Originally posted by lassiv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335 hankinnan harkintaa
Collapse
X
-
Originally posted by Jabbe View PostIhan kelvollisen näköne vehje. Kyselisin onko tyyppivikoja miten korjattu, mm. suuttimet, vesipumppu, hpfp, vieläkö turboista lähtee puhtia yms.
Hirveesti tuossa ei varusteita näyttänyt olevan, mutta kaikki makunsa mukaan.
Comment
-
-
Originally posted by Bmwongelmat123 View PostKomppaan jabbea. Huoltohistoria kannattaa käydä huolella läpi n54, kun tietäen voi tulla vastaan kalliita remppoja. Itsellä uponnut korjauksiin melkein viisinumeroinen summa kolmen vuoden sisään, kun korjaillut ja ennakoivasti fiksannut tyyppivikoja.
Hirveesti tuossa ei varusteita näyttänyt olevan, mutta kaikki makunsa mukaan.
Tässä kyllä auttaa aika paljon, että korkeapainepumppu laitettiin kuntoon takuuseen (kolmeen kertaan, viimeisen kerran 2012 ... sitten on kestänyt).Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Joo, aika paljon käytetty korjaamoja kun itsellä ei nosturia tms. ole jotta pääsis mitään auton alta roplaamaan. Tossa huomioitu myös asennustyötunnit.
Mulla tais maanantaikappale tulla..
Kalleimmat rempat:
-Ahtimet+downpipet 4000e
-suuttimet 1300e
-öljyjalantiivisteet, paisuntasäiliö, muutama putki, kenno jne. kun meni vedet ja ölpät sekasin.. Töiden kanssa noin 1500e
-Koko takapää melkeenpä käyty läpi, tukivarsia, vetarit, iskareiden ylä alapäät ja itse iskarit, kun kolinan aiheuttajaa koitettiin paikantaa. Näihinkin meni töiden kanssa noin 1000e
Sitten pieniä korjauksia silloin tällöin muutamia satasia mennyt. Tälläkin hetkellä ois vielä öp tiivisteen vaihtoa ja pajalle pitäis viedä kun taas kusee jäähdytysnestettä alleen.
Vielä odotellaan, että korkeapainepumppu tai vesipumppu kosahtais niin ei tarvis niitä enää murehtia.
Tässä kuussa ois katsurillekkin mentävä, pääsee pahimmassa tapauksessa korjailemaan taas lisää tai purkamaan virejä pois, jos katsurilla on huono päivä 😁
Originally posted by bmw323it View PostOho. Minulla ei ole tuommoisia summia mennyt 335i:n huoltoon ja korjauksiin koko reilun kymmenen vuoden omistusaikana, ei vaikka laskee bensat mukaan (vakuutukset ja verot erikseen). Polttoaineiden kanssa ollaan lähellä tai naftisti yli kymppitonnin.
Tässä kyllä auttaa aika paljon, että korkeapainepumppu laitettiin kuntoon takuuseen (kolmeen kertaan, viimeisen kerran 2012 ... sitten on kestänyt).
Comment
-
-
Originally posted by Bmwongelmat123 View PostKalleimmat rempat:
-Ahtimet+downpipet 4000e
-suuttimet 1300e
-öljyjalantiivisteet, paisuntasäiliö, muutama putki, kenno jne. kun meni vedet ja ölpät sekasin.. Töiden kanssa noin 1500e
-Koko takapää melkeenpä käyty läpi, tukivarsia, vetarit, iskareiden ylä alapäät ja itse iskarit, kun kolinan aiheuttajaa koitettiin paikantaa. Näihinkin meni töiden kanssa noin 1000eEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostNo huhuhuhuh..Mutta toisaalta tuo on kyllä hyvä auto. Pakko udella minkä vuotinen ja paljonko ajettu, myös löyty sitä kolinaa ikinä:think
Noh onpas nyt koko takapää käyty läpi eikä tarvii sitä murehtia pitkään aikaan
Syypää oli iskarin alapää jonka katsuri löysi kun heilautti peräpäätä sivuttaissuunnassa. Tossakin oli vaihdettu jo iskarin yläpäät ja iskarit eikä korjaamo huomannut iskarin alapäiden olevan loppu. :think Edellämainittu korjaamo meinasi jo ruveta tankkiakin tiputtamaan alas, mukamas tankin kiinnitys on prakannut.
Tietääpähän jatkossa jos kolinaa tulee eteen niin katsastuskonttorille suoraan, pääsee halvimmalla.
Comment
-
-
Originally posted by Bmwongelmat123 View PostRullailtu nyt sellanen 210tkm ja vuosimallia 07. Huvittavaa oli tuossa kolinan selvityksessä, se kävi 3 eri korjaamolla ja kukaan ei kolinan aiheuttajaa löytänyt. Purettiin jarrut jouset yms. Kunnes vein sen katsastuskonttorille taka-akselin tarkastukseen ja maksoi 15euroo ja löysi 5minuutissa vian
Noh onpas nyt koko takapää käyty läpi eikä tarvii sitä murehtia pitkään aikaan
Syypää oli iskarin alapää jonka katsuri löysi kun heilautti peräpäätä sivuttaissuunnassa. Tossakin oli vaihdettu jo iskarin yläpäät ja iskarit eikä korjaamo huomannut iskarin alapäiden olevan loppu. :think Edellämainittu korjaamo meinasi jo ruveta tankkiakin tiputtamaan alas, mukamas tankin kiinnitys on prakannut..Last edited by MikeDry; 14-05-2021, 06:33.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Jatketaan kolina tai oikeastaan kolahdus aiheella. Onko jotain yleistä paikkaa näissä voimansiirron puolella, mistä kuuluisi kumea kolahdus kun kytkee D:n päälle, sama kuuluu hieman isompana jos ensin kytkee R:n päälle ja sitten d:n heti perään. Pelkälle R:lle vaihto ei oikeastaan mitään ääntä koskaan pidä. Ajossa tätä ääntä ei juurikaan huomaa, ehkä joskus sopivasti kun loota vaihtaa alaspäin, lähinnä liikkeelle lähdössä tuon huomaa kun jarrupohjassa valitsee D:tä.
Autossa ollut Xhp stage3 ohjelma jonkun aikaa (entisellä omistajalla) ja tuota pidän ainakin osa syyllisenä, antaisi niin sanotusti "liikaa" vääntöä heti taka-akselille kun kytketään D ja tämä olisi mahdollisesti sitten väljistänyt vielä jotain vakio holkkia tai tuentaa.
Koitin auton alla katsoa tilannetta, mutta ei siellä mitään järin vakavaa näkynyt, peräkään ei hirveitä elänyt D:n kytkentä hetkellä toki nytkähti jonkun verran. Kardaani on uusittu ja tasapainotettu muutama vuosi sitten eli sieltä ei luulisi aihetta löytyvän.
Ajattelimpa kysellä olisiko samantapaista esiintynyt muilla tai onko jotenkin muuten tuttu ongelma mistä hommaa kannattaisi lähteä selvittämään. Kiitokset etukäteen jos vinkkejä tai kokemuksia löytyyLast edited by lassiv; 18-05-2021, 20:24.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
hankinnan harkintaa otsikon mukaisesti kannattaa harkita. Jos auto maksaa esim. 20k€ kannattaa hinnaksi laskea 30k€. Sen verran maksaa kaikkien lastentautien ja heikkolaatuisten laitteiden kunnostus,ellei ole edellinen omistaja hoitanut.
Ja jos teettää korjaamolla kaikki,on hinta vielä kovempi.BMW 335i E90 -07
Comment
-
-
Vähän omia kokemuksia 4v sitten hankitusta, hankinta hetkellä 189tkm ajetusta e92:sta: kopaltaan oli tosi hyvä, mutta muuten tekninen huolenpito oli jäänyt ehkä sivurooliin.
Ekat toimenpiteet oli automaagilaatikon öljyn vaihto suotimen ja läpiviennin kera, laatikon öp tihkui, kuten myös sähköjen läpivienti (olisi pitänyt samalla vaihtaa ainakin mekan päätiiviste).
Sitten moottorin tihkumiset kuriin: öp:n, ja kaikki öljynsuodattimen jalan tiivisteet.
Venttiilikoppa oli halki täyttöaukon läheisyydestä (tiiviste myös tihkui), vaihtoon.
Puolat pamahti heti yksi kerrallaan, kun alkoi kuormittamaan -> vaihtoon (myös tulpat) meni 5tkm jälkeen yksi puola (delphit), sen jälkeen ei ongelmia.
PCV venttiilistä pystyi puhaltamaan ilmaa molempiin suuntin, uusi tuli kopan mukana, mutta silti rob beck venttiili paikoilleen.
Vesipumppu alkoi oireilemaan 200tkm kohdilla (myös termari vaihtoon samalla), nyt kolmas menossa, eli se 100tkm pumpun kestoikään täsmää ainakin minun laitteen kohdalla.
Turbot vaihdettiin 225tkm (olivat alkuperäiset), ennen vaihtoa öljyä meni n. 1,5l / 10tkm. Turbot vihelsi ja hukkaportit konsertoi kohtuu kovasti.
Vaihdon jälkeen äänet hävisi ja ei öljyn lisäystarpeita 10tkm matkalla.
Suuttimet index 11 (eli jossain kohtaa vaihdettu kaikki), ei ongelmia.
KP- pumpusta ei tietoa.
LP- pumppu oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu -> login mukaan soppaa vielä riittää.
Vanoksesta kerran herja -> solenoidien puhdistus, nyt 10tkm ilman herjaa.
Jarrut laitoin ympäriinsä, olivat varmaankin alkuperäiset.
Nyt 230tkm läpi. Koskaan ei ole vielä ollut matkan pysäyttäviä ongelmia (kop, kop)..Last edited by mmie; 21-05-2021, 13:58.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment