BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Jos tarvetta niin avatkaa uusi topikki aiheelle. Täällä Tonni paukkuu.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Joo, kyllä vituttaa kun ei ehtiny niihin halpoihin suuttimiin.
    Alkaa jo melkein kiinnostamaan kiinan "rempatut" suuttimet..
    Ei kannata rempatut suuttimet. Mulle tuli ihan Suomesta Bemariosista tälläiset takuukorjatut käytetyt muuta vuosi sitten, nyt jo 3 niistä hajonnut. Kesti just sen puolenvuoden takuun ja sit rupes hajoamaan. Meinasin koko koneen harjoittaa kun oli yön aikana kussut sylinterin täyteen bensaa. Onneksi arvasin missä vika kun käynnistin ja kävi vaan 5 pytyllä. On kyllä järjettömissä hinnoissa nykyään noi uudet.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Joo, kyllä vituttaa kun ei ehtiny niihin halpoihin suuttimiin.
    Alkaa jo melkein kiinnostamaan kiinan "rempatut" suuttimet..

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    No niin ,nyt on suuttimien hinnat kohdallaan. Suomesta alkaen about 375€ ja norkku euroopan maista 300€ nurkilla/kpl.

    BMW otti jenkeissä N54 suuttimista takaisinkutsuissa takkiin aikoinaan vahvasti. Euroopassa nothing.
    Nyt maksetaan siitä hinta,eli ei näitä vanhoja ongelmapesäkkeitä kannattais enää pitää ajossa.
    Mut romutuspalkkio ei kyllä ihan kata silti vielä.

    Index 1 rules

    Leave a comment:


  • hasba
    replied
    Chargepipe

    Minkälaista edullista chargepipeä voisitte suositella?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Onko sinulla kiina 19T:t vai jotkut muut?

    Muilla kokemuksia kiina 17T / 19T ahtimista? Osalla ilmeisesti kestäneet melko hyvin, osalla ei.

    Mulla oli fin turbon ahtimet joihin laitettiin 19T tyyppiset kompurat. Ne oli td04 keskiöillä ja ovat nyt pari vuotta kestäneet hyvin. Taisivat olla ensimmäiset Suomessa tehdyt vastaavat. Niillä penkitin 560 hv 770nm takapyöriltä, noin 27psi ahdoilla. Edelleen toimivat moitteetta uudella omistajalla.

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Puolitoista vuotta ollut 17t kiinni, hyvin on toiminut

    Mielestäni kaikilla hybridi valmistajilla on yksittäisiä laatuongelmia.

    Leave a comment:


  • AleksiH
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    Jep. Viv Autoparts:ilta ostetut turbot.
    Paljon oot ajanut , mikä kokemus ? Käytitkö missään ennen asennusta tsekattavana tasapainotusta? Niin paljon puhetta kun porukka lobbaa sitä mitä itteltä löytyy pellin alta ja haukkuu muita Hintaeroa on kuitenkin aina sieltä 800€-4k€

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Onko sinulla kiina 19T:t vai jotkut muut?

    Muilla kokemuksia kiina 17T / 19T ahtimista? Osalla ilmeisesti kestäneet melko hyvin, osalla ei.
    Jep. Viv Autoparts:ilta ostetut turbot.

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Originally posted by Krampus View Post
    MHD:sta ei pelkästää kokemusta. MHD:lta back end flasher ja flexifuel moottorinohjauslisä ostettu.

    Oma Z4 setuppi toimii hyvin JB4:llä:
    DCT-35is flash, JB4 5g-MHD muokattu BEF,
    19t turbot, 5" porrastettu välijäähy, 3" DP:t, inletit/outletit, DCI, ahtoputki päivitetyillä dumpeilla, 3.5 Tmap, 535 matalapainepumppu_AN6 bensalinja, Fuel-it viina analysaattori/aito flex fuel, OCC, RB PCV, Split Second PI-JB4 integroitu, tulpat NGK 97506 0,45mm raolla ja kaikkea muuta pientä. Homma vielä kesken, joten vasta 20psi ahdoilla mennään nyt. XHP on laitettava niin sitten lisää ahtoja.
    Map2:lla 460hp/590nm tuli konetehoa penkissä kun hain lappua muutoskatsastukseen. Tässä vedossa ennakot/ohjelma yms. pielessä ja muutenkin homma oli kesken. 413hp tuli muutoskatsastukseen ja tämä oli map1:llä.

    Onko sinulla kiina 19T:t vai jotkut muut?

    Muilla kokemuksia kiina 17T / 19T ahtimista? Osalla ilmeisesti kestäneet melko hyvin, osalla ei.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Jana View Post
    Mistäs tällä hetkellä löytäisi halvimmat uudet index12 suuttimet? :think
    Viissiin ei oo enään oiko tietä onnen,
    Originally posted by ozi View Post
    Leebmanilta minäkin uudet ostin index 12. Pitää huomioida se ettei prikat (injector decoupling element) kuuluneetkaan kauppaan.
    Noi taisi olla yksi "halvimpia"

    Leave a comment:


  • Jana
    replied
    Mistäs tällä hetkellä löytäisi halvimmat uudet index12 suuttimet? :think

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Löytyisikö kellään n54 kampiakselia, ei haittaa, jos on laakerit menny yms.

    Pitäisi saada muutamat mitat koneistamolle.

    Voin ostaa tai lainata korvausta vastaan.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=285305

    Saisikohan tästä nic. Tommix tekemistä vireistä jotain tärppejä?
    JB4, PI, hybriditurbot, Stage 3 LPFP, Trebilan custom E85 softa, iso cooleri, catless DP, 2" inletit. Noilla penkitettiin 610 hv (tosin tässä penkityksessä oli TBI ei vielä PI:tä). Vakioturboilla raja tulee vastaan siinä 480 hv:ssä vaikka mitä muuta tekisit.
    Ja tosiaan NGK:n kylmemmät tulpat, uudet puolat, HPFP pitää olla timmissä kunnossa.
    Budjetiksi kannattaa varata se 3,5-6 k€ riippuen paljonko teet hommasta itse.
    Edittiä:
    löysin Youtube videon jossa näkyy kiihtuvyys 60 - 240 km/h
    Last edited by Tommix; 05-08-2021, 21:07.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Georgios Terziakis View Post
    Mites nuo alipainesäiliöt (tai mitkä onkaan) sieltä apukuskin puolella? Minnes päin ne laittelis?
    Alipainekannut voi kätevästi siirtää sinne taaimmaisen inletin paikalle kun se jää pois.
    Last edited by Tommix; 05-08-2021, 20:46.

    Leave a comment:

Working...
X