Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaartma
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 33
    • Helsinki

    Originally posted by Juuzmo View Post
    Pistin logit esille N54techiin ja sieltä neuvottiin Ei niitä ilmeisesti siitä pelkästä kuvasta näe, tarvii sen .csv tiedoston syyniin. Todettiin LP ja HP fuel pressuret näytti hyvältä ja FOL eli fuel open loop oli 50, maksimi arvo sille on 100 joten etanolia saa tuikata lisää.
    Asiaa! Täytyy varmaan pistää läppäriin VMware + Wintoosa ja lähteä motarille loggaamaan jotta saa vähän selvyyttä tuohon...

    Tänään aamulla kokeilin 2-tunea hetken aikaa ja sen jälkeen vaihdoin takaisin 5-ohjelmaan kun ajoin auton kotiin. Illalla ajaessani rampista motarille kone kylmänä puolikaasulla tuli moottorin vikavalo ja pystyin vajaalla kaasulla köröttelemään seuraavalle rampille. Siellä uudelleenkäynnistys ja moottorin lämmettyä ajoin kolme kertaa täydet 3 vaihteen vedot (kerran meni nelosellakin loppuun asti - onneksi ei ollut poliiseja katsomassa). Sen jälkeen ei tullut erroreja enää! Ilmeisesti vikakoodit tuli siitä että resetoitu 5-ohjelma ei ollut tunannut RE85:lle vielä koska sitä oli tankista 1/3.
    __________________
    E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339

      Mulla kävi kans vähän vastaava tilanne, rykäsin kolmosella map 5 päällä ja kone heitti vikavalon ja ajotietokoneeseen tuli jotain malfunction ja reduced engine power, kotona luin jb4:llä koodit ja oli didn't hit target pressure tai jotain sinnepäin. Johtui varmaankin siitä, kun oli aikaisemmin ollut etanolia ja sitten tankkasin pelkkää 98:a enkä välissä resetoinut sitä vitos mappia.

      Loggaukseen sellanen vinkki, että kannattaa laittaa luistonesto pois päältä, ja märällä tai edes kostealla asfaltilla ei kannata edes koittaa Muutaman kerran jouduin vetämään ne uusiksi kun tuli ihan sekavia luistoneston tai turhan sutimisen vuoksi Kolmosella 2000-6000rpm on jotain 40-140km/h?

      Comment

      • kaartma
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 33
        • Helsinki

        Originally posted by Juuzmo View Post
        Loggaukseen sellanen vinkki, että kannattaa laittaa luistonesto pois päältä, ja märällä tai edes kostealla asfaltilla ei kannata edes koittaa Muutaman kerran jouduin vetämään ne uusiksi kun tuli ihan sekavia luistoneston tai turhan sutimisen vuoksi Kolmosella 2000-6000rpm on jotain 40-140km/h?
        Joo, kyllä mä otan luistoneston pois aina kun haluan leikkiä sillä se pätkii tosi pahasti jopa ihan kuivalla asfaltilla.

        Täytyy katsoa josko huomenna olisi a) kuivaa, b) aikaa laittaa VMware + wintoosa läppäriin toimimaan jotta saisi noita lukemia. Pitää ilmeisesti jostain N54techistä kaivaa ohjeita miten otetaan; mitkä lukemat on tarpeen etc. Tuo kolmosella 40-140km/h on kyllä ihan mahdotonta kun jopa manuaalitoiminnolla laatikko vaihtaa automaagisesti kakkosen silmään jopa jossain 80km/h:ssa...
        __________________
        E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863

        Comment

        • Juuzmo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 339

          Koitin niin kolmosella vauhtia oli 45 kun kierrokset oli 2000. Kyllä minulla ainaki automaatilla pystyy kiihdyttämään tosta vauhdista manuaalitoiminnolla ilman että vaihtaa pienempää. Lähtee vielä vitosellaki vaihtamatta pienempää kunhan kierrokset on yli 1000 kun käyttää manuaalia

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Nonnii... nyt on mun viritykset valmiit - toistaiseksi. Eli tänään sain DP:t paikalleen. Ennen noita sai Map5:lla parhaimmillaan ~14psi:tä. Nyt tuntui pikaisella testauksella sekä Map2:lla että Map5:lla tulevan ~16psi:tä. Kattoo josko se joskus tuolla Map5:lla joskus ahtais enemmänkin. Paljonko teillä on ahtanut? Mitä tuo vois tarkoittaa hevosina (tiedän ettei ole ihan näin yksinkertainen asia absoluuttisena faktana)?

            Mutta entäs nyt? Ei lähde vieläkään käsistä vaikka ottaa luistoneston pois. Toisinsanoen Goodyearin F1 asymmetricit 265:t puree edelleen asfalttiin. Kumpikohan luistaa ensiks... noi kumit vai kytkin? Toinen homma on, että mitäs nyt? Onko paras viritys tästälähtien kumien vaihto Nankangeihin, E85 vai jotain muuta? ...pystyiskö noi jossain Fin-Turbolla fiksaamaan noita ahtimia paremmiksi vai vaatiiko seuraava askel vaan singleturbo-konversiota tai muuten vaan isompaa ahdin pakettia. Se taitais sit kustantaa jo jotai 5000-10000e?
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Puistis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 849
              • 09

              Originally posted by Veeksi View Post
              Mutta entäs nyt? Ei lähde vieläkään käsistä vaikka ottaa luistoneston pois. Toisinsanoen Goodyearin F1 asymmetricit 265:t puree edelleen asfalttiin. Kumpikohan luistaa ensiks... noi kumit vai kytkin? Toinen homma on, että mitäs nyt? Onko paras viritys tästälähtien kumien vaihto Nankangeihin, E85 vai jotain muuta?
              Riippuu varmaan mitä olet hakemassa. Puheiden perusteella vaikuttaa siltä että haluat että auto sutii ja viheltää, mutta eikö tuossa vaiheessa kun on tehoa +350hv kannattaisi panostaa juurikin pitoon ja ajettavuuteen ja olla tyytyväinen että tehon saa vielä tiehen.

              Mitenkäs jarrujen päivitys? Lukkoperä? Alusta? Tehonlisäykseen välijäähdytin on varmaan seuraavana listalla.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by Puistis View Post
                Riippuu varmaan mitä olet hakemassa. Puheiden perusteella vaikuttaa siltä että haluat että auto sutii ja viheltää, mutta eikö tuossa vaiheessa kun on tehoa +350hv kannattaisi panostaa juurikin pitoon ja ajettavuuteen ja olla tyytyväinen että tehon saa vielä tiehen.

                Mitenkäs jarrujen päivitys? Lukkoperä? Alusta? Tehonlisäykseen välijäähdytin on varmaan seuraavana listalla.
                Tuo on vähän mun huulen heittoa. ...tottakai hyvä ajettavuus on tärkein homma.

                Reikäset zimmermanin levyt tuossa on jo. Toki vois teräspunosletkut EBC:n palat ja paremmat litkut vielä laittaa, mutta toisaalta... miks? En mä kuitenkaan radalla aja tai kovaa vedä mutkapätkiä kun pelottaa. Lukkoperää arvostan, mutta toistaseks ei oo ollu pito-ongelmia niin tuntuu hivenen hintalaatusuhteeltaan huonolta ratkaisulta sekin. Alustaan vois keksiä jotain. Etupää vois olla vähän matalampi ja takapäähän pitäis keksiä varmaan joku tuki. Semmoinen ongelma näillä tehoilla ilmenee, että perä vetelee ja on levoton kunnon kiihdytyksissä. Ihan sama probleema kuin GT Opelissa ja lukkoperä ei sitä hankaluutta poista (GT:ssä oli lukko). Molemmat tekee myös saman, että tuo perän eläminen itseasiassa saa luistoneston vilkkumaan, vaikka ei se oikeasti mihinkään sutisi.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Mutta entäs nyt? Ei lähde vieläkään käsistä vaikka ottaa luistoneston pois. Toisinsanoen Goodyearin F1 asymmetricit 265:t puree edelleen asfalttiin.
                  Tänne myös tollaset kumit! Alkaa vituttaa 255 yokohaman kumeilla kun sutimiseen menee liikaakin aikaa, kunnon vauhdista vasta kiihtyy kunnolla
                  Jos et vielä E85 ole koittanut, niin laitappa 15-20l sitä sekaan tankilliseen, kyllä pitäisi jo alkaa sitä sutimista ja pauketta löytymään! Pelkällä jb4:llä varustetussa autossa ainakin map1 vs map5 + e85 eron huomaa sekä perseellä että luurin 0-100 kiihtyvyys sovelluksilla. Arvot tuskin mitään kovin tarkkoja, mutta ainakin vertailukelpoisia keskenään, luulisin.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    No eipä koskaan tullut sitä beta-versiota minun sähköpostiin enkä jaksanut sen perään vinkua. Eli älkää ihmetelkö kun en ole lähettänyt. Nyt siitä on kuitenkin ihan virallinen versio ulkona ja TOIMII. http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=17441

                    Nyt loppu pienellä kaasulla "nykiminen". Auto kulkee siis yhtä smoothisti halutessaan kuin vakionakin. Muuta eroa en huomannut.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Seuraava tekninen projekti alkanee kirkastumaan. Fin-Turbo kuulemma on noita hukkaportin varsia/ohjaimia fiksaillu, niin laitattas sen kuntoon ja samalla muokkais ahtimia uusilla kompressorin siivillä, niin tuottoa pitäis riittää johki 500hv:n asti. Mitähän tuommoisesta projektista olis kohtuullista maksaa? Vaatikoo tuo komperssorin siipien uusiminen sen, että autoon tehdään kokonaan uus ohjelma vai osaako toi JB4 adaptoitua siihenkin muutokseen (jonkin sortin isompien ahtimien tukihan siinä on mutta mitä se tarkoittaa)?

                      ...voi kyllä olla, että pitää nyt välillä viimeinkin myös säästää sitä rahaa tilille ennenkuin tärvää. Voi olla että tuo on ensi vuoden hommia.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Juuzmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 339

                        Jos saat hintoja selville noista operaatioista, yhdessä tai erikseen niin ilmoittele tänne ihmeessä! Ainakin burgerin sivujen mukaan, isommat turbot vaatii jb:n kaveriksi tuon flash pömpelin, mutta tuskin vakion parantelu ihan niin isoa muutosta tekee että vastaisi isompia turboja?

                        The BMS flash is required for cars running larger than OEM turbos, nitrous oxide, or stock turbo cars that run greater than 40-50% mixtures of E85 fuel.
                        Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Joo, pitää tässä käydä kyselemässä tarkemmin. Tosin semmoinen tieto tuli vastaan, että kompressoripuolta parantamalla ei tule mitään hyötyä, koska turbiinipuoli olis pullon kaula.

                          Samalla tuossa Terrylle hämmästelin, kun nyt ahtaa vaan 15psi:tä Map5:llä kun aiemmin kävi reilussa 16psi:ssä. Sanoi, että johtuu matalaoktaanisesta bensasta (katto logit). Kävin vasta tankkaamassa tankillisen 98:ia Neste-expressillä, mutta auton anturien mukaan ei ole korkea oktaanista. Mitähän kuravettä tuol oli. Pitänee jatkossa käydä jotai VPoweria vaan tankkaamassa. Pitäisköhän käydä ensihoidoksi lurauttamassa kuitenkin muutama litra RE85:ttä? :think ...eikös sillä oktaanit nouse helposti. Ei tarvii kärsiä tankillisen ajan kehnosta ahtamisesta.

                          Mites tuota E85:ttä yleensä kannattais tankata, jos haluaa sillä 10-20 % suhteella ajaa? tankki on lienee E93:ssa jotain 65l, niin ajelee aina merkkivaloon ja sit lurauttaa sen 6,5-13l ensiks etanolia ja sit loput bensaa? Eihän siitä koskaan mitään absoluuttisen tarkkaa tulosta tule ja aavistuksenhan tuo väkevöityy jokaisella tankkauksella, mutta ei niin tarkkaa ole.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Itse vetelen usein sillä tyylillä, että tankki ensin täyteen 98 ja sitten 100-150km ajon jälkeen täytän E85 sen verran kun menee. Yleensä mennyt jotain 10-15 litraa.

                            Comment

                            • Jammü
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 191
                              • Espoo

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Seuraava tekninen projekti alkanee kirkastumaan. Fin-Turbo kuulemma on noita hukkaportin varsia/ohjaimia fiksaillu, niin laitattas sen kuntoon ja samalla muokkais ahtimia uusilla kompressorin siivillä, niin tuottoa pitäis riittää johki 500hv:n asti. Mitähän tuommoisesta projektista olis kohtuullista maksaa? Vaatikoo tuo komperssorin siipien uusiminen sen, että autoon tehdään kokonaan uus ohjelma vai osaako toi JB4 adaptoitua siihenkin muutokseen (jonkin sortin isompien ahtimien tukihan siinä on mutta mitä se tarkoittaa)?

                              ...voi kyllä olla, että pitää nyt välillä viimeinkin myös säästää sitä rahaa tilille ennenkuin tärvää. Voi olla että tuo on ensi vuoden hommia.
                              Millä tavalla FIN-turbo fiksaa hukkaportin akselit? Jos kyseessä on vain kiristys tms prikkaviritys niin unohda koko homma. Lisäksi vakioturboista on turha yrittää kaivaa lisää potkua. Jos lompakko kestää niin haki tilalle RB-turbot tai Vargas stage 2 puhaltimet. Samalla pääset eroon kilkattavista hukkiksien akseleista ja tehot riittävät reilu 500whp. Kyytipojaksi tosin on hyvä olla BMS Flash sekä tehokkaampi bensapumppu (LPFP) että hyödyn saa irti. Niin ja tässä vaiheessa pitoa ja lukkoperää alkaa oikeasti kaipaamaan.

                              Vargas stage 1:set ovat vakioturboja vastaavat ja niissäkin hukkaportin akselin kiinnitys on toteutettu paremmin. Nämä muistaakseni $1000 plus verot ja toimitus. Kts:

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by Jammü View Post
                                Millä tavalla FIN-turbo fiksaa hukkaportin akselit? Jos kyseessä on vain kiristys tms prikkaviritys niin unohda koko homma. Lisäksi vakioturboista on turha yrittää kaivaa lisää potkua. Jos lompakko kestää niin haki tilalle RB-turbot tai Vargas stage 2 puhaltimet. Samalla pääset eroon kilkattavista hukkiksien akseleista ja tehot riittävät reilu 500whp. Kyytipojaksi tosin on hyvä olla BMS Flash sekä tehokkaampi bensapumppu (LPFP) että hyödyn saa irti. Niin ja tässä vaiheessa pitoa ja lukkoperää alkaa oikeasti kaipaamaan.

                                Vargas stage 1:set ovat vakioturboja vastaavat ja niissäkin hukkaportin akselin kiinnitys on toteutettu paremmin. Nämä muistaakseni $1000 plus verot ja toimitus. Kts:

                                http://performance.vargasturbo.com/
                                No en nyt malta olla jo tähän vastailematta vaikka tarkat arviot puuttuu.

                                Täytyy sanoa, että en oikein tiedä miten he sen korjaavat. Taisivat sanoa, että hankitaan uus koko keskiosa ja sovitellaan se paikalleen. Ahtimen fiksaaminen noin 500€/kpl. Uudet vakioahtimet 850€/kpl. Työt ahtimien irroitukseen yms. 8-12h (tuntiveloituksesta en vielä tiedä, mutta varmasti se on paljon alveineen). Isommat turbot olis sitten jotain 1400€/kpl.

                                RB-turboihin olisin jo perehtynyt, mutta en pääse RB:n sivuille koska se herjaa jostain viruksista (jännä kun koskaan ei ole edes aikuisviihdesivuilla tuollaista tullu... tai siis ei olisi tullut jos olisin joskus käynyt).

                                Eli kyllähän tuo vähän innostusta vähensi. Miksi korjata ehjää jollain 2000€:lla? Ja ehjällä tarkoitan nyt sitä, että kun ei ne äännä BMW:n vakioasennossa. Maksaa nyt noin paljon siitä, että saa ne reagoimaan kenties vähän nopeammin? Sit olis melkein mielekästä samalla tosiaan laittaa isommat ahtimet. Mutta sitten ollaan tosiaan siellä 600 hevosvoimassa ja mitä mä niin paljoilla tehoilla oikein teen ? ...siinä tulee taas tosiaan se vastaan, että sit pitää olla tuo BMS flashiä mihin menee melkein se 1000€ ja täytyy alkaa miettimään vahvempaa kytkintä vauhtipyörineen joka varmaan sekin asennuksineen 1000€, iso IC ja öljynlauhditin taas 1000€, vahvempi bensapumppu xxxx€ ja lukkoperäasennuksineen 1500-2000€. Siinä meneekin sit jo huomaamatta 5000-10000€. Sillä rahalla toisaalta laittaa vaihdossa jo vaikka sen E61 Alpina B5S:n tai M5:n.

                                ...ehkä en siis rupea ehjää korjaamaan (ahtimet ei polta öljyä pätkääkään, ei vihellä eikä muuta huolestuttavaa). Eri asia sit jos ne oikeasti menee kappaleiksi. Fin-Turbon kaverilla oli kyllä lähtiessä aika hyvä myyntipuhe "Ajelet nyt vaan ihan varovasti etkä hirveästi rasita niitä niin kyllä ne viel hetken kestää". Tämä siis mitenkään ahtimien kuntoa näkemättä. Naureskelin kotiin ajellessa, että joo...pelottaa kyllä ihan vitusti, että tää auto menee tästä ihan kappaleiks, jos hukkaportti vähän rallattaa viriasennossa.
                                Last edited by Veeksi; 19-07-2013, 17:03.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎