Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #31
    Tänään aamusta keli +12c ja auto nypytti tasakaasulla kevyesti kylmänä.Kiihdytyksessä meno oli epätasaista mutta nyt kuului selkeä imu äänien muutokset sielä 4500 kierroksen kohdalla mitkä ovat olleet kateissa..Kiva kun tämä auton vamma vaihtelee päivittäin.Mut ideoita otetaan vastaan mitä seuraavaksi kannattaa ronkkia.
    Castrollit mullakin koneessa mut ei sekään tunnu öljyn syöntiä vähentää.0,25dl/1000km..
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • n9500
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 180

      #32
      Moro,

      Itsellä täysin sama vika päällä tällä hetkellä (E90 325i kyseessä). Eli nykimistä isolla vaihteella/pienillä kierroksilla, ei vedä 4500rpm jälkeen mihinkään. En tiedä vaikuttaako, mutta itse ajattelin lähestyä ongelmaa vaihtamalla tulpat. Voisko bensasuodatin aiheuttaa tällästä ? Toisaalta, marmori tiskillä sanottiin että kuulostais just tuolta vanos vialta... mene ja tiedä sitten. Pitäs lukee vikakoodit varmaan ensiks, mutta tarkoitus ois tutkia enemmän heti ku tulee vapaa aikaa vähäsen, työtä nyt pukkaa päälle sen verran näin ennen kesälomia...

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        #33
        Mulla vaihdettu tulpat 14tkm sitten.Bensan suodatintakin mietin kun joku sitä ehdotti mut ymmärsin et se olis melko v mäisessä paikassa jossain lähes bensatankin sisässä.En oo saanut sitä selville viä.Vikakoodia ei siis Anna.Ollaampa kuulolla puolin sun toisin jos jotai selviää.Kuulostaisi hyvinkin samalta vialta.Paljonko autollasi ajettu?Mul homma alkoi kn vika koodia ja valoja paloi ja syy oli nokka akselin anturit mut vika ei poistunut vaihtamalla ne.Koodit hävisi kyllä..
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • n9500
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 180

          #34
          Autolla ajettu 80tkm, eli tulppien vaihto ois edessä vielä, sen takia ajattelin et ne vois olla yksi syy. Ei kuitenkaan mitään valoja palanut mittaristossa. Juu se bensasuodin taitaa olla pahassa paikassa.. Ilmoittelen heti ku saan selville enemmän ongelmasta.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #35
            Originally posted by kemo81 View Post
            Mul homma alkoi kn vika koodia ja valoja paloi ja syy oli nokka akselin anturit mut vika ei poistunut vaihtamalla ne.Koodit hävisi kyllä..
            onko mukautumia nollattu?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #36
              Eli mitäs mukautumia?Miten se onnistuu?Ainoa mitä on koneella katseltu on fraatti sun koneellasi.Sitä livedataa voitas katsella joku päivä jos se jotai jeesaa ja siitä mitään hyötyä olisi..?
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #37
                Nyt kun ilmat lämpenivät vika tuntuu olevan joka päivästä.Eli ilmeisesti puola vian voi sulkea pois?Onko kellään ollut puolissa vikaa tälläsessä?Mitä se mahdollisesti aiheuttaa ja antaako vikakoodia?Melko toivotonta:( Voisiko ohjelmistoja päivittämällä tapahtua jotain?Osaako joku tehdä kyseistä hommaa tälläiseen n52b25?
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Juggis
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 197
                  • Espoo

                  #38
                  Huoh, pitäkää toki tämä toikki elossa ja kertokaa kun vastauksia ilmenee. Kummasti meinaan kyllä laittaa jäihin E90 -ostohaluja kun alkaa kohta olemaan ajankohtaista noin budjetillisessakin mielessä laittaa vanhus kiertoon ja uutta kiesiä alle. Ja nimenomaan UUTTA(?), jossa ei ole sen suurempia remontin tarpeita ja huolettomia kilometrejä edessä... ainakin toivon mukaan Tai sitten pysytään vanhoissa ruoskissa
                  F10 535d xdrive msport
                  Ex. e91 325xiA
                  Ex. e36 328i Coupé

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #39
                    Ei muutakuin vanokset pöydälle ja etrasta hakemaan viton-kumista valmistettuja o-renkaita niiden paskojen tilalle. Ei tommoset oireet korjaannu millään tulppien vaihdolla tai mulla vastaavalla sipistelyllä.

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #40
                      Onko sul kokemusta kyseisen koneen vanoksista?Katopa räjäytys kuvia koneesta ja kerro näpsä konsti miten homma hoituu?!On meinaan melko syvällä kyseiset kilkkeet:(
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #41
                        Ei oo. Meinasin, että ovat samalla tavalla kuin M54 koneessa. Jos ongelmat ovat niissä ei siihen juuri muu auta, kuin tiivisteiden vaihto, oli ne sitten syvällä tai ei. Voihan sinne toki ostaa kokonaan uudet vanokset, mutta en uskalla edes arvata, mitä se maksaa.

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          #42
                          Juu,ei oo..Jos oikein ymmärsin,koneen joutuu "avaan" että pääsee vanoksiin käsiksi.Kaikki tehdään mahdollisemman vaikeaksi.Sillä yritän jos keksis ensix jonkun muun vian ennen kun tarvii alkaa konetta laittaa osiin.Eli arvailuja otetaan siis edelleen vastaanSoftaus hommalla mitää tekoo asian kans?
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Ei oo. Meinasin, että ovat samalla tavalla kuin M54 koneessa. Jos ongelmat ovat niissä ei siihen juuri muu auta, kuin tiivisteiden vaihto, oli ne sitten syvällä tai ei. Voihan sinne toki ostaa kokonaan uudet vanokset, mutta en uskalla edes arvata, mitä se maksaa.

                            Tuo pannu on valvetronic kone ja vanokset on aivan erilaiset kuin noissa vanhemmissa. Äkkiseltään hommaa paikanpäältä ja etkstä ihmetelleenä voisi sanoa että jakopää menee purkuun tuossa hommassa välittömästi... =(
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              #44
                              tuli muuten tuossa mieleen uskaltaisiko tuolle tehdä forte käsittelyn? Jos merkkiliikkeen hoito olisi vanoksien puhdistaminen saattaisi tuo saada juuri sen kriittisen määrään sontaa liikenteeseen...

                              kokeilu ei ainakaan maksaisi maltaita..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • n9500
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 180

                                #45
                                kävin luetuttamassa vikakoodit ja 2 sieltä löyty:

                                VANOS - imupuolen magneettiventtiili
                                VANOS - pakopuolen magneettiventtiili

                                (en muista oliko kirjaimelleen just noin, mutta sinnepäin)

                                Etk:stä yritin etsiä, mutta en oikein tiedä mitä nuo on...

                                Vikakoodit nollattiin ja autohan veti heti erilaillla just sen 4500 jälkeen. Nykimistä pienellä lenkillä ei esiintynyt. Käyn ensi viikolla luetuttamassa uudestaan koodit ja jos samat on esillä niin sitten pitää osia ruveta vaihtelemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎