeissa rattia käännellessä, kun autolla on ajettu jonkin aikaa. Auton ollessä kylmä ääntä ei kuulu.
                Last edited by joku2; 01-09-2016, 19:57.

                Comment

                • Rikardo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 715
                  • Karkkila

                  Onkohan mulla nyt oikeasti jarrupalat lopussa vai pelkästään se joku anturijohto viallinen? :think
                  Välillä tulee se punainen nosturin kuva mittariin ja "käsijarruvalo" jää palamaan ja Idrive kehoittaa vaihtamaan palat. Eilen töistä lähtiessä ei herjannut eikä myöskään aamulla kotipihasta lähtiessä. Matkalla pysähdyin kaupassa käymään niin sieltä lähtiessä taas herjasi.

                  Idriven "huoltotarpeiden" mukaan vielä ei kuitenkaan tarvis jarruille tehdä vähään aikaan mitään...

                  EDIT: Eikä nyt mitenkään yksinkertaiselta näytä nuo Motonetin jarrupalavaihtoehdot. Eikä kyllä siellä tai Schmiedilläkään näytä olevan varastossa tällä hetkellä uusia paloja...
                  Last edited by Rikardo; 25-08-2016, 18:14.
                  ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                  ex:TitanSilber E91 330da
                  -Karkkila Connection-

                  Comment

                  • Ruostepalo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 112
                    • Helsinki

                    Tuolla vähän ylempänä tuli tosissaan puitua hieman noita öljynvaihtoja yms. Nyt sitten öljyjä tilatessa törmäsin ikuiseen päänvaivaa: Mitä öljyä pistää moottoriin, eli tähän N53 malliseen sellaiseen?

                    Katsoin, että 0w-30 Castrol Edge FST Ti, sitten olisin vielä Teboil Diamond 5w-40, Mobil 1 ESP Formula 5W30 ja Shell Helix Ultra ECT C3 5W30. Kaikilla LL04-luokitus, lähinnä valmistaja, hinnat ja viskositeetti vaihtelee.

                    Omalla autolla, silloin kun sitä talvella tulee käytettyä, tulee sille kylmästarttia jonkun verran. Jotenkin loogisin tähän nähden olisi lyödä sisään 0w-30.

                    Itse kallistun eniten Castrolin 0w-30 FST Ti:n suuntaan tällä hetkellä, mutta täydellisellä itsevarmuudella en tätä ostosta pysty vielä tekemään.
                    Last edited by Ruostepalo; 25-08-2016, 18:42.
                    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      Originally posted by Ruostepalo View Post
                      Tuolla vähän ylempänä tuli tosissaan puitua hieman noita öljynvaihtoja yms. Nyt sitten öljyjä tilatessa törmäsin ikuiseen päänvaivaa: Mitä öljyä pistää moottoriin, eli tähän N53 malliseen sellaiseen?

                      Katsoin, että 0w-30 Castrol Edge FST Ti, sitten olisin vielä Teboil Diamond 5w-40, Mobil 1 ESP Formula 5W30 ja Shell Helix Ultra ECT C3 5W30. Kaikilla LL04-luokitus, lähinnä valmistaja, hinnat ja viskositeetti vaihtelee.

                      Omalla autolla, silloin kun sitä talvella tulee käytettyä, tulee sille kylmästarttia jonkun verran. Jotenkin loogisin tähän nähden olisi lyödä sisään 0w-30.

                      Itse kallistun eniten Castrolin 0w-30 FST Ti:n suuntaan tällä hetkellä, mutta täydellisellä itsevarmuudella en tätä ostosta pysty vielä tekemään.
                      Tuossa omassa N53:ssa olen käyttänyt tuota Teboilin Diamondia. Ei ole tarvinnut lisäillä öljyä 15tkm vaihtoväleillä, eikä muodosta "kermaa" öljykorkkiin talvikuukausina. Suosittelen..
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by JTP View Post
                        Tuossa omassa N53:ssa olen käyttänyt tuota Teboilin Diamondia. Ei ole tarvinnut lisäillä öljyä 15tkm vaihtoväleillä, eikä muodosta "kermaa" öljykorkkiin talvikuukausina. Suosittelen..
                        Mites tuo Teboilin Diamond Plus 0w-40? Jengi kehuu todella paljon, eikä hinta ole todellakaan paha. :think

                        Toinen olisi kanssa tuo Mobilin öljy, mitä on kanssa kehuttu. Kummatkin, Teboilin diamondi ja Mobilin 1 ESP Formula ovat ainakin testeissä pärjänneet hyvin. Kumpiakaan ei ole myöskään hinnalla pilattu.

                        Menee jo aika rankasti hifistelyn puolelle. Hifistely on kuitenkin kivaa, ja kun puhutaan about samassa hintaluokassa painivista tuotteista, niin miksipäs ei?
                        Last edited by Ruostepalo; 25-08-2016, 22:27.
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Oletteko vaihtaneet pre lci kutosdiiseliin huohotinta? Miten usein pitäisi korvata uudella tai millaisia merkkejä ilmenee jos vaatii vaihtamista?

                          Comment

                          • katajama
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 105
                            • Tampere

                            Mahtaako olla oikea alue, mutta onko mielipiteitä tästä:


                            Kovasti polttelis farkku bemarin hankinta.. ja hintaluokka ainakin osuu.

                            Comment

                            • uusauto
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2016
                              • 224
                              • Espoo

                              Originally posted by katajama View Post
                              Mahtaako olla oikea alue, mutta onko mielipiteitä tästä:


                              Kovasti polttelis farkku bemarin hankinta.. ja hintaluokka ainakin osuu.
                              Vieläkö olis M-sportti. Itse en siitä tingi, on siinä niin paljon plussaa sekä ulkonäkö.

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Oletteko vaihtaneet pre lci kutosdiiseliin huohotinta? Miten usein pitäisi korvata uudella tai millaisia merkkejä ilmenee jos vaatii vaihtamista?
                                Ei kukaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎