Alkaa pitämään ääntä. Vihellys/rahina.
Yleisesti kokonaan tehopuute.
Jonkun verranhan nuo aikalailla ehjätkin jo viheltää (ainakin lastulla)... ainakin oma 530da vislas lastutettuna aika kovasti, vaikka muuten ahdin oli tehojen ja muun suhteen vielä ihan iskussa (antoi dynossa lähes luvatun eikä imusarja ollut pahasti öljyssä). Korkea tasainen vihellys siis pitäis olla vielä ok, mutta kukkopillimäinen ujellus saati sirkkelimäinen ääni on hälyttäviä. Huollon tarpeessa oleva ahdin rupee myös työntämään enemmän öljyä imupuolelle (oireet: öljyn kulutuksen kasvu ja lisääntynyt savutus...etenkin sininen savu o pahasta).
Oliko takuunalainen auto? Tai onko tämä ihan yleinen käytäntö? Miten vanha tai paljon ajettu auto oli pumpun porsiessa?
Tämä on tuttu vika itselle jo Opeleista. '05-> vectroissa on 2.2 koneissa suorasuihkutus ja korkeapainepumppu. Niissä pumppuja menee kanssa. Opel on vaihtanut jo ainakin kerran jopa koko pumpun mallia, mutta ongelma ei poistunut . Opelilla rempan hinta laski jossain vaiheessa reilusta tonnista reiluun 600 euroon. Samassa moottorissa on Opelilla myös tuota samaa jakopäänketjun kiristin ongelmaa :/ ...samat insinööritköhän näitä suunnittelee?
No sikäli oli joo takuunalainen, että autoliikkeestä vaihtoautona ajettu ulos ~3kk aiemmin. Sen vuoksi ei työtkään maksanut mitään, mutta kyllä ne siellä Autosalpassa sanoivat että maahantuoja maksaa osat. 2009 88tkm ajettu auto siis oli tuolloin, viime syksynä.
E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.
Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.
Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
Ei. Koska jakopään vauriot.
Itse jos uudempaan kalustoon vaihdan, niin en edes mieti 4-syl konetta vaihtoehtona. En pystyisi omistamaan autoa jossa tietäisin olevan potentiaalinen herkkyys jakopään vaurioitumiselle. Näitä ongelmia on tavattu sekä bensa- että dieselin 4syl moottoreissa. Ennemmin otan sen muutaman tonnin enemmän lainaa ja ostan 6-syl tai ajelen vanhemmilla.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.
Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
Minuakin kiinnostaisi kovasti e90 M3 mutta sellaiseen ei vain ole varaa.
Itse en missään nimessä ostaisi neloskoneista e9x bemua. Ei ne kuutoskoneiset monessakaan tapauksessa niin paljon kalliimpia ole, että kannattaisi säästämisen takia nelimukista harkita. Jokainen tekee tietysti niinkuin tykkää, ei siinä mitään ja tämä oli vain oma mielipide.
Itseäkin kiinnostaisi e9x-sarjaa koskevien moottorien tyyppiviat. Koska aika pahankuuloista ongelmaa on kuitenkin liikkeellä ja nyt ei tiedä uskaltaako mitään hankkia. Jonkun verran surffaillessa näyttäisi tältä. Korjatkaa jos olen väärässä ja täydentäkää tietoja.
Bensaneloset:
-jakopään kiristin ongelmia ainakin LCI-malliin asti (rallatus vaiheessa 1000-2000€:n remppa, myöhäisemmässä uusi moottori, 6000€)
Dieselneloset:
-jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (samat kulut kuin bensassa?). Vika korjattu uudemmassa N47D20C-kone joka on kaikissa 3/2009 ja uudemmissa.
-imusarjan läpät
Dieselkutoset:
-imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (n. 200€...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet? 325d:ssä ei läppiä?
Useimmat ellei kaikki ylläolevista vioista korjattaneen takuuseen tai virhevastuuseen mikäli auto on uudehko, kohtuullisilla kilsoissa tai vastaikään autoliikkeestä ostettu. Kuluttajan täytyy muistaa pitää puolensa asiassa.
...eli turvallisia hankintoja olis LCI bensanelarit, bensakutoset semivarmoja (1000€:n pumppuremppa ei maailmaa kaada eikä siihen moottoriaan saa hajoamaan), dieselnelarit LCI:n asti ja dieselkutoset jos läpät on poistettu?
Jakopää ongelmia näyttää esiintyvän myös uudemmissa bensa nelosissa ( moottorityyppi n43 ). Vaikuttaa siltä että vain ainoastaan 4-syl moottoreissa vanhempi diesel ( moottorityyppi M47) tuntuu olevan luotettavin jos katsoo jakopäätä. Korjatkaa jos olen väärässä.
e91 ( m47 moottorilla ) auto olis hakusessa, joten olen asiaa lähipäivinä tutkinut melko paljon. Bensa vehje mulla on ollut aikaisemmin aina, mutta tuntuu ettei menovesi pysy samana, jos haluaa luotettavan pelin.
Ajossa: E91 320d - 2006
Ex. E46 320i touring -00
Ex. E36 328i cabrio -95
Ex. E36 320i sedan -97
Ex. E36 325i sedan -91
Ei. Koska jakopään vauriot.
Itse jos uudempaan kalustoon vaihdan, niin en edes mieti 4-syl konetta vaihtoehtona. En pystyisi omistamaan autoa jossa tietäisin olevan potentiaalinen herkkyys jakopään vaurioitumiselle. Näitä ongelmia on tavattu sekä bensa- että dieselin 4syl moottoreissa. Ennemmin otan sen muutaman tonnin enemmän lainaa ja ostan 6-syl tai ajelen vanhemmilla.
Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.
Varusteet olisivat kivoja, mutta ainoa täysin pakollinen on vakionopeudensäädin. Ajomäärä saisi olla reilusti alle 100tkm, mieluiten ensikympeillä, sekä autoliikkeessä jotta tuosta pääsisi eroon kohtuuvaivalla. Facelift olisi tietysti kiva, mutta budjettirajoite lienee tuossa 25k€ kohdalla, joten ei haaveilla liikaa. E90 325 bensa, näitä ei paljoa ole liikkeellä.
Hitto näitä autoja. Miksi sitä edelleen haluaa ylihintaisen baijerilaisen korjauskohteen kun voisi vain ajella millä vain muulla, halvemmalla ja vähemmillä korjauksilla.
Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.
Tuollainen ketjunkiristin ongelmainen Opel löytyy pihasta. Reilu 150tkm ajettiin ongelmitta ja sit varmuuden varalta vaihdettiin ketju ja kiristin. Opelille pisteet siitä, että tilalle sentään saa vaihdettua kestävän kiristimen ja siinäkin vaiheessa kun alkaa rallattaa, pääsee vielä alle 1000€:n korjauksella ratkaisuun joka kestää loppuelämän. Samasta yksilöstä löytyy myös Boschin korkeapainepumppu (suorasuihkutus) missä on myös samat ongelmat kuin baijerilaisessa ...siihen ongelmaan ei kyl ole vielä ratkaisuja keksitty (muuta kuin pumpun vaihto ja uutta vaihtoa odotellessa).
Tuollainen ketjunkiristin ongelmainen Opel löytyy pihasta. Reilu 150tkm ajettiin ongelmitta ja sit varmuuden varalta vaihdettiin ketju ja kiristin. Opelille pisteet siitä, että tilalle sentään saa vaihdettua kestävän kiristimen ja siinäkin vaiheessa kun alkaa rallattaa, pääsee vielä alle 1000€:n korjauksella ratkaisuun joka kestää loppuelämän. Samasta yksilöstä löytyy myös Boschin korkeapainepumppu (suorasuihkutus) missä on myös samat ongelmat kuin baijerilaisessa ...siihen ongelmaan ei kyl ole vielä ratkaisuja keksitty (muuta kuin pumpun vaihto ja uutta vaihtoa odotellessa).
+1
täälä oli kanssa yksi kiristinvikainen opel johon vaihdettiin 100tkm ajettuun kiristin ja ketju,on näitä muillakin merkeillä...ja nyt kun on yksi vw:kin pihassa ja on tullut vähän perehdyttyä niidenkin ongelmiin niin voi luoja ei pääse niilläkään ilman ongelmia!
ja jos bmw:n kestävyydestä ja etenkin dieselin puhutaan niin oma 330d on toiminut erittäin moitteitta ainakin viimeiset 35tkm/reilun vuden mitä tuo on itsellä ollut ja mittarissakin on jo 200tkm
Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.
Varusteet olisivat kivoja, mutta ainoa täysin pakollinen on vakionopeudensäädin. Ajomäärä saisi olla reilusti alle 100tkm, mieluiten ensikympeillä, sekä autoliikkeessä jotta tuosta pääsisi eroon kohtuuvaivalla. Facelift olisi tietysti kiva, mutta budjettirajoite lienee tuossa 25k€ kohdalla, joten ei haaveilla liikaa. E90 325 bensa, näitä ei paljoa ole liikkeellä.
Hitto näitä autoja. Miksi sitä edelleen haluaa ylihintaisen baijerilaisen korjauskohteen kun voisi vain ajella millä vain muulla, halvemmalla ja vähemmillä korjauksilla.
Itse tämän topicin nähtyäni ja luettuani, en halunnut enää 4-syl bemaria(M47 jälkeisiä).
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Varmasti monesti asiaa puitu, mutta kysytään vielä.
Eli kiikarissa mahdollisesti e91/e92 330 bensa automaatti. Mihinkäs kannattaa varautua tuommoisen kanssa/selvittää ennen ostoa? Ilmeisesti hieman luotettavampia kuin vast. dieselit?
Tällä budjetilla LCI:t voi näköjään unohtaa jos ei mitään starttimoottoria halua . Kilsojakin sopivilla yksilöillä on +-150tkm.
Mitkäs kaikki pakolliset varusteet pitää muistaa M-Sportin lisäksi? Ei näistä uusista hienouksista ole mitään tietoa
Korjatkaa jos olen väärässä ja täydentäkää tietoja.
Bensaneloset:
-jakopään kiristin ongelmia ainakin LCI-malliin asti (rallatus vaiheessa 1000-2000€:n remppa, myöhäisemmässä uusi moottori, 6000€)
Pelkkä kirisitimen vaihto itse tehtynä kustantaa n. 40 €. Vaihtotyö on erittäin yksinkertainen. Jos lisäksi vaihdetaan ketju ja laahaimet, remontti voi olla merkkiliikkeessä tuossa hintaluokassa. Moottorien täystuhot eivät liene yleisiä?
Dieselneloset:
-jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (samat kulut kuin bensassa?). Vika korjattu uudemmassa N47D20C-kone joka on kaikissa 3/2009 ja uudemmissa.
N47-moottorin jakopää on moottorin takana, joten korjauskulut ovat toisessa hintaluokassa bensakoneisiin verrattuna. Remontti alkaa moottorin irroituksella. Lisäksi kampiakselin päässä olevan rattaan vaihto tarkoittaa koko kampiakselin vaihtoa, koska ratas on kiinteä osa akselia.
Olen nähnyt raportteja ongelmista myös 2009 jälkeen valmistetuista autoista.
Dieselkutoset:
-imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (n. 200€...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet? 325d:ssä ei läppiä?
Joitain raportteja N57-moottorin jakopääongelmista on näkynyt ulkomaisilla foorumeilla, mutta ongelmien yleisyydestä en osaa sanoa.
Pelkkä kirisitimen vaihto itse tehtynä kustantaa n. 40 €. Vaihtotyö on erittäin yksinkertainen. Jos lisäksi vaihdetaan ketju ja laahaimet, remontti voi olla merkkiliikkeessä tuossa hintaluokassa. Moottorien täystuhot eivät liene yleisiä?
N47-moottorin jakopää on moottorin takana, joten korjauskulut ovat toisessa hintaluokassa bensakoneisiin verrattuna. Remontti alkaa moottorin irroituksella. Lisäksi kampiakselin päässä olevan rattaan vaihto tarkoittaa koko kampiakselin vaihtoa, koska ratas on kiinteä osa akselia.
Olen nähnyt raportteja ongelmista myös 2009 jälkeen valmistetuista autoista.
Joitain raportteja N57-moottorin jakopääongelmista on näkynyt ulkomaisilla foorumeilla, mutta ongelmien yleisyydestä en osaa sanoa.
Kiitos tiedoista. Lisäilin näitä. Toivotaan ettei N57-moottoreita ole pilattu.
Comment