Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d ja lievää nykimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mahead
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 38

    #61
    Originally posted by cmas View Post
    Laakkoselle sain ajan 3.6. mutta enpä tiedä saako nekään muuta aikaan kuin rahanmenoa.
    Mites siellä Laakkosella kävi? Oliko rahanhukkaa, vai saiko sieltä todellista apuakin?

    Oma kosla on nyt tuntunut pelaavan paremmin. Keväällä nyki yhdessä risteyksessä pahemmin kerran, mutta sen jälkeen on kuitenkin tuntunut kulkevan hyvin. Ilmojen puolesta sopivia tilaisuuksia olisi kyllä pitänyt jo olla. Tiedä mistä tämäkin nyt sitten johtuu, vai joko tässä on niin tottunut niihin pieniin nykäisyihin ettei niitä enää edes rekisteröi, päinvastoin kuin silloin kun auton oli tuoreeltaan hankkinut.

    Comment

    • cmas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 59
      • Pääkaupunkiseutu

      #62
      Laakkosella testeri oli sanonut vähän samaa mitä ounastelin livedatan perusteella: MAF meni vaihtoon. Samalla nollasivat adaptioarvot ja pistivät koneeseen uusimman softan. Ei ole nyt nykinyt ainakaan pahemmin perjantain jälkeen, mutta en rummuta vielä sitä, että MAF korjaa ongelman. Pitää ajaa enemmän, jotta oon asiasta varma.

      Halpaa toi ei Espoon Laakkosella ollut. Koodien luku, työ ja osat 606 euroa. Mut jos vika lähtee tuolla, niin mulle kelpaa. Katotaan nyt. Motonetissä MAF on 240 euroa ja tilaustavaraa. Laakkosella oli hyllyssä 395 euroa ja kun mulla on auto päivittäisessä työajossa, niin ei oo hirveästi aikaa vaihdella itse osia, joten päädyin osien vaihtoon Laakkosella. Km-korvauksilla saa ainakin maksettua tuon huollon, joten en vielä kuollut...
      320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

      Comment

      • cmas
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 59
        • Pääkaupunkiseutu

        #63
        Tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, että MAF ja arvojen nollaus on ratkaisu nykimiseen. Ei ole muutamaan päivään - vaikka on ollut miten kuumaa -oireillut yhtään.
        320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

        Comment

        • mahead
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 38

          #64
          Originally posted by cmas View Post
          Tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, että MAF ja arvojen nollaus on ratkaisu nykimiseen. Ei ole muutamaan päivään - vaikka on ollut miten kuumaa -oireillut yhtään.
          Hyvä kuulla! Pitänee itsekin lähteä tuolta pohjalta kesälomalla asiaa ratkomaan.

          Comment

          • FusionWolf
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 96

            #65
            cmas. Vieläkö on auto toiminut nykimättä?

            Comment

            • cmas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 59
              • Pääkaupunkiseutu

              #66
              No ei ole kyllä nyt nykinyt eli näyttää hyvältä. Tällä haavaa korjaus siis löytyy MAFista, jonka voi itse livedatalla varmistaa suoraviivaisesti.
              320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

              Comment

              • cmas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 59
                • Pääkaupunkiseutu

                #67
                Jepjep.

                Kelit viilenty hieman ja alkoi uudestaan nykiä. En osaa sanoa mikä vit** tuossa on. Pitää konsultoida fiksumpia jälleen kerran ja koettaa löytää syy.

                Kaipa se EGR on seuraavana tarkastettava ja saatava jotenkin selvitettyä johtuuko toi jostain kampuran asennontunnistimesta tms.

                Vielä kun kaupanpäälle iski semmoinen mielenkiintoinen feature, että takakontin cd-vaihtaja päätti lopettaa toimintansa, niin avot.
                320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #68
                  Aiemmin Uijui kertoi psa koneissa nykimisen syyn olevan useimmiten EGR-venttiili.

                  Mulla ei ole auto nykinyt enää lainkaan. Viime syksynä nyki vielä ihan tosissaan nimenomaan kuumalla ilmalla.

                  Suosittelen siis hommaamaan pitkän kuusiokolo avaimen (bilteman sarja esim) niin ei sen kaasuläppäkotelon irroittaminen ole kova homma. Tais mennä puolisen tuntia ja taas mentiin.
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • cmas
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 59
                    • Pääkaupunkiseutu

                    #69
                    Originally posted by Tom1s View Post
                    Aiemmin Uijui kertoi psa koneissa nykimisen syyn olevan useimmiten EGR-venttiili.

                    Mulla ei ole auto nykinyt enää lainkaan. Viime syksynä nyki vielä ihan tosissaan nimenomaan kuumalla ilmalla.

                    Suosittelen siis hommaamaan pitkän kuusiokolo avaimen (bilteman sarja esim) niin ei sen kaasuläppäkotelon irroittaminen ole kova homma. Tais mennä puolisen tuntia ja taas mentiin.
                    Mitä sä teit sille EGR:lle tarkalleen ottaen? Revit sen irti ja putsasit (miten?) vai mitä?
                    320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                    Comment

                    • Tom1s
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 669
                      • .

                      #70
                      Originally posted by cmas View Post
                      Mitä sä teit sille EGR:lle tarkalleen ottaen? Revit sen irti ja putsasit (miten?) vai mitä?
                      Kaasuläppäkotelo irti ja kunnon pesuaineella ja vaikka hammasharjalla hankaa puhtaaksi. Kannattaa puristimella painaa venttiiliä auki että saa myös sen pestyä.

                      Kannattaa toi koittaa ennenkuin alkaa taas antureita ostamaan.
                      F31 328i M-Sport

                      Comment

                      • rodmunch
                        Newbiemmer
                        • Nov 2005
                        • 24
                        • Turku

                        #71
                        X3 -07:ssa alkoi myös tänä keväänä samantyylistä ongelmaa ilmaantua. Koneena tuo M42N2 mutta alemmalla viritystasolla.

                        Kaksi pientä, siis hyvin pientä nykäisyä tuntuu noin 1200-1400 rpm kohdalla ja toinen vähän ylempänä, mutta vain kiihdyttäessä. Ei ole väliä kiihdyttääkö hitaasti vai talla pohjassa. Tasakaasulla ei tule mitään ongelmia.

                        Täytynee käydä tutkimassa vikakoodit ja putsata toi EGR. Onko jollain kuvaa / ohjetta mistä lähdetään EGR:ää etsimään / irroittamaan?
                        323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring

                        Comment

                        • cmas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 59
                          • Pääkaupunkiseutu

                          #72
                          Originally posted by rodmunch View Post
                          X3 -07:ssa alkoi myös tänä keväänä samantyylistä ongelmaa ilmaantua. Koneena tuo M42N2 mutta alemmalla viritystasolla.

                          Kaksi pientä, siis hyvin pientä nykäisyä tuntuu noin 1200-1400 rpm kohdalla ja toinen vähän ylempänä, mutta vain kiihdyttäessä. Ei ole väliä kiihdyttääkö hitaasti vai talla pohjassa. Tasakaasulla ei tule mitään ongelmia.

                          Täytynee käydä tutkimassa vikakoodit ja putsata toi EGR. Onko jollain kuvaa / ohjetta mistä lähdetään EGR:ää etsimään / irroittamaan?
                          Onko sulla automaattilaatikko? Mulla ei auto ainakaan oireile, jos kiihdyttää yhtään rivakammin vaan ongelma on pintakaasulla silloin kun ongelmaa nyt on. Nollauta automaattilaatikon 'opetus', monella toi on auttanut kun autossa on automaattiaski.
                          320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                          Comment

                          • cmas
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 59
                            • Pääkaupunkiseutu

                            #73
                            Noh, EGR putsattu. Ei auttanut oikein ongelmaan. EGR:n venttiili toimii kyllä huollon mielestä vähän jäykästi ja karkeasti. Sen vois vaihtaa, mutta eivät olleet varmoja auttaako se asiaa, joten jätettiin tekemättä. Vaihtoprojekti ois Laakkosen hinnoilla 150 euroa (venttiili & työ).

                            Vähän on semmonen fiilis, että antaapi pian olla. Ei toi nyt ajamista haittaa, nykiikin todella harvoin.

                            Tom1s:n nykytilanne edelleen se, ettei nyi yhtään?
                            320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #74
                              Mulla ei nyi yhtään edelleenkään vaikka on ollut kuuma ja ajettu paljon. Vaihturina tuli kuusamon reissulla kolina etupäähän josta ei tahdo saada selkoa että missä väljää kun nosturilla kaikki tuntuu timmiltä.

                              En muista enää mutta ootko koittanut nollata koko auton ottamalla akun irti esim yöksi? Jos vaikka nyt opettaisi taas tavoille kun venttiili putsattu.
                              Tai sitte sulla ahtimen säätö takertelee..itsekkin miettinyt voiskos sitä heilutella manuaalisesti...

                              Kuinka usein vaihdat öljyt cmas? Mun autolla oli vaihdettu tietokoneen mukaan 90tkm asti jonka jälkeen olen vaihtanut 10-15tkm nyt 120tkm. Likaiset öljyt voisivat periaatteessa vaikuttaa myös ahtimen ja EGR venttiilin likaisuuteen/jumiutuvuuteen, koska vaikuttavat DPFkin toimintaan.

                              Täytyy hiukan heittää ajatuksia koska mitään antureita tms en ole autoon vaihtanut normaalien huoltojen lisäksi ja auton nykiminen on loppunut.
                              Last edited by Tom1s; 27-08-2011, 12:04.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              • cmas
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 59
                                • Pääkaupunkiseutu

                                #75
                                Originally posted by Tom1s View Post
                                Mulla ei nyi yhtään edelleenkään vaikka on ollut kuuma ja ajettu paljon. Vaihturina tuli kuusamon reissulla kolina etupäähän josta ei tahdo saada selkoa että missä väljää kun nosturilla kaikki tuntuu timmiltä.

                                En muista enää mutta ootko koittanut nollata koko auton ottamalla akun irti esim yöksi? Jos vaikka nyt opettaisi taas tavoille kun venttiili putsattu.
                                Tai sitte sulla ahtimen säätö takertelee..itsekkin miettinyt voiskos sitä heilutella manuaalisesti...

                                Kuinka usein vaihdat öljyt cmas? Mun autolla oli vaihdettu tietokoneen mukaan 90tkm asti jonka jälkeen olen vaihtanut 10-15tkm nyt 120tkm. Likaiset öljyt voisivat periaatteessa vaikuttaa myös ahtimen ja EGR venttiilin likaisuuteen/jumiutuvuuteen, koska vaikuttavat DPFkin toimintaan.

                                Täytyy hiukan heittää ajatuksia koska mitään antureita tms en ole autoon vaihtanut normaalien huoltojen lisäksi ja auton nykiminen on loppunut.
                                Akku käy irti, kun auto menee kohtapuoliin (syksyn aikana) webaston asennukseen. Öljyt on vaihdettu karvan vajaa 20 tkm sitten, mutta nykiminen tuli ekan kerran esille muutama päivä sen jälkeen, kun keväällä tuli öljyt vaihdettua. Eli silloin se nyki ihan tuoreilla öljyillä. En oikein jaksa uskoa, että siitä ois kyse.

                                Ahtimen säätö on yks mahdollinen asia tietty. Ainakin siihen on olemassa korjaussarja, joka on ihan hirveitä maksa. Asentamisesta ei sitten hajuakaan.

                                Täytynee tutkia hieman tuota koneen dataa ajaessa niin, että pistää jonkun loggaavan OBD-softan rullaamaan ja lähtee ajamaan. Kun nykäisee, plottaa datat ja katsoo näkyykö siellä mitään. Pääsis vähän kiinni siihen ongelmaan.

                                Todella erikoista, jos sulla hävis nykiminen tekemättä periaatteessa mitään. Ei tee ainakaan helpompaa tästä jäljityksestä.
                                320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎