Eikös tuossa ole 218hp kone tms? Eli lähempänä 77l/h :think
äkkiseltään kuvittelisin m5 pannun nakutusherkkänä käyvän varsin rikkaalla + jyrmyt nokat verrattuna katulaitteisiin ja tätän kaikkea tehoa polttoaineesta ei saada hyödynnettyä yhtä tehokkaasti kun "katu" pannusta.. täystehosen M5:n lukema 125-140l/hr
Tuon lukeman laskin noiden ylläolevien autojen keskiarvosta. Autot ovat forumilaisten ja kukaan muukaan ei suurempia ole tähän mennessä näihin autoihin/mottoreihin esittänyt. Arvot on kylläkin "tehot hukassa topickeista"
myös muista autoista olevat lukemat tervetulleita, editoin ne tuohon samaan viestiin sitten..
edit: löysin sinunkin arvosi tuolta.. vieläkö lukemat ovat samat ja nimenomaan ilman adaptaatioiden nollausta.. ?
No tuosta sigun autosta paras tulos tähän asti 76.5l/h. Jossain oli että laskennallisesti pitäisi tulla 81l/h. Mene ja tiedä. Useasti on kyllä jääty noin 69-70l/h tasolle :think
Tuo paras tulos oli ennen helteitä ja 30km ajoa nollauksen jälkeen. Pidemmän matkan(n.800km) jälkeen kokeilin niin 69.9l/h oli paras.
Pitäisi varmaan käyttää penkissä niin tulisi varmuus onko kaikki tallella...
Eli eilen mitattiin pakokaasu arvot ja ne ok.Katteltiin livedataa ja sieltä ei ilmennyt mitään erikoista.Vanokset näytti pelaavan moitteitta.Ei ollut vika koodeja.Ilmamäärä luku oli 580? täyskiihdytyksessä ja näytti arvot,että kone kävisi himpun verran rikkaalla.Siihen en tiedä että miksi?
Paljonko tuon ilmamassan kuuluis olevan kyseisessä pannussa?
Kulutus tunnissa oli täyskiihdytyksissä parhaillaan 6500 kierrosta ja 61,7 l/hrs.Tiedä sit onko se tarpeex?
Mietittiin että voihan tuon kaiken tällä hetkellä vaikuttaa se että kuumalla kelillä flekti on aina päällä,ilmastointi silloin tällöin,imuilma on reippaasti lämmintä,alla pyörii isot ja raskaammat vanteet ym ym..Eiköstä se ollut niin että flekti lähtee pyöriin ulkolämmön olevan jossain +10c:n huitteilla?Ja muistelin että päivinä jolloin aamut olivat viä viileempiä auto pelasi paremmin.
Mutta mistä voi johtua se että se 4500 kierroksen kohdalla ollut tehopiikki katoaa ja vaimenee?Imu äänet poistuu niiltä kohdilta kun ennen ne muuttuivat selkeesti.Onko ne muiltakin kateissa näin lämpimillä ilmoilla?Koska en usko että siihen vaikuttaa isommat renkaat ym.?Tehoja nyt kumminkin näyttäis olevan varmaan suht saman verran noin niin kuin laskennallisesti mutta hyvin hyvin korkeilla kierroksilla.Dynossa tietty selviäis totuus asialle..
sellainen kysymys, että mites tota mulla näyttää tuo kulutus per tunti 0.00 ? Teeks mä jotain väärin... mitä siis pitäs tehdä että tuo arvo muuttuu muuksi kuin 0:ksi?
Siis ajossa näyttää nollaa??Kun auto käy pitäisi sen lukeman elää.Mulla se luku kolmosen täys kiihdytyksessä 6500 kierroksen kohdalla sen 61,7l/h..Käyppä testaan,mut varo sinivuokkoja
sellainen kysymys, että mites tota mulla näyttää tuo kulutus per tunti 0.00 ? Teeks mä jotain väärin... mitä siis pitäs tehdä että tuo arvo muuttuu muuksi kuin 0:ksi?
jos mittariston testi on 4.1 ja auto käynnissä siinä lukee jotain verb l/h ja alla kulutus.. luithan tuon ylläolevan lähettämäni linkin ohjeen ?
ilmamäärä livedataa lukiessa oli suurimmillaan 580kg/h
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
jos mittariston testi on 4.1 ja auto käynnissä siinä lukee jotain verb l/h ja alla kulutus.. luithan tuon ylläolevan lähettämäni linkin ohjeen ?
ilmamäärä livedataa lukiessa oli suurimmillaan 580kg/h
Ok. Katoin tuota Option 2:sta eikä Option 1, että auto on jo käynnissä tietysti
Mut joo, kävin testaa ja paras veto kakkosella tuotti 57l/h, eli taitaa jäädä pahasti alle ? Ehkä ois vaa helpompi pistää auto kiertoon ku ruveta selvittelee tällästä ongelmaa... :think
Ok. Katoin tuota Option 2:sta eikä Option 1, että auto on jo käynnissä tietysti
Mut joo, kävin testaa ja paras veto kakkosella tuotti 57l/h, eli taitaa jäädä pahasti alle ? Ehkä ois vaa helpompi pistää auto kiertoon ku ruveta selvittelee tällästä ongelmaa... :think
Välttämättä kakkosella tuota parasta lukua ei saa taululle.. Kolmosella vastusta saa jo tarpeeksi ja myös tuo näyttö kerkee päivittymään. Suurin litramäärä on aivan rajoittajan tuntumassa.
tuosta toisesta autostahan tuli 61,7 x (3,6hv/l?) -> ~220hv
tätä lukemaa ei voi kuitenkaan varmaksi sanoa ennekuin joku on käynyt dynottamassa ja tiedetään minkälainen lukema tietyllä hv määrällä saadaan.
mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Softa päivitys ei välttämättä olisi huono idea sielläkään suunnalla..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Koskas se sun baijerilainen muuttui tehottomaksi?Ei kai kun keväällä kelit lämpenivät?Oliko auto sulla jo viime kesänä???
Muistaakseni mullakin nuo luvut kakkosella olivat tuota luokkaa.Kolmosta kehiin jollain rauhallisella motaripätkällä.Ja sielläkin ne tulivat vasta tosiaan siä ennen punarajaa ne päältä 60 luvut.Viä jos olis kevyttä ylämäkeä niin varmaan parempi.Voi olla että tehoo irtoo vieläkin samalla tavalla,vain vääntö on kateissa..tai ainakin alemmilla kierroksilla.
Nyt lorautin fortea polttoaine puolelle testix yhden pullon vajaaseen tankilliseen.Katsellaas tekeekö se ketään..?
Itte laitoin omaan koslaan ihan tyhjään (ois päässy vielä 20km tietsikan mukaan..) tankkiin kaksi pulloa STPn vastaavaa tavaraa ja ajoin niin tyhjäksi kun uskalsin ennen tankkausta. Ensin ajoin melkein tyhjäksi ja annoin seisoa yön yli että varmasti kerkeisi liueta paskat pois.
Sitten seuraavana päivänä tankkaus ja ajoa. Kulutus tipahti 0.5l/100km.
Mulla on diesel , mutta samalla lailla ne likaantuu bensavehkeissäkin.
Comment