Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #61
    Nyt on magneettiventtiilit otettu auki.Ei epäpuhtauksia.Ainakaan silmillä erottuvaa.En tiedä sitten onko vika sähköinen venttiilissä joka aiheuttaa mekaanisen vian nokka akselin toiminnassa?Tarviipa tänään ottaa koe ajoa ja toivoa että saisi aikaiseksi vika koodia nyt imu puolelle koska vaihdettiin pakopuolen anturi imupuolelle ja päinvastoin.Silloin tietäis ma huollossa vaihtaa sen anturin.Ei tulisi jälleen kerran turhia ostoksia..
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      #62
      Kun käynnistin autoa(kylmänä),sammui se heti.Ei muuta kun nappulasta uusix käyntiin.Lähti silloin ja muutaman sekunnin käynnin jälkeen kierrokset nousi 1500rpm ja palasi takasin tyhjäkäynnille.Moottorin vikavalo paloi.Liikkeelle lähdettäessä ei hirveen normaalista poikkeavaa.Veto ja tehot aikas minimissään..Sellaista koeajoo.Kun pääsin määränpäähän sammutin auton ja olihan se viä laitettava käyntiin.Lähti laakista käyntiin ja taas kierrokset käväs hetkellisesti hetken käynnin jälkeen korkeammalla.Vika valo paloi vieläkin.

      Tämä nyt luulis näyttävän selkeesti vika koodia ja toivottavasti nyt sitten imupuolelle.Saisi tämänkin projektin vihdoin päätökseen..??
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • n9500
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 180

        #63
        Aika jännää, että sulla moottorin vikavalo rupes palamaan.. Nimittäin luetutin koodit eilen uudestaan ja ei mitään vikakoodia löytynyt! Mökkireissun aikana auto teki kyllä samaa ku sulla, sammui 2 kertaa ja kummatkin ku kone oli kylmänä. Silti ei mitään vikakoodia.. :think

        Noh, sovittiin että ajelen lisää ja luetaan sitten uudestaan, mutta pitää ottaa ne venttiilit puhdistettavaksi joka tapauksessa.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #64
          lisätään vielä soppaan yksi lusikka ja laitetaan tämä aiempi tähän uudestaan.. eli vanoksen ohjauksen logiikkaa on uudistettu uudemmissa moottorin ohjauksen softaversiossa..

          PROCEDURE
          E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
          Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
          It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
          Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.


          The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

          E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
          Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.


          eli 1. putsaa, 2. päivitä softat, 3. vaihda solenoidit keskenään - jos vika siirtyy, vaihda solenoidi
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            #65
            Koodit olivat 2 a 82 ja 2 a 87 eli että mekaanista vikaa kummallakin puolella tämän solenoidien päittäin vaihtamisen jälkeen.
            Kävin nyt hakeen marmoritiskiltä uudet solenoidit ja eikun vaihteleen..Seuraavaksi sitten huollossa softa päivitystä jollei nämäkään jeesaa..
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #66
              Nyt on solenoidit vaihdettu ja autosta tuli parempi kun eilen.Tyhjäkäynti oli vieläkin kylmänä epätasaista.Tehot ja piikki kateissa yläkierroksilta.Elikä ei syttynyt vikavalo ja täten ei varmaan enää vikakoodejakaan.Onko nyt sit seuraava toimenpide softa päivitys??Vai suosista vahinko kiertään ja auto vaihtoon?
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #67
                tzadam..

                tsekkaas tämä... lisää tietoa tuosta kulumisesta..
                Last edited by fraatti; 04-07-2010, 22:49.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #68
                  Nyt olis sitten autoon ajettu alkuperäisien softien tilalle viimmeisimmät mahdolliset.Mitä pienen matkan ajoin huollosta kotiin en huomannut tuntuvaa tehon lisäystä vieläkään.Kävin samalla retkellä koeajaan samanlaisen puolta vähemmän ajetun yksilön samalla pannulla.Kun lähdin ajaan kuului siellä 4500kierroksen kohdalla komeat imu äänet ja tehon lisäystäkin,mut vaimeni kun aikani sillä kiihdyttelin:( Eli ei nyt oikein voi sit sanoa oliko sekään sen virkeemmän oloinen.Sama vika vai miten oli?Nyt ei sitten tiedä mitä seuraavax,vai dynoon ja sitä kautta testaus onko kaikki tallella?Tekivät myös vanos testin ja ne olivat ookoo.
                  Ainoa mistä jäi tuolla reissulla hyvä mieli oli että omani oli parempi ajaa kun se koe ajo yksilö
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    #69
                    etkös hommannut hiljattain uudet vanteet.. =) ettei olis teho hävinnyt samalla kertaa kun vaihdoit uudet pallot alle?-D

                    halpisvanteet painavat joskus tolkuttomasti ja eron kesä ja talvirenkaiden kiihtyvyydessä huomaa selvästi..

                    clubilaisilla on ollut pirkkalassa välillä dynopäiviä missä voi käydä käskyttämässä autoa ja katsomassa paljonko siellä koneja on tallella..

                    mutta sehän ainakin oli selvää että jotain häikkää siellä vanoksen suunnalla ainakin oli.. aika näyttää sitten tuleeko mitään koodeja enää..
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #70
                      Originally posted by fraatti View Post
                      etkös hommannut hiljattain uudet vanteet.. =) ettei olis teho hävinnyt samalla kertaa kun vaihdoit uudet pallot alle?-D

                      halpisvanteet painavat joskus tolkuttomasti ja eron kesä ja talvirenkaiden kiihtyvyydessä huomaa selvästi..

                      clubilaisilla on ollut pirkkalassa välillä dynopäiviä missä voi käydä käskyttämässä autoa ja katsomassa paljonko siellä koneja on tallella..

                      mutta sehän ainakin oli selvää että jotain häikkää siellä vanoksen suunnalla ainakin oli.. aika näyttää sitten tuleeko mitään koodeja enää..
                      Juu,valssit tuli keväällä hankittua kyllä mut oli se yhtä samanlainen jo 17" kitka/alupalloillakin..
                      Onhan tuollakin vaikutuksensa mutta ei sen pitäis jäädä viivalta 150 hv lexus is200:lle.Ja niin kuin ittekkin todistit että melko lussua meno oli.Ja eilisessä testi autossa ei ollut kun 17" vanne/rengas setti alla.
                      Kyl mä uskon että niissä vanoksen solenoideissa oli suurin vika ja että tuolla softauksella parani sitten tuo kylmä käynti häikkä..Tänään aamulla kun lähdin kylmällä autolla liikkeelle oli käyntiin lähtö paljon parempi.Ei tutissut mielestäni laisinkaan.Kylmänä meno oli tasasempaa.Ja nyt muutamien kilsojen keskikulutus on selkeesti pienempi kun mitä fraatti ihmeteltiin kun silloinen oli jotai 10,6 huitteilla..Eli jotai positiivistäkin tässä rahan poltossa..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        #71
                        Nyt jo odottelis että autoon tulisi jotai häikkää mistä yläkierros tehottomuus puuttuu tai antaisi koodejaTänää pakokaasu testeriin jos sais sitä kautta selville et olisko tuo imm sittenkin pimeenä..?
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          #72
                          Mitä tuon pakokaasu arvon pitäis olla että kaikki olisi reilassa?Tai mitä se luultavasti näyttää jos ilmamassamittari sökö?
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • BMW cruiser
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 163
                            • Kajaani

                            #73
                            Tässä pari hyvää viestiä, jotka mielestäni selitäö hiukan tuota öljynsyöntiä ja ehkä vähän tehonhukkaakin:

                            http://www.bmwclubmalaysia.com/forum...3&postcount=34
                            http://www.bmwclubmalaysia.com/forum...3&postcount=45
                            http://www.bmwclubmalaysia.com/forum...1&postcount=79
                            http://www.bmwclubmalaysia.com/forum...5&postcount=80

                            Huvittaa myös viestiketjussa mainitut holtoliikkeiden selitykset öljynkulutukselle. Käytin itsekin kahdesti autoa huollossa tuon öljynsyönnin takia ja ainut, mitä keksität, oli uusi ohjelma ajotietokoneeseen. Lienee aika kallita tarkastututtaa nuo männänrenkaat?

                            Omassa kulkineessa käynnistyksen yhteydessä putkesta tulee melkoiset savut, mutta sen jälkeen ei kyllä ole mitään ylimääräistä, sinistä savua havaittavissa. Onneksi ei ole niin paljon ajoa, että tuo öljynsyönti olisi mikään ongelma. Voi vaan olla aika hankala myydä tällaista.
                            Last edited by BMW cruiser; 09-07-2010, 12:04.

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              #74
                              Näyttää öljyä syövän juu muutkin..:( Minkäs verran sä pääset omalla ennen kuin pitää lisäillä?Mullakin tulee sinistä savua käynnistettäessä mutta vain joskus.Enkä ole huomannut että muuten savuttais.Mitä tarkoitit tuolla ajotietokoneen ohjelmoinnilla?Moni väittänyt että jos huoltovälin puolittaisi ja käyttäisi EI longlife öljyjä,se loppuisi tuo öljyn syönti?
                              Mitenkäs meinasit että tuo vaikuttaisi tehoihin?Tänään testasin kiihtyvyyttä sekkaria vastaan 80-120km/h 3 vaihteella ja s meni 6,5-7,8sekuntia.En usko siis että pääsisi tehtaan arvoihin 4 vaihteella 80-120km/h 7,9sek..?Pitänees testata..
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                #75
                                Jengi puhunu että kyseisellä outolla tuo 80-120 km/h pitäis taittua alle vitoseen:( Vähä tukkosta on mutta MIKSI?
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎