Announcement

Collapse
No announcement yet.

335 hankinnan harkintaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #76
    Originally posted by Rodmani View Post
    laitan tämän pirssin vielä uudestaan ihmeteltäväksi ja kommentoitavaksi jos jollakin olisi jotain tietoja/fiiliksiä/mielipiteitä/kannattaako ym autosta ennen lopullista päätöstä. Turbojen vaihdosta ja muiden isompien korjauksien teoista ei ole huoltokirjassa eikä myyjälläkään tietoja.. Kiitos

    https://www.kamux.fi/vaihtoautot/bmw/335/ujg-126
    Ei kait siinä mitään, ihan hyvältä näyttää. Ei nyt varsinaisesti ökyvarusteinen mutta tarpeelliset näyttää löytyvän.

    Jos ei ole tiedossa että mitään olisi tehty, kannattaa varata rahaa myös seuraaviin:
    -Turbojen vaihto
    -Korkeapainebensapumpun vaihto
    -Vesipumpun+termarin vaihto
    -Suutinten vaihto
    -Tulppien vaihto
    -Puolien vaihto
    -Iskareiden vaihto
    -Webaston vesipumpun vaihto (jos liike ei kerran vastaa toimivuudesta)

    Comment

    • Rodmani
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 25
      • Kotka

      #77
      Originally posted by brainsurgery View Post
      Ei kait siinä mitään, ihan hyvältä näyttää. Ei nyt varsinaisesti ökyvarusteinen mutta tarpeelliset näyttää löytyvän.

      Jos ei ole tiedossa että mitään olisi tehty, kannattaa varata rahaa myös seuraaviin:
      -Turbojen vaihto
      -Korkeapainebensapumpun vaihto
      -Vesipumpun+termarin vaihto
      -Suutinten vaihto
      -Tulppien vaihto
      -Puolien vaihto
      -Iskareiden vaihto
      -Webaston vesipumpun vaihto (jos liike ei kerran vastaa toimivuudesta)
      Kiitos. Tämä oli hyvä tietopaketti

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #78
        Originally posted by Tommix View Post
        Ei, ekat on vielä kunnon moottorilla ja perässä vielä dkg lastikko niin
        E92/E93 LCI on aina N55 pl. jenkkimarkkinoiden E92 335is, joka on facelift ja N54 vielä.

        E90/E91 LCI:t oli aluksi N54, mutta niihin ei ole sqaanut DCT- laatikkoa - DCT laatikko vain E92/E93.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 510
          • Kouvola

          #79
          Originally posted by brainsurgery View Post
          Ei kait siinä mitään, ihan hyvältä näyttää. Ei nyt varsinaisesti ökyvarusteinen mutta tarpeelliset näyttää löytyvän.

          Jos ei ole tiedossa että mitään olisi tehty, kannattaa varata rahaa myös seuraaviin:
          -Turbojen vaihto
          -Korkeapainebensapumpun vaihto
          -Vesipumpun+termarin vaihto
          -Suutinten vaihto
          -Tulppien vaihto
          -Puolien vaihto
          -Iskareiden vaihto
          -Webaston vesipumpun vaihto (jos liike ei kerran vastaa toimivuudesta)
          Lisäisin vielä:
          -Venttiiilikopantiivisteen vaihto
          -Öljynsuodattimenjalan tiivisteen vaihto
          -Öljypohjantiivisteen vaihto (vähän kinkkisempi homma)
          Alkaavat melko poikkeuksetta vuotamaan jossain vaiheessa.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by mmie View Post
            Lisäisin vielä:
            -Venttiiilikopantiivisteen vaihto
            -Öljynsuodattimenjalan tiivisteen vaihto
            -Öljypohjantiivisteen vaihto (vähän kinkkisempi homma)
            Alkaavat melko poikkeuksetta vuotamaan jossain vaiheessa.
            Niin ja toki myös laatikkoöljyjen vaihto ja samalla laatikon läpiviennin tiivisteen vaihto, ettei nyt liian vähällä pääsisi

            Comment

            • Rodmani
              Newbiemmer
              • Feb 2014
              • 25
              • Kotka

              #81
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Niin ja toki myös laatikkoöljyjen vaihto ja samalla laatikon läpiviennin tiivisteen vaihto, ettei nyt liian vähällä pääsisi
              Tässähän rupeaa jo olemaan motivaatiota kerrakseen

              Comment

              • tommylee
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 292
                • Haukipudas / Kello

                #82
                Originally posted by Rodmani View Post
                Tässähän rupeaa jo olemaan motivaatiota kerrakseen
                Bensaa tankkiin ja kuumaa ajoa. Ei kannata liikaa panikoida. Korjailee jos/kun jotain hässäkkää tulee. Myyjäliikkeellä kuitenkin se 6kk virhevastuu.
                Omasta porsi korkeapainepumppu 167tkm kohdalla. Pumpun hinta + - 900€.
                Seuraavaksi vaihtoon menee suuttimet.
                Turbot skulaa, eikä vielä ainakaan hukkaportit pidä meteliä. Wedgen stage 1+ virisofta sisässä.
                Ajamisen ilo on tässä nimenomaan se pääasia. Ostobyysat jalkaan ja kaupoille!
                Ex: BMW 330 Xd E90
                Ex:BMW 335Xi E90
                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7438
                  • Oulu

                  #83
                  Voiko joku lyhyesti kertoa N54 vs. N55 eroista hankinnan kannalta, eli jos ei mitään isompia virejä ole haaveilemassa niin onko joku syy karttaa N55?

                  Lisäksi kiinnostais miten iso osa näistä alla listatuista koskee myös N55? Jotain jenkkiläistä summaryä N54/N55 eroista lueskelin ja sen perusteella kuulosti että N55 ois ehkä vähän vähemmän näitä juttuja huolehdittavana.

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Jos ei ole tiedossa että mitään olisi tehty, kannattaa varata rahaa myös seuraaviin:
                  -Turbojen vaihto
                  -Korkeapainebensapumpun vaihto
                  -Vesipumpun+termarin vaihto
                  -Suutinten vaihto
                  -Tulppien vaihto
                  -Puolien vaihto
                  -Iskareiden vaihto
                  -Webaston vesipumpun vaihto (jos liike ei kerran vastaa toimivuudesta)
                  Originally posted by mmie View Post
                  Lisäisin vielä:
                  -Venttiiilikopantiivisteen vaihto
                  -Öljynsuodattimenjalan tiivisteen vaihto
                  -Öljypohjantiivisteen vaihto (vähän kinkkisempi homma)
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 06-06-2018, 12:56.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2545
                    • Pirkkala

                    #84
                    Originally posted by Tommix View Post

                    Vakiona automaatti, manuaali kestää myös mitä vaan, kunhan vaihtaa järeän kytkimen + vauhtipyörän. Mikään miellyttävä ajettava tuo manuaali ei tämän muutoksen jälkeen ole, eteenkään kaupungissa.
                    Mihinkä asti tuolla manuaalilla pärjää (vakio kytkin + vauhtipyörä)?
                    Onko siis automaatti lopulta kestävämpi ja "parempi" vaihtoehto?:think
                    sigpic

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Mihinkä asti tuolla manuaalilla pärjää (vakio kytkin + vauhtipyörä)?
                      Onko siis automaatti lopulta kestävämpi ja "parempi" vaihtoehto?:think
                      Automaatti näissä kestää tosi hyvin, erittäin harvoin laatikossa ongelmaa, viritettynä kestää myös hyvin. En vois kuvitellakaan että manuaalia enää ottaisin, vaikka ennen oli toisinpäin. Vaihto nopeuteen manuaali ei myöskään mitenkään pääse, sekä ajomukavuus automaatissa huomattavasti parempi. Lyhyesti siis, automaatti on se parempi vaihtoehto näistä.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5430
                        • S:t Karins

                        #86
                        Originally posted by QUASIMODO View Post
                        Mihinkä asti tuolla manuaalilla pärjää (vakio kytkin + vauhtipyörä)?
                        Onko siis automaatti lopulta kestävämpi ja "parempi" vaihtoehto?:think
                        Vakiokytkin antautuu viimeistään MHD stage 2+ eli siinä 400 hv:n kohdalla. Jos paljon "kovaa ajoa" niin jopa aikaisemmin. Itse vaihtaisin kytkimen ensi töiksi (minimissään 550i kytkin). Mutta kuten ylläkin todetaan, en tämän moottorin jatkoksi edes manuaalia huolisi...
                        Esinnäkin juuri tuo väännön kesto ja toiseksi xHP tekee automaatista niin nopean vaihtajan .
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • lassiv
                          BTCF Member
                          • Nov 2015
                          • 312
                          • Lahti

                          #87
                          Hieman taas polttelisi E92 tai E90 335i hankinta, tuntuu toki vähän erikoiselta pakitella lci mallista takaisin vanhempiin peleihin, mutta ei kyllä oikein lci malleja löydy järki hintaan. Sedanista voi toki joskus löytyä. 320i F30 olisi se "järki" valinta, mutta jotenkin toki tämäkin kiinnostaisi

                          Mitenkäs E85 ajaminen näissä vaatii vissiin vähintään JB4:sen? Vai pystyykö ajamaan vakionakin? Ilmeisesti pystyy ajamaan raa'alla E85 vai pitääkö vaan ajaa jollain 98e & E85 sekotuksella jos vakiona ajelee? Tuo E85 pumppu olisi ainakin vielä tuossa viereisellä huolttiksella ja voisi sillä ainakin kaupunkiajot ajaa jos siitä ei ongelmia ole ja toimii hyvin kyseisen auton kanssa. Toki jos lähtee pitemmälle matkalle niin pitäisi toimia ongelmitta jos pistääkin täyteen 98e:tä joskus.

                          Onkos tässä yksilössä mielestänne jotain erikoista vikaa.


                          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7552
                            • Kotona

                            #88
                            Originally posted by lassiv View Post
                            Onkos tässä yksilössä mielestänne jotain erikoista vikaa.

                            https://www.nettiauto.com/bmw/335/9939552
                            Jenkkituonti. Jos on 1-omistajan eli jonkun suomalaisen itsensä tuoma niin sitten varmaan historiakin on OK
                            Last edited by Zeta; 13-09-2018, 21:45.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                            -

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 312
                              • Lahti

                              #89
                              Originally posted by Zeta View Post
                              Jenkkituonti. Jos on 1-omistajan eli jonkun suomalaisen itsensä tuoma niin sitten varmaan historiakin on OK
                              Juuh voi jättää harkinnasta suoraan tällä tiedolla En sen paremmin tässä selaillessa lähtenyt vielä selvittämään. Tuo 1omistaja vaan iski silmään, mutta eipä tosiaan tolla tuontireissulla varmaan yhdellä ole ollut

                              Nooh katsellaan mitä tuleepi vastaan ja täytyy vielä selvitellä miten homma tuon kanssa pelaisi esim ton e85 kanssa yms. Jakopää huolet saisi ainakin unohtaa mitkä seuraa oikeastaan kaikissa uusissa mukana Toki turbo, puola, tulppa yms yms huolet tulee sitten vaihtokauppana

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7552
                                • Kotona

                                #90
                                Originally posted by lassiv View Post
                                Juuh voi jättää harkinnasta suoraan tällä tiedolla En sen paremmin tässä selaillessa lähtenyt vielä selvittämään. Tuo 1omistaja vaan iski silmään, mutta eipä tosiaan tolla tuontireissulla varmaan yhdellä ole ollut
                                Kuten todettu, jos on suomalaisen omistuksessa ollut ja hänen muuttoautona tuoma niin voi hyvinkin olla ihan käypä peli. Itsellä on vastaava Audi juuri alla

                                En ikinä ostaisi jenkkipeliä joka on kierrätetty baltian kautta, ainoa (ja harvinainen) vaihtoehto on tuo yllämainittu.
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎