Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d ja lievää nykimistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    Originally posted by Ma-rii View Post
    Mulla E92 ja kiusallinen ja ärsyttävä "humppaaminen" tyhjäkäynnillä :( Oli kiinni testerissä ja ei vikakoodeja, ei suuttimissa vikaa, arvot ok. Irrotettu anturi ilmamassamittarista ja testattu olisiko se tullut tiensä päähän. Ei eroa. Humppaaminen näkyy kierroslukumittarissa. Olisiko mitää vinkkejä?
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Määränsäädin? Livedatalla näkyy jos jumppaa niin ei ole normaalia, tosin jokin muu voi aiheuttaa moisen käskyn määränsäätimelle. Imuilman lämpötila?
    Itsellä myös humppaa tyhjäkäynnillä sekä hiljaisissa nopeuksissa matalilla kierroksilla. Heittää n. 50-100rpm. Olen diagnosoinut ko. ongelmaa jo tovin ja olen melko varma, että se johtuu EGR:stä.
    Aina kun ongelma esiintyy niin EGR on "käytössä", eli availlaan 10-30%. Aina kun ongelma on tipotiessään, niin EGR näyttää 0%.
    Eli olisiko, että venttiili falskaa sen verta, että mitattu ilmamäärä ei täsmää siihen mitä boksi odottaa, boksi käskyttää tekemään korjauksen, taas heittää, EGR reagoi myös, heittää taas..jnejne..edes takaisin.

    Tarkoitus putsailla EGR, kunhan tässä joutaa..katsotaan sitten, että paraneeko tilanne
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • Ma-rii
      Newbiemmer
      • Apr 2014
      • 12
      • V-S

      Originally posted by Kurre View Post
      Itsellä myös humppaa tyhjäkäynnillä sekä hiljaisissa nopeuksissa matalilla kierroksilla. Heittää n. 50-100rpm. Olen diagnosoinut ko. ongelmaa jo tovin ja olen melko varma, että se johtuu EGR:stä.
      Aina kun ongelma esiintyy niin EGR on "käytössä", eli availlaan 10-30%. Aina kun ongelma on tipotiessään, niin EGR näyttää 0%.
      Eli olisiko, että venttiili falskaa sen verta, että mitattu ilmamäärä ei täsmää siihen mitä boksi odottaa, boksi käskyttää tekemään korjauksen, taas heittää, EGR reagoi myös, heittää taas..jnejne..edes takaisin.

      Tarkoitus putsailla EGR, kunhan tässä joutaa..katsotaan sitten, että paraneeko tilanne
      Vaihdetaan nyt toi määränsäädin ja jos ei vika korjaannu, niin täytyy sit miettiä tota EGR:n touhua. No osaa odotellessa, ja peukut pystyssä parasta toivoen...

      Comment

      • Ma-rii
        Newbiemmer
        • Apr 2014
        • 12
        • V-S

        Vika löytyi ja korjattu. Tässä vinkkinä kaikille muillekin, jos sattuu samaa vikaa tulemaan. Vaihdettu osa: 03 Measuring unit, fuel

        http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

        Comment

        • Kurre
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 384
          • Veteli

          Originally posted by Ma-rii View Post
          Vika löytyi ja korjattu. Tässä vinkkinä kaikille muillekin, jos sattuu samaa vikaa tulemaan. Vaihdettu osa: 03 Measuring unit, fuel

          http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
          Hyvä tietää vastaisuuden varalle
          Paljonko oli ko. palikan kustannukset?

          PS. linkki ei pelitä
          Last edited by Kurre; 26-04-2014, 14:41.
          sigpic
          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

          Comment

          • Ma-rii
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 12
            • V-S

            Originally posted by Kurre View Post
            Hyvä tietää vastaisuuden varalle
            Paljonko oli ko. palikan kustannukset?
            Pikkasen alle 200 e.
            Last edited by Ma-rii; 28-04-2014, 04:41.

            Comment

            • Kurre
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 384
              • Veteli

              Itsellä kanssa nyt määränsäädin vaihdettu ja tyhjäkäyntiongelmat ovat tipotiessään! N47 moottori siis kyseessä.
              Eli n. 200€ maksoi osa ja tais olla n. ½ tunnin homma vaihtaa.
              Ahdas väli kylläkin, joten ruuvien kanssa saa olla varovainen ettei tipahda jne..isot kädet eivät auta

              Vaihdon jälkeen joutuu startata hetken aikaa, jotta lähtee käyntiin tai vaihtoehtoisesti voi tehdä ilmauksen testerin avulla.
              sigpic
              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

              Comment

              • shotgun
                Newbiemmer
                • Jun 2014
                • 1
                • Suomi

                Originally posted by Ma-rii View Post
                Vika löytyi ja korjattu. Tässä vinkkinä kaikille muillekin, jos sattuu samaa vikaa tulemaan. Vaihdettu osa: 03 Measuring unit, fuel

                http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
                Löytyisikö tähän toimivaa linkkiä tai osanumeroa? M47 moottori kyseessä.
                Last edited by shotgun; 26-06-2014, 14:22.

                Comment

                • sonnybonds
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 25
                  • Espoo

                  320dA nykii tasakaasulla n. 1500 rpm

                  Jatketaan tähän samaan threadiin, niin saadaan taas vähän eloa.

                  Ongelma on pieni, lähes huomaamaton nykiminen tasakaasulla noin tai vähän alle 1500 rpm. Nykiminen toistuu koko ajan tällöin ja nykäisyjen välillä on 0,5-1 sekuntia. Kiihdytettäessä ei nykimistä havaitse tai jos ajelee moottoritienopeutta jollain 2000 rpm:llä. Useimmiten 60 km/h ajossa tulee siis ilmi. Sikäli kuin DPF-polton nykimisen tunnistan, niin nykiminen on huomattavasti sitä vaimeampaa.

                  Autona vm 2010 320d automaattilootalla, ajettu noin 90 tkm. Laatikon öljyihin ei ole koskettu, adaptaatiot pariin kertaan nollattu. Vikakoodeja ei ole lainkaan, mutta livedataa lukemalla polttoaineen paine vaihtelee jonkun verran (ikävästi softa ei logita just tuota parametria, joten en just nyt pysty sanomaan miten paljon; tuosta samasta arvosta lasketaan kuitenkin vääntö, joka jää logiin ja se heittelee about 30 Nm vaikka kierrokset pysyy vakiona), sekä ajossa että paikallaan seistessä.

                  Arvauksia?

                  Comment

                  • Kurre
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 384
                    • Veteli

                    Originally posted by sonnybonds View Post
                    Jatketaan tähän samaan threadiin, niin saadaan taas vähän eloa.

                    Ongelma on pieni, lähes huomaamaton nykiminen tasakaasulla noin tai vähän alle 1500 rpm. Nykiminen toistuu koko ajan tällöin ja nykäisyjen välillä on 0,5-1 sekuntia. Kiihdytettäessä ei nykimistä havaitse tai jos ajelee moottoritienopeutta jollain 2000 rpm:llä. Useimmiten 60 km/h ajossa tulee siis ilmi. Sikäli kuin DPF-polton nykimisen tunnistan, niin nykiminen on huomattavasti sitä vaimeampaa.

                    Autona vm 2010 320d automaattilootalla, ajettu noin 90 tkm. Laatikon öljyihin ei ole koskettu, adaptaatiot pariin kertaan nollattu. Vikakoodeja ei ole lainkaan, mutta livedataa lukemalla polttoaineen paine vaihtelee jonkun verran (ikävästi softa ei logita just tuota parametria, joten en just nyt pysty sanomaan miten paljon; tuosta samasta arvosta lasketaan kuitenkin vääntö, joka jää logiin ja se heittelee about 30 Nm vaikka kierrokset pysyy vakiona), sekä ajossa että paikallaan seistessä.

                    Arvauksia?
                    Kuulostaa hyvin pitkälti samanlaiselta ongelmalta kuin oman autoni humppaaminen oli. Itsellä tosin se oli jo melko helposti huomattaa kun kierrokset heitti parhaimmillaan n. 200-300rpm.
                    Ja tosiaan paikallaan ja hiljaisessa vauhdissa huomasi parhaiten. Teki kaupungissa ajamisesta hieman inhottavaa välillä :/

                    Tuo määränsäädin voisi hyvinkin olla mahdollinen vikakohde..en osaa tosin antaa sen tarkempaa neuvoa ongelman diagnosointiin.
                    sigpic
                    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                    Comment

                    • tetala
                      Newbiemmer
                      • Oct 2013
                      • 19
                      • Porvoo

                      Mulla nykäys tuli tasakaasulla juurikin 1700kierroksen korvilla, kun ulkolämpötila nousi yli 14c, putsasin anturin joka on imusarjassa kiinni ( osa nro.7787142),nykiminen hävisi.
                      320d -06 manuaali.

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Tämä topik ollu jo hetken hiljaa mutta luin läpi eikä kellään ollut selkeää vastausta. Paitsi nämä kaksi viimeistä mutta kummallakaan ei ollut antaa osanumeroa eikä toimivaa linkkiä.

                        Aatelin että se liittyisi jotenkin tuohon x3n nelivetoon mutta tää taitaakin olla enemmänkin moottorin ominaisuus
                        Eli täällä on samat oireet M47d20 moottorissa kuin muillakin eli noin 1500rmp niin tulee pari nykäisyä tasakaasulla.
                        Vedättäessä ei nyi

                        Loppui nykiminen kun otti ohjelmasta dpf:n Polton pois päältä
                        Last edited by Tonton; 26-03-2018, 01:28.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Jyrmy
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 61
                          • Paimio

                          Selvisikö syy??

                          Originally posted by uijui View Post
                          Meidän 318d nykii pienellä kuormituksella niin pirusti. Täytyy ottaa ahdin, dpf, imusarja, maf, imusarjan paineanturi ja egr syyniin ja putsaukseen.
                          Moro. Mulla kans 318da nykii ihan pirusti! Selvisikö sulla koskaan tuo syy tuolle nykymiselle?? Olis kiva tietää et mistä sitä aloittais... Suutin tukin molemmat paine-anturit ja suuttimet jo vaihdettu, eikä niillä ollut vaikutusta.
                          Nyt: F31 318xd
                          Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

                          Comment

                          • Jussi Heinonen
                            Newbiemmer
                            • Nov 2015
                            • 9
                            • Salo

                            Mulla oli kanssa tämän topikin ykkösviestin mukaista nykimistä autossa. Itellä myös e91 320d 07 manuaali. Nykiminen loppui kuin seinään kun auto kävi ohjelmoitavana, dpf ei poistettu. Miksi, sitä en tiedä mutta eipähän nyi enää.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎