Originally posted by exodus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e9x 320d lämmöt ja kulutus / termostaattien vaihto
Collapse
X
-
Termareiden hinta...?
No niin...viimeinkin opiskeltuani tuon salavalikon käytön, joka on muuten aivan hanurista mínuutteja kestävine näpyttelyineen, aloin katselemaan noita lämpöjä; hädin tuskin saan pikkupakkasella nousemaan yli 70 - enkat 74 astetta eikä yhtään yli! Tämä nyt sitten merkitsee ilmeisesti että jompainen kumpainen termari on paskana-tai sitten molemmat. Eikös se päätermari ollut 88 asteinen kiihotin, vai kuinka?
Ajattelin nyt sitten vaihdattaa nuot termarit hetinmiten. MItä osat/työ kustantaa? Entä on tarvike ja orkkisosilla tässä tapauksessa paljoakaan eroa?
Tiedän vaan varoa kohtuutonta ryöstöä...
-K-
Comment
-
-
Originally posted by hank moody View PostNo niin...viimeinkin opiskeltuani tuon salavalikon käytön, joka on muuten aivan hanurista mínuutteja kestävine näpyttelyineen, aloin katselemaan noita lämpöjä; hädin tuskin saan pikkupakkasella nousemaan yli 70 - enkat 74 astetta eikä yhtään yli! Tämä nyt sitten merkitsee ilmeisesti että jompainen kumpainen termari on paskana-tai sitten molemmat. Eikös se päätermari ollut 88 asteinen kiihotin, vai kuinka?
Ajattelin nyt sitten vaihdattaa nuot termarit hetinmiten. MItä osat/työ kustantaa? Entä on tarvike ja orkkisosilla tässä tapauksessa paljoakaan eroa?
Tiedän vaan varoa kohtuutonta ryöstöä...
-K-Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Nyt kun sain kerrankin valikoista näkyviin lämmöt.
54c kun käynnistin pihasta. Vantaalta vanhaa lahdentietä ajelemaan. vähän yli 80 mittarissa niin 78-79c pyöri. Hetken oli 80c.
Järvenpään kohdalla nousin motarille ja ajoin haarajoelle. Hyvinkin nopeasti nousi 84c ja hetkellisesti 85c.
-12,5c näytti ajotietokone lämmöksi.
Voisiko tuota laskea normaaliksi? (Saksantuontihan tämäkin) Suomi termareilla pitäisi olla korkeammalla?Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
Passat '13
Ex: E91LCI, A3 TDI
Comment
-
-
Joo nytpä tämä sitten alkoi taas vastustamaan. Autona tuo 320da -06 224tkm ajettu ja päätermari sekä egr-termari vaihdettu noin 10tkm sitten. Nyt lämmöt nousee ajossa sinne normaaliin, 88-89c asteeseen mutta hetken kun ajaa hiljempaa niin putoaa alle 80c. Onko kellään laittaa linkkiä siihen automaattilootan termariin, jos sen vaihtaisi seuraavaksi?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostJoo nytpä tämä sitten alkoi taas vastustamaan. Autona tuo 320da -06 224tkm ajettu ja päätermari sekä egr-termari vaihdettu noin 10tkm sitten. Nyt lämmöt nousee ajossa sinne normaaliin, 88-89c asteeseen mutta hetken kun ajaa hiljempaa niin putoaa alle 80c. Onko kellään laittaa linkkiä siihen automaattilootan termariin, jos sen vaihtaisi seuraavaksi?
BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostJoo nytpä tämä sitten alkoi taas vastustamaan. Autona tuo 320da -06 224tkm ajettu ja päätermari sekä egr-termari vaihdettu noin 10tkm sitten. Nyt lämmöt nousee ajossa sinne normaaliin, 88-89c asteeseen mutta hetken kun ajaa hiljempaa niin putoaa alle 80c. Onko kellään laittaa linkkiä siihen automaattilootan termariin, jos sen vaihtaisi seuraavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by zuikkeli View Postitellä on ihan sama manuaaliversiolla -10 - +2 asteen lämpötiloissa. Lämmöt nousee maantieajossa sinne 88-90 asteeseen mutta heti kaupunki pyörityksessä tippuu sinne 78-83 astetta. Molemmat termarit vaihdettu. Vikaa vaiko ei?V60 R-Design & CBR 1000rr
330D M-Sport '07 , E39...
Comment
-
-
Alkaa lievästi ottamaan nuppiin näiden lämpöongelmien kanssa kikkailu...
Auto e91 320d manuaali, molemmat termarit vaihdettu, aluksi vaikutti hyvältä kun lämmöt nousi mihin kuuluukin mutta esim. aamulla kun ulkona -20 astetta, näytti moottorin lämmöt 80-100km/h vauhdissa 45-50 astetta...
Munuaiset tukittu jo aikoja sitten.
Kulutuskin noussut termareiden vaihdon ja imusarjan läppien poiston jälkeen yli litralla! (n. 75km/h keskinopeudella).
Ihme kikottimia, paskoja termareitako ne myy vai missä vika?G30 530e, E61 523ia
ex e60 525da
ex e90 320Si
ex e91 320d
ex e46 330 Ci
ex e46 330D touring
ex e46 323 sedan
ex e36 320 Coupe
Yms lajiin kuulumattomia...
Comment
-
-
Uusittiin sigun E91:stä syksyllä EGR-termari (orggis) ja n. kuukausi takaperin päätermari (tarvike, Facet-merkkinen). EGR-termarin uusinnalla ei ollut sanottavasti merkitystä,(munuaiset tukossa) lämmöt yli 10 asteen pakkasilla motarilla ~100km/h nopeudella alle 80 asteen, nollakelissa 84-86 . Päätermarin vaihdon(ja munuaisten peitteiden poiston) jälkeen motarilla ollaan nollakelillä jossain 94-95 asteen tuntumassa 125km/h vauhdissa ja DPF polton aikana lähennellään jo 100 astetta. Lämpöä ainakin piisaa, pitää kattoa käykö tuo kesäkeleillä jo liiankin kuumana...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Mun mielestä taitaa olla syy nyt liiallisessa tarkkailussa. Itellä vie sekalaisessa ajossa n. 6.5 litraa ja maantieajossa sen 5.5 litraa. En ole tarkkaillut lämpöjä ja kulutus ei juuri haittaa. Reippaasti yli 200tkm mittarissa, läpät poistettu , hehkut vaihdettu ja munuaiset ei tietääkseni ole tukossa. Termariin en ole koskenut Saksasta hakemisen jälkeen, 90tkm oli mittarissa silloin.
Olen useasti pohtinut että pitäiskös alkaa seuraamaan lämpöjä salavalikon kautta mutten ole saanut aikaseksi ja näyttää siltä ettei kannata kun vaan alkaa harmittamaan tieto alhaisista lämmöistä.
Kertokaahan mitä etuja saavuttaisin vaihtamalla termarit seuraavan huollon yhteydessä?Last edited by pro_tinnitus; 13-04-2013, 14:08.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Eikös DPF:n poltot esty jos lämmöt ei nouse yli 75c asteen ja tukkeutuu ennen aikaisesti? Sulla ei taida kuitenkaan olla -05:ssa vielä tuota hiukkasloukkua?BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View PostEikös DPF:n poltot esty jos lämmöt ei nouse yli 75c asteen ja tukkeutuu ennen aikaisesti? Sulla ei taida kuitenkaan olla -05:ssa vielä tuota hiukkasloukkua?E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Comment