Onko m47 koneelle ominaista että lämmöt jää 30 asteen pakkasella tunnin ajon aikana sinne 70-75 asteen välille? Päätermostaatti on uusittu juuri orig. bmw osa ja egr termostaatti sekä kaikki koko egr:ään liittyvä on poistettu. Kuuluisko/onko jossakin e9x mallissa e60 tapaiset kaihtimet keulalla jotka sulkee ilmanoton kylmillä keleillä ja avautuu vasta kun kone on saavuttanut täyden käyntilämmön?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e9x 320d lämmöt ja kulutus / termostaattien vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by joko View PostKuuluisko/onko jossakin e9x mallissa e60 tapaiset kaihtimet keulalla jotka sulkee ilmanoton kylmillä keleillä ja avautuu vasta kun kone on saavuttanut täyden käyntilämmön?
Voi myös retrofitata jos ei ole valmiina.
Nuo toimii ilmanvastuksen vähennys ajatuksella...Eli ovat kiinni niin kauan kun meinaa koneen lämmöt nousta liian korkealle. Avautuvat kun plekti käynnistyyLast edited by Nettipepe; 18-01-2016, 18:59.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOnko m47 koneelle ominaista että lämmöt jää 30 asteen pakkasella tunnin ajon aikana sinne 70-75 asteen välille? Päätermostaatti on uusittu juuri orig. bmw osa ja egr termostaatti sekä kaikki koko egr:ään liittyvä on poistettu. Kuuluisko/onko jossakin e9x mallissa e60 tapaiset kaihtimet keulalla jotka sulkee ilmanoton kylmillä keleillä ja avautuu vasta kun kone on saavuttanut täyden käyntilämmön?
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostLöytyy kaihtimet efficient Dynamic malleista.
Voi myös retrofitata jos ei ole valmiina.
Nuo toimii ilmanvastuksen vähennys ajatuksella...Eli ovat kiinni niin kauan kun meinaa koneen lämmöt nousta liian korkealle. Avautuvat kun plekti käynnistyyF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Seurailin tänään oman kulkineen lämpöjä. Pakkasta -26c. Lämmöt nousee motarilla 84-90c kun ei lämmitä sisätiloja (puhallin nimillä). Lämmöt laskee 70-75c mikäli laittaa puhaltimen puhaltamaan auto asetuksella. Tyhjäkäynnillä lämmöt 60c. Puskurina m look, jossa iso ilmanottoaukko ja ei pahveja missään. Onko normaalit lämmöt vai joutuuko termarin vaihtaa? Egr ja dpf off.Last edited by Weilside; 19-01-2016, 15:44.
Comment
-
-
Itselläni 20min ruuhka ajossa kun Torquella lämmöt kattelin niin siellä n.70 asteessa kun pihaan pääsin, pakkasta oli joku -20, ilmastoini Auto asetuksella tavotelämpönä 20 astetta, dpf ja egr (toistaiseksi) paikoillaan. Ensimmäinen suomen talvi kärsittävänä tuolla autollani mutta kai nuo lämmöt ihan hyvät onpi?
Edit: Harmi kun ei tullut lämpöjä silloin -28 pakkasissa seurailtua...BMW E92 330xda M-Sport -08
Comment
-
-
Tänään lämpö 87 maantieajossa +-0 astetta ulkolämpötila.
Auton keskikulutus mittari aivan sekaisin, nollattu ja ajettu 70 - 110 km/h noin 20 km ja kulutus näyttää 22,4 l. Hetkellinen kulutus pyöri kokoajan 4 - 6 litrassa, vakkarilla ajettu tasaisesti. Moottoritien rampille pitkä moottorijarrutus annoin vauhdin pudota kunnolla, kulutus mittarin lukema nousi yli kaksi litraa. Sitten kokeilin rajua kiihdytystä, kulutus väheni kolmella litralla. Muuten auto toimii hyvin 9/08 tehty 320dA, ajettu n.112000 km, ns. Suomi-auto. OBD-lukijalla ei vikakoodeja.
Auttakaa ja kertokaa missä vika?
Comment
-
-
Originally posted by kautsi300 View PostTänään lämpö 87 maantieajossa +-0 astetta ulkolämpötila.
Auton keskikulutus mittari aivan sekaisin, nollattu ja ajettu 70 - 110 km/h noin 20 km ja kulutus näyttää 22,4 l. Hetkellinen kulutus pyöri kokoajan 4 - 6 litrassa, vakkarilla ajettu tasaisesti. Moottoritien rampille pitkä moottorijarrutus annoin vauhdin pudota kunnolla, kulutus mittarin lukema nousi yli kaksi litraa. Sitten kokeilin rajua kiihdytystä, kulutus väheni kolmella litralla. Muuten auto toimii hyvin 9/08 tehty 320dA, ajettu n.112000 km, ns. Suomi-auto. OBD-lukijalla ei vikakoodeja.
Auttakaa ja kertokaa missä vika?
Mittaristo orkkis?
Onko leikitty NCSexpertillä?
EDIT: Siis jos kulutusmittari (neula) näyttää järkeviä lukemia mutta keskikulutus (teksti) on päin helvettiä niin eiköhän siellä vaan oo yksiköt sekaisin, saa asetuksista vaihdettua ainakin navillisissa suoraan.Last edited by Supra^; 01-02-2016, 17:32.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Tervehdys, olen uusi täällä saitilla ja mulla kans ongelmia lämpöjen kans talvella ei oikeen millään noussu yli 70 vaihdoin päätermarin ja egr:n vaan ei mitään vaikutusta, mitä seuraavaksi? olen kuullut että lämmönvaihdin vaihtoon? ja nyt sitte kun kevättä pukkaa ja ilmat alko lämpeneen niin poltto lähti päälle ja lämmöt nousi ~90 mutta ihmettelin kun pysähdyin ja annoin n.15-20min käydä tyhjäkäyntiä niin lämmöt kipusi 96 onko normaalia?? sitte piti jo käydä jäähdytteleen.
Autona siis 320d -07 automaatti
Comment
-
-
Egr termostaatti
Elikkä tänään vaihdoin egr termarin kun ei näyttänyt nostavan yli 70 asteen lämpöjä... vaihdon yhteydessä unohdin kytkeä oikeanpuolimmaisen liittimen kiinni jonka otin irti kun ei kunnolla saanut letkua nostettua pois termarin tieltä. Käynnistyksen jälkeen alkoi herjaamaan moottorinvikavaloa osaisiko joku sanoa mihin kuvan 3 kohta liittyy kun siihen vissiin oli liitin liitetty? http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...injector_line/
Onko voinut käydä jotain koneelle? vai oliko vain herjaus mikä lähtee koodin kuittauksella....
Onko muilla kulutusmittari pomppinut miten sattuu esm pintakaasulla 20L paikkeilla ja moottorijarruttaessa hyppää nollasta 3-4litran kulutukseen. Mistähän voisi johtua
Comment
-
-
Mitäs mieltä olette tästä:
320d LCI -09 manuaali
Ulkolämpötila +7 ast
100 km/h vakionopeussäätimellä, lämpötilat:
3. vaihteella 64-65 ast (4100 rpm)
4. vaihteella 74-75 ast (2800 rpm)
5. vaihteella 79-80 ast (2200 rpm)
6. vaihteella 82-83 ast (1800 rpm)
Tyhjäkäynnillä 81-82 ast
Rupesin noita tutkimaan kun nyt ensimmäisen kerran tuli herja DPF:stä. 298 000 km ajettu, ei ole koskaan vaihdettu termostaatteja (eikä muutakaan moottoriin liittyen, pelkällä öljynvaihdolla pärjätty)BMW 320D E91 LCI Touring -09
Subaru Forester 2.0X -06
Comment
-
-
Originally posted by Kukkoshka View PostMitäs mieltä olette tästä:
320d LCI -09 manuaali
Ulkolämpötila +7 ast
100 km/h vakionopeussäätimellä, lämpötilat:
3. vaihteella 64-65 ast (4100 rpm)
4. vaihteella 74-75 ast (2800 rpm)
5. vaihteella 79-80 ast (2200 rpm)
6. vaihteella 82-83 ast (1800 rpm)
Tyhjäkäynnillä 81-82 ast
Rupesin noita tutkimaan kun nyt ensimmäisen kerran tuli herja DPF:stä. 298 000 km ajettu, ei ole koskaan vaihdettu termostaatteja (eikä muutakaan moottoriin liittyen, pelkällä öljynvaihdolla pärjätty)
Ylipäätään kun näistä kysellään jatkuvasti eri ryhmissä ja täällä foorumilla, jos vähänkään epäilyttää niin termarit vaihtoon, tarkenee talvella kabiinissa, kulutus on pienempi ja eikä tule dpf ongelmia. Ei ole kallis operaatio ja halvimmalla ja helpoimmalla selviää kun oikeasti laittaa orkkisosaa heti ensimmäiseksi.Last edited by Driver22; 21-10-2018, 16:43.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Jonkun verran nähnyt kommentteja että N47:n lämmöt ei ole noussut 76-79 asteesta ylöspäin vaikka termari on vaihdettu. E60 LCI ja ajoin muutama päivä sitten Lahti-Hki välin mittarinopeudella 120 ja lämmöt ei missään vaiheessa noussut yli 79 asteen. Oli nollakeli. Pääsääntöisesti pystyi siinä 76-78 asteen välissä. Onko kokemuksia saako ne uudella orkkistermarilla nousemaan yli 80 asteen ?
Ei viitsisi maksaa 100,- ihan tyhjästä.. lisäksi tietysti oma työ ja nesteet.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostJonkun verran nähnyt kommentteja että N47:n lämmöt ei ole noussut 76-79 asteesta ylöspäin vaikka termari on vaihdettu. E60 LCI ja ajoin muutama päivä sitten Lahti-Hki välin mittarinopeudella 120 ja lämmöt ei missään vaiheessa noussut yli 79 asteen. Oli nollakeli. Pääsääntöisesti pystyi siinä 76-78 asteen välissä. Onko kokemuksia saako ne uudella orkkistermarilla nousemaan yli 80 asteen ?
Ei viitsisi maksaa 100,- ihan tyhjästä.. lisäksi tietysti oma työ ja nesteet.
Voin vakuuttaa,että lämmöt nousee nollakelissä termostaatin avautumislämpötilaan 88astetta (käytännössä piilovalikosta katsottuna jopa 90) jos termostaatit ehjät. (jos automaatti niin myös automaattilaatikon laihduttaminen termari).
-30 ja yli niin ei enää pysynyt kuin 80 lämmössä.
Uusilla oem termareilla lämmöt pysyi siis pääsääntöisesti 84-90 välillä.
Ps. Kulutus laski useamman desin /100kmLast edited by Nettipepe; 31-12-2018, 15:40.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Comment