Samalla tavalla kun kaikki muutkin. Tripin nollaus pohjassa niin kauan kunnes tulee huoltovalikko (varotukset vilahtaa eka) ja viiksen päästä rullaa oikean kohdan ja painaa 2krt. Liian kauan jos painaa niin menee salavalikkoon mistä näkee mm. lämmöt tai voi korjata kulutusmittaria. Sit vaan virta pois ja uusi yritys.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e9x hiukkassuodatin
Collapse
X
-
Last edited by Kimmo-R; 15-01-2013, 17:52.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-
-
termostaattien vaihto ja DPF
Autoni 320dAT -06 (ajettu 140tkm) herjasi perjantain pakkasissa hiukkassuodattimen virheestä. Tutkin salavalikosta moottorin lämpötilaa ja nousi max +64C noin 10 asteen pakkasessa. Varasin Piispanristiltä ajan termareiden vaihtoon jonne ajoin tänä aamuna. Moottorin lämmöt max +57C. Molemmat vaihtoon, hinta kohtuullinen 190e + koeajo ja polton päälle pakotus. Nyt toimii DPF poltto ja lämpötilat ovat normaalissa, eli 87-90C noin kymmenen asteen pakkasessa. Suosittelen. Toivon että kulutuskin vielä laskisi...F31 320i Xdrive -13
ex-bmw
E30 316i T -90
E36 316i -92
E46 316i -00
E46 320d touring -00
E87 120dA -05
Mini Cooper -03
E91 320dAT -06
Comment
-
-
Originally posted by Joppe View PostAutoni 320dAT -06 (ajettu 140tkm) herjasi perjantain pakkasissa hiukkassuodattimen virheestä. Tutkin salavalikosta moottorin lämpötilaa ja nousi max +64C noin 10 asteen pakkasessa. Varasin Piispanristiltä ajan termareiden vaihtoon jonne ajoin tänä aamuna. Moottorin lämmöt max +57C. Molemmat vaihtoon, hinta kohtuullinen 190e + koeajo ja polton päälle pakotus. Nyt toimii DPF poltto ja lämpötilat ovat normaalissa, eli 87-90C noin kymmenen asteen pakkasessa. Suosittelen. Toivon että kulutuskin vielä laskisi...
Soittelin Porin Marmorilta hintaa; 355€ kummankin termarin vaihto, eikä tähän edes kuulunut mahdollisia nesteiden lisäyksiä. On aika touhuu, on! Noo, onneksi meillä vielä löytyy myös yksityisyrittäjiä!Last edited by hank moody; 23-01-2013, 12:52.
Comment
-
-
Originally posted by hank moody View PostKumpikin termari vaihtoon perjantaina...
...tällä hetkellä lämmöt oon saanu max 73:seen
Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
(Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )
Comment
-
-
Originally posted by Biiemvii View PostPitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
(Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )
Ainoastaan poltat turhaan polttoainetta, tukit dpf:n , huudatat sisäpuhallinta yms.
Kannattaa nyt ainakin sieltä piilovalikosta katsella pysyykö ne lämmöt missä lukemissa.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostMiksi odotella ensi syksyyn jos ongelmia on?
Ainoastaan poltat turhaan polttoainetta, tukit dpf:n , huudatat sisäpuhallinta yms.
Kannattaa nyt ainakin sieltä piilovalikosta katsella pysyykö ne lämmöt missä lukemissa.Last edited by Biiemvii; 31-01-2013, 20:34.
Comment
-
-
Varmaan asiaa on aiemminkin sivuttu tällä foorumilla, mutta en ensihätään löytänyt sopivaa vastausta: Onko jollain kokemusta DPF'n poistamisesta korvausputkella ja softauksella? Eli saako tuohon, sanotaan nyt sitten vaikka ''pierutuuninki'' osana, DPF'n näköistä putkenpätkää, joka kuitenkin ei ahdista sisältä...:think
Toistaiseksi kun tuon DPF'n olemassaoloa ei voida mitata konttorilla muuta kuin silmämääräisesti, että siellähän se murikka on...
Jos vaikka jossain vaiheessa mittalaitteisto konttorilla muutetaan niin, että sen poistamisen huomaa, niin ei viitsisi alkaa sitä DPF'ää puukottamaankaan. Kuitenkin tekisi mieli vähän saada hönkää lisää tuohon 120kw vehkeeseen...F25 X3 M-Sport 30D
Comment
-
-
Vastaus: ei kukaan! Marmorin hinta oli kyseiselle työlle siis 355€, ilman syylärinesteitä. Eli ne velottaa lisäyksineen min 400€. Osat maksoi yht noin 80€...
Käytän salaistta hovikorjaajaani...
Originally posted by Biiemvii View PostPitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
(Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )
Comment
-
-
Oukei, kiitos tästä infosta. Hommaan myös itse osat ja vaihdan tai vaihdatan jossain sitten
"Vastaus: ei kukaan! Marmorin hinta oli kyseiselle työlle siis 355€, ilman syylärinesteitä. Eli ne velottaa lisäyksineen min 400€. Osat maksoi yht noin 80€..."
Käytän salaistta hovikorjaajaani...
Quote:
Originally Posted by Biiemvii
Pitänee omaankin M57 mottiin vaihdattaa, mutta ajattelin kuitenki odotella ensi syksyyn.
Keulassa viimasuoja auttanee asiaan joten tän talven pärjää.
(Mikäs/kuka paikka pori akselilla hoitaa homman suht edukkaasti...? )
Comment
-
-
Originally posted by Mani88 View PostOsaako joku sano miten tuo DPF härpäke toimis, jos sen filtterin ottaa sieltä pöntästä pois ja ohjelmallisesti sammuttaa tuon, mutta pönttö jää fyysisesti tuonne ?
Ja onko tuossa pöntön sisällä katti ?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Comment