Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    Originally posted by Hiace View Post
    Tässäpä meikän tuloksia Ohenmäen tehon (Iisalmi) penkkipäivästä, auto siis E91 335i vm.2007. Karalan peruslastu ilman erityistä säätöä edellisen omistajan laittamana. OEM Performance putkisto, muuten vakio osat. 353.4 hv / 523.5 nm
    Tonne toiseen topiiciin kirjoitinkin jo,mutta nämä Karalan ja Harisen ohjelmoinnit ei poista nopeudenrajoitinta (minkä oman ymmärryksen mukaan Procede,JB ym. tekevät) Näkyy tuossa sunkin lapussa että 6000rpm:ssä (ellei jo heti 5500 jälkeen) leikannut jo tehoja ja veto jouduttu lopettamaan.
    Last edited by b mutteri kasa; 29-09-2013, 10:00.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by Juuzmo View Post
      Noh, tuskin tuli liian kireälle kun tehot nousi ja räminä lähti!
      Lukemat näyttää kyllä muuten hyvältä, mutta tosiaan tehot tulee vähän isoilla kierroksilla :think ISO:lla silti sama vika rahikaisella, uusin ISO ei rallata edes kylmäkäynnistyksellä, mutta sen tuplaturbon tärkein ominaisuus on mennyttä. Uusimmallakin versiolla 10psi (0.7 bar) menee rikki yli 1000rpm kierrosta myöhemmin mitä integroidulla versiolla... Ennemmin rallatus kylmällä koneella, kuin tuplaturbon tärkeimmän ominausiiden menetys eli alavääntö verrattuna yhteen isoon fööniin

      E: potkua lienee riittävästi, kun eturenkaissa on kuviota +-6mm ja takana pahimmillaan 1,9mm
      Itsekkään en niin perusta huipputehon lukemasta (Eikä ole mitään dissausta Veeksille,vaan kovat huiput puhalsi!) vaan juurikin vääntökäyrän muodosta.Yrittänyt omaa viimeistä lappua löytää jotta voisi laittaa vertailun vuoksi tänne,mutta vielä en ole löytänyt.Itse muistelisin,että väännöt yli vakion (eli >400Nm) jo n.<2000rpm-6000rpm sakka...mutta sitä en muista milloin huippuväännön saavutin ja kuinka pitkään se käytössä.
      Last edited by b mutteri kasa; 29-09-2013, 10:01.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Itsekkään en niin perusta huipputehon lukemasta (Eikä ole mitään dissausta Veeksille,vaan kovat huiput puhalsi!) vaan juurikin vääntökäyrän muodosta.Yrittänyt omaa viimeistä lappua löytää jotta voisi laittaa vertailun vuoksi tänne,mutta vielä en ole löytänyt.Itse muistelisin,että väännöt yli vakion (eli >400Nm) jo n.<2000rpm-6000rpm sakka...mutta sitä en muista milloin huippuväännön saavutin ja kuinka pitkään se käytössä.
        Kannattaa huomata, että vääntölukemat ei ole vasemmalla vaan oikealla. Eli yli 400nm on tuossakin 2500-6750rpm. Ja väännöt etenkin nousee varmasti huomattavasti nopeammin kunhan saa etuturbon hukkaportin tiiviiks ja toisaalta hukkaporttien asennon muutettua täysin auki asennosta lähes kiinni -asentoon. Ei tuo ole ominaista JB4:lle. JB4 logeista näkyy, että ahtovuodon takia ahtopaineet ei nousee kohalleen todella selvällä viiveellä verrattuna "ehjiin" autoihin. Mullahan menee tuon takia toistaks auto vikatilaankin, jos ei asetuksista ota tuon ahtovuodosta herjaamisen pois. Ja tuo etuturbo taitaa olla nimenomaan ns. pikkuturbo mikä ekana alkaa ahtamaan.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • tnurmine
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 98
          • Vantaa

          Originally posted by Juuzmo View Post
          Selvitys vaati melkoista salapoliisitaitoa, mutta löytyihän sitä tietoa! Eli automaattilaatikko on ZF 6HP19 TU
          Nonni, olin jo itse vakuuttunut, että kyseessä oli 6hp28. Mutta olet(te) oikeassa.
          Tässä vielä linkki yhteen keskusteluun, josta löytyy ZFn teknisen puolen vastauksia.

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio



            Prkl. Ei se kyllä enää valtavia sijoituksia vaatis niin voisi saada vielä 20 % lisää voimaa :think

            ...eilen kyllä vannoin, että ei enää enempää. Mutta nyt vasta hoksasin, että noihan oli rengastehoja mitä nuo ilmoitti...
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Jammü
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 191
              • Espoo

              Originally posted by Veeksi View Post
              http://www.n54tech.com/forums/showpo...54&postcount=1

              Prkl. Ei se kyllä enää valtavia sijoituksia vaatis niin voisi saada vielä 20 % lisää voimaa :think

              ...eilen kyllä vannoin, että ei enää enempää. Mutta nyt vasta hoksasin, että noihan oli rengastehoja mitä nuo ilmoitti...
              Joo WHP on eri kuin HP

              Flashin ajattelin viimeistään ensi kesäksi laittaa. Ei tarttis kuin BT-kaapelin niin olisi samat modit kuin tuossa N54techin topicissa. Yhdellä kaapelilla tekisi kolme autoa. Voisiko ajatella jotain "kimppakivaa"? Flashille ei tulisi hintaa kuin reilu 100€ jos on läppäri valmiina ja kolme N54 + JB4 omistajaa.
              Last edited by Jammü; 30-09-2013, 08:45.

              Comment

              • Jammü
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 191
                • Espoo

                Niin ja tietenkin tehokas (10A?) akkulaturi pitää olla kun päivittää ECU:n.

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by Jammü View Post
                  Joo WHP on eri kuin HP

                  Flashin ajattelin viimeistään ensi kesäksi laittaa. Ei tarttis kuin BT-kaapelin niin olisi samat modit kuin tuossa N54techin topicissa. Yhdellä kaapelilla tekisi kolme autoa. Voisiko ajatella jotain "kimppakivaa"? Flashille ei tulisi hintaa kuin reilu 100€ jos on läppäri valmiina ja kolme N54 + JB4 omistajaa.
                  Nii, tuo fläshäys ei tainnut kuluttaa tuon Bavarian Technicin kaapelin "lisenssejä", joten sillä saa fl'shättyä niin monta autoa kuin huvittaa .. muutenhan tuo BT:n kaapeli on ihan turha vehje eikä sellaista kukaan muuten osta.

                  Originally posted by Jammü
                  Niin ja tietenkin tehokas (10A?) akkulaturi pitää olla kun päivittää ECU:n.
                  Mä en tuota hommaa pienemmällä kuin 40A:n laturilla (todellista virtaa eikä akkulaturien "virta") rupeis tekemään, kun se kestää kauan.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • tnurmine
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 98
                    • Vantaa

                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Mä en tuota hommaa pienemmällä kuin 40A:n laturilla (todellista virtaa eikä akkulaturien "virta") rupeis tekemään, kun se kestää kauan.
                    Voisiko joku hieman tarkentaa tätä. Mistä tässä on kysymys? Thx.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by Jammü View Post
                      Joo WHP on eri kuin HP

                      Flashin ajattelin viimeistään ensi kesäksi laittaa. Ei tarttis kuin BT-kaapelin niin olisi samat modit kuin tuossa N54techin topicissa. Yhdellä kaapelilla tekisi kolme autoa. Voisiko ajatella jotain "kimppakivaa"? Flashille ei tulisi hintaa kuin reilu 100€ jos on läppäri valmiina ja kolme N54 + JB4 omistajaa.
                      Mahtaakohan tuo onnistua ihan hetkessä? Vai pitikö sitä ensiks flashata, sit logata ja sit logien perusteella tehdään omat flashinsä vai oliko ne ihan bulkkitavaraa? Toisaalta tulee mieleen, että tarviisko sitä johtoa kuitenkin sitten aina kotona? Esimerkiksi sitä oon nyt miettinyt, miten Jammu oot hoitanut katsastukset? Jollain 0mapilla taitaa ainoastaan olla OBD auki ja sillä mapilla taas ei viina toimi? Ja näin kaukana asuvien välillä ei ehkä pelaa homma jo senkin takia, että jos mä lähtisin käymään Etelä-Suomessa, niin tulee polttoainekustannuksia jo sen verran, että sais oman kaapelin. Tietysti niin voisin tehdä, että ostaisin sulta kaapelin sit pois, jos et tarvii sitä enää flashäyksen jälkeen. Sit möisin kenties kolmannelle jne.

                      Originally posted by tnurmine View Post
                      Voisiko joku hieman tarkentaa tätä. Mistä tässä on kysymys? Thx.
                      Tuo flashaamäminen kestää ekalla kerralla ainaskin sen pari tuntia ja vie koko ajan autosta virtaa. Jos virta loppuu kesken, niin menee aika läskiks koko homma.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        Onko kukaan muu huomannut merkittävää turbon spoolausääntä tämän uusimman päivityksen jälkeen? En muista aiemmin kuulleeni yhtään mitään, mutta nyt pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä puhina kuulostaa aivan kuin ajaisi jotain Ivecoa..

                        Comment

                        • Jammü
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 191
                          • Espoo

                          Originally posted by Tiik View Post
                          Onko kukaan muu huomannut merkittävää turbon spoolausääntä tämän uusimman päivityksen jälkeen? En muista aiemmin kuulleeni yhtään mitään, mutta nyt pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä puhina kuulostaa aivan kuin ajaisi jotain Ivecoa..
                          En ole vielä kokeillut päivitystä, mutta konepellin takaosan tiiviste on pois, joten spoolaukset ja suhinat kuuluu kivasti

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Mahtaakohan tuo onnistua ihan hetkessä? Vai pitikö sitä ensiks flashata, sit logata ja sit logien perusteella tehdään omat flashinsä vai oliko ne ihan bulkkitavaraa? Toisaalta tulee mieleen, että tarviisko sitä johtoa kuitenkin sitten aina kotona? Esimerkiksi sitä oon nyt miettinyt, miten Jammu oot hoitanut katsastukset? Jollain 0mapilla taitaa ainoastaan olla OBD auki ja sillä mapilla taas ei viina toimi? Ja näin kaukana asuvien välillä ei ehkä pelaa homma jo senkin takia, että jos mä lähtisin käymään Etelä-Suomessa, niin tulee polttoainekustannuksia jo sen verran, että sais oman kaapelin. Tietysti niin voisin tehdä, että ostaisin sulta kaapelin sit pois, jos et tarvii sitä enää flashäyksen jälkeen. Sit möisin kenties kolmannelle jne.
                            Totta. Ehkä parempi ostaa oma johto jos tarvitsee tehdä muutoksia tms. En ole vielä ehtinyt perehtymään flash-aiheeseen sen tarkemmin. Mahdollisuus ajaa yli 50% E85 seoksella houkuttelee. Samoin myös tulevaisuutta ajatellen turbojen päivitykseen flash olisi tarpeellinen juttu. Katsotaan...

                            Katsastukseen olen mennyt Map0:lla. Se kannattaa vaihtaa vasta konttorin pihassa niin dp-vikavalo ei syty (toivottavasti) katsastuksen aikana.

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              Nyt rupes kyllä itseäkin tuo JB4:nen kiinnostamaan,kun on tuolta N54tech kautta saa valmiiksi tehtyjä Bin tiedostoja,jotka voi itse Flashata Ecuun.Ei tuo Bavarian 1Vin:n versio olis edes pahanhintainen,kumminkin pääsee vikakoodeihin ym.käsiksi,vaikkei flashaamisessä tarvitsekaan itse B.Technic:sin ohjelmaa.

                              Onko tietoa miten esim.pelkkä JB4 stage 3:nen käyttäytyy jos laitan sen omaan autooni,kun Ecussa nyt jo customoitu ohjelma?
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                Nyt rupes kyllä itseäkin tuo JB4:nen kiinnostamaan,kun on tuolta N54tech kautta saa valmiiksi tehtyjä Bin tiedostoja,jotka voi itse Flashata Ecuun.Ei tuo Bavarian 1Vin:n versio olis edes pahanhintainen,kumminkin pääsee vikakoodeihin ym.käsiksi,vaikkei flashaamisessä tarvitsekaan itse B.Technic:sin ohjelmaa.

                                Onko tietoa miten esim.pelkkä JB4 stage 3:nen käyttäytyy jos laitan sen omaan autooni,kun Ecussa nyt jo customoitu ohjelma?
                                Tätä on arvuuteltu ennenkin ja faktaa ei ole keksitty. Kysy lontooksi [email protected] sähköpostilla, niin ehkäpä sieltä saa fiksun vastauksen.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎