Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    USB johto on kätevä vetää pelkääjän jalkatilaan siinä samalla kun asentelee juice boksin, käy päivittäminen ja logien ottaminen kätevästi läppärillä eikä tarvi kikkailla johtoa ikkunasta sisään tms.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Kiitos paljon Juuzmo!
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by yarski View Post
        - puuttuu turhia mutta cooleja ominaisuuksia kuten canflap ja hukkaporttisäädöt
        Sanoisin kyllä, että hukkaportinsäätö on ennemminkin epäcooli ja tärkeä.

        Canflappi on sinänsä turha koska koko läppä joutaa viskata mäkeen muutenkin. Ei se vielä naapureja herätä senkään jälkeen, mutta sentää sisään kuuluu ennemmin pakoääntä kuin venttiilikoneiston ääntä.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Juuzmo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 339

          Hukkaportittien asento ~10 eli melko auki + canflap auki = naapurit kuulee kyllä sisälle kun täräyttää kylmänä käyntiin

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by Juuzmo View Post
            Hukkaportittien asento ~10 eli melko auki + canflap auki = naapurit kuulee kyllä sisälle kun täräyttää kylmänä käyntiin
            no minä nyppäsin sen venttiilin sähköpiuhan irti kokeillakseni.
            olihan siinä vähän mureammat äänet muttakun ei kulkevuuteen vaikuttanut milläänlailla (en odottanutkaan) niin laitoin piuhan takas kiinni.
            moottori oli kyllä jo valmiiksi lämmin -> pitänee kokeilla vielä millaiselta kylmäkäynnistys kuulostaa.
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • tuplaturpo
              Newbiemmer
              • Sep 2013
              • 9
              • Finland

              Mites automaatin omistajilla on kestänyt tehoja? onko ollut ongelmia itsellä tai kaverilta kuultua?

              Comment

              • puerco
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1135
                • Espoo

                Originally posted by tuplaturpo View Post
                Mites automaatin omistajilla on kestänyt tehoja? onko ollut ongelmia itsellä tai kaverilta kuultua?
                Mä oon ymmärtänyt että tää automaatti kestää enempi vääntöä kun manunanaali..
                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  Ameriikan mantereella ainakin ovat ajelleet melko hirvittävillä tehoilla useamman vuoden ja kymmeniä tuhansia maileja ilman ongelmia, eikä ole tullut vastaan kauhutarinoitakaan automaatin särkymisestä. Voi ajaa siis huoletta vaikka virittelisikin, manuaali alkaa luistamaan herkemmin.

                  Comment

                  • maagi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 190
                    • Varkaus

                    Asia ei aivan liity otsikkoon, mutta jotain voi viritykselläkin olla tekemistä: Vaihdoin maanantaina talvirenkaat alle (nastat, 225/40R18 joka nurkassa). Vakkari ei tunnu pysyvän ollenkaan päällä vaan putoaa heti pois kun kaasuun koskee. Ohituksiin joutuu ottamaan DTC:n pois päältä, kun muuten meno hyytyy luiston eston vilkkumiseen ohittajan rinnalle. En muista että olisi viime talvena ollut näin suurta ongelmaa.

                    Onko muilla JB4-miehillä jo talvikumit alla ja samaa ongelmaa? Lieneekö syynä kesäkumeja kapeammat takaset ja vakiota suurempi vääntö, jota "älykäs" luistonesto ei sulata?
                    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by puerco View Post
                      Mä oon ymmärtänyt että tää automaatti kestää enempi vääntöä kun manunanaali..
                      Perustuu mihin? Kyllähän noi tehokkaimmat useimmin manuaaleja kuitenkin on.

                      Originally posted by Juuzmo View Post
                      Ameriikan mantereella ainakin ovat ajelleet melko hirvittävillä tehoilla useamman vuoden ja kymmeniä tuhansia maileja ilman ongelmia, eikä ole tullut vastaan kauhutarinoitakaan automaatin särkymisestä. Voi ajaa siis huoletta vaikka virittelisikin, manuaali alkaa luistamaan herkemmin.
                      Siis KYTKIN alkaa luistamaan. Siinä vaiheessa kun vaihteisto alkaa luistamaan, niin voi jo harmittaa . Manuaalissa kytkimen vaihto tulee ajankohtaiseksi kun alkaa viinaa tai metanolia laittamaan peliin mukaan. Automaatissa on taas osalla JB-miehistä karkeita vaihtoja (nykimisiä), mutta se ei sinänsä ole automaatin hajoamista vain softa bugia. Useimmin säätämällä selviää niistä.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Originally posted by maagi View Post
                        Asia ei aivan liity otsikkoon, mutta jotain voi viritykselläkin olla tekemistä: Vaihdoin maanantaina talvirenkaat alle (nastat, 225/40R18 joka nurkassa). Vakkari ei tunnu pysyvän ollenkaan päällä vaan putoaa heti pois kun kaasuun koskee. Ohituksiin joutuu ottamaan DTC:n pois päältä, kun muuten meno hyytyy luiston eston vilkkumiseen ohittajan rinnalle. En muista että olisi viime talvena ollut näin suurta ongelmaa.

                        Onko muilla JB4-miehillä jo talvikumit alla ja samaa ongelmaa? Lieneekö syynä kesäkumeja kapeammat takaset ja vakiota suurempi vääntö, jota "älykäs" luistonesto ei sulata?
                        Ei tuo liene ihme noilla tehoilla, kun minulla ei pysy vakkari päällä ihan vakioautossakaan (325da) 225/45/17 kitkarenkailla kuivalla ja puhtaalla asfaltilla...
                        Itse tullut siihen tulokseen ajatustyössä, että ainakin kitkarenkaan lamellit vain "antaa periksi" väännön puhuessa.. Oikesti ärsyttää se BLING! drive moderate... pla pla pla...
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Perustuu mihin? Kyllähän noi tehokkaimmat useimmin manuaaleja kuitenkin on.



                          Siis KYTKIN alkaa luistamaan. Siinä vaiheessa kun vaihteisto alkaa luistamaan, niin voi jo harmittaa . Manuaalissa kytkimen vaihto tulee ajankohtaiseksi kun alkaa viinaa tai metanolia laittamaan peliin mukaan. Automaatissa on taas osalla JB-miehistä karkeita vaihtoja (nykimisiä), mutta se ei sinänsä ole automaatin hajoamista vain softa bugia. Useimmin säätämällä selviää niistä.
                          Eikö sillon voi laskea, että automaatti kestää paremmin viritystä jos se toimii normaalisti samoilla tehoilla millä manuaali luistaa ja vaatii jo päivitystä? :think Isommilla tehoilla automaatin päivittäminen on vaan melkoisesti kalliimpaa, mutta siitä ei tarvitse murehtia ellei isompia turboja ja muuta hilpettä asentele. Automaatti vaihtoi 3-4 välin ainakin vähän turhan rykäisemällä jollakin ISO 2X versiolla, uusimmalla ainakin vaihdot sujuu.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Juuzmo View Post
                            Eikö sillon voi laskea, että automaatti kestää paremmin viritystä jos se toimii normaalisti samoilla tehoilla millä manuaali luistaa ja vaatii jo päivitystä? :think Isommilla tehoilla automaatin päivittäminen on vaan melkoisesti kalliimpaa, mutta siitä ei tarvitse murehtia ellei isompia turboja ja muuta hilpettä asentele. Automaatti vaihtoi 3-4 välin ainakin vähän turhan rykäisemällä jollakin ISO 2X versiolla, uusimmalla ainakin vaihdot sujuu.
                            Ehkä mä ajattelen vaan liian pilkuntarkasti, mutta minusta se kuulostaisi, että se vaihteisto itsessään kestäisi jotenkin huonommin tai paremmin. Ei manuaalissa ole vaihteistossa mitään ongelmaa. Ja kytkinkin kestää sen mitä kytkimet yleensäkin kestää viritystä. ...automaatista tämä sulake tavallaan on poissa, mikä on ihan hyvä asia vielä näillä tehoilla.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              Se itse vaihteisto on kummassakin riittävän kestävä, manuaalissa pettää kytkin ja automaatissa momenttimuunnin (= toimittaa periaatteessa kytkimen roolia). Automaatissa tietysti se huono puoli, että hajotessaan vahinko on yleensä pahempi (=kalliimpi) kuin pelkkä manuaalin kytkimenvaihto

                              Comment

                              • tuplaturpo
                                Newbiemmer
                                • Sep 2013
                                • 9
                                • Finland

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Se itse vaihteisto on kummassakin riittävän kestävä, manuaalissa pettää kytkin ja automaatissa momenttimuunnin (= toimittaa periaatteessa kytkimen roolia). Automaatissa tietysti se huono puoli, että hajotessaan vahinko on yleensä pahempi (=kalliimpi) kuin pelkkä manuaalin kytkimenvaihto
                                Kovasti tässä alkaa miettimään JB4+DP, kun sitä niin helkkaristi kehutaan. Mitkä ovat suurimmat muutokset noiden jälkeen vakioon? Ääni, arkiajo, bensankulutus, sivuäänet? Automaatti siis kyseessä, eli tuo laatikon toiminta on aika oleellisessa osassa....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎