Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 311
    • Rauma

    Originally posted by ++500Nm View Post
    Puhutaan luvatuista/todellisista tehoista.
    Mun kokemukset Burgerista...
    hyviä kokemuksia siis epäilemättä.
    kyllä tuo jb4 mullekin vielä tulee, kunhan on tää alkukonkurssi selvitetty mitä autonvaihdosta aiheutui... renkaat-vanteet-vakuutukset-verot++vielä xenon vittuilee, ballasti€
    niin, onkos kukaan penkittänyt ensin vakioautoa ja sen jälkeen jb4 ilman muita tuunauksia.
    eli mitä siitä on mitattavissa tehonlisäystä ?
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339



      Tuossa ainakin vertauksena vakio ja pelkkä jb4, tosin pienellä varauksella kun on virityspajan omia tuloksia. 30% lisäys tehossa niin periaatteessa siitä kun laskee siihen 306hp mitä koneelta pitäisi tulla +30% niin tulisi se 400hp mitä luvattu?

      Comment

      • yarski
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 311
        • Rauma

        Juu kyllä mä olen tuon mainoskäppyrän nähnyt
        Lähinnä ajattelin että löytyykö ns puolueettoman tahon tekemänä vastaavaa vertailua ?
        G26 i4 M50 supercharged
        ex: F36 440i xdrive msport
        ex: E91 335 lci xdrive msport

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by yarski View Post
          Juu kyllä mä olen tuon mainoskäppyrän nähnyt
          Lähinnä ajattelin että löytyykö ns puolueettoman tahon tekemänä vastaavaa vertailua ?
          Löytyy varmaan tästä topicista ja mun showroomista. Vakiona jotai 290hv ja JB4 + DCI + DPt 366hv.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            Kieltämättä herää pieni epäilys noista burgerin dynokäppyröistä, vakiona ovat saaneet 20hp vähemmän, mutta ihan vastaavilla virityksillä ovat saaneet 20hp enemmän...?

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

              Originally posted by Veeksi View Post
              Löytyy varmaan tästä topicista ja mun showroomista. Vakiona jotai 290hv ja JB4 + DCI + DPt 366hv.
              juu, kelpo tehonlisäys ja hinta/laatu-suhde kohdallaan.
              mutta jos laskeskelee että bms lupaa seuraavaa pyöräteholle:
              -jb4 +80
              - dci +15
              - downpipe (up to) +20
              niin kokonaishyöty pitäisi olla 115 whp
              ja penkitetty siis +76 whp ...olihan tuo whp
              enewei, ero on vielä ~40whp eli aika paljon jäljessä luvatusta...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by yarski View Post
                juu, kelpo tehonlisäys ja hinta/laatu-suhde kohdallaan.
                mutta jos laskeskelee että bms lupaa seuraavaa pyöräteholle:
                -jb4 +80
                - dci +15
                - downpipe (up to) +20
                niin kokonaishyöty pitäisi olla 115 whp
                ja penkitetty siis +76 whp ...olihan tuo whp
                enewei, ero on vielä ~40whp eli aika paljon jäljessä luvatusta...
                Ei. Minä puhun moottoritehoista. En oikein ymmärrä miksi ilmoitellaan noita rengastehoja kun moottoriteho on se standardi mitä autoissa aina käytetään.

                Ei noi eri viritykset tosiaan lisää tehoja tuolla logiikalla. Eikä tommosia teholisiä varmasti saa rengastehoina. Ehkä JB4:llä voi sen +80hv moottoritehoa saada, jos on DCI ja DPt (kenties +100hv:kin jos on suotuisat olosuhteet). DCI:llä vakioautossa ei saa mitään. Itse hivenen epäilen, että vakioautossa DP:lläkään ihan ihmeitä sais, mutta siitä ei ole kokemuksia vain henk. koht. epäilyksiä. En mä ainakaan huomannu map1:llä ajellessa eroa siinä oliko DPt vai ei. Tosian hyvin vähän tuli testailtua ja kokemuksia oli jo suuremmistakin tehoista niin joku 330hv:n ja 340hv:n ero on mitätön.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • yarski
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 311
                  • Rauma

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Ei. Minä puhun moottoritehoista. En oikein ymmärrä miksi ilmoitellaan noita rengastehoja kun moottoriteho on se standardi mitä autoissa aina käytetään...
                  no burger ilmoittelee rengastehoja mainoksissaan.
                  toki olen tuota itsekin ihmetellyt kun moottoritehoista yleensä aina puhutaan.
                  mutta eivätkö ne dynopenkit mittaa juuri rengastehoa ???
                  ja siitä saadaan sitten moottoriteho jollain laskukaavalla ?

                  edit. ja jos laput on moottoritehosta niin tilannehan on yhä huonompi jos vertaa burgerin lupauksiin tehonlisästä...
                  G26 i4 M50 supercharged
                  ex: F36 440i xdrive msport
                  ex: E91 335 lci xdrive msport

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    Originally posted by yarski View Post
                    no burger ilmoittelee rengastehoja mainoksissaan.
                    toki olen tuota itsekin ihmetellyt kun moottoritehoista yleensä aina puhutaan.
                    mutta eivätkö ne dynopenkit mittaa juuri rengastehoa ???
                    ja siitä saadaan sitten moottoriteho jollain laskukaavalla ?

                    edit. ja jos laput on moottoritehosta niin tilannehan on yhä huonompi jos vertaa burgerin lupauksiin tehonlisästä...
                    Käsittääkseni penkit mittaa pyörävääntöä. Kun tiedetään auton pyörävääntö rpm suhteen, voidaan siitä laskea vakion avulla auton pyöräteho. Eli teho = vakio x vääntö x rpm.

                    Penkkihän ei voi mitenkään tietää, kuinka paljon voimansiirtoon menee häviöitä, niin koneteho ja konevääntö arvioidaan jonkun kertoimen avulla. Eli varma tieto konetehosta ja koneväännöstä saataisiin ottamalla moottori irti autosta. Ja silloinkin pitää miettiä, annetaanko laturin ja muiden apulaitteiden olla paikallaan, koska sekin vaikuttaa tehoon...
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Moottoriteho saadaan kun pyöriltä otetuista tehoista vähennetään voimansiirron häviöt.

                      E: olimpas hidas

                      Comment

                      • yarski
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 311
                        • Rauma

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        Moottoriteho saadaan kun pyöriltä otetuista tehoista vähennetään voimansiirron häviöt.
                        E: olimpas hidas
                        niin miten se penkki voimansiirron häviöt mittaa ?
                        ja missäs penkitettäisiin nelivetoinen...
                        G26 i4 M50 supercharged
                        ex: F36 440i xdrive msport
                        ex: E91 335 lci xdrive msport

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          Nelivedot tietenkin sellasessa paikassa missä on nelivetopenkki, niitäkin löytyy mutta on vähän harvemmassa. Penkki mittaa sen tehohäviön kun kiihdyttämisen jälkeen annetaan rullata kierrosten alas vaihde vapaalla tai kytkin pohjassa, automaatista en tiedä miten se toimii tässä kohtaa vai käytetäänkö silloin jotain valmista kerrointa siihen?

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5425
                            • S:t Karins

                            Originally posted by yarski View Post
                            juu, kelpo tehonlisäys ja hinta/laatu-suhde kohdallaan.
                            mutta jos laskeskelee että bms lupaa seuraavaa pyöräteholle:
                            - dci +15
                            Tämän suhteen olen vähän skeptinen täällä suomen olosuhteissa. Ei kai tuo vakio ilmansuodatin ala tehoja kuristamaan ennen 400 hv:tä? Ja kylmää ilmaa mosalle on suomessa tarjolla 90% vuodesta.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • yarski
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 311
                              • Rauma

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Tämän suhteen olen vähän skeptinen täällä suomen olosuhteissa. Ei kai tuo vakio ilmansuodatin ala tehoja kuristamaan ennen 400 hv:tä? Ja kylmää ilmaa mosalle on suomessa tarjolla 90% vuodesta.
                              niin minäkin olen skeptinen, siksi kyselinkin muiden kuin burgerin dynotuloksia...
                              jb4 100 + dci 15 + downpipe 20 = 135 hp
                              okei, uskon ja "tiedän/luulen uskovani" ettei noita voi laskea suoraan yhteen.
                              melkoisen harhaanjohtavaa markkinointia silti mielestäni. ei silti, samaa varmaan tekevät muutkin virisoftafirmat.
                              vaikka tässä nyt olenkin skeptinen teholukemien suhteen niin silti aion tuon jb4 hankkia +dci+downpipe. uskon että tehoa tulee lisää ja onhan tuo tuunaus hauskaa ja mielenkiintoista puuhaa. palikat sitten yksi kerrallaan paikoilleen niin on aina askel kerrallaan jotain uutta ihmeteltävää
                              niin, löytyykö xdriveen muita downpipeja kuin tämä http://www.burgertuning.com/BMW_135_downpipes.html
                              G26 i4 M50 supercharged
                              ex: F36 440i xdrive msport
                              ex: E91 335 lci xdrive msport

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                Minä jätin nuo susirumat suodattimet ostamatta. Sitten jos joku heittää lappua esille että JB4 + dp jälkeen vielä irtoaa 15 - 20 hv lisää noilla niin homaan ne.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎