Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    Solenoidit puhdistin n 1000km sitten ja ei mitää vaikutusta(kulutus sama ja veto 4000rpm jälkeen). Seuraavaksi lähtee separaattori purkuun kunhan hellittäis helteet.
    Tossa huomasin kun noita salavalikoita räpläilin et kun trippinollaus nappia painaa kaksi kertaa eka nopeeta ja sit pitää pohjassa hetken aikaa niin päsee näkemään mm jarrunesteiden vaihtovälin,tulppien yms yms vaihto välit.

    Onko vinkkejä tohon separaattorin purkuun? kuvia yms
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      Koskas tai kuinka hiljan muut ovat tulppia vaihdellut?Vaihtoväli kun pitkä.Itsellä hiljan vaihdeltu mut pieni epäilys olisi niistkin:0
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 933
        • Espoo

        Tulppien vaihto

        Originally posted by kemo81 View Post
        Koskas tai kuinka hiljan muut ovat tulppia vaihdellut?Vaihtoväli kun pitkä.Itsellä hiljan vaihdeltu mut pieni epäilys olisi niistkin:0
        Omassani on mittarissa nyt noin 92tkm lasissa eikä tulppia tietääkseni ole vaihdettu. Ainakin normaalia huoltovalikkoa kun selaa, niin tulpat ovat vuorossa suunnilleen tuon 8000-9000km jälkeen. Varmistan tuon vielä huoltokirjasta ja valikosta, kunhan olen "aamupalan" syönyt ja editoin tähän postaukseen.

        Jep. Eihän niitä ollut vielä vaihdettu. Hyvin tuntuu toimivan vielä. Saas nähdä mitä sitten tulppienvaihto vaikuttaa, jos huomaa.
        Last edited by E39-530A; 30-07-2010, 22:15. Reason: Lisäys
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 643

          Täytyy käydä testaamassa tuo tuntikulutus. Omassa lintassa sama pata kuin Kemolla.
          Last edited by FlyingFinn; 30-07-2010, 13:36.

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 643

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            Täytyy käydä testaamassa tuo tuntikulutus. Omassa lintassa sama pata kuin Kemolla.
            No eipäs tarvitsekaan. En pääse jostain syystä tuohon nelosvalikkoon. Saan valikot kyllä näkymään ja esimerkiksi ykkösvalikostakin alavalikot näkymään mutta nelonen vain tulee ruudulle ja jonkin ajan kuluttua koko salavalikko häviää näytöltä. Pitääkö tuossa tehdä jotain erityistä että pääsen nelosvalikon kohtaan 1?

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Elikkäs tänää kävin hakeen separaattorin ja imusarjan tiivisteet..Pojjaat pistelivät koneen atomeix ja putsailivat paikkoja.Separaattorissa ei luultavasti ollut mitään hälyyttävää vikaa.Ei siis ollut mitenkään erikoisen likainen.Imusarjassa jonkin verran öljyä joka putsattiin pois.Kaasuläppä jonkin verran karstainen.Disa venttiilit olivat öljyiset.Toisen(pienemmän)disa venttiilin läpän tiiviste oli monin paikoin lohkeillut ja puuttui muutama palanenkin.Tiedä sitten kuinka tiiviitä niiden pitäisi olla?Läppärillä kun katseltiin niin disa venttiilien läpät pelittivät normaalisti kuten myös kaasuläppäkin.Laitoin nyt tilaukseen sen toisen disa venttiilin(185e) varmuuden vuoksi.Nyt on motti leväällään ja osia odotellessa.Tämä disa venttiili on se joka sijaitsee moottorin ja imusarjan välissä ja ei saa pois kun imusarja irroittamalla.Tulppia katsottiin myös mutta ne näytti suht uusilta ja hyvä kuntoisilta,eli ei luultavasti vika niissä..

              Mä en osaa/muista kuinka tuo salavalikko toimi tuolla kohtaa..:(
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by FlyingFinn View Post
                No eipäs tarvitsekaan. En pääse jostain syystä tuohon nelosvalikkoon. Saan valikot kyllä näkymään ja esimerkiksi ykkösvalikostakin alavalikot näkymään mutta nelonen vain tulee ruudulle ja jonkin ajan kuluttua koko salavalikko häviää näytöltä. Pitääkö tuossa tehdä jotain erityistä että pääsen nelosvalikon kohtaan 1?
                täytyy näpytellä valikko auki laskemalla "avain" runkonumeroista.. selaat viestejä hiukan taaksepäin niin löydät sen viestin mistä löytyy ohjeet..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  MAF testi

                  Onko porukka saanut nyt millasia tuloksia tuolla salavalikko testillä(maf)?Muilta tread:lta luettuna tuosta pannusta se pitäs olla jossain 80 luokkaa:( Kun m54b30 231hv on otettu 87 tuloksiakin..
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    mikä tuon maf testin numero on salavalikossa?
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Katsoppa ohjeita tämän viestiketjun viestistä 92..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 643

                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Katsoppa ohjeita tämän viestiketjun viestistä 92..
                        Noniin, löytyihän se sieltä kun jaksoi lukea kunnolla läpi.

                        Kävin testailemassa ja lappu lattiassa kolmosella 6500 kierroksen kohdalla hetkellinen kulutus on melko tarkkaan 60. Jotain desimaaleja päälle mutta ovat sen verran pieniä numeroita että ihan tarkkaa lukua en nähnyt. Lintta pitäisi olla kunnossa koska 245 km/h kulki ainakin viimeksi gps:n mukaan ja G-techillä olen mitannut 6,8 sekkaa nollasta sataan. Varttimaili meni muistaakseni alle 15 s:n. Öljyä ei juurikaan kulu, menisikö litran verran vaihtovälillä. Tuo lievä tehopiikki 4500 rpm:n kohdalla tuntuu kyllä myös vaikkei se mikään varsinainen turboviiveen aiheuttama muulinpotku ole.

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 933
                          • Espoo

                          Originally posted by FlyingFinn View Post
                          Noniin, löytyihän se sieltä kun jaksoi lukea kunnolla läpi.

                          Kävin testailemassa ja lappu lattiassa kolmosella 6500 kierroksen kohdalla hetkellinen kulutus on melko tarkkaan 60. Jotain desimaaleja päälle mutta ovat sen verran pieniä numeroita että ihan tarkkaa lukua en nähnyt. Lintta pitäisi olla kunnossa koska 245 km/h kulki ainakin viimeksi gps:n mukaan ja G-techillä olen mitannut 6,8 sekkaa nollasta sataan. Varttimaili meni muistaakseni alle 15 s:n. Öljyä ei juurikaan kulu, menisikö litran verran vaihtovälillä. Tuo lievä tehopiikki 4500 rpm:n kohdalla tuntuu kyllä myös vaikkei se mikään varsinainen turboviiveen aiheuttama muulinpotku ole.
                          Off-topikkia, mutta mihin ja millä olet kiinnittänyt tuon G-techin? Minulla on joku 10v vanha versio. Tuolla olisi hyvä katsella itsekin, miten kiihtyy ja mitä kierroksilla tapahtuu.
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • FlyingFinn
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 643

                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Off-topikkia, mutta mihin ja millä olet kiinnittänyt tuon G-techin? Minulla on joku 10v vanha versio. Tuolla olisi hyvä katsella itsekin, miten kiihtyy ja mitä kierroksilla tapahtuu.
                            Tämä on nykyisin myynnissä oleva G-Tech Pro. Laite kiinnitetään imukupilla tuulilasiin samoin kuin esim. navigaattori. Värkki tasaa itse kiihtyvyysanturin eli kiinnitysasennolla ei ole suurta väliä. Tuostahan näkisi jonkinlaisen arvion tehoistakin mutta sitä varten tarvitaan auton paino enkä ole vielä löytänyt sopivaa paikkaa missä saisi punnittua auton kuskeineen ajokunnossa, kaatopaikalla ehkä...

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              Ihan huvinvuoksi tuli kokeiltua tuota 4.1 valikon juttua. melkotarkkaan 50l/h oli kolmosvaihteella ennen rajotinta. autona 150hv 320i
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Onhan tuo n52 pienempi kulutuksinen tehtaan arvojen mukaan kuin tuo m54 mutta voiko se vaikuttaa tuohon l/h lukuun noin rdikaalisti??Kumminkin tuo m52 pannun lukema on lähes tuon 60litraa/tunnissa..
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎