+1. Ellei työkalut pysy itsellä käsissä, niin parempi olla varalla sitten rahaa remppoihin. Hyvällä tuurilla selviää ihan perushuolloilla pitkälle, huonolla tuurilla saa taskusta kaivaa tuohta reilusti. Sama pätee kyllä kaikki premium autoihin, ei pelkästään BMW:hen.
Työkalut pysyy käsissä, enkä ajatellu liikkeessä oikeen mitään teettääkään.
Jea näin oon ajatellukki kyllä. Varautunu jo turbojen vaihtoon + muuhun laittoon. Ja kattelen tässä noin 100tkm +- 20tkm ajettuja.
Suomessa tuollaisen manuaalinen pienillä kilsoilla löytäminen on erittäin vaikeaa... suuntaa katseet suosiolla Saksaan (täälläkin palstalla löytyy ammattitaitoisia hakijoita), älä hae ainakaan sitä Baltian vähänajettua USA-tuontia
Työkalut pysyy käsissä, enkä ajatellu liikkeessä oikeen mitään teettääkään.
Itse tekemällä ja tilailemalla osia Saksasta saa kulut paljon pienemmiksi. Kannattaa sitten ehdottomasti hankkai itselle INPA/ISTA. Ovat BMW omia softia vikakoodienlukemiseen, niin ei tarvitse viedä liikkeeseen. Näissä menee puolia varsinkin kun alkaa virittämään, niin on hieman kätevämpi itse lukaista missä sylinterissä ongelma ja vaihtaa ristiin puola ja katsoa seurasiko vika puolaa. Mikäli seurasi tietää, että vaihtaa uuden puolan ja matka jatkuu. Ilman vikakoodienlukulaitteita aikalailla tekemätön paikka selvittää, ellei käytössä olla skooppia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Suomessa tuollaisen manuaalinen pienillä kilsoilla löytäminen on erittäin vaikeaa... suuntaa katseet suosiolla Saksaan (täälläkin palstalla löytyy ammattitaitoisia hakijoita), älä hae ainakaan sitä Baltian vähänajettua USA-tuontia
Tästä syystä päädynkin aika varmasti automaatti versioon. Kyselinkin tossa kaverilta joka paljo autoja tänne tuo niin nillä varusteilla mitä ite ois halunnu ni tulis kyllä maksamaan aika hunajaa.
Itse tekemällä ja tilailemalla osia Saksasta saa kulut paljon pienemmiksi. Kannattaa sitten ehdottomasti hankkai itselle INPA/ISTA. Ovat BMW omia softia vikakoodienlukemiseen, niin ei tarvitse viedä liikkeeseen. Näissä menee puolia varsinkin kun alkaa virittämään, niin on hieman kätevämpi itse lukaista missä sylinterissä ongelma ja vaihtaa ristiin puola ja katsoa seurasiko vika puolaa. Mikäli seurasi tietää, että vaihtaa uuden puolan ja matka jatkuu. Ilman vikakoodienlukulaitteita aikalailla tekemätön paikka selvittää, ellei käytössä olla skooppia.
Kaverilta kyseiset laitteet jo löytyvätkin. Kiitos jäbät vinkeistä
Suomessa tuollaisen manuaalinen pienillä kilsoilla löytäminen on erittäin vaikeaa... suuntaa katseet suosiolla Saksaan (täälläkin palstalla löytyy ammattitaitoisia hakijoita), älä hae ainakaan sitä Baltian vähänajettua USA-tuontia
Aika jyrkkä mielipide Monesti noista on saatavilla todella kattavat huolto ja omistushistoriadokumentit Carfaxin muodossa, lisäksi vauriokuvat USA:n päästä on saatavilla netistä.
Jos korjauksesta on asialliset dokumentit ja työ on tehty fiksusti, niin tuolla 5000 euron hankinta hinta-erolla muutamat turboremontit jo tekeekin...
Toki nuo tulva-autot kannattaa kiertää kaukaa, voi olla myöhemmin ongelmia tiedossa.
Last edited by 135valtteri; 18-05-2017, 14:09.
Reason: Lisätty tulva-asia
Itsekkin tuollasta 335i'tä katellu ja nyt ruottista löytys muutama sopiva vaihtoehto. Kummassakin näissä kylmänä käynnistäessä kuuluu jonkilainen rallatus, joka häviää sitten kun kone lämpeää. Koittanu lukea tästä ulkomaalaisilta foorumeilta ja vaikuttaa aika yleiseltä. Voiskohan turbot olla huollon tarpeessa vai kehtaako tuommosen huoletta ostaa? Toisella ajettu 120tkm
Itsekkin tuollasta 335i'tä katellu ja nyt ruottista löytys muutama sopiva vaihtoehto. Kummassakin näissä kylmänä käynnistäessä kuuluu jonkilainen rallatus, joka häviää sitten kun kone lämpeää. Koittanu lukea tästä ulkomaalaisilta foorumeilta ja vaikuttaa aika yleiseltä. Voiskohan turbot olla huollon tarpeessa vai kehtaako tuommosen huoletta ostaa? Toisella ajettu 120tkm
Wastegate´it siellä rokluttaa luultavasti, tuttu juttu, ääni häviää kun hetken kerännyt paineita. Mutta, nämä suoraruiskut on aika kauhean kuulosia, kun ne kylmänä käyntiin täräyttää.
Wastegate´it siellä rokluttaa luultavasti, tuttu juttu, ääni häviää kun hetken kerännyt paineita. Mutta, nämä suoraruiskut on aika kauhean kuulosia, kun ne kylmänä käyntiin täräyttää.
Ja pakoputken läppä ja kaikki mikä toimii alipaineella rallattaa ennen kuin pumppu saa paineet oikealle tasolle.
Itelläkin kova 335i kuume päällä. Ei vaan suomessa ole sopivia, pitäisi Ruotsi/Saksa akselille mennä. Hakusessa on Coupe ja mieluiten manuaali, mutta automaattikaan ei ole poissuljettu.
Vakiovioista ja muista on tullut jo luettua, auto vaan puuttuu...
Itsekkin tuollasta 335i'tä katellu ja nyt ruottista löytys muutama sopiva vaihtoehto. Kummassakin näissä kylmänä käynnistäessä kuuluu jonkilainen rallatus, joka häviää sitten kun kone lämpeää. Koittanu lukea tästä ulkomaalaisilta foorumeilta ja vaikuttaa aika yleiseltä. Voiskohan turbot olla huollon tarpeessa vai kehtaako tuommosen huoletta ostaa? Toisella ajettu 120tkm
Itekki kelailin pitkää et mikä se ääni on mutta se on se pakoputken läppä kylmäkäynistyksessä.
Autokuume vaivaa ja tämä topic osui lähelle itselle heränneitä kysymyksiä...
Kuumetta aiheuttaa vuodesta (2008?)2009 lähtien valmistetut 4-oviset 335-mallit bensakoneella (facelift?).
En ole koskaan omistanut automaattivaihteistoista autoa, joten myöskin tämän osalta haluaisin pysyä tutussa ja turvallisessa
Myöskin 4-vedot on suljettu pois.
Näillä kriteereillä jopa Saksan tarjonta on vähäistä :think
Näihin kysymyksiin kaipaisin viisaampien vastauksia:
- N54- vai N55-moottori? Plussat miinukset? Ilmeisesti N54 kahdella turbolla ja N55 yhdellä? Kumpi luotettavampi ja viritys-ystävällisempi?
- Plussat miinukset F30 vs E90. Moottori vaihtunut ilmeisesti N55 ennen kuin korimalli? Hinta on yksi miinus tuossa F30 mallissa Kaikkia rahoja ei tähän kuitenkaan ole tarkoitus sijoittaa..saisinko kuitenkin pienellä lisäsijoituksella paljon lisää?
- Kalliit tyyppiviat E90 ja F30?
- Kumpi kestävämpi manuaali vai automaatti?
- Mitkä ehdottomat lisävarusteet? Itsellä tällä hetkellä ainoastaan nahkasportpenkit sekä "M-korisarja"...
Itse seuraan noita myös Saksasta, hyvin vähässä on asialliset yksilöt.
Varusteista: Ehdottomana mistä en tingi: M-Sport, LCI, Sedan, Penkinlämmittimet, nahkasisusta, cruise, hifipaketti ja pakkitutkat. Kivoja olisivat: aktiiviohjaus, kattoluukku ja adaptiivicruise sekä webasto.
Tukholmassa oli yksi siisti sininen liikkeessä se myytiin samana päivänä. Nopea siis pitää olla. Eilen oli 60tkm ajettu 335i cabi nettiautossa, myytiin samantien.
Tuntuu nämä E90 LCI 335i hinnat olevan hirmu kuplassa jos vertaa F30 hintoihin.
Silti itse mielummin haluaisin nimenomaan E90 mallin. Kävin joskus ajamassa 2013 320d Msport f30 ja en tykänny yhtään ohjauksesta, sähköinen ja tunnoton.
Mutta katsellaan kevättä kohti mitä tulee eteen ja mihin rahkeet riittää.
N54- vai N55-moottori? Plussat miinukset? Ilmeisesti N54 kahdella turbolla ja N55 yhdellä? Kumpi luotettavampi ja viritys-ystävällisempi?
Jos virittää meinaat niin ehdottomasti N54, helpompi ja halvempi virittää.
Molempiin voi joutua hakkaamaan rahaa paljonkin, riippuu täysin siitä onko ns. tyyppiviat korjattu. Nämä tyyppiviat löydät mm. N54 viritys topicista.
Vakiona automaatti, manuaali kestää myös mitä vaan, kunhan vaihtaa järeän kytkimen + vauhtipyörän. Mikään miellyttävä ajettava tuo manuaali ei tämän muutoksen jälkeen ole, eteenkään kaupungissa.
Comment