Ok eli aina laturin perään. Ilmeisesti comfort access vie myös jonkun verran virtaa jos puuhastelee avaimet taskussa.
En itse kauheasti murehtisi asiasta, jos et koodaile tai aja uutta softaa sisään. Kunhan auto vaan lähtee käyntiin vielä Tai sitten pidät auton käynnissä kun puuhaat.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Vakioalusta tuli tiensä päähän. Tilalle tulee eibach pro kit b12. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kertaa?
Vanhat pölysuojat ainakin rikki joko kulmasta joten ne menee jokatapauksessa vaihtoon. Liekköhän tuossa uudessa sarjassa omat pölynsuojat vaiko pitääkö ne tilata erikseen esim. sachsin omat sportti alustalle soveltuvat.
Aloin itse vielä miettimään voiko vika olla öljyissä?
Ajan siis todella paljon pätkäajoa ja tuntuu joskus keräävän kylmälimaa öljykorkkiin. Nyt kun ajoin moottorin kuumaksi ja katsoin lopussa öljykorkkia niin aavistus oli vielä jäljellä korkissa tätä "kylmälimaa". Öljyillä on ajettu noin 5tkm vaidosta ja mobil 1 laitoin viimeksi.
Aloin itse vielä miettimään voiko vika olla öljyissä?
Ajan siis todella paljon pätkäajoa ja tuntuu joskus keräävän kylmälimaa öljykorkkiin. Nyt kun ajoin moottorin kuumaksi ja katsoin lopussa öljykorkkia niin aavistus oli vielä jäljellä korkissa tätä "kylmälimaa". Öljyillä on ajettu noin 5tkm vaidosta ja mobil 1 laitoin viimeksi.
Johtuu pätkäajosta ja varsinkin kylmillä ilmoilla rupeaa pitämään tuollaista ääntä. Kannattaa ajaa aina välillä moottori kunnolla kuumaksi niin häipyy ääni. Voi tietenkin johtua mobilin öljystäkin, mutta ainakin pojalla kun oli n53 ja castrolit piti auto samanlaista ääntä kun vallan pätkäajoa. Sit kun kävi ajamassa kunnolla kuumaksi ääni pysyi poissa.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Auton puhallin on alkanut pitämään vihellys ääntä nopeuden mukaan, ei siis puhaltimen nopeuden vaan auton nopeuden.
Viheltäminen alkaa 40km/h nopeudessa. Puhaltimen voimakkuuden säätö ei vaikuta vihellykseen, mutta jos puhaltimen sammuttaa kokonaan loppuu myös viheltäminen.
Olisiko mitään ideoita miten lähteä tätä ratkaisemaan?
Tuulilasin alareunan muovien repsottaminen aiheutti tuollaisen äänen vaimon E90:ssä, tosin alkoi muistaakseni kovemmassa nopeudessa, muuten identtiset oireet.
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Koitin minä sitä eilen vielä napsauttaa takasi kun sain tuon saman vinkin, mutta ei auttanut. Toki oli semmoinen "nopeasti ennen töihin lähtöä"-tyyppinen kokeilu. Tässä on nyt pyhinä tiedossa vielä pyöränlaakerin vaihto, niin jospa siinä samalla kattois tuotakin uudestaan.
Tänään sain tuon uuden osan vaihdettua paikoilleen. Vanhaa koitin napsauttaa vielä irrallaan paikoilleen. Kyllä se hetken pysyi mutta irtosi heti kun vähän liikutti. Tuon tangon toinen nivel oli hyvin jumissa joten varmaan ollut osasyynä rikkoutumiseen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment