Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #91
    Originally posted by aku1979 View Post
    No niin...nyt on tasauspyörästön tiiviste vaihdettu ja vetari naputeltu sisään. Seuraava ongelma on ettei vetari uppoa tarpeeksi pyörännapaan, että saisin mutterin jengalle. Vinkkejä?
    Itsellä ei teräsharja auttanut. Käytin sitten vielä lisäksi pikku viilaa avuksi. Turhauttavaa hommaa....

    Jossain näin olevan olemassa työkalun tuota sisään vetämistä varten. Tuo työkalu tulee tuohon vetoakselin kierteeseen kiinni ja sitten mutterilla vedetään vetari paikoilleen.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #92
      Originally posted by aku1979 View Post
      Millaisella välineellä ne boorit ois parasta puhdistaa ruosteesta?
      Tuollainen harja kuten janne30 laittoi kuvan sopii hommaan ihan hyvin. Lisäksi kannattaa ne navan puoleisetkin boorit putsata vaikka tälläisillä:

      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jani]
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 49
        • Helsinki

        #93
        Tuli vaihdettua perään castrollin 75-140 GL5 öljyt. Pari päivää tämän jälkeen huomasin, ettei vaihteet mene enää yhtä nätisti sisään, kepissä tuntuu kovilla kiekoilla vaihdettaessa rusahdus. (325n53), voiko siis vika johtua siitä, että perässä oiskin väärät öljyt? Ois vissiinkin pitänyt laittaa 75-90 gl4.
        BMW F30 320D

        EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          #94
          Originally posted by fraatti View Post
          Itsellä ei teräsharja auttanut. Käytin sitten vielä lisäksi pikku viilaa avuksi. Turhauttavaa hommaa....

          Jossain näin olevan olemassa työkalun tuota sisään vetämistä varten. Tuo työkalu tulee tuohon vetoakselin kierteeseen kiinni ja sitten mutterilla vedetään vetari paikoilleen.
          Enpäs saanut vieläkään vetaria paikalleen..meni syvemmälle, mutta ei tarpeeksi mutteria varten. Navan ja akselin boorit oli mielestäni puhtaat, eikä niissä näkynyt ruostetta. Meinaa revetä hanuri. Kokeilin myös vanhaa vetaria ulkokautta sisään ja se kyllä menee pohjaan joskin vaati kohtalaista lekaniskua. Löytäisitkö tuon sisäänvetäjän tiedot jostain?
          Last edited by aku1979; 16-08-2016, 23:20.

          Comment

          • Eastimies
            Newbiemmer
            • Jul 2015
            • 7
            • Vaasa

            #95
            Originally posted by aku1979 View Post
            Enpäs saanut vieläkään vetaria paikalleen..meni syvemmälle, mutta ei tarpeeksi mutteria varten. Navan ja akselin boorit oli mielestäni puhtaat, eikä niissä näkynyt ruostetta. Meinaa revetä hanuri. Kokeilin myös vanhaa vetaria ulkokautta sisään ja se kyllä menee pohjaan joskin vaati kohtalaista lekaniskua. Löytäisitkö tuon sisäänvetäjän tiedot jostain?
            Mulla oli kans aivan helvetin tiukka, ei meinannu millään saada sitä niin pitkälle että olisi saanut mutterin jengalle.
            Purkki (koko) kylmäsprayta vetariin jotta se kutistui vähäsen ja napa lämpöseen niin sitten sain niin pitkälle kumisen lekan avulla (löin kunnolla kummaltakin puolelta) että sai mutterin pari kierrosta vetämään ja sitten pulttipyssy laulamaan niin kyllä se pohjaan meni. Ja vähän antiseizeä tai jotain väliin niin liukuu paremmin.

            Koko homma niin kuin jostain täältä luin että harvinasien vittumainen homma

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              #96
              Sain kuin sainkin vetarin paikalleen. Aika väkisin joutu laittaa eli tuskin lähtee enää koskaan irti. Kiitos avustajille

              Comment

              • Joni_R
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 134
                • Ylivieska

                #97
                Originally posted by Zeta View Post
                Ihan normijuttu. Aina öljynvaihdon jälkeen pitää ajella jonkun aikaa jotta se digitaalinen mittari alkaa näyttää oikeaa lukemaa. Toki vanhemmissa peleissä se tikku on niihin tottuneille luotettavamman tuntuinen...
                No, kai se vaan täytyy luottaa tähän taikuuteen jota elektroniikaksi kutsutaan.

                Normilta määrä näyttää manuaalisella tarkistuksella.
                Last edited by Joni_R; 18-08-2016, 08:23.
                F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  #98
                  E93 mittaristoon pamahti noin 15sek valojen sytyttämisen jälkeen ilmeisesti ajovalojen korkeudensäätöön liittyvä vikavalo (ajovalon kuva ja nuoli ylös alas), mistä moiseen vikaan kannattaisi lähteä hakemaan korjausta? :think Alkuun liittimiä irti ja takaisin kiinni?

                  Comment

                  • _Pietu_
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 3660
                    • Kuopio / Maaninka

                    #99
                    Originally posted by Juuzmo View Post
                    E93 mittaristoon pamahti noin 15sek valojen sytyttämisen jälkeen ilmeisesti ajovalojen korkeudensäätöön liittyvä vikavalo (ajovalon kuva ja nuoli ylös alas), mistä moiseen vikaan kannattaisi lähteä hakemaan korjausta? :think Alkuun liittimiä irti ja takaisin kiinni?
                    Vai kannattasko ihan vikakoodeja lueskella jonkun toimesta:think
                    BMW F25 xDrive 20d
                    ex BMW e91 320dA
                    ex BMW e36 325i
                    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Originally posted by _Pietu_ View Post
                      Vai kannattasko ihan vikakoodeja lueskella jonkun toimesta:think
                      No sekin, tuli vain mieleen jos tuo on joku yleinen vika mihin voisi äkkiseltään löytyä ratkaisu. Katselen huomenna koodit!

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5402
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        No sekin, tuli vain mieleen jos tuo on joku yleinen vika mihin voisi äkkiseltään löytyä ratkaisu. Katselen huomenna koodit!
                        Yleinen vika on se että umpion pohjassa oleva kääntömoduuli tai ballasti saa vettä sisäänsä. Saattaa tuossa tietysti olla etu- tai takapäästä korkeusanturi rikki/irti yms. Mutta koodien luku paljastaa syyn.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Coupe*
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 486
                          • Etelä-pohjanmaa

                          E92 tupakansytytin, keskikonsolissa palaa valo sytyttimen ympärillä vaihtelevasti, ei lataa palo sitten valo tai ei. Samoin keskikyynernojan alla oleva latausaikaa, ei lataa. Onko vain sulake vai miksi valo siinä reiän ympärillä palaa(vaihtelevasti)? Mistä ja mikä sulake pitäs katsoa?

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            Onko koodi 004cf3 impression sensor tuttu?

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Originally posted by aku1979 View Post
                              Onko koodi 004cf3 impression sensor tuttu?
                              Tietääkö joku missä tuo sensori on?

                              Comment

                              • JRe90
                                BTCF Member
                                • Jun 2016
                                • 14
                                • Janakkala

                                Onko normaalia että paisuntasäiliön suulle ja korkkiin kerääntyy tuollaista vaalean ruskeaa mönjää? Nyt sitä tässä kuvassa on vähemmän kertynyt, mitä yleensä on ollu, Auto on 320i n46 koneella.

                                Bmw 320i -07 e90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎