Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 933
    • Espoo

    Originally posted by kemo81 View Post
    No mielestäni siellä oli aikoinaan ns.tehopiikki n4500kierroksen kohdalla ja auto oikeasti selkeästi lähti siitä eteenpäin vasta kulkemaan.Myös imu äänissä selkeä muutos niillä kierroksilla.Ala kierroksilla jopa tuntui sillon oudokseltaan laiskalta ennen kuin sitten lähti kirmaamaan noiden kierrosten kohdilla.Jos automaatissa ei sit niin selkeä tai jotain?Kyllä omanikin on n52b25 eli se samainen 2,5 litranen.Nyt sen ne 61,7l/h saavutettiin kolmosella ja vasta jossain 6500 kierroksen kohdalla.Vääntö käyrä ois ollut kiva nähdä.
    Noissa penkki tuloksissa on mielestäni kyseessä juuri samainen kone vai mistä päättelitte sen olevan 3,0?Tehot eivät sitten ole ainakaan lisääntyneet vaikka kone on kasvanut.N52b25=218hv!Vai onko siellä vääntö ainoa mitä on kasvatettu ja tehot pysyneet ennallaan?
    Tuossa linkin dynossa on testattu 3,0 325:sta, koska vuosimalli on 2010 ja vääntö 270Nm. Realoem:sta katsomalla selviää, koska pannu tarkalleen vaihtui.

    Kävimpä taas "revittämässä" omaani - niin ok - kyllä siellä 4500 - 5000 rpm kohdalla tuntuu sellainen pieni lisävoima löytyvän. Automaatilla kun lähtee vaikka kakkosella paikaltaan liikkeelle, niin juuri siinä ~2700rpm tienoilla alkaa vasta veto. Ja sitten tuolla ylempänä, juuri siellä mainitulla alueella, tulee jonkun verran vielä lisää löylyä.

    Kauemmas en tänään päässyt, joten luukutin tätä taas kakkosvaihteella. Silmissä vilahti joku 61-63, ennen kuin vaihtui kolmonen sisään.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by E39-530A View Post
      Kävimpä taas "revittämässä" omaani - niin ok - kyllä siellä 4500 - 5000 rpm kohdalla tuntuu sellainen pieni lisävoima löytyvän. Automaatilla kun lähtee vaikka kakkosella paikaltaan liikkeelle, niin juuri siinä ~2700rpm tienoilla alkaa vasta veto. Ja sitten tuolla ylempänä, juuri siellä mainitulla alueella, tulee jonkun verran vielä lisää löylyä.
      Tuosta pannustahan löytyy 3-vaiheinen imusarja.. (325:ssa kaksivaiheinen?). Tuo "piikki" syntyy virtauksien muuttuessa imusarjassa ja väännön hetkellisesti laskiessa. Disat toimivat kierroksilla 3200 ja 4400rpm. Vanhan liiton pannussa m52tussa tuntuu myös jonkinmoinen "piikki" ja olen ajetellut että se johtuu nimenomaan tuosta 2-vaiheisesta imusarjasta.. live datasta varmaan näkisi tuon imusarjan tilan että millä kierroksilla nuo imusarjan disat aktivoituvat mikäli haluaa katsoa..

      Tuo disan rikkoontuminen mekaanisesti voisi tietysti olla sellainen asia mitä moottorinohjaus ei välttämättä tajuais.. ja tuosta ei koodia tulisi..

      lisää imusarjasta http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=37444

      itseasissa näyttäs että karvalakki malli 325(koneen ollessa 3.0l) on karsittu malli 330i:sta ja porukka on laittanut niihin 330i softia sisään.. 325:n imusarjasta puuttunee yksi imusarjan säätöventtiili ja muuta pientä hilpettä.. lisää tuolla lähettämässäni linkissä, en itse jaksanut lukea loppuun.. 250 heppaa (koneteho, pyörä 210hp) ottaneet noista pihalle imusarjanvaihdolla sekä softauksella..

      tuossa lisää tarvittavista osista jne.. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973

      noista dynolapuista näkee kaksi notkahdusta(aiheutunee imusarjan disa venttiilien aiheuttamasta virtauksen/resonanssien muutoksesta) vääntökäyrässä ja luultavasti tuon notkahduksesta toipumisen jälkeen tuntuun että nyt alko autossa vetoa tuntumaan.. kun resonanssit osuvat kohdalleen ja tietysti myös imusarja alkaakin virtaamaan paremmin.. ja hiukan myös vääntökin nousee..
      Last edited by fraatti; 21-07-2010, 00:10. Reason: tietojen päivitystä
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        Originally posted by fraatti View Post
        Tuosta pannustahan löytyy 3-vaiheinen imusarja.. (325:ssa kaksivaiheinen?). Tuo "piikki" syntyy virtauksien muuttuessa imusarjassa ja väännön hetkellisesti laskiessa. Disat toimivat kierroksilla 3200 ja 4400rpm. Vanhan liiton pannussa m52tussa tuntuu myös jonkinmoinen "piikki" ja olen ajetellut että se johtuu nimenomaan tuosta 2-vaiheisesta imusarjasta.. live datasta varmaan näkisi tuon imusarjan tilan että millä kierroksilla nuo imusarjan disat aktivoituvat mikäli haluaa katsoa..

        Tuo disan rikkoontuminen mekaanisesti voisi tietysti olla sellainen asia mitä moottorinohjaus ei välttämättä tajuais.. ja tuosta ei koodia tulisi..

        lisää imusarjasta http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=37444

        itseasissa näyttäs että karvalakki malli 325(koneen ollessa 3.0l) on karsittu malli 330i:sta ja porukka on laittanut niihin 330i softia sisään.. 325:n imusarjasta puuttunee yksi imusarjan säätöventtiili ja muuta pientä hilpettä.. lisää tuolla lähettämässäni linkissä, en itse jaksanut lukea loppuun.. 250 heppaa (koneteho, pyörä 210hp) ottaneet noista pihalle imusarjanvaihdolla sekä softauksella..

        tuossa lisää tarvittavista osista jne.. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973

        noista dynolapuista näkee kaksi notkahdusta(aiheutunee imusarjan disa venttiilien aiheuttamasta virtauksen/resonanssien muutoksesta) vääntökäyrässä ja luultavasti tuon notkahduksesta toipumisen jälkeen tuntuun että nyt alko autossa vetoa tuntumaan.. kun resonanssit osuvat kohdalleen ja tietysti myös imusarja alkaakin virtaamaan paremmin.. ja hiukan myös vääntökin nousee..
        Eli onko tuollaiselle asialle nyt sit tehtävissä mitään jos vika on imusarjoissa?Tai disa venttiileissä?Pitäskö katsoa saataisko livedatalla ulos mitään tuohon liittyvää?

        Eikä mulla kyllä tainnut kakkosella tuollasia lukemia näyttää salavalikon mittarit:(

        Voisiko se olla tuo "DISA actuator moror" missä vikaa?Se ilmeisesti säätelee jotain mut toisaalta saas olettais että kun osa elektroninen,antais vikakoodin jos sökönä?Jos taas mekaaninen ei välttis antaisi koodeja?
        Last edited by kemo81; 21-07-2010, 07:45.
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          Originally posted by fraatti View Post
          Vanhan liiton pannussa m52tussa tuntuu myös jonkinmoinen "piikki" ja olen ajetellut että se johtuu nimenomaan tuosta 2-vaiheisesta imusarjasta..
          Niin tuntuu ja samaa syytä olen itekin arvaillut. Se näkyy käppyrässäkin selvemmin: http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=505

          Originally posted by fraatti View Post
          itseasissa näyttäs että karvalakki malli 325(koneen ollessa 3.0l) on karsittu malli 330i:sta ja porukka on laittanut niihin 330i softia sisään.. 325:n imusarjasta puuttunee yksi imusarjan säätöventtiili ja muuta pientä hilpettä.. lisää tuolla lähettämässäni linkissä, en itse jaksanut lukea loppuun.. 250 heppaa (koneteho, pyörä 210hp) ottaneet noista pihalle imusarjanvaihdolla sekä softauksella..
          Ballehan tuosta joskus myös täällä kirjoitti, kun tollasen 3-litraisen 325iAT:n omisti. Ja tossa RRI:n dynossa minkä linkitin oli 207 hv pyöriltä vakiona.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 21-07-2010, 07:50.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 933
            • Espoo

            Originally posted by fraatti View Post
            Tuosta pannustahan löytyy 3-vaiheinen imusarja.. (325:ssa kaksivaiheinen?). Tuo "piikki" syntyy virtauksien muuttuessa imusarjassa ja väännön hetkellisesti laskiessa. Disat toimivat kierroksilla 3200 ja 4400rpm. Vanhan liiton pannussa m52tussa tuntuu myös jonkinmoinen "piikki" ja olen ajetellut että se johtuu nimenomaan tuosta 2-vaiheisesta imusarjasta.. live datasta varmaan näkisi tuon imusarjan tilan että millä kierroksilla nuo imusarjan disat aktivoituvat mikäli haluaa katsoa..
            Mielenkiintoista tietoa. Olin vain ajatellut, että tässä N52-padassa säätyy vain imu- ja pakoventtiilien ajoitus ja nosto, ei mitään imusarjassa. Pitääpä katsoa taskulampun kanssa pellin alle.

            Originally posted by kemo81 View Post
            Eikä mulla kyllä tainnut kakkosella tuollasia lukemia näyttää salavalikon mittarit:(
            Pitää varmistaa nuo lukemat. Täytyy ihan mielenkiinnosta lähteä vaikka Turun motarille katsomaan. Ei nuo vedot tuossa Länsiväylällä oikein luonnistu.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Tänään laitoin postia ja kyselyä taas vaihteex tuonne Autosalpaan kotkaan,mistä autoni ostin,että mitä tehtäis pirssin kans kun ei vikaa löydy.Aluksi ehdottivat että kannattaisi tehdä bmw:lle maahantuontiin joku reklamaatio/goodwill tms.? hässäkkä ja katsoa mitä he meinaavat.Koska kuulemma ovat usein hoitaneet tämän moottoripuolen asioita aika esimerkillisesti koska on heidän "ylpeydenaihe" tms.

              Hetken päästä kilahti uutta postia,kun olivat asiaa pohtineet ilmeisesti huoltomiesten kanssa.Kyselivät kans että onko imusarjaa tai huohotinta auottu ja katsottu mitä se/ne on syönyt?Eip oo.
              Eli jos se huohotin/separaattori menee tukkoon/tukkeeseen ja karstaan ja alkaa sitä kautta imusarjaan nouseen öljyä.Tätenhän tuo imusarjan läppä hässäkkä saatta alkaa jumittaan ja täten ei toimi niin kuin kuuluisi?Eiköstä tämä vika voisi selittää osittain myös sen öljyn syönninkin?Täten se valuu hivenen väärään paikkaan?En ole viä katsonut mitä tulee maksamaan mutta kuulemma jotain letkuja luultavimmin murtuu purkaessa tuota separaattoria ja niitä joutuu kans vaihteleen.Nämä viat käsittääkseni mekaanisia ja ei koodeja välttämättä antaisi?Tämä saattaisi myös selittää sen että vika oli aluksi vain joskus ja nyt koko ajan pahentunut ja nyt niit imuääniä ei ole niillä kierroksilla enää ollenkaan?

              Linkissä viä kuva kyseisestä mötistä:



              Tämä nyt viä yksi aines tähän soppaan lisää..??
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by kemo81 View Post
                Eli onko tuollaiselle asialle nyt sit tehtävissä mitään jos vika on imusarjoissa?Tai disa venttiileissä?Pitäskö katsoa saataisko livedatalla ulos mitään tuohon liittyvää?
                sähkö osa voi olla ehjä mutta mutta mekaaninen osa hajalla.. mutta niihän noissa käy sähkö energia muutetaan mekaaniseksi liikkeeksi.. live datasta hyvin todennäköisesti näkee noiden venttiilien toiminnan.. voidaan mulkasta jos haluat..

                nuo säätyvät läpät ovat yksittäisiä irtoavia osia imusarjassa.. noita pystyy hyvin todennäköisesti liikuttelemaan myös inpalla koneen ollessa sammuksissa ja parhaassa tapauksessa toun voi vielä todeta osan ollessa kädessä..

                tuossa ne ovat "adjuster unit", osa kaks ja kolme
                Last edited by fraatti; 21-07-2010, 23:06.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • E39-530A
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 933
                  • Espoo

                  Originally posted by E39-530A View Post
                  Pitää varmistaa nuo lukemat. Täytyy ihan mielenkiinnosta lähteä vaikka Turun motarille katsomaan. Ei nuo vedot tuossa Länsiväylällä oikein luonnistu.
                  Muutama rykäisy vedetty kokeeksi, kakkosella taas tosin. Helposti ei mene yli 60:n, yleensä joku 59,7 l/h tms. ja sitten vaihtuu.
                  E92 335iA -08

                  ---
                  ex E34 540iA -93
                  ex E90 325iA -05
                  ex E39 530iA -00
                  ex Toyota Avensis
                  ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Tänään laitoin postia ja kyselyä taas vaihteex tuonne Autosalpaan kotkaan,mistä autoni ostin,että mitä tehtäis pirssin kans kun ei vikaa löydy.Aluksi ehdottivat että kannattaisi tehdä bmw:lle maahantuontiin joku reklamaatio/goodwill tms.? hässäkkä ja katsoa mitä he meinaavat.Koska kuulemma ovat usein hoitaneet tämän moottoripuolen asioita aika esimerkillisesti koska on heidän "ylpeydenaihe" tms.

                    Hetken päästä kilahti uutta postia,kun olivat asiaa pohtineet ilmeisesti huoltomiesten kanssa.Kyselivät kans että onko imusarjaa tai huohotinta auottu ja katsottu mitä se/ne on syönyt?Eip oo.
                    Eli jos se huohotin/separaattori menee tukkoon/tukkeeseen ja karstaan ja alkaa sitä kautta imusarjaan nouseen öljyä.Tätenhän tuo imusarjan läppä hässäkkä saatta alkaa jumittaan ja täten ei toimi niin kuin kuuluisi?Eiköstä tämä vika voisi selittää osittain myös sen öljyn syönninkin?Täten se valuu hivenen väärään paikkaan?En ole viä katsonut mitä tulee maksamaan mutta kuulemma jotain letkuja luultavimmin murtuu purkaessa tuota separaattoria ja niitä joutuu kans vaihteleen.Nämä viat käsittääkseni mekaanisia ja ei koodeja välttämättä antaisi?Tämä saattaisi myös selittää sen että vika oli aluksi vain joskus ja nyt koko ajan pahentunut ja nyt niit imuääniä ei ole niillä kierroksilla enää ollenkaan?

                    Linkissä viä kuva kyseisestä mötistä:



                    Tämä nyt viä yksi aines tähän soppaan lisää..??
                    Tästä öljynerottajasta/separaattorista puhuinkin joskus.. noista jostain dokumenteista jäi vain sellainen käsitys että tuo separaattori oli muutettu sillain että se on integroituna venttilikopan kanteen.. ilmeisesti
                    se olikin vasta tuossa n54 pannussa..

                    Tuo separaattorin vikaantuminen nimenomaan aiheuttaa vanhemmissa pannuissa tuota öljynkulutusta.

                    Mikäli joudut tuon omasta pussista maksamaan niin voidaan laittaa se myös "omin" voimin niin ei tarvi marmorille maksaa +80e/h..

                    tuosta varaosakuvasta näetkin miten tuo osa toimii.. Eli osan numero 3 kautta huohotuskaasut kulkeutuvat separaattoriin. Separaattori eroittaa tuosta öljyn ja kaasun. Öljy palaa putkea 4 pitkin takaisin öljypohjaan. Ja kaasut ohjautuvat taasen putkea 2 pitkin imusarjaan poltettavaksi..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Tästä öljynerottajasta/separaattorista puhuinkin joskus.. noista jostain dokumenteista jäi vain sellainen käsitys että tuo separaattori oli muutettu sillain että se on integroituna venttilikopan kanteen.. ilmeisesti
                      se olikin vasta tuossa n54 pannussa..

                      Tuo separaattorin vikaantuminen nimenomaan aiheuttaa vanhemmissa pannuissa tuota öljynkulutusta.

                      Mikäli joudut tuon omasta pussista maksamaan niin voidaan laittaa se myös "omin" voimin niin ei tarvi marmorille maksaa +80e/h..

                      tuosta varaosakuvasta näetkin miten tuo osa toimii.. Eli osan numero 3 kautta huohotuskaasut kulkeutuvat separaattoriin. Separaattori eroittaa tuosta öljyn ja kaasun. Öljy palaa putkea 4 pitkin takaisin öljypohjaan. Ja kaasut ohjautuvat taasen putkea 2 pitkin imusarjaan poltettavaksi..
                      Eli voisiko tämä olla syy pää koko projektiin ja häiriöihin sun mielestä?Eli että jos tuo separaattori tukossa,se alkaa nostaan öljyä imusarjaan ja siellä taas asiasta kärsii nämä disa venttiilit?Mitähän kaikkea tähän katiskaan saa vielä vaihdellakkaan että toimisi niin kuin pitää?
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • n9500
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 180

                        päivitystä sen verran, että nyt on kummatkin magneettiventtiilit vaihdettu. Ei suurempaa vaikutusta ainakaan perstuntumalla näyttänyt olevan, joten ehkä 200e meni ihan hukkaan :think

                        pitää käydä vielä motarilla kattomassa salavalikkoa mitä nyt näyttäis...

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          Originally posted by n9500 View Post
                          päivitystä sen verran, että nyt on kummatkin magneettiventtiilit vaihdettu. Ei suurempaa vaikutusta ainakaan perstuntumalla näyttänyt olevan, joten ehkä 200e meni ihan hukkaan :think

                          pitää käydä vielä motarilla kattomassa salavalikkoa mitä nyt näyttäis...
                          Eipä se joo auttanut minullakaan mitään.Näyttikös se sulla jotain vikakoodia?Onko vanos testi tehty?

                          Onkos jollain tietoa missä sais marmoritiskillä teetettyä edukkaimmin tuon imusarjan puhdistuksen ja separaattorin vaihdon.Metrossa arvioivat työtä olevan 2-3h ja äkkiä laskettuna tulee pelkistä töistä 300-400e..
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by kemo81 View Post
                            Onkos jollain tietoa missä sais marmoritiskillä teetettyä edukkaimmin tuon imusarjan puhdistuksen ja separaattorin vaihdon.Metrossa arvioivat työtä olevan 2-3h ja äkkiä laskettuna tulee pelkistä töistä 300-400e..
                            kts viesti 129 uudestaan.. ei ole raketti tiedettä, tuo onnistuu helpostikin..
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Eipä se joo auttanut minullakaan mitään.Näyttikös se sulla jotain vikakoodia?Onko vanos testi tehty?
                              btw jäikö sulla ne vanhat solenoidit vielä jäljelle? Voisin ihan mielenkiinnosta vilkaista millainen noiden rakenne on ja onko ylipäätään mahdollista että noi voisi kulahtaa jotenkin
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                Originally posted by kemo81 View Post
                                Eli voisiko tämä olla syy pää koko projektiin ja häiriöihin sun mielestä?Eli että jos tuo separaattori tukossa,se alkaa nostaan öljyä imusarjaan ja siellä taas asiasta kärsii nämä disa venttiilit?Mitähän kaikkea tähän katiskaan saa vielä vaihdellakkaan että toimisi niin kuin pitää?
                                Tuntuvat nämä viet olevan melkeinpä henkimaailman asioita..

                                Tuo kyllä on totta että tuolta separaattorista on mahdollista öljyn kulkeutua koneeseen ja tuon takia öljynkulutus on koholla.. Varmaksi ei tietenkään voi sanoa ennenkuin näkee tuon separaattorin sisälle.

                                tällästä niistä on löydetty






                                itse olen löytänyt avaamistani separaattoreista tuota keltasta mössöä sekä joistain paljon tuota kivikovaksi kovettunutta karstaa.. Eräässä autossa tuon separaattorin toimiminen oli loppunut tuon ~1-2mm karstan irti lähtemisen takia. Karsta esti tuon kumin toiminnan eli imusarjaan menevän reijän tukkimisen. Muuta hajoaavaahan tuossa ei ole kuin tuo oranssi kuminen kalvo. Itse en ole nähnyt sitä misään hajallisena vaan syyn on aiheuttanut joku muu asia.

                                Vanhemmissa pannuissa tuo separaattorin ja sen ympärillä olevien putkien tukkeutuminen paskasta ja lopulta jäätyminen on aiheuttanut lukemattomien autojen öljyjen kulkeutumisen jonnekin muualle kuin pitäisi.. esim oma kottero halusi työntää ne pakoputken kautta ylöjärven postin edessä. Ai että sitä savun määrää..

                                Vanhemmanmallin separaattorin saa myös purettua. Uudemmasta en tiedä. Myöskään putkissa ei periaatteessa ole mitä miksi ne tarvisi uusia jos paskat pesee pois sisältä vaikka pulloharjalla. Ainut murhetta aiheuttava asia on että putkienpäissä kiinnityksen hoitavat klipsit ovat ovat kovettuneet ja välillä niin lujasti kiinni että putkia ei saa ehjänä irti.

                                Rahamies ostaa koko paketin kerralla, perseaukinen purkaa ja hoonaa itse joka osan ja ostaa vaan tarvittavan(minä itse)..
                                Last edited by fraatti; 22-07-2010, 19:48.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎