Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 rattilukko ongelmaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hank moody
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 36
    • Ulvila

    #16
    Itellä oli jossain vaiheessa tuo keltainen rattilukon varoitusvalo aina startatessa päällä. No se on sitten merkki siitä, että rattilukossa on todella jotain häikkää. Loppujen lopuksi auto lukitsee avaimen pesäänsä, eikä tee start/stop nappia painettaessa yhtikäs mitään. Näin kävi toissa kesänä ennen perheen yhteistä lomareissua..., eikun vaimon kauppakassilla sitten matkaan.

    Merkkihuollossa todettiin vain ohjaustangon vaihdon auttavan, joka kustansi suolaiset 600 €. Onnekseni meni autoliikkeen takuuseen...

    ...mutta ihan siis vain varoitukseksi, se saattaa siis mennä lopulta paskaksi koko edistyksellisen hieno sähköinen rattilukko!

    Comment

    • jamizetti
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 84
      • lahti

      #17
      sähköinen rattilukko e90

      autossa on laskuri siitä jos esim renkaat jää kanttaria vasten yms... eikä rattilukko pääse kytkeytymään ja kun se täyttyy niin syttyy punainen rattilukon valo. laskurin voi nollata testerillä ja silloin se antaa tyhjentää koodit. tietenkin voi rattiakselissa oleva lukko olla rikki(mitä ei tietenkään voi erikseen vaihtaa) ja/tai cas-yksikkö minkä kautta lukon ohjaus toimii :think

      Comment

      • Muumipeikko
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 25
        • Muumimaailma

        #18
        Juurikin niin kuten yllä on kerrottu. Ensialkuun elv:n vikamuistin nollaus testerillä "testcheludeista", koska ei nollaannu pelkästään vikamuistin nollaamalla. Kyseiseen ongelmaan on kai olemassa ohjelmistopäivitys, joka auttaisi ongelmaan.

        Comment

        • JAIT
          Newbiemmer
          • Nov 2010
          • 14
          • Tampere

          #19
          Originally posted by hank moody View Post
          Itellä oli jossain vaiheessa tuo keltainen rattilukon varoitusvalo aina startatessa päällä. No se on sitten merkki siitä, että rattilukossa on todella jotain häikkää. Loppujen lopuksi auto lukitsee avaimen pesäänsä, eikä tee start/stop nappia painettaessa yhtikäs mitään. Näin kävi toissa kesänä ennen perheen yhteistä lomareissua..., eikun vaimon kauppakassilla sitten matkaan.

          Merkkihuollossa todettiin vain ohjaustangon vaihdon auttavan, joka kustansi suolaiset 600 €. Onnekseni meni autoliikkeen takuuseen...

          ...mutta ihan siis vain varoitukseksi, se saattaa siis mennä lopulta paskaksi koko edistyksellisen hieno sähköinen rattilukko!
          Toivottavasti ei tartte tuohon ryhtyä.

          Onkos kenelläkään ollut e90 puhaltimen moottorin kanssa ongelmia?
          Mulla se ei lähtenyt eilen aamulla käyntiin, vasta noin puolen tunnin kuluttua se sitten suostui käynnistymään. Onkohan niissä jokin ylikuumenemissuoja tai vastaava, mulla on Termini kiinnitettynä siihen ihan sen puhaltimen alapuolelle hanskalokeron alle... Kokeilin eilen ensimmäisen kerran täysteholla, n. 1,5h ja autossa oli lämmintä. Olisikohan se voinut alkaa sekoilemaan automaatti-ilmastoinnin kanssa, vai mistäköhän se johtui..?

          Onko kenellekään tuttua?

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            #20
            Itsellä syttyi tänään keltainen ratin kuva työpaikan pihassa kun ajoa oli takana n10km.Pakkasta n-20c.Poistui kun liikautin rattia.Sen jälkeen en ole viellä autoon koskenut joten en tiedä jatkosta.Toivottavasti oli kyse kehoituksesta heiluttaa rattia.Sillä aloin tätä juttua täältä metsästään.
            Mitenkähän on sit asian laita kun viä ens kerran autoa katsastukseen?Näkyykö heidän koneella ko.koodi vai pitäisikö se käydä purkaan ensix pois jollei tuo vika nyt ala oirehtiin useammin??Toivottavasti ei
            Pikkuveljen e39 m54 525 msport hylättiin leimalla vikakoodista vaikka vikaa ei ollut.Pakokaasu arvot oli olleet ilmeisesti hetkellisesti pielessä ja moottorin vikavalo välähtänyt hetkellisesti mutta ei vaivannut sillä hetkellä.He ei kumminkaan voinut koodia poistaa vaan hylkäsi auton.Sit kun menet poistaan koodin huoltoon on ajettava jonkin aikaa käsittääkseni ennen kun saadaan pakokaasut otettua ja myös tietokone pysyy perässä tiedoista?Kalliiks ja hankalaksi on katsastus tehty nykyään:(
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • seventy7
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 60
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by kemo81 View Post
              Itsellä syttyi tänään keltainen ratin kuva työpaikan pihassa kun ajoa oli takana n10km.Pakkasta n-20c.Poistui kun liikautin rattia.Sen jälkeen en ole viellä autoon koskenut joten en tiedä jatkosta.Toivottavasti oli kyse kehoituksesta heiluttaa rattia.Sillä aloin tätä juttua täältä metsästään.
              Mitenkähän on sit asian laita kun viä ens kerran autoa katsastukseen?Näkyykö heidän koneella ko.koodi vai pitäisikö se käydä purkaan ensix pois jollei tuo vika nyt ala oirehtiin useammin??Toivottavasti ei
              Eilen kävin katsastamassa oman E90:n, eikä maininnu mitään vaikka mullakin on muutaman kerran tota rattilukon kuvaa näyttäny.

              Comment

              • FusionWolf
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 96

                #22
                Originally posted by JAIT View Post
                Toivottavasti ei tartte tuohon ryhtyä.

                Onkos kenelläkään ollut e90 puhaltimen moottorin kanssa ongelmia?
                Mulla se ei lähtenyt eilen aamulla käyntiin, vasta noin puolen tunnin kuluttua se sitten suostui käynnistymään. Onkohan niissä jokin ylikuumenemissuoja tai vastaava, mulla on Termini kiinnitettynä siihen ihan sen puhaltimen alapuolelle hanskalokeron alle... Kokeilin eilen ensimmäisen kerran täysteholla, n. 1,5h ja autossa oli lämmintä. Olisikohan se voinut alkaa sekoilemaan automaatti-ilmastoinnin kanssa, vai mistäköhän se johtui..?

                Onko kenellekään tuttua?
                Sen verran olen lukenut näistä, useammankin tapauksen kohdalla, että jos akun varaus on liian alhainen niin auto "karsii" joistakin sähkölaitteista kunnes riittävä varaustaso jälleen saavutetaan (ajonaikaisen latauksen ansiosta). Puhallin on ensimmäinen joka tippuu pois pelistä.

                Eli suomeksi. Akkusi saataa alkaa olemaan piipussaan.

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #23
                  Originally posted by FusionWolf View Post
                  Sen verran olen lukenut näistä, useammankin tapauksen kohdalla, että jos akun varaus on liian alhainen niin auto "karsii" joistakin sähkölaitteista kunnes riittävä varaustaso jälleen saavutetaan (ajonaikaisen latauksen ansiosta). Puhallin on ensimmäinen joka tippuu pois pelistä.

                  Eli suomeksi. Akkusi saataa alkaa olemaan piipussaan.
                  Ja luulisin myös että stereot tippuu pois pelistä yhtälailla?Joten pelittääkö ne?
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    #24
                    Originally posted by seventy7 View Post
                    Eilen kävin katsastamassa oman E90:n, eikä maininnu mitään vaikka mullakin on muutaman kerran tota rattilukon kuvaa näyttäny.
                    Kiitos tiedosta!Uskaltaa mennä konttorille sit joskus
                    Itsellä ei nyt ole palanut eilisen aamun jälkeen joten oli vaan väliaikasta..Toivottavasti
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • JAIT
                      Newbiemmer
                      • Nov 2010
                      • 14
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by kemo81 View Post
                      Ja luulisin myös että stereot tippuu pois pelistä yhtälailla?Joten pelittääkö ne?
                      Hmm... Kyllä mielestäni kaikki toimi normaalisti. Tosiaan, luulisi että stereot sammuu ensin mieluummin kuin puhallin...:think Siitähän sen ensialkuun huomasinkin, kun alkoi tuulilasiin tulla hieman huurua. Ei ole onneksi sen jälkeen näin käynyt, mutta ihmetyttää toki tuollaiset yhden kerran viat jotka ei sittemmin ilmaannu.

                      Ei ole tainnut viimeisimmän täällä mainitun rattilukon vilkautuksen jälkeen keltainen valo syttyä, mutta olen jättänyt aina renkaat suoraan pysäköidessä. Sain eräältä E90 aiemmin omistaneelta henkilöltä tällaisen vihjeen, että kannattaa jättää aina renkaat suoraan... Niin olen jostain syystä kyllä tehnyt aiemminkin niissäkin autoissa, joissa on ollut perinteinen mekaaninen rattilukko. Ja vihjeen antaneellekin oli ilmeisesti joskus myöhemmin sitten huollossa laitettu softapäivitystä.

                      Auto on startannut ihan hyvin vaikkakin suhteellisen kovia pakkasia on ollut. Toki olen auton aina lämmittänyt kun se vaan on ollut mahdollista. Joskus on hieman laiskemmin startannut, mutta silloin on varmaan ollut perättäisiä lyhyempiä ajoja ja useita startteja.

                      Kiitos kuitenkin tästä huomiosta, ei taas osannut tuota ottaa huomioon vaikka se voisi niin ollakin. Tosin vieläkin ihmettelen että miksi pitäisi aloittaa puhaltimesta, kun lasi huurtuu aika nopeasti jos puhallin ei pyöri.

                      Comment

                      • lap4
                        Newbiemmer
                        • May 2010
                        • 5
                        • Pohjois Suomi

                        #26
                        E91 320d -07 ajettu 92tkm ja tänään ilmestyi näyttöön punainen rattilukkovaroitus. Auto toimii normaalisti ainakin toistaiseksi, soittelin wetterille ja sain varattua huoltoajan kuukauden!! päähän. Vian syyksi epäilivät joko ohjelmavikaa tai mekaanista vikaa. Kuulemma voi jumittaa ja seurauksena on se ettei auto käynnisty. Onkohan Oulussa muuta puljua kuin wetteri joka saisi asiaa tutkittua. Kuulemma pikahuollossa ei aleta asiaa tutkimaan. Prkle mitä touhua...
                        Eli nyt vaan kovaa ajoa kunnes auto ei enää suostu käynnistymään.

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #27
                          Ilmottaudun mukaan!.
                          Keltaisia vilkutellut sillointällöin. Nyt sitten keltainen vaihtui punaiseksi ja jäi kiinteäksi.

                          Pallo heitetty paikalliselle bmw:lle. Katotaan kuin kuin käy.

                          Edit: Väliaikatietoa. Ihmettelivät, että miten auto voi ylensäkkään enää liikkua... Auto menee nyt maanantaina tutkittavaksi (kävi tuuri, että määräaikaishuolto ja puskurinmaalaus oli jo sovittu ensiviikoksi)..
                          Meinaavat koittaa kuitata rattiakselin viat. Ja jollei sillä parane niin uus rattilukkohässäkkä (540€+2h työtä (91€/h))..

                          Pitäiskö niille nyt ujuttaa ajatuksiin vielä tuo ohjelmistopäivitys, ennen lukkohässäkän vaihtoa.??

                          Edit II. Saivat vian kuitattua, eikä heti uusinut. Testeri antoi tuomioksi, että pitää vaihtaa. Nyt kun vika ei ole päällä, niin sovittiin ettei tehdä mitään. Jatketaan harjoituksia jos vika uusiutuu.
                          Last edited by Ändi; 17-07-2017, 09:42.
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • cmas
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 59
                            • Pääkaupunkiseutu

                            #28
                            Originally posted by Ändi View Post
                            Ilmottaudun mukaan!.
                            Keltaisia vilkutellut sillointällöin. Nyt sitten keltainen vaihtui punaiseksi ja jäi kiinteäksi.

                            Pallo heitetty paikalliselle bmw:lle. Katotaan kuin kuin käy.

                            Edit: Väliaikatietoa. Ihmettelivät, että miten auto voi ylensäkkään enää liikkua... Auto menee nyt maanantaina tutkittavaksi (kävi tuuri, että määräaikaishuolto ja puskurinmaalaus oli jo sovittu ensiviikoksi)..
                            Meinaavat koittaa kuitata rattiakselin viat. Ja jollei sillä parane niin uus rattilukkohässäkkä (540€+2h työtä (91€/h))..

                            Pitäiskö niille nyt ujuttaa ajatuksiin vielä tuo ohjelmistopäivitys, ennen lukkohässäkän vaihtoa.??
                            Halvintahan se softa on ensin koettaa.
                            320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                            Comment

                            • _Pietu_
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 3660
                              • Kuopio / Maaninka

                              #29
                              Originally posted by Ändi View Post
                              Ilmottaudun mukaan!.
                              Keltaisia vilkutellut sillointällöin. Nyt sitten keltainen vaihtui punaiseksi ja jäi kiinteäksi.

                              Pallo heitetty paikalliselle bmw:lle. Katotaan kuin kuin käy.

                              Edit: Väliaikatietoa. Ihmettelivät, että miten auto voi ylensäkkään enää liikkua... Auto menee nyt maanantaina tutkittavaksi (kävi tuuri, että määräaikaishuolto ja puskurinmaalaus oli jo sovittu ensiviikoksi)..
                              Meinaavat koittaa kuitata rattiakselin viat. Ja jollei sillä parane niin uus rattilukkohässäkkä (540€+2h työtä (91€/h))..

                              Pitäiskö niille nyt ujuttaa ajatuksiin vielä tuo ohjelmistopäivitys, ennen lukkohässäkän vaihtoa.??
                              Mulle päivitettiin ohjelma, aikaa meni ~4h (kone arpoi ensin kestoksi 8h) ja hintaa tuli 60€ Kuopion avainvaunulla. Siellä sanoivat, että ensin on ohjeena päivittää ohjelma ja vasta sitten vaihtaa akselia:think
                              BMW F25 xDrive 20d
                              ex BMW e91 320dA
                              ex BMW e36 325i
                              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                vanhaa ketjua mutta eiköhän tämäkin vika ala pikkuhilja olemaan aika yleinen... eli mulla tuo tuli aikanaan 06-malliseen E90:n. Akun varaus meni alhaiseksi -> ei riittänyt virta sähkölukolle -> tietokone friikkasi -> ei käynnistynyt.

                                Auto hinattiin laakkoselle, jossa latasivat akun, kuittasivat viat, päivittivät softan ja sen jälkeen ei mun aikani ollut enää ongelmia.

                                Eli matala sähkövaraus voi tehdä tuon issuen. (nasta homma tulevaisuudessa, jos ei noi kuittausvehkeet yleisty harrastajilla...)
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎