Olisko kellään tietoo, miksi alkaa flekti karjumaan täysillä, kun pitää autoa lämmityksessä?
Sekoittaako tuo lämmitin jotenkin moottorin lämpötilananturia tms?
Ja mitä tuolle pitäis tehdä?
Jäähdytin-nestettä ainakin on tarpeeksi, jonka asennusliike pyysi tarkistamaan ensimäiseksi.
Flekti lakkaa huutamasta, kun sammutan auton ja käynnistän uudestaan.
Siis pidätkö autoa yhtäaikaa käynnissä ja lämmitintä päällä vai ilmeneekö tämä ongelma ekalla ja käynnistyskerralla ja katoaa toisella?
Siis pidätkö autoa yhtäaikaa käynnissä ja lämmitintä päällä vai ilmeneekö tämä ongelma ekalla ja käynnistyskerralla ja katoaa toisella?
En tietenkään pidä yhtäaikaa käynnissä ja lämmityksessä
Huonosti kirjoitin tuon
Tosiaan ekalla käynnistyskerralla ilmenee tuo flektin huutaminen.
Tänään vikakoodin otin mhd:llä. 2EE6 coolant temperature sensor, measurement range.
Eli sotkee vissiin jäähdytinnesteen lämpösensoria. Yleensä ollut käynnistyksen yhteydessä lämpötila jotain 30-40 asteen hujakoilla, riippuen lämmityajasta ja ulkoilman kylmyydestä..
Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Kannattaa lukea audiklubilta kokemuksia. Aika paljon hajonnut näitä. Ovat ilmeisesti halpakuraa Kiinasta?
KLD-2 malli toivottavasti korjannut nämä ongelmat. Vanhemmassa oli ilmeisesti ollutkin vikoja, jolloin hankintapaikalla on merkitystä takuukäsittelyn vuoksi...
Itsellä tuo KLD-2 ja toivon kestävän. Pumppu ainakin on vaihdettu tuohon kakkoseen.
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
KLD-2 malli toivottavasti korjannut nämä ongelmat. Vanhemmassa oli ilmeisesti ollutkin vikoja, jolloin hankintapaikalla on merkitystä takuukäsittelyn vuoksi...
Itsellä tuo KLD-2 ja toivon kestävän. Pumppu ainakin on vaihdettu tuohon kakkoseen.
Varmastihan ne niitä parantelee. Monikaan ei ajattele että on juurikaan vaaraa jotta joutuu uudelleen harrastelemaan joten lähinnä siitä syystä kommentti varoituksena.
Itellä ollut calix ph750. Ei siinä pumppua ole mutta kone lämpenee 50 asteiseksi silti. Tuossa nyt ei luultavasti ole tarvetta heti purkaa uudelleen.
Asennutin perjantaina tt-thermon. Kahden kerran kokeilun jälkeen kone näkyy lämpenevän hienosti, mutta jostain syystä flekti huutaa täysiä lämmityksen jälkeen. Asentaja tästä vähän varoittelikin, joten ei tullut yllätyksenä.
Sammutus ja uusintastartti hiljentää kyllä flektin, eikä mitään koodeja synny.
Pikainen vilkaisu OBD-lukijalla näyttää että toinen Coolant temp lukema on järkevä mutta toinen jotain älytöntä, tyyliin 215 astetta. Ilmanko flekti huutaa.
Inpaa / ISTAA en vielä ole ehtinyt autolle näyttää, sillä varmaan näkisi vähän tarkemmin mistä nuo lukemat tulevat. Joka tapauksessa kuuma jäähdytysneste jotenkin hämää moottorinohjausta joka tokenee uudelleen startissa.
Onko vastaavia kokemuksia?
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Asennutin perjantaina tt-thermon. Kahden kerran kokeilun jälkeen kone näkyy lämpenevän hienosti, mutta jostain syystä flekti huutaa täysiä lämmityksen jälkeen. Asentaja tästä vähän varoittelikin, joten ei tullut yllätyksenä.
Sammutus ja uusintastartti hiljentää kyllä flektin, eikä mitään koodeja synny.
Pikainen vilkaisu OBD-lukijalla näyttää että toinen Coolant temp lukema on järkevä mutta toinen jotain älytöntä, tyyliin 215 astetta. Ilmanko flekti huutaa.
Inpaa / ISTAA en vielä ole ehtinyt autolle näyttää, sillä varmaan näkisi vähän tarkemmin mistä nuo lukemat tulevat. Joka tapauksessa kuuma jäähdytysneste jotenkin hämää moottorinohjausta joka tokenee uudelleen startissa.
Onko vastaavia kokemuksia?
Samaa tekee mullakin. Jotenkin tosiaan sotkee lämpöanturoita. Eipä tuohon taida korjausta olla..
Vikakoodia kyllä antaa mulla..
Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Ok, no, enpä ihmettele tuota sen enempää. Kiitos tiedosta.
Mihin TT-Thermo on asennettu? Ja millä moottorilla auto on?
Mulla oli N52:ssa sisätilan kennolle menevän letkun välissä ja ei tullut vikakoodeja eikä flekti puhaltanut koko ajan.
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment