.En usko että kumminkaan voi vaikuttaa tehottomuuksiin kesällä?
Sullahan on ollut tuo kärry myynnissä? Paras tapa (ja ehkä halvinkin) korjata tehottomuus on, että otat muutaman tontun hinnasta pois ja ostat tilalle esim. e91 330i.
Tilasin kaikki mahdolliset kilkkeet eilen omaani tuolle apulaitehihnalle.Siis hihnan,kiristäjän ja pyörijän jne.Katotaa sit loppuuko ääntely..En usko että kumminkaan voi vaikuttaa tehottomuuksiin kesällä?
Tuliko mitään muutosta? Onko tehot tulleet jo takaisin? :think
Tuliko mitään muutosta? Onko tehot tulleet jo takaisin? :think
Sain osat viime viikolla mut en ole viellä kerennyt perehtyyn.Tulevalla viikolla menee osat vaihtoon ja sit ihmetellään mitä vaikuttavat..Tehot ovat nyt siis talven ajan olleet ihan normit mielestäni mutta katsotaan alkaako temppuilu kun kelit lämpiää..
Isäukon kun piti tänää alkaa apulaitehihnaa vaihteleen huomasi se että öljynsuodattimen korkin väistä oli lennellyt öljyä konetilaan.Sitä ei huomattu aiemmin.Eipä vaihdettukaan hihnaa vaan jo melkein tukossa oleva öljynsuodatin.Ulina lakkasi siihenKumminkin purettiin siinä rytäkässä ilmanputsari kotelo ilmamassamittareineen irti ja nyt palaa taulussa moottorin vikavalo.Se tarvii kuitata pois ja vaihdella viä hihna jahka kerkiää.Ulinaa ei aiheuttanut siis hihnan pyöriän laakerit ja ei täten välttämättä liittynyt mitenkään tähän tehottomuus asiaan..En tiä olisiko aikaisempien forte käsittelyjen aikaan saannos tuo tukkoinen öljyn suodatin?Pirun longlivet!!Enkä tiedä mikä sen ulinen siinä lopux aiheutti mut jokin siinä öljynputsarin kopassa..??
Ulinat ja vikinät pysyneet poissa ja nyt on hihna kaikkine hiluineen vaihdettu myös.
Kun hihnan vaihto vaati vähän kilujen purkua pois tieltä,jouduttiin jälleen purkaan ilmanputsari ja imm pois edestä.Moottorin vika valo ei syttynyt tällä kertaa.Autokin oli käynnissä ilman imm:ää ja putsaria hetkellisesti kun testattiin pyöriikö hihna normisti.
Nyt vaan jälleen tuntuu että tuo 4500 kierroksen Potku olisi kateissa.Tehoa tulee suht tasaseen ilman nykimistä mutta terävin kärki kateissa vaikka ulkona viellä Pakkasta..Käsittämätön värkki.En tiä mitä seuraavaksi keksisi..Ilmamassamittari taas kokeex vaihtoon?
Mulla vaihdettiin mangneettiventiilit ja nyt pelittää. Kokeiltiin imu ja pakopuolia keskenään ja se korjasi nykimiset, mutta tilattiin kuitenkin uudet. Kone kiertää ja vetää tasaisesti.
Mulla vaihdettiin mangneettiventiilit ja nyt pelittää. Kokeiltiin imu ja pakopuolia keskenään ja se korjasi nykimiset, mutta tilattiin kuitenkin uudet. Kone kiertää ja vetää tasaisesti.
Oliko sulla vikakoodina joku inlet camshaft -crankshaft reference? Jos, niin käy autokeskuksella korjattamassa autosi jakopään ajoitus.
En muista mikä tai mitkä koodit oli aikanaan mutta mietitty ollaan tuota jakopää asiaakin.Varmaan melko ilmainen projekti tuo uusiks ajoitus?Onko kellään kokemusta?
Nyt on kelit taas lämmennyt ja kesä kynnyksellä.Viä ei isompia puutumisia yläkierroksilta joskin ei ne kelit viä kuumia ole ollut.Kylmänä käynti on ollut ePätasaista ja mene hivenen nypyttelevää eli suht samoja oireita alkaa oleen kun viime kesänä.Tuohon jakopää hommaan en ole viä kerennyt syventyyn.Osittain mietin et osa noista nypyttelyistä saattaa olla talvellakin mutta esiin ne tuo nuo raskaammat renkaat ja vanteet..?Talvella siis 225/40/18 kitkat..
Mites "kemo81" tekeekö sulla noin 80km/h vauhdissa kutosella sellaista, että kun painaa kaasua niin kulutusmittari pomppaa tappiin ja kulku tuntuu aluksi aika tahmealta? Mielestä omassa tuli tälläinen oire kun 17" talvirenkaat vaihtuivat 19" kesärenkaisiin. Ihan kuin ei jaksaisi enää vetää tuosta vauhdista ihan sata prosenttisesti tai sitten se on vain tuntua... :think
Comment