Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x TT-THERMO lämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 720
    • Nokia

    #16
    Mulla on tossa 325:ssa TT-thermo letkussa #1. Mielestäni toimii hyvin ja ei huudata flektiä turhaan.

    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #17
      Originally posted by tommylee View Post
      Olisko kellään tietoo, miksi alkaa flekti karjumaan täysillä, kun pitää autoa lämmityksessä?
      Sekoittaako tuo lämmitin jotenkin moottorin lämpötilananturia tms?
      Ja mitä tuolle pitäis tehdä?
      Jäähdytin-nestettä ainakin on tarpeeksi, jonka asennusliike pyysi tarkistamaan ensimäiseksi.
      Flekti lakkaa huutamasta, kun sammutan auton ja käynnistän uudestaan.
      Siis pidätkö autoa yhtäaikaa käynnissä ja lämmitintä päällä vai ilmeneekö tämä ongelma ekalla ja käynnistyskerralla ja katoaa toisella?
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        #18
        Originally posted by Driver22 View Post
        Siis pidätkö autoa yhtäaikaa käynnissä ja lämmitintä päällä vai ilmeneekö tämä ongelma ekalla ja käynnistyskerralla ja katoaa toisella?
        En tietenkään pidä yhtäaikaa käynnissä ja lämmityksessä
        Huonosti kirjoitin tuon
        Tosiaan ekalla käynnistyskerralla ilmenee tuo flektin huutaminen.
        Tänään vikakoodin otin mhd:llä. 2EE6 coolant temperature sensor, measurement range.
        Eli sotkee vissiin jäähdytinnesteen lämpösensoria. Yleensä ollut käynnistyksen yhteydessä lämpötila jotain 30-40 asteen hujakoilla, riippuen lämmityajasta ja ulkoilman kylmyydestä..
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1827
          • N/A

          #19
          Originally posted by e36coupe View Post
          Mulla on tossa 325:ssa TT-thermo letkussa #1. Mielestäni toimii hyvin ja ei huudata flektiä turhaan.

          http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_1497
          ... ja kyseisessä letkussa virtaus menee kabiiniin päin, eikö?
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • e36coupe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 720
            • Nokia

            #20
            Originally posted by bmw323it View Post
            ... ja kyseisessä letkussa virtaus menee kabiiniin päin, eikö?
            Kyyyl.
            Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

            Työn alla: E21 320/6
            Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 702

              #21
              Kannattaa lukea audiklubilta kokemuksia. Aika paljon hajonnut näitä. Ovat ilmeisesti halpakuraa Kiinasta?

              Comment

              • e36coupe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 720
                • Nokia

                #22
                Originally posted by Kouris View Post
                Kannattaa lukea audiklubilta kokemuksia. Aika paljon hajonnut näitä. Ovat ilmeisesti halpakuraa Kiinasta?
                KLD-2 malli toivottavasti korjannut nämä ongelmat. Vanhemmassa oli ilmeisesti ollutkin vikoja, jolloin hankintapaikalla on merkitystä takuukäsittelyn vuoksi...

                Itsellä tuo KLD-2 ja toivon kestävän. Pumppu ainakin on vaihdettu tuohon kakkoseen.
                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                Työn alla: E21 320/6
                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 702

                  #23
                  Originally posted by e36coupe View Post
                  KLD-2 malli toivottavasti korjannut nämä ongelmat. Vanhemmassa oli ilmeisesti ollutkin vikoja, jolloin hankintapaikalla on merkitystä takuukäsittelyn vuoksi...

                  Itsellä tuo KLD-2 ja toivon kestävän. Pumppu ainakin on vaihdettu tuohon kakkoseen.
                  Varmastihan ne niitä parantelee. Monikaan ei ajattele että on juurikaan vaaraa jotta joutuu uudelleen harrastelemaan joten lähinnä siitä syystä kommentti varoituksena.

                  Itellä ollut calix ph750. Ei siinä pumppua ole mutta kone lämpenee 50 asteiseksi silti. Tuossa nyt ei luultavasti ole tarvetta heti purkaa uudelleen.

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1827
                    • N/A

                    #24
                    Asennutin perjantaina tt-thermon. Kahden kerran kokeilun jälkeen kone näkyy lämpenevän hienosti, mutta jostain syystä flekti huutaa täysiä lämmityksen jälkeen. Asentaja tästä vähän varoittelikin, joten ei tullut yllätyksenä.

                    Sammutus ja uusintastartti hiljentää kyllä flektin, eikä mitään koodeja synny.

                    Pikainen vilkaisu OBD-lukijalla näyttää että toinen Coolant temp lukema on järkevä mutta toinen jotain älytöntä, tyyliin 215 astetta. Ilmanko flekti huutaa.

                    Inpaa / ISTAA en vielä ole ehtinyt autolle näyttää, sillä varmaan näkisi vähän tarkemmin mistä nuo lukemat tulevat. Joka tapauksessa kuuma jäähdytysneste jotenkin hämää moottorinohjausta joka tokenee uudelleen startissa.

                    Onko vastaavia kokemuksia?
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Lersahdus
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 43
                      • Rauma

                      #25
                      Sain Raision motonet korjaamosta tarjouksen, onko hinta kohtuullinen? E91 318d n47...
                      "TT-thermo 1000W + johtosarja + tarvikkeet + jäähdytinnesteet + sisähaaroitus (pienemmällä termini- pistokkeella) + työt n. 800-850€"
                      E91 318d Touring '11
                      Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                      Ex E46 325CiA '01
                      Ex E39 523iA '98
                      Ex E36 323Ci M-Sport '95

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        #26
                        Originally posted by Lersahdus View Post
                        Sain Raision motonet korjaamosta tarjouksen, onko hinta kohtuullinen? E91 318d n47...
                        "TT-thermo 1000W + johtosarja + tarvikkeet + jäähdytinnesteet + sisähaaroitus (pienemmällä termini- pistokkeella) + työt n. 800-850€"
                        Mulla sama setti 700€.
                        Tämä oulussa..
                        Auto e90 335xi.
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          #27
                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Asennutin perjantaina tt-thermon. Kahden kerran kokeilun jälkeen kone näkyy lämpenevän hienosti, mutta jostain syystä flekti huutaa täysiä lämmityksen jälkeen. Asentaja tästä vähän varoittelikin, joten ei tullut yllätyksenä.

                          Sammutus ja uusintastartti hiljentää kyllä flektin, eikä mitään koodeja synny.

                          Pikainen vilkaisu OBD-lukijalla näyttää että toinen Coolant temp lukema on järkevä mutta toinen jotain älytöntä, tyyliin 215 astetta. Ilmanko flekti huutaa.

                          Inpaa / ISTAA en vielä ole ehtinyt autolle näyttää, sillä varmaan näkisi vähän tarkemmin mistä nuo lukemat tulevat. Joka tapauksessa kuuma jäähdytysneste jotenkin hämää moottorinohjausta joka tokenee uudelleen startissa.

                          Onko vastaavia kokemuksia?
                          Samaa tekee mullakin. Jotenkin tosiaan sotkee lämpöanturoita. Eipä tuohon taida korjausta olla..

                          Vikakoodia kyllä antaa mulla..
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1827
                            • N/A

                            #28
                            Originally posted by tommylee View Post
                            Mulla sama setti 700€.
                            Tämä oulussa..
                            Auto e90 335xi.
                            600€ Järvenpäässä. Tosin 1500W, mutta sama kai se.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1827
                              • N/A

                              #29
                              Originally posted by tommylee View Post
                              Samaa tekee mullakin. Jotenkin tosiaan sotkee lämpöanturoita. Eipä tuohon taida korjausta olla..

                              Vikakoodia kyllä antaa mulla..
                              Ok, no, enpä ihmettele tuota sen enempää. Kiitos tiedosta.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • e36coupe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 720
                                • Nokia

                                #30
                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Ok, no, enpä ihmettele tuota sen enempää. Kiitos tiedosta.
                                Mihin TT-Thermo on asennettu? Ja millä moottorilla auto on?
                                Mulla oli N52:ssa sisätilan kennolle menevän letkun välissä ja ei tullut vikakoodeja eikä flekti puhaltanut koko ajan.
                                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                                Työn alla: E21 320/6
                                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎