memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Lähestyy...

    "Don't forget to mark January 21st red in your Calender, where support for M135i/M235i/335i/435i and 535i F-Series is due!

    Following up in late Q1/early Q2 with support for the 40i (B58) cars and 3.0d N57 cars. (330d, 335d, 535d)

    Also due in Q2 is the release of xHP for iOS! Lots of people asking for that for a long time, but it will finally happen mid-2019!"

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by henka View Post
    Saako stage 2 lisätty toi real manual mode ettei vaihtais itsestään ylös?
    Saa jos on ostanut sen custom homman siihen että pääsee muuttamaan itse vaihtokohtia.

    Ja silloin homma toimii niin että pakkovaihtokohta yksinkertaisesti nostetaan yli 5000rpm joten vaihto kierrokset ei ikinä toteudu.

    Leave a comment:


  • henka
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kyllä se vakiona noin toimii ja kuten sanottu myös stage2:lla. Stage3:ssa oli se real manual mode.

    Saako stage 2 lisätty toi real manual mode ettei vaihtais itsestään ylös?

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    X5 E53 ei taida olla vieläkään tuettu vaikka huhtikuussa luvattiin "very soon" ...
    Tätä kysyttiin muutama viikko takaperin xhpltä, pitäisi olla tulossa 2019 ekalla vuosineljänneksellä.

    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    X5 E53 ei taida olla vieläkään tuettu vaikka huhtikuussa luvattiin "very soon" ...

    Leave a comment:


  • MayheM
    replied
    Noniin. Stage 2 laitettu sigun vehkeeseen, samalla kun löylyt sinne 280/620 haminoille. Kyllähän tuo ajokki toki muuttui kokonaisuudessaan. Selkein ja tärkein muutos se kuminauhamaisuuden poistuminen kaupunkiajossa. Eihän tuo vaihtaminen tietenkään miltään DSG:ltä tunnu, mutta selkeä parannus kuitenkin. Ei kaduta muutokset ja voin kyllä suositella.

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Olisi tyhmä kysymys koskien XHP:n stage 3:a. Onko E60:ssä täyskiihdytys silleen, että painetaan kaasupoljin ihan ”kickdown nappulaa” vasten vai ihan täysin pohjaan XHP:n kanssa? Jos painetaan vielä kickdown nappi pohjaan, niin kuuluuko sen venyttää vaihtoväliä, niin että kierrokset nousevat korkeammalle, eikä vaihteisto vaihda isommalle, ellei höllää kaasua kickdown-nappulalta pois?

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    ECO-Pro ohjelma on nimenomaan tehty sitä varten, että kaikki mahdollinen ja mahdoton asetus autossa asetetaan maksimi ECOnomy asentoon. Jos se hiertää, niin miksi ihmeessä jurnuttelet siinä modessa?
    Hyvä kysymys !!! Sport-asento normaalilla kaasuvasteella tuntuu paremmalta, tosin voisi Eco Pro:n säästeliäisyys olla vielä parempi jos bemarin insinööri olisi hallinnoinut tuota luistoa paremmin ?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Mauri H. View Post
    Ei tietenkään korjaa, onhan tuo aivan selvää. Rikkinäinen on rikkinäinen. Kytkinlevyistään kulunutta lootaa kyllä usein tekohengitetään nostamalla vaihtopaineita mutta ei se kauaa auta. Tästä touhusta on jonkin verran kokemusta Mersujen puolelta. Kuluneen mekatroniikan oireisiin tuo ei taida pahemmin auttaa.

    BMW tuskin on kiinnostunut 200 tkm ajettujen autojen laatikkojen kestävyydestä, nuo "ikiöljyt" kertovat samaa tarinaa ja ovat luultavasti suurin syy mekatroniikkaongelmiin. BMW on tehnyt monta muutakin valintaa kestävyyden kustannuksella, ei heidän tavoite ole tehdä maailman kestävintä autoa vaan rahaa niitä myymällä. Ja se onnistuu parhaiten tekemällä auto mahdollisimman monelle sopivaksi.

    Alkuperäisen softan surkeuteen lienee syynä äärimmäisen pehmeiden ja venyttävien vaihtojen tuoma mukavuus. Onhan tää Stage 3 välillä vähän kulmikas, mutta sopii minulle joka en siedä sitä venyvyyttä.
    Näin se menee. Täällä vaan tuntuu välillä olevan joillain ajatuksena, että laatikon kesto kasvaa xHP:n asennuksella. Muuten tuo xHP on kyllä aivan helmi modaus, ja tulee nykyiseenkin ajokkiin kunhan sen ensin julkaisevat.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Oma F13 taitaisi myös kaivata tämmöistä, se 'liika' luistatus ja etenkin Eco Pro-ohjelman 'hummaus' ( päästää kierrokset nousemaan ennen vaihtoa) ärsyttää,
    ECO-Pro ohjelma on nimenomaan tehty sitä varten, että kaikki mahdollinen ja mahdoton asetus autossa asetetaan maksimi ECOnomy asentoon. Jos se hiertää, niin miksi ihmeessä jurnuttelet siinä modessa?

    Leave a comment:


  • Mauri H.
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    xHP ei korjaa mitään laatikossa olevaa vikaa, eikä varsinkaan lisää laatikon kestävyyttä. Softan tekijät itsekkin sanovat ettei softaa kannata laittaa rikkinäiseen laatikkoon. Mekatroniikka tuossa ensin ottaa itteensä. Eiköhän se bmw olisi laatikon ecuun uuden softan tehny, jos olis todennu että on parempi keston kannalta kuin orkkis.
    Ei tietenkään korjaa, onhan tuo aivan selvää. Rikkinäinen on rikkinäinen. Kytkinlevyistään kulunutta lootaa kyllä usein tekohengitetään nostamalla vaihtopaineita mutta ei se kauaa auta. Tästä touhusta on jonkin verran kokemusta Mersujen puolelta. Kuluneen mekatroniikan oireisiin tuo ei taida pahemmin auttaa.

    BMW tuskin on kiinnostunut 200 tkm ajettujen autojen laatikkojen kestävyydestä, nuo "ikiöljyt" kertovat samaa tarinaa ja ovat luultavasti suurin syy mekatroniikkaongelmiin. BMW on tehnyt monta muutakin valintaa kestävyyden kustannuksella, ei heidän tavoite ole tehdä maailman kestävintä autoa vaan rahaa niitä myymällä. Ja se onnistuu parhaiten tekemällä auto mahdollisimman monelle sopivaksi.

    Alkuperäisen softan surkeuteen lienee syynä äärimmäisen pehmeiden ja venyttävien vaihtojen tuoma mukavuus. Onhan tää Stage 3 välillä vähän kulmikas, mutta sopii minulle joka en siedä sitä venyvyyttä.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Mauri H. View Post
    Kun tuosta ylipehmeästä, vaihtoja venyttäen suorittavasta ohjelmasta mennään terävämpään niin kyllähän se luisto vaihtohetkellä vähenee oleellisesti. Se luisto noita laatikoita eniten kuluttaa kohtuullisilla tehoilla.

    Vähän sama karrikoiden jos vertaa manuaalilla liikkeellelähtössä kytkintä 0,5 sekunttia tai 1 sekunnin luistattamiseen.
    xHP ei korjaa mitään laatikossa olevaa vikaa, eikä varsinkaan lisää laatikon kestävyyttä. Softan tekijät itsekkin sanovat ettei softaa kannata laittaa rikkinäiseen laatikkoon. Mekatroniikka tuossa ensin ottaa itteensä. Eiköhän se bmw olisi laatikon ecuun uuden softan tehny, jos olis todennu että on parempi keston kannalta kuin orkkis.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä

    Kerroppas sitten kokemuksia kuinka kävi. Meinannut myöskin käyttää Jyrkillä omaa. Moottoriin on jo päivitykset ajettu ja niistä ei moitteita vaikka rauhallisesti tuleekin ajeltua, mukava se on rekkaa ohittaa kun tietää että reserviä riittää

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by Kernwaffe View Post
    Vaikuttaako tämä ohjelma vain Ds puolella ajaessa vai myös D? Drivellä ajaessa kaupungissa melko ärsyttävää jurnutusta 1000~rpm ja reagointi kaasupolkimeen hidasta. Ilmeisesti vaikuttaa positiivisesti laatikon kestoon ehkä? Mites polttoaineen kulutukseen?
    Vaikuttaa myös D:n karttaan.

    Leave a comment:

Working...
X