Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Komeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7544
      • Kotona

      Tuleeko 335i rajat vastaan siinä +400hv? :think Ei taida kellään olla täällä palstalla +500hv e9x 335i, lieneekö mahdollista saavuttakaan ilman erittäin isoa rahallista panostusta moottoripuolella...

      Mietin vain kun Veeksin jutuista saa käsityksen ettei tuolla vajaalla 400hv vielä painava 335i raketinlailla liiku...
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
      -

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6742
        • PK-seutu

        Originally posted by Veeksi View Post
        Komeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.
        Toisaalta kilsoja taisi olla jo jonkun verran, ja siihen päälle +20% tehon nousu. Ei se ihme olisi jos alkaisi kytkin antautumaan?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by Zeta View Post
          Tuleeko 335i rajat vastaan siinä +400hv? :think Ei taida kellään olla täällä palstalla +500hv e9x 335i, lieneekö mahdollista saavuttakaan ilman erittäin isoa rahallista panostusta moottoripuolella...

          Mietin vain kun Veeksin jutuista saa käsityksen ettei tuolla vajaalla 400hv vielä painava 335i raketinlailla liiku...
          Vakioahtimien rajat tulee vastaan siinä 400 hepassa. Toki jollain vahvalla e85 sekoituksella ja metanoliruiskulla voi päästä viel johonkin 450 heppaan.

          Sit isommilla ahtimilla pääsee suht vaivattomasti johonkin 600hv:n tietämille. Sitten pitää vaan todellakin olla lukkoperää tosi vahvaa kytkintä jne. Muuten ei mitää kauhean isoja sijoituksia tarviis, mutta varmaankin kaikki pienet ongelmat tulis taas helpommin vastaan.

          Mulla on avo ja siinä toki lisäpaino tekee tehtävänsä suorituskyvylle. Tosin katto auki o tunnelmakin vähän korkeemmalla . Tietysti kaikenlaisiin tehoihin tottuu. Ei tämän jälkeen huomaa e46 330i:n ja 316i:n välillä eroa kun molemmat tuntuu patalaiskalta.

          Originally posted by pyroz View Post
          Toisaalta kilsoja taisi olla jo jonkun verran, ja siihen päälle +20% tehon nousu. Ei se ihme olisi jos alkaisi kytkin antautumaan?
          Niinpä. Kulutusosahan se o jossain määrin ja tehotki o nykyään lähemmäs 30 % korkeammat. Vähän varmaan kytkimen elämän rajoilla mennään. Tässäkään lisäpaino ja hyvät pidot takarenkailla ei ainakaan helpota kytkimen elämää.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • estervainaa
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 665
            • Kuopio

            Originally posted by Veeksi View Post
            Vakioahtimien rajat tulee vastaan siinä 400 hepassa. Toki jollain vahvalla e85 sekoituksella ja metanoliruiskulla voi päästä viel johonkin 450 heppaan.

            Sit isommilla ahtimilla pääsee suht vaivattomasti johonkin 600hv:n tietämille. Sitten pitää vaan todellakin olla lukkoperää tosi vahvaa kytkintä jne. Muuten ei mitää kauhean isoja sijoituksia tarviis, mutta varmaankin kaikki pienet ongelmat tulis taas helpommin vastaan.

            Mulla on avo ja siinä toki lisäpaino tekee tehtävänsä suorituskyvylle. Tosin katto auki o tunnelmakin vähän korkeemmalla . Tietysti kaikenlaisiin tehoihin tottuu. Ei tämän jälkeen huomaa e46 330i:n ja 316i:n välillä eroa kun molemmat tuntuu patalaiskalta.


            Niinpä. Kulutusosahan se o jossain määrin ja tehotki o nykyään lähemmäs 30 % korkeammat. Vähän varmaan kytkimen elämän rajoilla mennään. Tässäkään lisäpaino ja hyvät pidot takarenkailla ei ainakaan helpota kytkimen elämää.
            Minulla on e46 tuo sachs asetelma ja levyt, tule testaamaan niin saat ainakin suuntaa antavaa tietoa millainen se voisi olla ajella [(aika) paljon jäykempi].
            -89 "m5" rataprojekti
            -02 transporter syncro
            -01 e53 3.0i
            -93 318is rataprojekti nro II

            Comment

            • Jammü
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 191
              • Espoo

              Originally posted by Veeksi View Post
              Komeesti se kyllä ahtaa nyt vajaata pykälää vaille tappiin (~18psi). Tänään ei luistanut mikään. Kakkosella vähä kumi luisti ku käänteli samalla autoo, mutta ei sekään kyllä tuntunut auton eleissä mitenkään. Mene ja tiedä vaikka tuolla kytkimellä nyt ajeliskin sitten. Kai tässä voi seurailla tilannetta ennenku alkaa kenties ehjää korjaamaan.
              Aika hyvin ahtaa. Oliko viinaa tankissa? Mulla aluksi kytkin luisti vain viinan kanssa, mutta jossain vaiheessa kytkin alkoi luistamaan kun oli vaan 98-bensaa tankissa. Ei sulla oo kiirettä jos ei luista koko ajan. Kannattaa silti alkaa varata budjettia kytkimen vaihtoon.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by Jammü View Post
                Aika hyvin ahtaa. Oliko viinaa tankissa? Mulla aluksi kytkin luisti vain viinan kanssa, mutta jossain vaiheessa kytkin alkoi luistamaan kun oli vaan 98-bensaa tankissa. Ei sulla oo kiirettä jos ei luista koko ajan. Kannattaa silti alkaa varata budjettia kytkimen vaihtoon.
                On toki se 15 litraa E85:ttä. Mulla ei tosiaan pelkällä bensalla ahtanut map5:llä oikein mitään...12-13psi:tä. Map2:lla sit sen mitä lupaa eli 14,5psi:tä. Vielä kun tämän päivän korjaukset toimii ja lähtee se useamman sekunnin turboviive veks, nii oon ihan tyytyväinen suorituskykyyn enkä ikinä tankkaa enää pelkkää bensaa. Tai kai se o pakko katsastukseen...
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Toinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.

                  Ainut vähä ikävempi puoli on, että nyt se kytkin kyllä luistaa. Ja reilusti. Ahdot paranee ja kytkimen pidot huononee (luonnollisesti).

                  Vielä ikävempi puoli on se, että hukkaportin akselin säätö ei vaikuttanut pätkääkään rallatukseen. Sitä kirittiin se 2 kierrosta. Puoli kierrosta voi vielä kiristää tai sitten se alkaa jo aukeamaan. Eihän sitä edes ikkunat kiinni kuule tai ikkunat aukikaan jos radio on päällä, mutta v***u että mä en voi sietää mitään mikä ei oo täydellistä.

                  Hivenen mietityttää, että löytyskö jostain autokaupasta joku sopiva vaihdokki... ei mee mun järkeen, että auto pelaa ihan täydellisesti ja kulkee kuin luotijuna mutta helisee saatana. Ja jos se helinä ei lähde kuin 2000-4000€:n remontilla, niin pikkuisen sitä on vaikea ymmärtää.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Toinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.

                    Ainut vähä ikävempi puoli on, että nyt se kytkin kyllä luistaa. Ja reilusti. Ahdot paranee ja kytkimen pidot huononee (luonnollisesti).

                    Vielä ikävempi puoli on se, että hukkaportin akselin säätö ei vaikuttanut pätkääkään rallatukseen. Sitä kirittiin se 2 kierrosta. Puoli kierrosta voi vielä kiristää tai sitten se alkaa jo aukeamaan. Eihän sitä edes ikkunat kiinni kuule tai ikkunat aukikaan jos radio on päällä, mutta v***u että mä en voi sietää mitään mikä ei oo täydellistä.

                    Hivenen mietityttää, että löytyskö jostain autokaupasta joku sopiva vaihdokki... ei mee mun järkeen, että auto pelaa ihan täydellisesti ja kulkee kuin luotijuna mutta helisee saatana. Ja jos se helinä ei lähde kuin 2000-4000€:n remontilla, niin pikkuisen sitä on vaikea ymmärtää.
                    Hitsaa se portti kiinni, ei helise enää...
                    Kai se on hyväksyttävä pienet epätäydellisyydet jo 6 vuotta vanhassa autossa, tämä siis minun mielipide. Tilanne voisi olla paskempikin, kun lukee netissä esimerkiksi volkkarin tsi-moottoreiden ongelmia tai dsg-hommia. Hukkaportteja lukuunottamatta minun mielestä 335i ja varsinkin e9x-sarja on varsin laadukas vehje. Mutta mikään auto ei ole täydellinen kuten sanoin. Tai osta uusi M135i, se ei kilise ainakaan takuun aikana...
                    Ymmärrän toki pienen ketutuksen, mutta siihen auttanee pieni ajelulenkki ja sen päälle 2 kaljaa
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • maagi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 190
                      • Varkaus

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Toinen solenoidi jäi vielä ensiviikon hommaksi, kun oli särkynyt kuljetuksessa. Muuten alipaineletkut, toinen solenoidi ja ahtopuoli on kondiksessa. Kyllähän tuon eron huomaa. Nyt voimaa on ihan perkeleesti myös alakierroksilla. hoksasin tossa motarin kiihdytyskaistalla, että 180 on mittarissa ennen loppua, mikä riittää sujuvaan liikenteeseen liittymiseen.
                      Ei paha Kävin tänään hakemassa Leväsen St1:lta ekaa kertaa viinaa tankkiin. Sutii sujuvasti kolmosella ja kutosellakin putoaa vakkari pois kiihdyttäessä Harmi kun siitä samalta automaatilta ei 98:ia saa vaan sen joutuu muualta tankkaamaan...
                      G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by Hiace View Post
                        Hitsaa se portti kiinni, ei helise enää...
                        Kai se on hyväksyttävä pienet epätäydellisyydet jo 6 vuotta vanhassa autossa, tämä siis minun mielipide. Tilanne voisi olla paskempikin, kun lukee netissä esimerkiksi volkkarin tsi-moottoreiden ongelmia tai dsg-hommia. Hukkaportteja lukuunottamatta minun mielestä 335i ja varsinkin e9x-sarja on varsin laadukas vehje. Mutta mikään auto ei ole täydellinen kuten sanoin. Tai osta uusi M135i, se ei kilise ainakaan takuun aikana...
                        Ymmärrän toki pienen ketutuksen, mutta siihen auttanee pieni ajelulenkki ja sen päälle 2 kaljaa
                        Suunnitelma on jo pitkällä. 4. olut menossa, muuten ollaan pysytty tässä ideassa.

                        Hemmetillinen harkitseminen, että laittasko sit kerralla vaan helvetilliset puhaltimet tuohon, kun pirusti menee rahaa kuitenkin jos meinaa helinästä päästä eroon... Se vaan pitäis sit sitoutua tuohon autoon edes muutamaksi vuodeksi, ettei tule ihan persraiskatuks taloudellisesti.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Onko teillä JB:sien asentajat mitään dataa heittää kiihtyvyyksistä aikoja esim. 1/4 mile,0-200kmh,100-200kmh,0-250kmh,60-160kmh?

                          Itsellä sen verran tullut kilometrejä,että jos puhaltimet rupevat reistaamaan niin heti päivitän ne isompiin.Itsekkin mietin kannattaako sigun vehkeeseen satsata,ja loppujen lopuksi päätin pitää auton (nyt toisen auton hankinta edessä)

                          itse laittanut:
                          -DP:t
                          -Ohjelma (pariin kertaan päivitetty)
                          -Quaife
                          -Iskarit ja jouset (korkeus säädettävä)

                          Tulee talvella:
                          -iskarit ja jouset (M-sport alusta oli löysä n.100tkm kohdalla ja nyt KW rupee olemaan tiensä päässä 70tkm kohdalla)
                          -Sitten kyseiset M3:sen osat löytävät tiensä alustan vaihdon yhteydessä alle.
                          Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 17:45.
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Onko teillä JB:sien asentajat mitään dataa heittää kiihtyvyyksistä aikoja esim. 1/4 mile,0-200kmh,100-200kmh,0-250kmh,60-160kmh?

                            Itsellä sen verran tullut kilometrejä,että jos puhaltimet rupevat reistaamaan niin heti päivitän ne isompiin.Itsekkin mietin kannattaako sigun vehkeeseen satsata,ja loppujen lopuksi päätin pitää auton (nyt toisen auton hankinta edessä)

                            itse laittanut:
                            -DP:t
                            -Ohjelma (pariin kertaan päivitetty)
                            -Quaife
                            -Iskarit ja jouset (korkeus säädettävä)

                            Tulee talvella:
                            -iskarit ja jouset (M-sport alusta oli löysä n.100tkm kohdalla ja nyt KW rupee olemaan tiensä päässä 70tkm kohdalla)
                            -Sitten kyseiset M3:sen osat löytävät tiensä alustan vaihdon yhteydessä alle.
                            En oo vielä pippeliä mittaillut, mutta kunhan kaikki toimii vimpan päälle niin voishan sitä jotain mittausta tehdä.

                            Iskarit ja jouset oli itsekin tarkoitus päivittää ja laittaa vaikka kallistuksen vakaajat eteen ja taakse. Saa nähdä pääseekö tässä alustaa laittamaan, jos isompaa ahdinta tms. laittaa. Rahankin määrä o rajallista.

                            Mitähän noi M3:n osat mahtaa kustantaa kaikkinensa? Äkkiseltää vois luulla, että menee useampi tonttu jolloin vois kuvitella, että aika vähän on iloa euroa kohti?

                            Sen verta tuli ahtimien vaihdosta selviteltyä, että JB4:n kanssa voi laittaa mitkä tahansa puhaltimet mutta pitää vaan laittaa se Burger Motorsportin back-end flashi (vaatii sen 200€:n kaapelin) ja sitten saa sopivat kartat Burgerilta (ensiksi laitetaan suuntaa antavat kartat, loggaillaan ja sitten saadaan säädetyt kartat). Pystyy sit tankkailemaan myös E85:ttä ja asentelemaan metanoliruiskut yms. jos vaan nälkä kasvaa.

                            Muistelisin nimittäin, että Fin-Turbolta lupailtiin isoja ahtimia aika paljon huokeammalla mitä noi RB:t maksais ($3300-4000 ilman rahteja veroja)...
                            Last edited by Veeksi; 14-09-2013, 19:08.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              Onko ketään kokeillut noita ISO 26.2, 26.3 tai 26.4? Taas tullut jotain korjausta rallatuksiin kuulemma, vähän kyllä olen epäileväinen sen suhteen. Jos joku ISO version käyttäjistä toteaa niissä käytännön hyötyä niin voisi kanssa kokeilla, ei viitsisi turhan takia availla sitä boksia ja irroitella niitä vastuksia :think

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Onko ketään kokeillut noita ISO 26.2, 26.3 tai 26.4? Taas tullut jotain korjausta rallatuksiin kuulemma, vähän kyllä olen epäileväinen sen suhteen. Jos joku ISO version käyttäjistä toteaa niissä käytännön hyötyä niin voisi kanssa kokeilla, ei viitsisi turhan takia availla sitä boksia ja irroitella niitä vastuksia :think
                                26.2. ei auttanut mulla pätkääkään. 26.3 ja 26.4 näyttäis kyllä sinänsä sisältävän mielenkiintoisia uudistuksia. Pitääpä huomenna testailla.

                                Edit: Luvataan nyt vaikka tähän niin, että JOS noilla ratkeaa helinät täysin, niin pistän BMS:n pojille vapaaehtoisesti 100 dollaria ekstraa ja tilaan http://www.burgertuning.com/cowl_fil...w_135_335.html nämä, vaikka olen todella skeptinen sen suhteen että noista ei olis haittaa. Itse tietysti ajan vaik kesällä ja auringon paisteella, joten vois vaikka toimia minulla.
                                Last edited by Veeksi; 15-09-2013, 01:26.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎