Nyt jos joku muukin kuin Tomi ja minä luetaan tätä topicia, niin kertokaapas hieman tarkemmat tiedot autostanne. Jos vaikka saatais jotain tolkkua tähän ongelmaan. Jos samoja oireita löytyy esim autoista, joissa on hiukkassuodatin ja joissa ei ole suodatinta, niin vika ei ainakaan ole suodattimessa jne.
Eli esim:
2007, e91, manuaalilaatikolla ja hiukkassuodatin löytyy. Mittarissa 167 tkm.
Tehdyt toimenpiteet, jotka eivät ole auttaneet ongelmassa:
- Läpät poistettu imusarjasta.
- Vaihdettu MAF (ei mennyt Laakkosen testisyklistä läpi). Samalla uusin softa koneeseen ja adaptioarvojen nollaus.
- Vaihdettu ilmansuodatin.
- Vaihdettu ahtoilman lämpötila-anturi.
- EGR putsattu - samalla tuli tieto, että EGR-venttiili ääntää liikkuessaan ehkä hieman normaalia enemmän eikä toimi 'pehmeästi'.
- Polttoainejärjestelmän putsausainetta käytetty pullollinen.
- Nykiminen toistuu olipa ilmastointi päällä tai ei.
- Vikakoodit katsottu hyvin monta kertaa, nykiminen ei jätä vikakoodeja näkyviin ollenkaan.
Huomiona vielä se, että ilmanoton ja ilmanputsarin kotelon välissä oleva haitariputki ei meinaa minulla pysyä kunnolla kiinni. Kun silloin tällöin avaa konepellin, niin ko. putki on yleensä osittain auki putsarikotelon puoleisesta päästä. Tämä tosin ei kyllä vaikuta nykimiseen - ei ainakaan pitäisi.
coneheadin linkissä (alla oleva maili) on mainittu viimeisessä postauksessa, että joku tiiviste MAFin ja turbon välillä on kovettunut ja se kannattaisi vaihtaa. Mistähän osasta tässä mahtaa nyt olla oikein kyse:
BUT WHAT I DISCOVERED WAS: changed the seal in the tube from the turbo to the MAF. price 10£. The rubber gasket got hard over the years, and then starts to leak.
So then the MAF dont get the right reading`s ( I think) I could not drive my car in the city normal due to the jerk. but it worked fine when I pressed the pedal to the floor.(sorry bad english, I am norwegian)
My car is now as it should be, no jerking!
Eli esim:
2007, e91, manuaalilaatikolla ja hiukkassuodatin löytyy. Mittarissa 167 tkm.
Tehdyt toimenpiteet, jotka eivät ole auttaneet ongelmassa:
- Läpät poistettu imusarjasta.
- Vaihdettu MAF (ei mennyt Laakkosen testisyklistä läpi). Samalla uusin softa koneeseen ja adaptioarvojen nollaus.
- Vaihdettu ilmansuodatin.
- Vaihdettu ahtoilman lämpötila-anturi.
- EGR putsattu - samalla tuli tieto, että EGR-venttiili ääntää liikkuessaan ehkä hieman normaalia enemmän eikä toimi 'pehmeästi'.
- Polttoainejärjestelmän putsausainetta käytetty pullollinen.
- Nykiminen toistuu olipa ilmastointi päällä tai ei.
- Vikakoodit katsottu hyvin monta kertaa, nykiminen ei jätä vikakoodeja näkyviin ollenkaan.
Huomiona vielä se, että ilmanoton ja ilmanputsarin kotelon välissä oleva haitariputki ei meinaa minulla pysyä kunnolla kiinni. Kun silloin tällöin avaa konepellin, niin ko. putki on yleensä osittain auki putsarikotelon puoleisesta päästä. Tämä tosin ei kyllä vaikuta nykimiseen - ei ainakaan pitäisi.
coneheadin linkissä (alla oleva maili) on mainittu viimeisessä postauksessa, että joku tiiviste MAFin ja turbon välillä on kovettunut ja se kannattaisi vaihtaa. Mistähän osasta tässä mahtaa nyt olla oikein kyse:
BUT WHAT I DISCOVERED WAS: changed the seal in the tube from the turbo to the MAF. price 10£. The rubber gasket got hard over the years, and then starts to leak.
So then the MAF dont get the right reading`s ( I think) I could not drive my car in the city normal due to the jerk. but it worked fine when I pressed the pedal to the floor.(sorry bad english, I am norwegian)
My car is now as it should be, no jerking!
Comment