Komeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Tuleeko 335i rajat vastaan siinä +400hv? :think Ei taida kellään olla täällä palstalla +500hv e9x 335i, lieneekö mahdollista saavuttakaan ilman erittäin isoa rahallista panostusta moottoripuolella...
Mietin vain kun Veeksin jutuista saa käsityksen ettei tuolla vajaalla 400hv vielä painava 335i raketinlailla liiku...
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKomeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostTuleeko 335i rajat vastaan siinä +400hv? :think Ei taida kellään olla täällä palstalla +500hv e9x 335i, lieneekö mahdollista saavuttakaan ilman erittäin isoa rahallista panostusta moottoripuolella...
Mietin vain kun Veeksin jutuista saa käsityksen ettei tuolla vajaalla 400hv vielä painava 335i raketinlailla liiku...
Sit isommilla ahtimilla pääsee suht vaivattomasti johonkin 600hv:n tietämille. Sitten pitää vaan todellakin olla lukkoperää tosi vahvaa kytkintä jne. Muuten ei mitää kauhean isoja sijoituksia tarviis, mutta varmaankin kaikki pienet ongelmat tulis taas helpommin vastaan.
Mulla on avo ja siinä toki lisäpaino tekee tehtävänsä suorituskyvylle. Tosin katto auki o tunnelmakin vähän korkeemmalla. Tietysti kaikenlaisiin tehoihin tottuu. Ei tämän jälkeen huomaa e46 330i:n ja 316i:n välillä eroa kun molemmat tuntuu patalaiskalta.
Originally posted by pyroz View PostToisaalta kilsoja taisi olla jo jonkun verran, ja siihen päälle +20% tehon nousu. Ei se ihme olisi jos alkaisi kytkin antautumaan?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostVakioahtimien rajat tulee vastaan siinä 400 hepassa. Toki jollain vahvalla e85 sekoituksella ja metanoliruiskulla voi päästä viel johonkin 450 heppaan.
Sit isommilla ahtimilla pääsee suht vaivattomasti johonkin 600hv:n tietämille. Sitten pitää vaan todellakin olla lukkoperää tosi vahvaa kytkintä jne. Muuten ei mitää kauhean isoja sijoituksia tarviis, mutta varmaankin kaikki pienet ongelmat tulis taas helpommin vastaan.
Mulla on avo ja siinä toki lisäpaino tekee tehtävänsä suorituskyvylle. Tosin katto auki o tunnelmakin vähän korkeemmalla. Tietysti kaikenlaisiin tehoihin tottuu. Ei tämän jälkeen huomaa e46 330i:n ja 316i:n välillä eroa kun molemmat tuntuu patalaiskalta.
Niinpä. Kulutusosahan se o jossain määrin ja tehotki o nykyään lähemmäs 30 % korkeammat. Vähän varmaan kytkimen elämän rajoilla mennään. Tässäkään lisäpaino ja hyvät pidot takarenkailla ei ainakaan helpota kytkimen elämää.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKomeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostAika hyvin ahtaa. Oliko viinaa tankissa? Mulla aluksi kytkin luisti vain viinan kanssa, mutta jossain vaiheessa kytkin alkoi luistamaan kun oli vaan 98-bensaa tankissa. Ei sulla oo kiirettä jos ei luista koko ajan. Kannattaa silti alkaa varata budjettia kytkimen vaihtoon.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Toinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.
Ainut vähä ikävempi puoli on, että nyt se kytkin kyllä luistaa. Ja reilusti. Ahdot paranee ja kytkimen pidot huononee (luonnollisesti).
Vielä ikävempi puoli on se, että hukkaportin akselin säätö ei vaikuttanut pätkääkään rallatukseen. Sitä kirittiin se 2 kierrosta. Puoli kierrosta voi vielä kiristää tai sitten se alkaa jo aukeamaan. Eihän sitä edes ikkunat kiinni kuule tai ikkunat aukikaan jos radio on päällä, mutta v***u että mä en voi sietää mitään mikä ei oo täydellistä.
Hivenen mietityttää, että löytyskö jostain autokaupasta joku sopiva vaihdokki... ei mee mun järkeen, että auto pelaa ihan täydellisesti ja kulkee kuin luotijuna mutta helisee saatana. Ja jos se helinä ei lähde kuin 2000-4000€:n remontilla, niin pikkuisen sitä on vaikea ymmärtää.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostToinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.
Ainut vähä ikävempi puoli on, että nyt se kytkin kyllä luistaa. Ja reilusti. Ahdot paranee ja kytkimen pidot huononee (luonnollisesti).
Vielä ikävempi puoli on se, että hukkaportin akselin säätö ei vaikuttanut pätkääkään rallatukseen. Sitä kirittiin se 2 kierrosta. Puoli kierrosta voi vielä kiristää tai sitten se alkaa jo aukeamaan. Eihän sitä edes ikkunat kiinni kuule tai ikkunat aukikaan jos radio on päällä, mutta v***u että mä en voi sietää mitään mikä ei oo täydellistä.
Hivenen mietityttää, että löytyskö jostain autokaupasta joku sopiva vaihdokki... ei mee mun järkeen, että auto pelaa ihan täydellisesti ja kulkee kuin luotijuna mutta helisee saatana. Ja jos se helinä ei lähde kuin 2000-4000€:n remontilla, niin pikkuisen sitä on vaikea ymmärtää.
Kai se on hyväksyttävä pienet epätäydellisyydet jo 6 vuotta vanhassa autossa, tämä siis minun mielipide. Tilanne voisi olla paskempikin, kun lukee netissä esimerkiksi volkkarin tsi-moottoreiden ongelmia tai dsg-hommia. Hukkaportteja lukuunottamatta minun mielestä 335i ja varsinkin e9x-sarja on varsin laadukas vehje. Mutta mikään auto ei ole täydellinen kuten sanoin. Tai osta uusi M135i, se ei kilise ainakaan takuun aikana...
Ymmärrän toki pienen ketutuksen, mutta siihen auttanee pieni ajelulenkki ja sen päälle 2 kaljaa
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostToinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.Kävin tänään hakemassa Leväsen St1:lta ekaa kertaa viinaa tankkiin. Sutii sujuvasti kolmosella ja kutosellakin putoaa vakkari pois kiihdyttäessä
Harmi kun siitä samalta automaatilta ei 98:ia saa vaan sen joutuu muualta tankkaamaan...
G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostHitsaa se portti kiinni, ei helise enää...
Kai se on hyväksyttävä pienet epätäydellisyydet jo 6 vuotta vanhassa autossa, tämä siis minun mielipide. Tilanne voisi olla paskempikin, kun lukee netissä esimerkiksi volkkarin tsi-moottoreiden ongelmia tai dsg-hommia. Hukkaportteja lukuunottamatta minun mielestä 335i ja varsinkin e9x-sarja on varsin laadukas vehje. Mutta mikään auto ei ole täydellinen kuten sanoin. Tai osta uusi M135i, se ei kilise ainakaan takuun aikana...
Ymmärrän toki pienen ketutuksen, mutta siihen auttanee pieni ajelulenkki ja sen päälle 2 kaljaa
Hemmetillinen harkitseminen, että laittasko sit kerralla vaan helvetilliset puhaltimet tuohon, kun pirusti menee rahaa kuitenkin jos meinaa helinästä päästä eroon... Se vaan pitäis sit sitoutua tuohon autoon edes muutamaksi vuodeksi, ettei tule ihan persraiskatuks taloudellisesti.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Onko teillä JB:sien asentajat mitään dataa heittää kiihtyvyyksistä aikoja esim. 1/4 mile,0-200kmh,100-200kmh,0-250kmh,60-160kmh?
Itsellä sen verran tullut kilometrejä,että jos puhaltimet rupevat reistaamaan niin heti päivitän ne isompiin.Itsekkin mietin kannattaako sigun vehkeeseen satsata,ja loppujen lopuksi päätin pitää auton (nyt toisen auton hankinta edessä)
itse laittanut:
-DP:t
-Ohjelma (pariin kertaan päivitetty)
-Quaife
-Iskarit ja jouset (korkeus säädettävä)
Tulee talvella:
-iskarit ja jouset (M-sport alusta oli löysä n.100tkm kohdalla ja nyt KW rupee olemaan tiensä päässä 70tkm kohdalla)
-Sitten kyseiset M3:sen osat löytävät tiensä alustan vaihdon yhteydessä alle.Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 17:45.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostOnko teillä JB:sien asentajat mitään dataa heittää kiihtyvyyksistä aikoja esim. 1/4 mile,0-200kmh,100-200kmh,0-250kmh,60-160kmh?
Itsellä sen verran tullut kilometrejä,että jos puhaltimet rupevat reistaamaan niin heti päivitän ne isompiin.Itsekkin mietin kannattaako sigun vehkeeseen satsata,ja loppujen lopuksi päätin pitää auton (nyt toisen auton hankinta edessä)
itse laittanut:
-DP:t
-Ohjelma (pariin kertaan päivitetty)
-Quaife
-Iskarit ja jouset (korkeus säädettävä)
Tulee talvella:
-iskarit ja jouset (M-sport alusta oli löysä n.100tkm kohdalla ja nyt KW rupee olemaan tiensä päässä 70tkm kohdalla)
-Sitten kyseiset M3:sen osat löytävät tiensä alustan vaihdon yhteydessä alle.
Iskarit ja jouset oli itsekin tarkoitus päivittää ja laittaa vaikka kallistuksen vakaajat eteen ja taakse. Saa nähdä pääseekö tässä alustaa laittamaan, jos isompaa ahdinta tms. laittaa. Rahankin määrä o rajallista.
Mitähän noi M3:n osat mahtaa kustantaa kaikkinensa? Äkkiseltää vois luulla, että menee useampi tonttu jolloin vois kuvitella, että aika vähän on iloa euroa kohti?
Sen verta tuli ahtimien vaihdosta selviteltyä, että JB4:n kanssa voi laittaa mitkä tahansa puhaltimet mutta pitää vaan laittaa se Burger Motorsportin back-end flashi (vaatii sen 200€:n kaapelin) ja sitten saa sopivat kartat Burgerilta (ensiksi laitetaan suuntaa antavat kartat, loggaillaan ja sitten saadaan säädetyt kartat). Pystyy sit tankkailemaan myös E85:ttä ja asentelemaan metanoliruiskut yms. jos vaan nälkä kasvaa.
Muistelisin nimittäin, että Fin-Turbolta lupailtiin isoja ahtimia aika paljon huokeammalla mitä noi RB:t maksais ($3300-4000 ilman rahteja veroja)...Last edited by Veeksi; 14-09-2013, 19:08.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Onko ketään kokeillut noita ISO 26.2, 26.3 tai 26.4? Taas tullut jotain korjausta rallatuksiin kuulemma, vähän kyllä olen epäileväinen sen suhteen. Jos joku ISO version käyttäjistä toteaa niissä käytännön hyötyä niin voisi kanssa kokeilla, ei viitsisi turhan takia availla sitä boksia ja irroitella niitä vastuksia :think
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostOnko ketään kokeillut noita ISO 26.2, 26.3 tai 26.4? Taas tullut jotain korjausta rallatuksiin kuulemma, vähän kyllä olen epäileväinen sen suhteen. Jos joku ISO version käyttäjistä toteaa niissä käytännön hyötyä niin voisi kanssa kokeilla, ei viitsisi turhan takia availla sitä boksia ja irroitella niitä vastuksia :think
Edit: Luvataan nyt vaikka tähän niin, että JOS noilla ratkeaa helinät täysin, niin pistän BMS:n pojille vapaaehtoisesti 100 dollaria ekstraa ja tilaan http://www.burgertuning.com/cowl_fil...w_135_335.html nämä, vaikka olen todella skeptinen sen suhteen että noista ei olis haittaa. Itse tietysti ajan vaik kesällä ja auringon paisteella, joten vois vaikka toimia minulla.Last edited by Veeksi; 15-09-2013, 01:26.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment