Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 rattilukko ongelmaa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 347
    • Paimio

Onko se nyt niin, että pelkällä softapäivityksellä tästä ongelmasta pääsisi eroon? Riittäisikö pelkkä CASin softaus vai koko auto? Oma kiesi temppuilee muutaman kerran vuodessa, antaa keltaista rattilukon varoitusvaloa, eikä lähde käyntiin.. Tokenee yleensä ratin heiluttelulla ja sillä että päästää auton unille. Rattilukko itsessään kyllä pelittää ja INPAlla olen nollaillut counteria melkeen aina temppuilun jälkeen ettei tulis punaista valoa vastaan.
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

Comment

• bemu-freak
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 277
      • Kerava

Sen käsityksen olen saanut, että CAS ohjelmointi riittää.

Minulla tuo ongelma on toisenlainen. Mulla tulee aina avaimen irrotuksen yhteydessä se keltainen varoitus, että moottori ei käynnisty ja, että rattia pitää käännellä. Lisäksi kongi soi. Auto toimii kuitenkin muuten normaalisti paitsi, että rattilukko ei mene päälle. Avaimen poiston jälkeen rattia voi kääntää laidasta laitaan.
      Mikä voisi olla vialla? Joku irronnut johto?

Koitin etsiä INPA:sta jotain tuohon liittyvää, mutta en löytänyt. Mistä se löytyy?
      Mikä polku DIS:ssä?
      BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
      ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Comment

• bemu-freak
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 277
        • Kerava

No niin. Löytyhän se INPA:sta. Oli tietty CAS kohdassa eli Car Access System ja siellä vikakoodi A115 ELV_ECU_OPERATION_ERROR. Koodi tulee uudestaan eli jotain vikaa siellä on.

Sain myös ToolSet32 toimimaan ja sillä resetoin laskurit sekä ELV:stä, että CAS:sta. Molemmat käskyt meni perille tai ainakaan virheilmotusta ei tullut eli ei kait se ELV ihan kuollu ole?

Miten voisi tutkimuksia jatkaa vai pitääkö alkaa hankkia uutta ratti akselia?
        ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Comment

• veehoo
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 8

Electric steering lock herjaa

Kyseessä on bmw e91 vm-07 johon tuli rattilukkovika ensimmäisen kerran pari kuukautta sitten elikkä punainen rattilukkosymboli joka kuitattiin wetterillä.Se vika uusiutui uudestaan ja taas nollattiin vikalaskuri eikä mennyt kuin muuan kilometri ja taas. Wetteriltä tuli tyly tuomio joka tarkoittaa tonnin remonttia,ohjausakseli lukkoineen vaihtoon. Tuntuu oudolta kun rattilukko toimii normaalisti ja auto lähtee käyntiin vaikkei pitäis kun on näin vakava vika. Korjautuuko uudella softalla vai mitä mieltä olette? ELÄMÄ ON BMW

Comment

• bear3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 131
            • laitila

varmaa kannattais ainaki antaa merkkilikkees kattoo softaversio ja onko uudempaa saatavilla.itellä kans herjaa joskus keltaista rattia,vein metro-autoon et josko sais uusimman softan-oli jo päivitetty uusimmalla versiolla(edellisen omistajan toimesta).toistaiseksi on toiminut vaik herjaakin välillä rattilukosta---icom kii ja nollaus varmuudeksi
            "itse tein...siksi hyvä "

e91 330xd 2007

Comment

• sarasa
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 16
              • Nurmijärvi

Oiskos nurmijärven läheisyydessä joku joka osaisi tehdä tuon nollauksen ja olisi pelit ja vehkeet siihen? Itellä e91 07 alkaa tekee lähes joka kerta tuota symboolia aina kun oon liikkeelle lähdössä.

Comment

• bear3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 131
                • laitila

tekee lähes joka kerta tuota symboolia aina kun oon liikkeelle lähdössä.

sama juttu täällä, täl viikol n.3-4 kertaa päiväs näyttää keltaista rattia,nollaillu laskurii varoix pari kertaa täl viikol.
                kannattaako purkaa akseli pois ja voidella lukon osat?,tääl ol jossai joku linkki e90post.comiin, jossa ol aika hyvä kuvitus ja ohjeet,,,,,,vai onko turhaa hommaa?????vai lykkääkö vain väistämätöntä?? eli uuden pylvään hankintaa?
                "itse tein...siksi hyvä "

e91 330xd 2007

Comment

• bemu-freak
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 277
                  • Kerava

Eli tuossa mun tapauksessa rattilukko ei myöskään toiminut.
                  Lähti toimimaan, kun irrotin sen lukon rattiakselista ja pyöritin sen muutaman kerran sormilla auki ja kiinni asentoihin. On toiminut nyt jo kuukauden.

Comment

• kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

Ilmeisesti ongelma oli siis se, että oli rattilukko jumiutunut auki-asentoon. Been there done that. Eli juuri samalla tavalla kävi mulla. Kotiin ei päässyt, kuin hinurin kyydissä - tarkalleenottaen suoraa hallille, johon kaveri toi uuden rattiakselin. Lopulta tuo rattiakselin vaihto näissä on väistämätöntä. On siis ihan oman valinnan kysymys, haluaako vaihtaa sen nyt heti, vai vielä rimpuilla ja vasta myöhemmin.

EDIT: Käsittääkseni rattilukossa on siis jokin muoviosa/liukupala, joka vain kuluu ajan myötä. Toki tuo rasvaus saattaa auttaa jonkin aikaa, mutta kaikkihan meistä tietää, että se ei korjaa kulunutta osaa.

Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

Comment

• Tourister
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 834
                      • Kotka

Itsellä rattilukon jumitumisen aiheutti comfort-acces yksikön hajoaminen. Vika korjaantui sillä että tuo koko comfort acces kytkettiin pois. Eli nyt joutuu avaamaan ovet kaukosäädöllä ja laittamaam avaimen virtalukkoon. Toki tuon yksikön voi usiakkin (390€+työt) mutta itse en sitä niin tärkeäksi varusteeks toistaseks lue..

Sanoi asentaja että mulla oli tuuria koska kesällä oli vastaava tapaus jolloin samaa vikaa selvitettiin 20h nyt ties melkein suoraan missä vika.

Eli tälläinenkin voi aiheuttaa tuota rattilukon jumiutumista.
                      e30 328i Alpinweiss 2
                      e46 330i M-sport2

Comment

• Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 347
                        • Paimio

Originally posted by Tourister View Post
                        Itsellä rattilukon jumitumisen aiheutti comfort-acces yksikön hajoaminen. Vika korjaantui sillä että tuo koko comfort acces kytkettiin pois. Eli nyt joutuu avaamaan ovet kaukosäädöllä ja laittamaam avaimen virtalukkoon. Toki tuon yksikön voi usiakkin (390€+työt) mutta itse en sitä niin tärkeäksi varusteeks toistaseks lue..

Sanoi asentaja että mulla oli tuuria koska kesällä oli vastaava tapaus jolloin samaa vikaa selvitettiin 20h nyt ties melkein suoraan missä vika.

Eli tälläinenkin voi aiheuttaa tuota rattilukon jumiutumista.
                        Tämä on hyvä tietää jos vastaava vika tulee vastaan. CA-yksiköitä löytyy ebaysta about satkulla eikä pitäis vaatia edes koodausta. Itse purkki sijaitsee akun yläpuolella, verhoilun takana piilossa olevassa kotelossa jos vaikka jonkun tarvitsee päästä siihen käsiksi.. Ihmetyttää kyllä miten se voi rattilukon saada sekoamaan, mutta kaikennäköistä vikaahan näissä tuntuu tulevan vastaan.
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

Comment

• Tourister
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 834
                          • Kotka

Jep! Ja tuon purkin hajoamiseen diagnosoitiin akun heikko kunto. Tarkkoja tuntuu olevan tuosta akusta nää vehkeet.

Pien lohdutus ni kaverin pomon land cruiserista meni vastaava purkki ni hinta oli yli 4k€
                          e30 328i Alpinweiss 2
                          e46 330i M-sport2

Comment

• Islay
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 51
                            • Helsinki

Minullakin tulee tuo keltainen varoitusvalo (ratin ja lukon kuva) aina auton käynnistäessä/lukot avatessa ja kehoitus heiluttaa rattia. Vuoden 2005 320da kyseessä. Rattilukko toimii normaalisti eikä ole edes lukittuna, kun autoon menen (suoristan aina renkaat parkkeeratessa). Laakkoselta kun kysyin softan päivitystä, oli vastaus että ei kuulosta todennäköiseltä ratkaisulta ja täytyy tutkia sähköt.

Löytyisikö Helsingin suunnalta apua päivittämiseen? Laakkoselta sain ajan viikon päähän ja olisi hyvä hoitaa asia mieluummin kuntoon ennen kuin tulee punainen varoitusvalo.

Comment

• aune_
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 5
                              • oulu

Minulla tuli keltainen ratinkuva ja lukko mittaristoon, eikä auto lähde käyntiin.
                              Onko ainut vaihtoehto soittaa hinuri ja kiikuttaa wetterille?
                              E90 330i 2005.

Comment

• HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

Originally posted by aune_ View Post
                                Minulla tuli keltainen ratinkuva ja lukko mittaristoon, eikä auto lähde käyntiin.
                                Onko ainut vaihtoehto soittaa hinuri ja kiikuttaa wetterille?
                                E90 330i 2005.
                                Ei ole. Laita yv:tä/soita vaikka käyttäjälle Kissvesala, niin eiköhän homma hoidu.
                                e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎