Announcement

Collapse
No announcement yet.

335 hankinnan harkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Willeri
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 1
    • Helsinki

    335 hankinnan harkintaa

    Aikeissa hankkia E91. Koeajoin 330 258hv version sekä 335 bensan.

    Tykästyin 335. Mietin vain uskallanko sellaisen ostaa. Kuinka luotettava moottori on kyseessä, millaisia tyyppivikoja jne? Tietysti tuo vapari olisi varmaankin luotettavampi. Mulla ei ole tallia, joten korjaukset ja huollot tulisi teetettyä liikkeessä. Taitaa tulla äitiä ikävä, kun tuosta tupla-ahdetusta koneesta aletaan uusia palikoita liikkeessä..

    Hintaero ei juurikaan ole ongelma, vaan mahdolliset ylläpitokulut 330 vs 335. Hakusessa automaattilaatikolla, tarkoitus myöskin pitää vakiona.

    Löytyykö tietoa ja kokemuksia?
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    #2
    Yleensä noita vikoja alkaa löytymään juuri kun tehoja nostetaan eikä sen vanhan osan toleranssi enää riitä. Ihan vakiona tuo moottori on todella luotettava.
    Turbot joutuu uusimaan 100-200tkm välissä. Muuten tekniikka taitaa olla fiksumpi kuin 330i. Näissä ei ole kansi- tai kaasuläppävikoja.
    Näillä ajellaan isoja kilometrejä 450-650hv tehoilla. Saa olla melko huono tuuri tai huollon täydellinen laiminlyönti jos sen saa vakio tehoilla rikki.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Vakiona hyvin huollettuna en näkisi suurta ongelmaa. Toki turbot on aina yksi kuluva osa vs. vapari.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Habanerox
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 79
        • Vantaa

        #4
        335:ssa vakuutusmaksu, käyttömaksu ja kulutus vähän suuremmat mut muuten huoltoerot vaikea ennakoida ja riippuu niin paljon yksilöstä ja edellisistä huolloista ym.
        BMW 330d e90 2006

        Comment

        • juha_335i
          BTCF Member
          • Sep 2016
          • 44
          • Vantaa

          #5
          Itellä ollut reilun vuoden 335i, vm -08 ja ajettuna reilu 100k . Aika huoletonta menoa ollut. Lamda vaihdettu liikkeen piikkiin. Ite vaihtanut vanos solenoidit (helppo homma ) . Keväällä termari + vesipumppu (n. 700e + työt ) + samalla kertaa asennettiin katiton downpipe. Siinä suurimmat korjaukset.
          Jarrupalat + öljyt + tulpat toki myös.
          Kulutus pyörinyt 11-12 l/100km. Pääasiassa kehä III:sen sisäpuolella, Ja nilkan asennosta riippuu myös kulutus.
          Hauska peli ja tuskin vakioksi sullakaan jäisi. Jos ei muuta niin MHD:lla softa sisään ja auton luonne muuttuikin taas mukavammaksi
          ___________
          E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1827
            • N/A

            #6
            335i ollut kohta kymmenen vuotta. Turboissa ei mitään vikaa, hpfp vaihdettu pari kertaa takuuseen ensimmäisinä vuosina. Muuten ei muuta kuin vesipumppu ja termari (350€), sekä akku kertaalleen. Todella mukava auto.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • Samii-
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 679
              • Klaukkala

              #7
              Missä 330i koneessa on tuota kansi vikaa ollu? Tässä kattelen 330i niin haluisin tietää vähä enemmän e91 mallista kun ikinää ollu tuollaista.

              Comment

              • jarkyy
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 5
                • Tampere

                #8
                Mielummin 335i, ihan eri vehje kuin 330i. Jos ylläpitokulut huolestuttaa, niin suosittelen uudemmalla N55 koneella (03/2010 alkaen). On hieman luotettavampi kuin N54. Tosin tuolla koneella voi olla vaikea löytää...

                Comment

                • F-Lame
                  BTCF Member
                  • Jul 2015
                  • 251
                  • Helsinki-Porvoo

                  #9
                  Originally posted by jarkyy View Post
                  Mielummin 335i, ihan eri vehje kuin 330i. Jos ylläpitokulut huolestuttaa, niin suosittelen uudemmalla N55 koneella (03/2010 alkaen). On hieman luotettavampi kuin N54. Tosin tuolla koneella voi olla vaikea löytää...
                  Hetkonen eikös tuon N54 ole juuri se parempi moottori kuin N55 :think
                  Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                  1989 E30 316i 2D HARRASTE
                  1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                  Ex. E92 335 CiA m-sport
                  Ex. 2005 E87 130i m-sport
                  ...monta muuta ennen sitä

                  Comment

                  • jarkyy
                    Newbiemmer
                    • Dec 2015
                    • 5
                    • Tampere

                    #10
                    Niin mitä tarkoitetaan paremmalla...

                    Tuplaturbo N54:ssa lienee parempi viripotentiaali kuin yhden kaksikanavaisen turbon N55:ssa. Threadin aloittajalla oli kuitenkin tarkoitus pitää auto alkuperäisenä ja sen lisäksi oli huolestunut mahdollisista vioista ja ylläpitokuluista.

                    Noihin vaatimuksiin N54:sta edelleen kehitetty ja luotettavampi N55 sopii mielestäni paremmin.

                    Comment

                    • Dusty
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 112
                      • Vantaa

                      #11
                      Moikka en viitti samanlaista ketjua alotella jotenka kirjottelen tähän ketjuun sitten.
                      Elikkä itelläki hirveä kuume alkoi näitä 335i kohtaan jotenka pakkohan tämmönen on jostain hommata. Naikkosen ajoonhan se menee käyttikseksi jota sitten itse iltasin ja vkl käyn rullaamassa mieleni mukaan. Viriäki ajattelin laitella kiinni jossain vaiheessa aika varmasti, jotenka kysymyksenki kuuluukin että:
                      Mitenkä näillä käyttiksenä talvisin ajelee? Ei hirveesti kilsoja kylläkään tuu kuukaudessa ehkä joku 1tkm. M paketti vai ilman, mikä niitten ero on? Itse haluaisin manuaalin mutta aika hikisesti näitä myynissä.. I-drive vissiinkin iha hyvä näissä olla? Mitenkä toi hifi puoli onko se perus business setti aivan kenkä? Onko kuinka paha vaihtaa sitten vaikka sen tilalle jotain parempaa? Joo ja tsori tyhmistä kysymyksistä, ei hirveästi kokemuksia bemareista ole jotenka ajattelin osaavilta täältä juuri kysyä. Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista ^^
                      Kolhujen oikasut maalaamatta.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Dusty View Post
                        Moikka en viitti samanlaista ketjua alotella jotenka kirjottelen tähän ketjuun sitten.
                        Elikkä itelläki hirveä kuume alkoi näitä 335i kohtaan jotenka pakkohan tämmönen on jostain hommata. Naikkosen ajoonhan se menee käyttikseksi jota sitten itse iltasin ja vkl käyn rullaamassa mieleni mukaan. Viriäki ajattelin laitella kiinni jossain vaiheessa aika varmasti, jotenka kysymyksenki kuuluukin että:
                        Mitenkä näillä käyttiksenä talvisin ajelee? Ei hirveesti kilsoja kylläkään tuu kuukaudessa ehkä joku 1tkm. M paketti vai ilman, mikä niitten ero on? Itse haluaisin manuaalin mutta aika hikisesti näitä myynissä.. I-drive vissiinkin iha hyvä näissä olla? Mitenkä toi hifi puoli onko se perus business setti aivan kenkä? Onko kuinka paha vaihtaa sitten vaikka sen tilalle jotain parempaa? Joo ja tsori tyhmistä kysymyksistä, ei hirveästi kokemuksia bemareista ole jotenka ajattelin osaavilta täältä juuri kysyä. Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista ^^
                        Toimii talvella käyttiksenä siinä missä muutkin. M-paketti on makukysymys, tulee vähän ulkonäköä ja madallusta. Normi alusta parempi mökkiteille ym. Itselle riittävät hifit selviää vain koeajolla, on niin subjetiivinen asia, että täällä kenenkään mahdoton sanoa mikä kullekkin riittää.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7535
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by Dusty View Post
                          Moikka en viitti samanlaista ketjua alotella jotenka kirjottelen tähän ketjuun sitten.
                          Elikkä itelläki hirveä kuume alkoi näitä 335i kohtaan jotenka pakkohan tämmönen on jostain hommata. Naikkosen ajoonhan se menee käyttikseksi jota sitten itse iltasin ja vkl käyn rullaamassa mieleni mukaan. Viriäki ajattelin laitella kiinni jossain vaiheessa aika varmasti, jotenka kysymyksenki kuuluukin että:
                          Mitenkä näillä käyttiksenä talvisin ajelee? Ei hirveesti kilsoja kylläkään tuu kuukaudessa ehkä joku 1tkm. M paketti vai ilman, mikä niitten ero on? Itse haluaisin manuaalin mutta aika hikisesti näitä myynissä.. I-drive vissiinkin iha hyvä näissä olla? Mitenkä toi hifi puoli onko se perus business setti aivan kenkä? Onko kuinka paha vaihtaa sitten vaikka sen tilalle jotain parempaa? Joo ja tsori tyhmistä kysymyksistä, ei hirveästi kokemuksia bemareista ole jotenka ajattelin osaavilta täältä juuri kysyä. Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista ^^
                          Kuten kaikissa +20te bemareissa niin 335i ei myöskään kannata ostaa viimeisillä rahoilla, varsinkin jos joka juttu pitää korjauttaa korjaamolla eikä itse pysty tekemään. Jos bemun kilsat lähentelevät 200tkm niin hyvä olisi jos turbot olisi rempattu, korkeapaine-/vesipumppu laitettu, alustaan tehty jotain puslavaihtoja jne jne perushuoltoja.

                          Touhutonni tai pari on hyvä olla jemmassa.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                          -

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Kuten kaikissa +20te bemareissa niin 335i ei myöskään kannata ostaa viimeisillä rahoilla, varsinkin jos joka juttu pitää korjauttaa korjaamolla eikä itse pysty tekemään. Jos bemun kilsat lähentelevät 200tkm niin hyvä olisi jos turbot olisi rempattu, korkeapaine-/vesipumppu laitettu, alustaan tehty jotain puslavaihtoja jne jne perushuoltoja.

                            Touhutonni tai pari on hyvä olla jemmassa.
                            +1. Ellei työkalut pysy itsellä käsissä, niin parempi olla varalla sitten rahaa remppoihin. Hyvällä tuurilla selviää ihan perushuolloilla pitkälle, huonolla tuurilla saa taskusta kaivaa tuohta reilusti. Sama pätee kyllä kaikki premium autoihin, ei pelkästään BMW:hen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Dusty
                              Bimmer Rookie
                              • May 2017
                              • 112
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Zeta View Post
                              Kuten kaikissa +20te bemareissa niin 335i ei myöskään kannata ostaa viimeisillä rahoilla, varsinkin jos joka juttu pitää korjauttaa korjaamolla eikä itse pysty tekemään. Jos bemun kilsat lähentelevät 200tkm niin hyvä olisi jos turbot olisi rempattu, korkeapaine-/vesipumppu laitettu, alustaan tehty jotain puslavaihtoja jne jne perushuoltoja.

                              Touhutonni tai pari on hyvä olla jemmassa.

                              Jea näin oon ajatellukki kyllä. Varautunu jo turbojen vaihtoon + muuhun laittoon. Ja kattelen tässä noin 100tkm +- 20tkm ajettuja.
                              Kolhujen oikasut maalaamatta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎