Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AleksiH
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 64
    • Lohja

    Miksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think

    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Tuli tilattua piuha XHP:tä varten, ja sillähän pitäisi sitten onnistua myös MHD:n asennus.
    Jos/kun laittelen MHD:n, niin jätänkö JB4 paikalleen, vai heitänkö mäkeen?
    Ajossa
    E36 320 coupé
    E91 335i, manuaali.

    Comment

    • Georgios Terziakis
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 370
      • Imatra

      Originally posted by AleksiH View Post
      Miksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think
      Niin, miksipä ei. Toisaalta onko siitä enempi hyötyä vs. pelkkä MHD?
      BMW 335i coupe -06
      BMW 330i coupe -00
      Ja pari vanhempaa menOpeliä

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Originally posted by AleksiH View Post
        Miksei jättäisi taustalle JB4 ja mhd:llä beffi sisään :think
        Minä heittäisin kyssärin että miksi jättäisi JB4:n paikoilleen? Mitään hyötyä siitä ei saa jos ei jatkojalosta moottoria.
        Kaikki flässäilyt muuttuu vaan arvonnaksi jos jb4 päättää vittuilla. Silloin pitää jopa ottaa tuo purkkki kokonaan pois välistä flässäyksen ajaksi.
        Pelkkä MHD hoitaa homman ihan hyvin. Tosin voi sen JB4:n jättää käyttöön mutta en jaksais mitään bef:iä laittaa, ellei auto ole ns fbo ja custom karttaa haaveilisi.

        Originally posted by Georgios Terziakis View Post
        Niin, miksipä ei. Toisaalta onko siitä enempi hyötyä vs. pelkkä MHD?
        Ei, paitsi jos lykkäät siihen hybriditurbot, PI:n tai WMI:n.
        Last edited by Tommix; 10-07-2021, 19:07.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Georgios Terziakis
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 370
          • Imatra

          Originally posted by Tommix View Post
          Minä heittäisin kyssärin että miksi jättäisi JB4:n paikoilleen? Mitään hyötyä siitä ei saa jos ei jatkojalosta moottoria.
          Kaikki flässäilyt muuttuu vaan arvonnaksi jos jb4 päättää vittuilla. Silloin pitää jopa ottaa tuo purkkki kokonaan pois välistä flässäyksen ajaksi.
          Pelkkä MHD hoitaa homman ihan hyvin. Tosin voi sen JB4:n jättää käyttöön mutta en jaksais mitään bef:iä laittaa, ellei auto ole ns fbo ja custom karttaa haaveilisi.


          Ei, paitsi jos lykkäät siihen hybriditurbot, PI:n tai WMI:n.
          Pikkunen kiinancooleri alkuperäsen tilalla (joskus vaihtuu isompaan), katittomat dp:t ja dual conet (mitkä vaihtuu relocation kitiin jollain aikataululla). Turbot alkuperäset 176tkm mittarissa.
          Tähän saakka JB4 toiminu moitteetta, ja käytettynä ostettu.
          BMW 335i coupe -06
          BMW 330i coupe -00
          Ja pari vanhempaa menOpeliä

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5401
            • S:t Karins

            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
            Pikkunen kiinancooleri alkuperäsen tilalla (joskus vaihtuu isompaan), katittomat dp:t ja dual conet (mitkä vaihtuu relocation kitiin jollain aikataululla). Turbot alkuperäset 176tkm mittarissa.
            Tähän saakka JB4 toiminu moitteetta, ja käytettynä ostettu.
            Jos kerran kaikki toimii niin pitäähän se rikki saada virittämällä vähän lisää
            Tuolla setupilla nauttisin huolettomista kilometreistä JB4;n kanssa
            Vähänkin vielä viriä niin turbot menee remontiin
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Bmw335xi
              Newbiemmer
              • May 2021
              • 3
              • Vantaa

              Originally posted by Bmw335xi View Post
              Elikkä oisko jotai vinkkejä. Auto ei ahda kunnolla ja ilmeisesti käy vähän laihalla. Ahto putket on tutkittu ja alipaine letkut käyty läpi eikä löydy selviä vuotoja. Vikakoodeja ei anna muita kun (2c9f-DME: Oxygen sensor heater 2 after catalytic converter)
              Ohjelmat on kokeiltu ajaa uudestaan (Stage 2+) ja myös neliveto on käytetty pois ja kytketty uudestaan päälle ei vaikutusta.

              Siinä on jonkinlainen logi autosta jos jollain joka osaa lukea paremmin ois ideoita.

              Elikkä "vika" löytyikin xhp ohjelmasta. Siellä oli eksynyt rasti ruutuun torque limiter tms. Jolloin rajotti menemistä elikkä kiitoksia avuista. Mutta vielä kiusaa tuo kyseinen vikakoodi sytyttää moottorinvika valon aina uudelleen käynnistettäessä. Mhd ohjelmasta on valittu kohta katittomat downpipet jotka siis autossa myös on. Mutta eikö kyseinen valinta pitäisi estää kyseisen koodin? Vai onko nyt sitten jompi kumpi etu lambda rikki?

              Comment

              • raswa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2018
                • 39
                • HELSINKI

                EDIT: lähti liian viesti hätäseen, niin pieni korjaus, luin että oli tää perus shadow cat deleten jälkeen:

                - DME shadow (inactive) codes -
                29F4 - DME: Catalytic-converter conversion.
                29F5 - DME: Catalytic-converter conversion 2.

                Pahoittelut.
                Last edited by raswa; 13-07-2021, 13:17.
                Nyt:
                330e F30

                EX:
                335XI E91 LCI
                330D F31
                535D F11

                Comment

                • Juikee
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 41
                  • Tornio

                  Ne takalambdat pitää olla ehjät silti vaikka niitten "valvonta" onkin pois käytöstä softan kautta. Nuo 29F4 ja 29F5 on ne "valvonta"vikakoodit, sulla on nyt 2 bankin jälkimmäinen anturi sökönä.

                  Comment

                  • Georgios Terziakis
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 370
                    • Imatra

                    Tyhmä kysymys, mut tuleeko nuo isot ja kalliit välijäähyt kiinni alkuperäsiin ahtoputkiin/letkuihin?
                    BMW 335i coupe -06
                    BMW 330i coupe -00
                    Ja pari vanhempaa menOpeliä

                    Comment

                    • eljas
                      BTCF Member
                      • Apr 2017
                      • 309
                      • Vantaa

                      Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                      Tyhmä kysymys, mut tuleeko nuo isot ja kalliit välijäähyt kiinni alkuperäsiin ahtoputkiin/letkuihin?
                      Käytännössä kyllä.

                      Mulla on Phoenix Race 7,5" cooleri (eli käytännössä sama kuin isoin Wagneri) ja tulopuolella se tulee kiinni alkuperäiseen putkeen mutta uudella silikoniletkuvälikappaleella, koska coolerin pään halkaisija on suurempi kuin alkuperäisen. Coolerin lähtöpuolelle tilasin isommalla halkaisijalla olevan "J-pipen" kuin mitä alkuperäinen. Tuo J-pipe tulee siis coolerin ja ahtoputken väliin silikonimutkilla. Jos tuota isompaa J-pipeä ei tilaa, menee cooleri kiinni alkuperäiseen putkeen. Sillä ei ole väliä, että onko sulla alkuperäinen muovinen ahtoputki vai alumiininen.
                      N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                      Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                      Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                      Comment

                      • raswa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2018
                        • 39
                        • HELSINKI

                        No on niitä sellasia mitkä saat suoraan alkuperäsiin liittimiin kiinni, mutta esim itellä on 5" kiinni silikoni supisteella ja letkunkiristimillä.

                        Varmaan jollain on kiinni alkuperäsissä ni voi vahvistaa, mutta sikäli vaihdat joskus inlet/outlet putket niin silikonilla taitaa olla ainoa vaihtoehto sitten. Ainakaan siinä ei kamalasti vaivaa ole, kunhan mittaa vaan minkälaisen supisteen hommaa.
                        Nyt:
                        330e F30

                        EX:
                        335XI E91 LCI
                        330D F31
                        535D F11

                        Comment

                        • Georgios Terziakis
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 370
                          • Imatra

                          Olin jo Wagnerin isoa cooleria ostamassa, mutta sitten tajusin että se tulisi alkuperäisiin letkuihin ja eihän miulla niitä enää ole. No, katotaan minkä sinne laittais. Nyt siis paikalla suht samankokoinen mitä alkuperänen, mutta täysalumiini + isommat putket.
                          BMW 335i coupe -06
                          BMW 330i coupe -00
                          Ja pari vanhempaa menOpeliä

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 309
                            • Vantaa

                            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                            Olin jo Wagnerin isoa cooleria ostamassa, mutta sitten tajusin että se tulisi alkuperäisiin letkuihin ja eihän miulla niitä enää ole. No, katotaan minkä sinne laittais. Nyt siis paikalla suht samankokoinen mitä alkuperänen, mutta täysalumiini + isommat putket.
                            Alkuperäisiä LETKUJA et tarvitse.

                            Kuten mainitsin, niin tulo- ja lähtöpuolella menee kiinni alkuperäiseen PUTKEEN mukana tulevilla silikoniadaptereilla. Tämä koskee siis ainakin Phoenixin Racea ja isompia Wagnereita. Mutta kukapa nyt ostaisi alkuperäisen kokoista joka menee vakioletkuihin

                            Lähtöpuolella mulla on kaikki aftermarkettia mutta toimii myös vakioputkilla. Coolerin jälkeen mulla on silikonisupiste -> 3" J-pipe -> silikonisupiste -> alumiininen ahtoputki -> kaasuläppä.
                            Last edited by eljas; 17-07-2021, 11:02.
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • valttu18
                              Newbiemmer
                              • Mar 2020
                              • 5
                              • pori

                              Osaisko täällä joku osaavampi auttaa kun ilmestyi tällänen vika kun siirty ajelemaan pelkällä e85, että valittaa että polttoainetankki vuotaisi. JB4 antaa koodin p2a13 DMTL diagnosis module tank leakage, leakage diagnosis pump, input signal. Ymmärtääkseni euro autoissa ei ees tota dmtl pumppua löydy vaan näissä on jokun sortin aktiivihiili systeemit? Vikavalo löysi itsensä ensimmäistä kertaa mittaristolle kun päivitin vakiopumpun kahteen wallbro 450 ja vaihdoin e85 kartalle. Auto rokkaa muuten oireitta mutta sytyttää vaan vikavaloa ja leimalle täytys keretä enskuussa.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by valttu18 View Post
                                Osaisko täällä joku osaavampi auttaa kun ilmestyi tällänen vika kun siirty ajelemaan pelkällä e85, että valittaa että polttoainetankki vuotaisi. JB4 antaa koodin p2a13 DMTL diagnosis module tank leakage, leakage diagnosis pump, input signal. Ymmärtääkseni euro autoissa ei ees tota dmtl pumppua löydy vaan näissä on jokun sortin aktiivihiili systeemit? Vikavalo löysi itsensä ensimmäistä kertaa mittaristolle kun päivitin vakiopumpun kahteen wallbro 450 ja vaihdoin e85 kartalle. Auto rokkaa muuten oireitta mutta sytyttää vaan vikavaloa ja leimalle täytys keretä enskuussa.
                                Ettei siellä nyt olisi joku pieni vuoto jossain? Onhan korkki kunnolla kiinni? Järjestelmä testaa polttoainejärjestelmän tiiveyden, jos ei ole tiivis antaa koodia.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎