Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #91
    lisätääs soppaan vielä tälläinen..


    eli karstoittunut kone -> liianhelposti nakutusta -> tehot hukassa ja korkea kulutus
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #92
      tästä puhuttiinkin puhelimessa.. eli vertailemaan polttoaineen kulutuksia porukalla..

      eli tämä onnistuu näillä ohjeilla..


      valikosta 4.1 löytyy tämä polttoaineenkulutus l/hr, mitä suurempi arvo sen enemmän koneesta irtoaa tehoa..

      vertailukohteita:
      ehjä m5 ~125-140l/hr (400hp) näissä kulutus lienee suurempi suhteessa tehoon

      528 58 l/hr, 528 56l/hr (192hp)
      328 54 l/hr, 328 52,2l/hr

      530i saatuja lukemia 60l/h, adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen 72l/h, 76.5l/h ohessa tilkitty mahdollisia imuvuotoja..


      e90 325 pitäisi ilmeisesti olla jossain ~60-65l/hr kulmissa...
      Last edited by fraatti; 18-07-2010, 23:45. Reason: päivitelty..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #93
        Originally posted by fraatti View Post
        tästä puhuttiinkin puhelimessa.. eli vertailemaan polttoaineen kulutuksia porukalla..

        eli tämä onnistuu näillä ohjeilla..


        valikosta 4.1 löytyy tämä polttoaineenkulutus l/hr, mitä suurempi arvo sen enemmän koneesta irtoaa tehoa..

        vertailukohteita:
        ehjä m5 ~130-140l/hr (400hp) näissä kulutus lienee suurempi suhteessa tehoon

        528 58 l/hr, 528 56l/hr (192hp)
        328 54 l/hr, 328 52,2l/hr

        e90 325 pitäisi ilmeisesti olla jossain ~65l/hr kulmissa...

        Eikös tuossa ole 218hp kone tms? Eli lähempänä 77l/h :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #94
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Eikös tuossa ole 218hp kone tms? Eli lähempänä 77l/h :think
          äkkiseltään kuvittelisin m5 pannun nakutusherkkänä käyvän varsin rikkaalla + jyrmyt nokat verrattuna katulaitteisiin ja tätän kaikkea tehoa polttoaineesta ei saada hyödynnettyä yhtä tehokkaasti kun "katu" pannusta.. täystehosen M5:n lukema 125-140l/hr

          Tuon lukeman laskin noiden ylläolevien autojen keskiarvosta. Autot ovat forumilaisten ja kukaan muukaan ei suurempia ole tähän mennessä näihin autoihin/mottoreihin esittänyt. Arvot on kylläkin "tehot hukassa topickeista"

          myös muista autoista olevat lukemat tervetulleita, editoin ne tuohon samaan viestiin sitten..

          edit: löysin sinunkin arvosi tuolta.. vieläkö lukemat ovat samat ja nimenomaan ilman adaptaatioiden nollausta.. ?
          Last edited by fraatti; 13-07-2010, 23:44.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #95
            No tuosta sigun autosta paras tulos tähän asti 76.5l/h. Jossain oli että laskennallisesti pitäisi tulla 81l/h. Mene ja tiedä. Useasti on kyllä jääty noin 69-70l/h tasolle :think
            Tuo paras tulos oli ennen helteitä ja 30km ajoa nollauksen jälkeen. Pidemmän matkan(n.800km) jälkeen kokeilin niin 69.9l/h oli paras.
            Pitäisi varmaan käyttää penkissä niin tulisi varmuus onko kaikki tallella...
            Last edited by _nixu_; 13-07-2010, 23:48.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #96
              Eli eilen mitattiin pakokaasu arvot ja ne ok.Katteltiin livedataa ja sieltä ei ilmennyt mitään erikoista.Vanokset näytti pelaavan moitteitta.Ei ollut vika koodeja.Ilmamäärä luku oli 580? täyskiihdytyksessä ja näytti arvot,että kone kävisi himpun verran rikkaalla.Siihen en tiedä että miksi?
              Paljonko tuon ilmamassan kuuluis olevan kyseisessä pannussa?
              Kulutus tunnissa oli täyskiihdytyksissä parhaillaan 6500 kierrosta ja 61,7 l/hrs.Tiedä sit onko se tarpeex?
              Mietittiin että voihan tuon kaiken tällä hetkellä vaikuttaa se että kuumalla kelillä flekti on aina päällä,ilmastointi silloin tällöin,imuilma on reippaasti lämmintä,alla pyörii isot ja raskaammat vanteet ym ym..Eiköstä se ollut niin että flekti lähtee pyöriin ulkolämmön olevan jossain +10c:n huitteilla?Ja muistelin että päivinä jolloin aamut olivat viä viileempiä auto pelasi paremmin.
              Mutta mistä voi johtua se että se 4500 kierroksen kohdalla ollut tehopiikki katoaa ja vaimenee?Imu äänet poistuu niiltä kohdilta kun ennen ne muuttuivat selkeesti.Onko ne muiltakin kateissa näin lämpimillä ilmoilla?Koska en usko että siihen vaikuttaa isommat renkaat ym.?Tehoja nyt kumminkin näyttäis olevan varmaan suht saman verran noin niin kuin laskennallisesti mutta hyvin hyvin korkeilla kierroksilla.Dynossa tietty selviäis totuus asialle..
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • Vasara
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 310
                • Hesa

                #97
                Kertauksena vielä: Onko kyseessä 2,5l vai 3,0l moottori? Ja voisiko sen editoida tuonne ekaan postaukseen. Mulla siis se 2,5l /218hv.
                -> E92 325i -07
                ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #98
                  Originally posted by Vasara View Post
                  Kertauksena vielä: Onko kyseessä 2,5l vai 3,0l moottori? Ja voisiko sen editoida tuonne ekaan postaukseen. Mulla siis se 2,5l /218hv.
                  Kyseessä siis n52b25 218hv e91 2005 aj115tkm.Onko sulla teho eroja kelien muutuessa esimerkiksi?
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • n9500
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 180

                    #99
                    sellainen kysymys, että mites tota mulla näyttää tuo kulutus per tunti 0.00 ? Teeks mä jotain väärin... mitä siis pitäs tehdä että tuo arvo muuttuu muuksi kuin 0:ksi?

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Siis ajossa näyttää nollaa??Kun auto käy pitäisi sen lukeman elää.Mulla se luku kolmosen täys kiihdytyksessä 6500 kierroksen kohdalla sen 61,7l/h..Käyppä testaan,mut varo sinivuokkoja
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        Originally posted by n9500 View Post
                        sellainen kysymys, että mites tota mulla näyttää tuo kulutus per tunti 0.00 ? Teeks mä jotain väärin... mitä siis pitäs tehdä että tuo arvo muuttuu muuksi kuin 0:ksi?
                        jos mittariston testi on 4.1 ja auto käynnissä siinä lukee jotain verb l/h ja alla kulutus.. luithan tuon ylläolevan lähettämäni linkin ohjeen ?

                        ilmamäärä livedataa lukiessa oli suurimmillaan 580kg/h
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • n9500
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 180

                          Originally posted by fraatti View Post
                          jos mittariston testi on 4.1 ja auto käynnissä siinä lukee jotain verb l/h ja alla kulutus.. luithan tuon ylläolevan lähettämäni linkin ohjeen ?

                          ilmamäärä livedataa lukiessa oli suurimmillaan 580kg/h
                          Ok. Katoin tuota Option 2:sta eikä Option 1, että auto on jo käynnissä tietysti

                          Mut joo, kävin testaa ja paras veto kakkosella tuotti 57l/h, eli taitaa jäädä pahasti alle ? Ehkä ois vaa helpompi pistää auto kiertoon ku ruveta selvittelee tällästä ongelmaa... :think

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by n9500 View Post
                            Ok. Katoin tuota Option 2:sta eikä Option 1, että auto on jo käynnissä tietysti

                            Mut joo, kävin testaa ja paras veto kakkosella tuotti 57l/h, eli taitaa jäädä pahasti alle ? Ehkä ois vaa helpompi pistää auto kiertoon ku ruveta selvittelee tällästä ongelmaa... :think
                            Välttämättä kakkosella tuota parasta lukua ei saa taululle.. Kolmosella vastusta saa jo tarpeeksi ja myös tuo näyttö kerkee päivittymään. Suurin litramäärä on aivan rajoittajan tuntumassa.

                            tuosta toisesta autostahan tuli 61,7 x (3,6hv/l?) -> ~220hv
                            tätä lukemaa ei voi kuitenkaan varmaksi sanoa ennekuin joku on käynyt dynottamassa ja tiedetään minkälainen lukema tietyllä hv määrällä saadaan.

                            mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Softa päivitys ei välttämättä olisi huono idea sielläkään suunnalla..
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              Koskas se sun baijerilainen muuttui tehottomaksi?Ei kai kun keväällä kelit lämpenivät?Oliko auto sulla jo viime kesänä???

                              Muistaakseni mullakin nuo luvut kakkosella olivat tuota luokkaa.Kolmosta kehiin jollain rauhallisella motaripätkällä.Ja sielläkin ne tulivat vasta tosiaan siä ennen punarajaa ne päältä 60 luvut.Viä jos olis kevyttä ylämäkeä niin varmaan parempi.Voi olla että tehoo irtoo vieläkin samalla tavalla,vain vääntö on kateissa..tai ainakin alemmilla kierroksilla.

                              Nyt lorautin fortea polttoaine puolelle testix yhden pullon vajaaseen tankilliseen.Katsellaas tekeekö se ketään..?
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                Laita se forte melkein tyhjään tankkiin..

                                Itte laitoin omaan koslaan ihan tyhjään (ois päässy vielä 20km tietsikan mukaan..) tankkiin kaksi pulloa STPn vastaavaa tavaraa ja ajoin niin tyhjäksi kun uskalsin ennen tankkausta. Ensin ajoin melkein tyhjäksi ja annoin seisoa yön yli että varmasti kerkeisi liueta paskat pois.

                                Sitten seuraavana päivänä tankkaus ja ajoa. Kulutus tipahti 0.5l/100km.

                                Mulla on diesel , mutta samalla lailla ne likaantuu bensavehkeissäkin.
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎