Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D E90 177hp remap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    #31
    Originally posted by EPDM View Post
    Mutta kuten huomasit sama voi tehdä professional boxin kanssa missä voi itse vaikuttaa vääntö käyrään.
    Näinhän sitä tuli silmäiltyä.
    Paljonkos prof-boksi maksaa, ja onko kytkeminen plug-in?
    Laita tietoja privalla ellet halua tänne suoraan postata. Onhan tuon sähköpostin kirjoittaminen osaltani niin vaikeaa.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #32
      Mites tuo 320D ohjelmointi, jos on hiukkassuodatin, kannattaa ilmeisesti poistaa?

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #33
        Originally posted by MakeH View Post
        Mites tuo 320D ohjelmointi, jos on hiukkassuodatin, kannattaa ilmeisesti poistaa?
        Jos teetää kustomisoftan esim. Karalalla niin nehän kyllä ottaa huomioon softassa mm. hiukkaskiihdyttimen: kun ei puristeta ihan sitä viimeistä hevosta myöten tehoja ulos niin jää vähän happea hiukkaskiihdyttimellekin.

        Pitää myös muistaa että kun poltto alkaa niin mieluiten tasakaasulla vaan päästelee (sopivasti happirikasta pakokaasua tarjolla). Aika hurjat seokset pitää muuten yleensäkin olla että tasakaasulla ajettaessa ei happi riittäisi suodattimelle (tehoboxilla voisi tulla tällainen tilanne, ehkä). :think

        Tosin minun mielestäni poltto ajoitetaan muutenkin niin että se tulisi tehtyä maantieajonopeuksissa?


        P.s. niin ja Jacquesille terveisiä. Samassa veneessä ollaan.
        Last edited by JP-76; 25-09-2013, 10:45.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #34
          Huikkassuodatinta kyllä otetaan huomioon ohjelmoinin aikana. Jos on lisää kysyttävää niin mailailkaa [email protected]at näkee kotisivuillani.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #35
            EPDM: Noniin, en huomannutkaan professionalin hintaa tuolla alkuun. Otan yhteyttä kun on sopiva ajankohta.

            JP76: Kohtalotoveri, yritetään ottaa vähän savua ulos rikkomatta laatikkoa.

            Lauantaina todellakin katsotaan mitä tämä nyt vakiona antaa ulos. Ehkä saan mukaan boksilla varustetun 120d:n.
            Last edited by Jacques; 27-08-2009, 19:28.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #36
              163hv automaatti penkitetty tutun dynolla. 163hv ja 373nm antoi ulos reiluilla korjauskertoimilla. Todellinen rengasteho 127hv.
              Boksilla varustettu 120d manuaali antoi renkailta 15xhv ja arvioitu moottoriteho 196hv ja 436nm.

              Samalla dynottu mps3 jäi vakiotehoista 12hv, eli ei mikään optimistinen dyno.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #37
                Originally posted by Jacques View Post
                163hv automaatti penkitetty tutun dynolla. 163hv ja 373nm antoi ulos reiluilla korjauskertoimilla. Todellinen rengasteho 127hv.
                Boksilla varustettu 120d manuaali antoi renkailta 15xhv ja arvioitu moottoriteho 196hv ja 436nm.

                Samalla dynottu mps3 jäi vakiotehoista 12hv, eli ei mikään optimistinen dyno.
                Kenenkäs MPS oli kyseessä? 248 on kyllä tosi vähän. Ilmanputsari tukossa? Klemmarit löysällä?

                P.s. Jokos hoksaat?
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #38
                  JP, no nythämä hokasin.
                  Ei vielä oikein selkoa mikä siinä on, mutta suosittelin menemään suoraan Kaivokselaan kyselemään.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #39
                    Onko kukaan mittaillut vakion 163hv mallin ja ohjelmoidun kiihtyvyyksiä esim 80-120 ja 0-100.
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #40
                      320da 163hv vakiona laatikko s-moodissa:

                      0-100km/h 8.8s
                      0-400m 16,4s, 139,7km/h

                      80-120km/h 6,1s
                      60-120km/h 8,3s
                      100-150km/h 11,2s

                      Ei mikään raketti, kun ex-nipponilla enkat 80-120 oli 2.7s.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2325
                        • Uusimaa

                        #41
                        Originally posted by Pekka84 View Post
                        Onko kukaan mittaillut vakion 163hv mallin ja ohjelmoidun kiihtyvyyksiä esim 80-120 ja 0-100.
                        Auto on 320dA Touring 163hp, joka uudelleenohjelmoitiin Karalalla viime torstaina. Tässä vähän mitattua dataa. Tehot Karalan dynossa ja kiihdytykset Tempes GT:llä. Rengastus 235/40R18. Auto oli kuulemma vakiona aavistuksen muita vastaavia virkeämpi dynon mukaan.

                        VAKIO:
                        170hp / 354Nm (mitattu)
                        0-100km/h: 8,9s
                        0-400m: 16,6 (133,2km/h)
                        60-120km/h: 9,5s
                        80-120km/h: 6,7s
                        0-160km/h: 25,0s

                        UUDELLEEN OHJELMOITUNA:
                        198hp / 400Nm (mitattu)
                        (Kiihdytykset toistaiseksi tekemättä)

                        Voimaa tuli sen verran lisää, että nyt tuolla edes viitsii ajella. Reagoi kaasuun tienpäällä huomattavasti herkemmin. 1500-2000rpm:n väliseen nuhaisuuteen ei kuitenkaan apua tullut. Ostettu ominaisuus. Osuutensa lienee tuolla automaatillakin.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          #42
                          Originally posted by JKK View Post
                          Auto on 320dA Touring 163hp, joka uudelleenohjelmoitiin Karalalla viime torstaina. Tässä vähän mitattua dataa. Tehot Karalan dynossa ja kiihdytykset Tempes GT:llä. Rengastus 235/40R18. Auto oli kuulemma vakiona aavistuksen muita vastaavia virkeämpi dynon mukaan.

                          VAKIO:
                          170hp / 354Nm (mitattu)
                          0-100km/h: 8,9s
                          0-400m: 16,6 (133,2km/h)
                          60-120km/h: 9,5s
                          80-120km/h: 6,7s
                          0-160km/h: 25,0s

                          UUDELLEEN OHJELMOITUNA:
                          198hp / 400Nm (mitattu)
                          (Kiihdytykset toistaiseksi tekemättä)

                          Voimaa tuli sen verran lisää, että nyt tuolla edes viitsii ajella. Reagoi kaasuun tienpäällä huomattavasti herkemmin. 1500-2000rpm:n väliseen nuhaisuuteen ei kuitenkaan apua tullut. Ostettu ominaisuus. Osuutensa lienee tuolla automaatillakin.
                          Tuo 1500-2000 kiekan nuhaisuus voi kyllä olla ihan hyväkin ominaisuus kestävyyttä ajatellen nimenomaan lastutettuna.
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • julle2
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 28

                            #43
                            jokos niitä kiihotusarvoja on saatavilla?

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #44
                              Tänään sattumalta oli vm 2007 320d 163hv, 320nm (edc16) steptronic ohjelmoitava. Auto oli hieman laiska yksilö kuten näkee. Mutta saimmahan sen herrätty niin paljon kun steppi uskalta laittaa vääntöä. Kannattaa katsoa enemmän ohjelmoinnin tuovaan eroon, vrt. varsinaiset lukuja..
                              Last edited by EPDM; 19-03-2015, 09:23.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • NokiNuija
                                Newbiemmer
                                • Sep 2009
                                • 18
                                • In Mind

                                #45
                                EPDM:n edelliseen viestiin: Ko. auton omistajana totean ettei auto ollut "laiska yksilö" vaan dynon kalibroinneissa tms. oli jotain häikkää :think. Käytiin pari viikkoa sitten yhden vastaavan 163 Hp / autom. ja yhden 177 hp / autom. kanssa lentokentällä ja "rykäisyissä" oli ihan OK.

                                Mutta asiaan: homma EPDM:llä tuotti halutun tuloksen, vääntöä lisää ja varsinkin kierrosherkkyys parani huomattavasti Suosittelen !
                                ________________________________
                                Kestävää kehitystä !
                                ________________________________
                                Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                                ________________________________

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎