Njoo, ei mitään hirveitä odotuksia ole noidenkaan päivitysten suhteen Olisi kiva saada kunnolla toimiva ISO versio kun siinä on kaikkia kivoja ominaisuuksia mitä integroidulla ei ole, mm. ahtopaineiden rajoitus 1. ja 2. vaihteille. Sitä odotellessa tuskin kannattaa pidättää hengitystä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by Veeksi View PostEn oo vielä pippeliä mittaillut, mutta kunhan kaikki toimii vimpan päälle niin voishan sitä jotain mittausta tehdä.
Paperillehan saa vaikka mitä lukuja,mutta toista autoa/kelloa vastaan tietää mitä paukkuja autossa.Itsellä vääntökäyrä sen muotoinen että E92M3:sta (manuaali) mennään rullaavista 40,60,80kmh:sta ihan tasatahtia (jopa konepellin verran pääsen eteen) aina n.220kmh asti,sitten M3 lipuaa luonnollisesti ohi.
ja mitä pippelin mittamiseen tulee,niin miksi asennella/tehdä muutoksia,ellei halua sitä pippelia joskus mittaillaBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostNo en mä tuota tarkoittanut...mutta olisi mukava tietää,onko noilla biggy bag:llä minkäläinen vaikutus.Meinaan vaan,että ensimmäisen kerran kun omaa autoa ohjelmoitiin,niin saatiin lähtötehot 301hp/440Nm -> 361hp/540Nm,niin persedynolla en tuntenut oikeestaan mitään eroa.Vasta kun kaverin Evoa vastaan otettiin vetoja,tehonlisäys tuli ilmi.
Paperillehan saa vaikka mitä lukuja,mutta toista autoa/kelloa vastaan tietää mitä paukkuja autossa.Itsellä vääntökäyrä sen muotoinen että E92M3:sta (manuaali) mennään rullaavista 40,60,80kmh:sta ihan tasatahtia (jopa konepellin verran pääsen eteen) aina n.220kmh asti,sitten M3 lipuaa luonnollisesti ohi.
ja mitä pippelin mittamiseen tulee,niin miksi asennella/tehdä muutoksia,ellei halua sitä pippelia joskus mittailla
Miks se M3 muuten lipuaa 220kmh:ssa ohi? Eikö 335i:ssä ole enemmän vääntöä ja luulis sitä kaivattavan ilmanvastuksen suurentuessa.
Mitähän se tuommonen aikojen kanssa kilpailu tekee minun kilpailuvietille ja neuroottiselle asenteelle? Tietää rahanmenoa jos jonkun 335i menee nopeemmin...Last edited by Veeksi; 15-09-2013, 11:18.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMiks se M3 muuten lipuaa 220kmh:ssa ohi? Eikö 335i:ssä ole enemmän vääntöä ja luulis sitä kaivattavan ilmanvastuksen suurentuessa.
Mitähän se tuommonen aikojen kanssa kilpailu tekee minun kilpailuvietille ja neuroottiselle asenteelle? Tietää rahanmenoa jos jonkun 335i menee nopeemmin...
2.kysymykseen vastaus: tietää rahanmenoa!
Edit: tsekkaa M3:n ja viritetyn 335i:n tehokäyriä vierekkäin ja mieti, mitä tapahtuu jos molemmat painaa kaasun pohjaan esim. nelosvaihteella 1500rpm alkaen jos olosuhteet/välitykset ovat samat.
Löysin netistä random dynokäyrät, ja vaikka noita onkin hankala verrata keskenään koska ovat eri dynot, kyllä idea sieltä löytyy. Esim. 3000 rpm M3 teho on perheautoluokkaa 125-150hp, mutta 335i antaa jo 200 hp. Kierrosten loppupäässä M3 taas menee tehossa ohi.
Sitäkin vois miettiä onko M3:n aerodynamiikka parempi eri korisarjan ja peilien myötä, silläkin iso merkitys kovissa vauhdeissa...
335i:
E92 M3:
Last edited by Hiace; 15-09-2013, 12:19.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostIlmanvastus kasvaa nopeuden toiseen potenssiin, eli yli 200 nopeuksissa ilmanvastus on tosi suuri. Vastuksen voittaminen vaatii tehoa ja sen vuoksi tehokkaampi M3 alkaa vetää kaulaa noissa nopeuksissa.
Originally posted by Hiace View PostLöysin netistä random dynokäyrät, ja vaikka noita onkin hankala verrata keskenään koska ovat eri dynot, kyllä idea sieltä löytyy. Esim. 3000 rpm M3 teho on perheautoluokkaa 125-150hp, mutta 335i antaa jo 200 hp. Kierrosten loppupäässä M3 taas menee tehossa ohi.
Viritetyn 335i:n tapauksessa ero keskikierroksilla on tietysti selvästi suurempikin. Siis vasta jossain 6000-6500 rpm yläpuolella M3:ssa voi olla enemmän tehoa. Pienistä nopeuksista kiihdytettäessä M3:n välitykset ei mahdollista kierrosten pitämistä koko noin korkealla. Yli 200 km/h nopeuksissa tämä taas onnistuu.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostPienistä nopeuksista kiihdytettäessä M3:n välitykset ei mahdollista kierrosten pitämistä koko noin korkealla. Yli 200 km/h nopeuksissa tämä taas onnistuu.
En nyt tarkkaan jaksa laskea ja etsiä M3 välityksiä, mutta eiköhän 1. vaihteella jo viimeistään 50 km/hnopeuksissa olla yli 6000 kierroksessa ja siitä eteenpäin pitää aina sopivaa pykälää pesässä niin tehoa pitäisi löytyä...330d e91 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Baijerin potkuri View PostSiis miten niin ei mahdollista..?:think
En nyt tarkkaan jaksa laskea ja etsiä M3 välityksiä, mutta eiköhän 1. vaihteella jo viimeistään 50 km/hnopeuksissa olla yli 6000 kierroksessa ja siitä eteenpäin pitää aina sopivaa pykälää pesässä niin tehoa pitäisi löytyä...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMun tekstistä oli jäänyt pois yksi sana, eli piti lukea "koko ajan noin korkealla". http://www.youtube.com/watch?v=nYfcPEFXzZ8 näkee, että 1->2 ja 2->3 vaihdoissa kierrokset tippuu 5500-5800 rpm väliin, sen jälkeen pysytään koko ajan yli 6000 rpm. Eli mitä enemmän vauhtia sitä lähempänä huipputehoa ollaan keskimäärin.330d e91 M-sport
Comment
-
-
Mielenkiintoista pohdintaa. Pitänee ottaa omaksi tavoitteeksi rikkoa ensi kesänä tuo M3:n ilmoitettu 420hv:n lukema. Kenties vakioahtimilla mutta väkevällä viinalla.
Spec stage 2+ muuten kestää nyyttöneissä vääntöä 740! ...ilmankos se o hyvin riittänyt noissa BMSn omissaki loppuunviritetyissä. Silti poljin tuntumaa kehuvat foorumeilla vakion kaltaiseksi. Tais tulla kaupat.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMielenkiintoista pohdintaa. Pitänee ottaa omaksi tavoitteeksi rikkoa ensi kesänä tuo M3:n ilmoitettu 420hv:n lukema. Kenties vakioahtimilla mutta väkevällä viinalla.
Spec stage 2+ muuten kestää nyyttöneissä vääntöä 740! ...ilmankos se o hyvin riittänyt noissa BMSn omissaki loppuunviritetyissä. Silti poljin tuntumaa kehuvat foorumeilla vakion kaltaiseksi. Tais tulla kaupat.
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostKannattaa muistaa että M3:n 420hv on koneteho. Pyöriltä vakio M3 antaa noin 350whp...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Aivan mukavasti bensakoneelle| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostKannattaa muistaa että M3:n 420hv on koneteho. Pyöriltä vakio M3 antaa noin 350whp, johon pääsee helposti jo pelkällä JB4 + dp't. Viinaa tankkiin niin mennään jo yli ja ohi.
Konetehoja ne on tuolla BMS:n sivuillakin. Ja sen nyt tietää, että omassa penkissä noihin markkinointitarkoituksiin aina saadaan säädettyä jotain lisää. Koskee kaikkia muitakin virifirmoja.Last edited by Veeksi; 17-09-2013, 18:17.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEppäilen kyllä, että vaatii kyllä aika suotuisan penkin, jos meinaa vakioahtimilla ja bensalla päästä yli 400hv:n (koneesta). Myöskään ilman mitään metanoli- yms.ruiskutuksia. Pitäis joskus löytää tommone alamäkeen asennettu dyno.
Konetehoja ne on tuolla BMS:n sivuillakin. Ja sen nyt tietää, että omassa penkissä noihin markkinointitarkoituksiin aina saadaan säädettyä jotain lisää. Koskee kaikkia muitakin virifirmoja.
Ja otsikosssa maininta 492 hv edelleen vakiahtimilla...:thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment