Announcement

Collapse
No announcement yet.

e9x hiukkassuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    #76
    Samalla tavalla kun kaikki muutkin. Tripin nollaus pohjassa niin kauan kunnes tulee huoltovalikko (varotukset vilahtaa eka) ja viiksen päästä rullaa oikean kohdan ja painaa 2krt. Liian kauan jos painaa niin menee salavalikkoon mistä näkee mm. lämmöt tai voi korjata kulutusmittaria. Sit vaan virta pois ja uusi yritys.
    Last edited by Kimmo-R; 15-01-2013, 17:52.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • Joppe
      Newbiemmer
      • May 2003
      • 28
      • Raisio

      #77
      termostaattien vaihto ja DPF

      Autoni 320dAT -06 (ajettu 140tkm) herjasi perjantain pakkasissa hiukkassuodattimen virheestä. Tutkin salavalikosta moottorin lämpötilaa ja nousi max +64C noin 10 asteen pakkasessa. Varasin Piispanristiltä ajan termareiden vaihtoon jonne ajoin tänä aamuna. Moottorin lämmöt max +57C. Molemmat vaihtoon, hinta kohtuullinen 190e + koeajo ja polton päälle pakotus. Nyt toimii DPF poltto ja lämpötilat ovat normaalissa, eli 87-90C noin kymmenen asteen pakkasessa. Suosittelen. Toivon että kulutuskin vielä laskisi...
      F31 320i Xdrive -13

      ex-bmw
      E30 316i T -90
      E36 316i -92
      E46 316i -00
      E46 320d touring -00
      E87 120dA -05
      Mini Cooper -03
      E91 320dAT -06

      Comment

      • hank moody
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 36
        • Ulvila

        #78
        Originally posted by Joppe View Post
        Autoni 320dAT -06 (ajettu 140tkm) herjasi perjantain pakkasissa hiukkassuodattimen virheestä. Tutkin salavalikosta moottorin lämpötilaa ja nousi max +64C noin 10 asteen pakkasessa. Varasin Piispanristiltä ajan termareiden vaihtoon jonne ajoin tänä aamuna. Moottorin lämmöt max +57C. Molemmat vaihtoon, hinta kohtuullinen 190e + koeajo ja polton päälle pakotus. Nyt toimii DPF poltto ja lämpötilat ovat normaalissa, eli 87-90C noin kymmenen asteen pakkasessa. Suosittelen. Toivon että kulutuskin vielä laskisi...
        Vaihettiinko tuohon 190€ myös nesteitä/vai lisättiinkö niitä vaan hiukan...?

        Soittelin Porin Marmorilta hintaa; 355€ kummankin termarin vaihto, eikä tähän edes kuulunut mahdollisia nesteiden lisäyksiä. On aika touhuu, on! Noo, onneksi meillä vielä löytyy myös yksityisyrittäjiä!
        Last edited by hank moody; 23-01-2013, 12:52.

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          #79
          Mulla makso päätermari töineen 180e.sisältäen nesteiden vaihdon.. Kyseessä ei ollu merkkiliike... Edittiä. Olihan tuossa hinnassa vielä vikakoodien luku...
          Last edited by claude; 23-01-2013, 19:56.



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • Joppe
            Newbiemmer
            • May 2003
            • 28
            • Raisio

            #80
            hinta

            Sisälsi nesteen lisäyksen. Ei siis vaihtoa.
            F31 320i Xdrive -13

            ex-bmw
            E30 316i T -90
            E36 316i -92
            E46 316i -00
            E46 320d touring -00
            E87 120dA -05
            Mini Cooper -03
            E91 320dAT -06

            Comment

            • hank moody
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 36
              • Ulvila

              #81
              Kumpikin termari vaihtoon perjantaina...
              ...tällä hetkellä lämmöt oon saanu max 73:seen

              Comment

              • Biiemvii
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 31
                • Satakunta

                #82
                Originally posted by hank moody View Post
                Kumpikin termari vaihtoon perjantaina...
                ...tällä hetkellä lämmöt oon saanu max 73:seen


                Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
                Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
                (Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #83
                  Originally posted by Biiemvii View Post
                  Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
                  Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
                  (Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )
                  Miksi odotella ensi syksyyn jos ongelmia on?
                  Ainoastaan poltat turhaan polttoainetta, tukit dpf:n , huudatat sisäpuhallinta yms.
                  Kannattaa nyt ainakin sieltä piilovalikosta katsella pysyykö ne lämmöt missä lukemissa.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • Biiemvii
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 31
                    • Satakunta

                    #84
                    Originally posted by Nettipepe View Post
                    Miksi odotella ensi syksyyn jos ongelmia on?
                    Ainoastaan poltat turhaan polttoainetta, tukit dpf:n , huudatat sisäpuhallinta yms.
                    Kannattaa nyt ainakin sieltä piilovalikosta katsella pysyykö ne lämmöt missä lukemissa.
                    Varsinaisia ongelmia ei ole, lämmöt nousee 80 ja ylikin, pitää myös siellä. Kovemmilla pakkasilla sitten lämpöjen nousu on todella hidasta ja kestää että nousee 80 tienoille. Pääasiassa ajot on matka-ajoa ja siellä lämmöt saa nousemaan, siinä auttanee tuo viimasuoja. Kyllä se termari sinne vaihdetaan kuitenkin.
                    Last edited by Biiemvii; 31-01-2013, 20:34.

                    Comment

                    • Latelammas
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 89
                      • Kanta-Häme

                      #85
                      Varmaan asiaa on aiemminkin sivuttu tällä foorumilla, mutta en ensihätään löytänyt sopivaa vastausta: Onko jollain kokemusta DPF'n poistamisesta korvausputkella ja softauksella? Eli saako tuohon, sanotaan nyt sitten vaikka ''pierutuuninki'' osana, DPF'n näköistä putkenpätkää, joka kuitenkin ei ahdista sisältä...:think

                      Toistaiseksi kun tuon DPF'n olemassaoloa ei voida mitata konttorilla muuta kuin silmämääräisesti, että siellähän se murikka on...

                      Jos vaikka jossain vaiheessa mittalaitteisto konttorilla muutetaan niin, että sen poistamisen huomaa, niin ei viitsisi alkaa sitä DPF'ää puukottamaankaan. Kuitenkin tekisi mieli vähän saada hönkää lisää tuohon 120kw vehkeeseen...
                      F25 X3 M-Sport 30D

                      Comment

                      • hank moody
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 36
                        • Ulvila

                        #86
                        Vastaus: ei kukaan! Marmorin hinta oli kyseiselle työlle siis 355€, ilman syylärinesteitä. Eli ne velottaa lisäyksineen min 400€. Osat maksoi yht noin 80€...

                        Käytän salaistta hovikorjaajaani...

                        Originally posted by Biiemvii View Post
                        Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
                        Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
                        (Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )

                        Comment

                        • Biiemvii
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 31
                          • Satakunta

                          #87
                          Oukei, kiitos tästä infosta. Hommaan myös itse osat ja vaihdan tai vaihdatan jossain sitten



                          "Vastaus: ei kukaan! Marmorin hinta oli kyseiselle työlle siis 355€, ilman syylärinesteitä. Eli ne velottaa lisäyksineen min 400€. Osat maksoi yht noin 80€..."

                          Käytän salaistta hovikorjaajaani...

                          Quote:
                          Originally Posted by Biiemvii
                          Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
                          Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
                          (Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )

                          Comment

                          • hank moody
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 36
                            • Ulvila

                            #88
                            Termarit vaiheltu...noin 10 min ajelun jälkeen -2 astetta pakasta - lämmöt huitoo nyt 89-91, ihan mahtavaa! Bimmeri paukautti talliin saapumisen ja käryn perusteella poltonkin het päälle ekalla ajolla

                            Comment

                            • Mani88
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 100
                              • Helsinki

                              #89
                              Osaako joku sano miten tuo DPF härpäke toimis, jos sen filtterin ottaa sieltä pöntästä pois ja ohjelmallisesti sammuttaa tuon, mutta pönttö jää fyysisesti tuonne ?
                              Ja onko tuossa pöntön sisällä katti ?
                              Bmw -06 330d manuaali
                              ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #90
                                Originally posted by Mani88 View Post
                                Osaako joku sano miten tuo DPF härpäke toimis, jos sen filtterin ottaa sieltä pöntästä pois ja ohjelmallisesti sammuttaa tuon, mutta pönttö jää fyysisesti tuonne ?
                                Ja onko tuossa pöntön sisällä katti ?
                                Noinhan se 95% tapauksista tehdään eli ohjelmasta poistetaan dpf:ään liittyvät osat ja sitten tyhjätään pönttö. Ja tyhjätään siksi ja siten, että se näyttää ulkopuolelta täysin alkuperäiseltä, koska tämä asia helpottaa kummasti katsastuksessa läpipääsyyn Korvausputkenkin sinne voi väsäillä, mutta itse en näe sille ideaa, paitsi jos haluaa ennen ja jälkeen katsastuksen jumppailla auton alla ja saamatta kuitenkaan mitään hyötyä korvausputkella (katsuri jos huomaa korvausputken niin välitön hylsy) Pöntön sisällä on katti ja itse dpf osuus, katti etummaisena.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎