Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D E90 177hp remap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dman
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 8

    #46
    tässä kun on puhuttu tosta tomaatin sietokyvystä, niin onko se tosiaan niin heikko, että kestää vaan 400nm ?

    mites nelivedon automaatin kesto ?

    eikai siinä ole yhtä heikko loota ?

    Comment

    • dman
      Newbiemmer
      • May 2005
      • 8

      #47
      320dA 120 kW/163 hv 340 Nm 155 kW/211 hv 480 Nm

      ton verran otetaan jo vanhastakin tomaatista.. luulisi uuden kestävän sen 500nm..

      tai siis luulisi muutenkin..

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #48
        Jossain välissä kaivelin ZF:ään liittyviltä sivuilta että ainakin vanhemmassa 120Kw version autoissa on automaattilaatikko johon ZF lupaa max väännöksi 450 newtonia, ainakaan itse en haluaisi siitä kovinkaan paljoa yli meneviä vääntöjä... saa sitten nähdä jos joskus innostuu ohjelmistoa päivittämään niin mitä tulee
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • NokiNuija
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 18
          • In Mind

          #49
          e90 320da vm 2007 (163 hp malli), siinä on käsittääkseni ZF:n laatikko GA6HP19Z (siis 6AT, vanhempi 5AT ei ollut ZF:n), jolle ZF lupaa vääntökestävyyttä 400 Nm.
          ________________________________
          Kestävää kehitystä !
          ________________________________
          Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
          ________________________________

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2325
            • Uusimaa

            #50
            Originally posted by JKK View Post
            VAKIO:
            170hp / 354Nm (mitattu)
            0-100km/h: 8,9s
            0-400m: 16,6 (133,2km/h)
            60-120km/h: 9,5s
            80-120km/h: 6,7s
            0-160km/h: 25,0s
            Ja tässä sitten mittaukset uudelleenohjelmoinnin jälkeen. Mitattu samalla suoralla (suljetulla radalla luonnollisesti). Rengastus on vain alkuperäisen 18"-setin sijasta mallia kitkarenkaat 235/45R17, jotka yrittivät jäädä sutimaan lähdössä:

            REMAP:
            198hp / 400Nm (mitattu)
            0-100km/h: 7,5s
            0-400m: 14,9s
            60-120km/h: 7,5s
            80-120km/h: 5,8s
            0-160km/h: 20,3s

            Ja mittalaitteena Tempes GT. Kolme eri vetoa tein, ja kaikilla tuli jotakuinkin samat tulokset. Ero alkuperäiseen oli tällä kertaa mitattuna suurempi kuin perstuntumalta osasin odottaa. Pitävämmillä kesärenkailla olisi saanut vielä pari kymmenystä puristettua pois, ehkä?

            Ai että miksikö kitkarenkaat? Kolme viikkoa sitten tilatut kesärenkaat olivat vielä matkalla saksasta suomeen, ja entiset ehtivät mennä jo uudelle omistajalle. kuitenkin joku olisi tämän kysynyt
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Fasti
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 671
              • FIN

              #51
              Hyvä threadi, kiitos kuuluu kaikille tietoja esille kaivaneille!
              Current
              sigpic

              Comment

              • -V-
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 55
                • Espoo

                #52
                Originally posted by NokiNuija View Post
                e90 320da vm 2007 (163 hp malli), siinä on käsittääkseni ZF:n laatikko GA6HP19Z (siis 6AT, vanhempi 5AT ei ollut ZF:n), jolle ZF lupaa vääntökestävyyttä 400 Nm.
                Tuo sama laatikko lienee kaikissa E90 320d vuosimalleissa, kuten myös 1- ja 5-sarjalaisissa. Sen sijaan momentinmuuntimissa on eroja. Oman auton tiedot voi tsekata esimerkiksi realoem:stä.
                f10 LCI 520dA xDrive, f20 LCI 118iA, aiempi BMW-kokemus: F10 520dA, f11 LCI 520dA xDrive, f30 318dA, f20 116i, e90 LCI 320dA xDrive, e92 LCI 320d, e60 LCI 530dA, e84 X1 xDrive20dA, e90 335dA M-Sport, e60 LCI 525i, e90 320d M-Sport, e81 LCI 118d, e91 LCI 320i, e92 325CdA, e46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, e90 325iA, e82 120dA Coupe, e30 320iA 2D

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #53
                  Originally posted by -V- View Post
                  Tuo sama laatikko lienee kaikissa E90 320d vuosimalleissa, kuten myös 1- ja 5-sarjalaisissa. Sen sijaan momentinmuuntimissa on eroja. Oman auton tiedot voi tsekata esimerkiksi realoem:stä.
                  Näin juuri, Realoem listaa vaihteistoksi GA6HP19Z ja sama laatikko on myös 123da:ssa. 2-litraisissa 6-lovisissa automaateissa ero on vain momentinmuuntimessa - toimiiko se sitten sulakkeena?
                  Ja Karalahan oli kuulemma todennut että softauksen yhteydessä ei mitään tehdä automaattilaatikolle. Eli ei tarvitse pitää sitä mörkönä jos haluaakin boksin softan sijasta.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #54
                    Tosta karalan lastun hehkutuksesta... On varmaan ihan ok. ohjelmia, mutta eipä sekään perus ohjelmoinnissa muuta tee, kuin laittaa uuden ohjelman sisään ja vetäseen kerran rullilla, että näkee käppyrät. Sen pystyy kuka tahansa muukin tekemään, jos vain dyno löytyy pajalta.

                    Suurempi etu karalan putiikista tulee siinä kohtaa, kun auto ei oo enää muutenkaan vakio ja vaatii muutakin kuin ohjelman päivityksen. Tietty jos meinaa ensi lastuttaa ja sitten pikkuhiljaa edetä, niin ei se myöhemmin tehtävä säätö niin hirveesti enää maksa. Toisaalta tonni palaa varmasti jos pariin kertaan ohjelmoidaan, että ei se niin kovin edullistakaan ole.

                    Mitä palveluun tulee, niin kyllä sinne ajan puhelimella saa ja samalla selviää hintakin. Yksin se kai siellä hommia tekee, että ei taatusti voi vastata kokoajan puhelimeen. Aika paljon se puhelin tuntui siellä kyllä soivan...
                    Last edited by Juppe; 26-09-2009, 09:12.

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #55
                      Tuskinpa Karalan softa sen erikoisempi on kuin muutkaan, perussoftat voivat olla putiikeilla identtisiä. Se on sitten eriasia miten osataan softaa muokata joko auton viritysten tai asiakkaan mielihalujen mukaan.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • dman
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 8

                        #56
                        ja sama loota löytyy myös bentsiini puolelta 335 tuplaturbo mallista

                        ( 305hv / 400nm )

                        Comment

                        • NokiNuija
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 18
                          • In Mind

                          #57
                          Tulipa sitten käytyä suljetulla suoranpätkällä mittapyörän kanssa (josta en tiedä mitään muuta kuin, että oli kytketty PC:hen) ja tuli seuraavia arvoja EPDM:n virityksen jälkeen:

                          0-60 4,1 s
                          0-80 6,2 s
                          0-100 8,3 s
                          0-120 11,2 s
                          0-140 14,8 s
                          0-153 17,2 s (suora / uskallus loppui)

                          Noista saa laskemalla:
                          60-120 7,1 s
                          80-120 5,0 s

                          Miten tarkka toi tuntematon mittapyörä oli saa jokainen itse arvuutella. Asfaltti oli hiukan kostea ja lähdöissä (2 vetoa) ESP:n valo paloi pitkään.
                          Pitää joskus hommata Tempes GT puhelimeen ja kokeilla uudestaan kuivalla kelillä.
                          Auto siis oli e90 320D sedan autom. vm. 2007 ja laatikko DS-asennossa.
                          ________________________________
                          Kestävää kehitystä !
                          ________________________________
                          Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                          ________________________________

                          Comment

                          • e46 ci
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 583

                            #58
                            Esp:n valo paloi? Miksi se oli päällä? Eikö se oteta pois kun haetaan optimaalista kiihtyvyyttä?
                            ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                            Comment

                            • NokiNuija
                              Newbiemmer
                              • Sep 2009
                              • 18
                              • In Mind

                              #59
                              e46 ci: Juuri näin jos haetaan optimaalista kiihtyvyyttä pienillä nopeuksilla. Itseä vaan ei juurikaan kiinnosta kiihtyvyys alle 40 kmh nopeuksilla, kun normaalisti kiihtyvyyttä tarvitaan sen jälkeen. Eikä tolla automaatilla oikeastaan kiihtyvyyttä ykkösellä olekkaan, tuntuu menevän kierrokset tappiin ennen kuin ahtopaineet nousee ja kiihtyvyys alkaa vasta kakkosella.
                              ________________________________
                              Kestävää kehitystä !
                              ________________________________
                              Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                              ________________________________

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by Juppe View Post
                                Tosta karalan lastun hehkutuksesta... On varmaan ihan ok. ohjelmia, mutta eipä sekään perus ohjelmoinnissa muuta tee, kuin laittaa uuden ohjelman sisään ja vetäseen kerran rullilla, että näkee käppyrät. Sen pystyy kuka tahansa muukin tekemään, jos vain dyno löytyy pajalta.
                                Mikäs järki siinä olisi jokaiseen vakioautoon tehdä sama softa alusta lähtien? Kerran ne on hakeneet sen kuntoon ja sitten sitä samaa vaan upitaan, ei se silti sitä tarkoita että saman softan saisit ebaysta 50e. Ei sitä viimeistä paria heppaa kannata lähteä isolla työllä sieltä hakemaan asiakkaankaan kannalta.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎