Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E91 - keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    #31
    Originally posted by veikkonen View Post
    Käyttäisin korttia elektroniikka-ammattilaisella joka korjaisi mahdolliset vauriot ja lakkaisi kortin läpikotaisin.
    ite puhistelin sen paineilmalla ja elektroniikan puhdistus aineella ja ei siihen eloa tullu... kaippa sitä vois viedä asiaan vihkiintyneelle vielä näytettäväksi. Pitääköhän toi kortti "koodata" uudelleen jos sen purkaa tai asentaa uuden ?
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 936
      • Espoo

      #32
      Entäs E90 (porrasperä)?

      Minulla herkesi kerrasta toimimasta ensin yksi kaukosäädin ja noin puolen vuoden päästä toinenkin. Nyt mennään sillä surkealla tiirikalla sisään.

      Voiko tämä antennivahvistin olla e90:n tapauksessa syyllinen noin yleensä?

      Auto on saanut painepesurista kyytiä harva se viikko, kun töissä sitä huuhtelen. Tosin järjen kanssa, mutta takalasin tiiviste ainakin lerpattaa miten sattuu. Takaluukkuakin paukutan jatkuvasti, koska laitan sinne kaikki kamppeet enkä autoon sisälle. Missä antennivahvistin sijaitsee sedanissa? Realoemin kuvat ei sitä kerro.
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • Weuli
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 1169
        • Turku

        #33
        Originally posted by JayJay- View Post
        ite puhistelin sen paineilmalla ja elektroniikan puhdistus aineella ja ei siihen eloa tullu... kaippa sitä vois viedä asiaan vihkiintyneelle vielä näytettäväksi. Pitääköhän toi kortti "koodata" uudelleen jos sen purkaa tai asentaa uuden ?
        ei sitä mitään koodata tarvii..
        F10 530da xDrive -14
        ----------------
        E92 330d -09
        E93 325i -08
        E92 330d -08
        E61 535d -06
        E91 320d -08
        E46 330Ci -01
        E61 525d -06
        E90 320i -05
        E46 325i -01
        E46 318i -99
        E36 316i -91

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 936
          • Espoo

          #34
          Originally posted by E39-530A View Post
          Minulla herkesi kerrasta toimimasta ensin yksi kaukosäädin ja noin puolen vuoden päästä toinenkin. Nyt mennään sillä surkealla tiirikalla sisään.

          Voiko tämä antennivahvistin olla e90:n tapauksessa syyllinen noin yleensä?

          Auto on saanut painepesurista kyytiä harva se viikko, kun töissä sitä huuhtelen. Tosin järjen kanssa, mutta takalasin tiiviste ainakin lerpattaa miten sattuu. Takaluukkuakin paukutan jatkuvasti, koska laitan sinne kaikki kamppeet enkä autoon sisälle. Missä antennivahvistin sijaitsee sedanissa? Realoemin kuvat ei sitä kerro.
          Ei tietoa kenelläkään?

          Ei kyllä oltu kuultu ainakaan Espoon Laakkosella, eli ei varmaan kovin yleinen vika E90:ssä. Joko auto ei lataa avaimia tai sitten minulle on tullut maailman ainoat kaksi maanantaikappaletta avaimia?

          Radio kyllä kuuluu suht ok.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Matlock
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 254
            • Turku

            #35
            Originally posted by E39-530A View Post
            Ei tietoa kenelläkään?

            Ei kyllä oltu kuultu ainakaan Espoon Laakkosella, eli ei varmaan kovin yleinen vika E90:ssä. Joko auto ei lataa avaimia tai sitten minulle on tullut maailman ainoat kaksi maanantaikappaletta avaimia?

            Radio kyllä kuuluu suht ok.
            Voi olla, että vika ei selviä muuta kuin vikakoodit lukemalla. Vikana joko avaimen akku, antennivahvistin tai ehkä juuri se, että avaimen lataus ei toimi. Ikävä tilanne kyllä, kun tottunut keskuslukitukseen.

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 936
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Matlock View Post
              Voi olla, että vika ei selviä muuta kuin vikakoodit lukemalla. Vikana joko avaimen akku, antennivahvistin tai ehkä juuri se, että avaimen lataus ei toimi. Ikävä tilanne kyllä, kun tottunut keskuslukitukseen.
              Niinpä. Kai se on koodien lukuun lähdettävä.:think
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #37
                E91 ja ovet ei aukea kauko-ohjaimesta eivätkä sisältä napista.
                Kuulemma vilkut välähtää ja takakontti aukeaa eli tuskin ainakaan avaimen akku on finaalissa. Sulakkeet toki tarkastukseen mutta tulisiko muita ideoita?
                Niin ja auto oli hukannut asetukset ja kieli muuttunut takaisin Saksaksi :think

                edit: No sulakehan se vaan oli..
                Last edited by _nixu_; 05-07-2010, 12:43.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • mobility
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 84
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  E91 ja ovet ei aukea kauko-ohjaimesta eivätkä sisältä napista.
                  Kuulemma vilkut välähtää ja takakontti aukeaa eli tuskin ainakaan avaimen akku on finaalissa. Sulakkeet toki tarkastukseen mutta tulisiko muita ideoita?
                  Niin ja auto oli hukannut asetukset ja kieli muuttunut takaisin Saksaksi :think

                  edit: No sulakehan se vaan oli..
                  Juuri sama vika oli itselläni tänään ja ratkesi myös. Muille kärsiville tiedoksi että ohje ongelman selvittelyyn löytyy täältä:

                  Comment

                  • seventy7
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 60
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by E39-530A View Post
                    Minulla herkesi kerrasta toimimasta ensin yksi kaukosäädin ja noin puolen vuoden päästä toinenkin. Nyt mennään sillä surkealla tiirikalla sisään.

                    Selvisikö avain ongelma? Itellä toinen kaukosäädin lopetti toimintansa tänään ja kohta se toinenki tietysti mykistyy, eikä noi tiirikka hommat oikein kiinnostais

                    Comment

                    • Mrjussi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 33
                      • Oulu

                      #40
                      Hei.

                      Mulla pimeni kans keskuslukko(e91), kumpikaan avain ei toimi. Weterillä ei oikein sanottu mitään ( ei mahdollisesta viasta eikä korjaus kuluista).

                      Mikä tuon antennivahvistin osanumero on?. Onko joku vaihtanut osan itse?

                      Oulun Wetteristä vähän huonoja kokemuksia, olisko oulussa muita BMW pajoja, mistä vois korjausta kysellä.

                      Comment

                      • Joonas.k
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 57

                        #41
                        Euro + Takuusta

                        Tässä on yleinen ohje miten näissä tapauksissa kuuluu toimia:

                        Maahantuoja suomessa pesee kätensä aika hyvin.

                        Hyvä BMW asiakas,
                        Autollenne myönnetty EUROPlus-turva on BMW AG ja Real Garant Versicherung AG yhtiöiden yhteistyössä
                        tarjoama palvelutuote. EUROPlus-tuotteen markkinointi, myynti ja hallinnointi on keskitetty Keski-Eurooppaan
                        eikä tuotteella ole edustajaa Suomessa.
                        EUROPlus-turvasta, tuotesisällöstä ja kaikista tuotteeseen liittyvistä toiminnoista vastaa täysin turvan myöntäjä /
                        myyjä.
                        BMW Suomi organisaation valtuutetuilla jälleenmyyjillä ja BMW Service toimipisteillä ei ole velvoitteita
                        EUROPlus-turvan reklamaatioiden käsittelemiseksi.
                        EUROPlus-reklamaatioihin liittyvän asiakaspalvelun selkeyttämiseksi valtuutetuilla BMW jälleenmyyjillä ja BMW
                        Service toimipisteissä, suosittelemme alla kuvattua toimintamallia:
                        1. Asiakkaan on ilmoitettava ensitilassa ilmenneestä viasta EUROPlus-palvelukeskukselle:
                        EUROPlus Servicestelle (Saksa) Puhelin +49 7158 953 503
                        Faksi +49 7158 953 505
                        Sähköposti [email protected]
                        Asiakas neuvottelee vian korjaamisesta ja saa tarvittaessa ohjeistuksen kääntyä valtuutetun BMW
                        Service toimipisteen puoleen.
                        2. Asiakas toimittaa auton valtuutettuun BMW Service toimipisteeseen. BMW Service tekee autolle
                        ennakkodiagnoosin ja antaa korjauskustannusarvion käyttäen BMW työvaihenumeroita ja alkuperäisiä
                        BMW varaosanumeroita.
                        Asiakas maksaa ennakkodiagnoosin (ja korjauskustannusarvion) työhinnan työn suorittaneelle
                        korjaamolle.
                        3. Asiakas toimittaa omat yhteystiedot, korjauskustannusarvion ja todisteet auton huoltohistoriasta
                        (huoltokirjan ao. sivut) EUROPlus-palvelukeskukseen.
                        EUROPlus Servicestelle (Saksa) Faksi +49 7158 953 505
                        Sähköposti [email protected]
                        Tarvittaessa, asiakas vastaa dokumenttien kääntämisestä englanniksi tai saksaksi.
                        4. EUROPlus-palvelukeskus vahvistaa asiakkaalle yksilöllisen tapausnumeron (reference number),
                        korjausluvan ja korjaukseen käytettävissä olevat rahat. Asiakas toimittaa tiedot ennakkodiagnoosin ja
                        korjauskustannusarvion suorittaneelle korjaamolle (BMW Service).
                        5. BMW Service toimipiste korjaa auton EUROPlus-palvelukeskuksen ilmoittamien ehtojen mukaisesti.
                        6. Asiakas maksaa korjauksen kokonaisuudessa työn suorittaneelle korjaamolle.
                        Asiakas toimittaa EUROPlus-palvelukeskukseen:
                        -kuitin suoritetuista korjauksista (EUROPlus-tapausnumero viitteeksi)
                        -omat pankkitiedot (tilinumero ja kansainvälinen valuutanvaihtotili), joiden perusteella EUROPluspalvelukeskus
                        hyvittää korjauskulut.
                        (Huom! Jos EUROPlus-palvelun edellyttämiä pankkitietoja ei ole käytettävissä tai kulujen maksua ei muuten voida suorittaa
                        tilisiirtona, kulujen korvaus maksetaan postishekkinä. Postitetun shekin käytöstä EUROPlus veloittaa 6.50€ toimitettua korvausta
                        kohden.)
                        7. Lisätiedot:
                        EUROPlus Servicestelle
                        Postfach 1102
                        D-73761 Neuhausen
                        Puhelin +49 7158 953 503
                        Faksi +49 7158 953 505
                        Sähköposti [email protected]
                        Internet http://www.realgarant.de/
                        BMW Suomi 26.5.2008
                        Jälkimarkkinointi
                        Now: E39 530dA 2003
                        Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                        Comment

                        • Manke
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 2
                          • Turku

                          #42
                          Tänään lopetti keskuslukitus toimintansa, valot syttyy kun napista painaa mutta ovet eivät aukea. Avaimella aukeaa ja sulkeutuu kuskin ovi mutta muut pysyvät lukittuna. Pitäisikö tuon avaimen avata kaikki ovet? Kuskin ovi menee kiinni kun avaa avaimella ja painaa lukitus nappia mutta ei aukea kuitenkaan enää nappia painamalla. Onkohan vika nyt tuossa antennivahvistimessa? Täytyy koittaa sulakkeet katsoa vielä, on vaan aika hankalaa kun ei saa hanttarin ovea auki millään. Sisällä olevasta lukitus/avaus napista ei tapahdu myöskään mitään.


                          edit: Sulakehan sielä oli mennyt
                          Last edited by Manke; 28-08-2012, 23:48.

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2846
                            • South Carelia

                            #43
                            Itsellä toinen kaukosäädin lakkasi yhtäkkiä toimimasta, toisella avaa ja sulkee ovet normaalisti... Onko akku sökö?? Onko avain sitä myötä entinen vai saako akun vaihdettua??
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • hank moody
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 36
                              • Ulvila

                              #44
                              Marmoria kohti...

                              Tere,

                              itsellä kastui rankkasateella lastatessa (E91) tuo vahvistin. Toimi aina silloin tällöin - paremmin kostealla kelillä...nyt ei enään eloa. Puhdistelin tuota osittain hapettunutta levyä elektroniikkalevyn puhdistussuihkeelle, ja ei siis apua...

                              ...onko sen uuden levyn asennus ihan vaan plug & play. Siihenhän tulee kiinni pari johtonippua + pari semmosta ihme nauhaa-jossa ilmeisesti ihme dataa liikkuu???

                              -K-

                              Comment

                              • art2
                                Newbiemmer
                                • May 2012
                                • 4
                                • kempele

                                #45
                                Originally posted by hank moody View Post
                                Tere,

                                itsellä kastui rankkasateella lastatessa (E91) tuo vahvistin. Toimi aina silloin tällöin - paremmin kostealla kelillä...nyt ei enään eloa. Puhdistelin tuota osittain hapettunutta levyä elektroniikkalevyn puhdistussuihkeelle, ja ei siis apua...

                                ...onko sen uuden levyn asennus ihan vaan plug & play. Siihenhän tulee kiinni pari johtonippua + pari semmosta ihme nauhaa-jossa ilmeisesti ihme dataa liikkuu???

                                -K-
                                on täysin plug & play, johdot vaan irti ja uus vahvistin paikalleen ja johdot takasin kiinni. 5min homma joka onnistuu kädettömältäkin. itellä oli kans pikkasen kostunut ja hapettunut eikä tuo puhdistelu tosiaan paljoa auttanu. uus vahvistin paikalleen ja alko taas pelaamaan. kannattaa tiivistellä jollain sitä vahvistinkoteloa samalla ettei tarvi uutta vahvistinta heti hakea kun eivät ihan ilmasia ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎