Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90/e91 hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2014
    • 518
    • Sisä-Savo

    #61
    Originally posted by BFI18 View Post
    Mulla oli joskus E91 325ia N52 koneella (67-104 tkm) ja se söi kyllä aika reilunpuoleisesti öljyä, tarkemmin määriä en muista. Muuten N52 toimi hienosti kyllä, tosin kulutus oli suurehko tehoihin nähden, jotain >11l/100 km, nykyinen N54 menee pienemmällä...
    Pelkkää lyhyttä taajama-ajoa, niin keskikulutus 330i automaatilla vähän vajaa 15 l/100 km. Kylmällä koneella menee periaatteessa koko matka. Matka-ajossa 7,9-9,2 l/100 km, riippuen vauhdista.
    KTM 990 Adventure
    Passat GTE

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #62
      Originally posted by BFI18 View Post
      Silloin oli yhdellä toisellakin tutulla E9X 325ia ja sen kulutuksen olivat myös kympin yli aina kuulemma.
      Juu, sen pari vuotta, mitä meillä oli 325xiA, niin kulutus pyöri koko ajan 11-12 litran lukemissa. Ölppää meni pari litraa kymppitonnilla.

      Maantieajossa talvinopeuksilla kulutuksen sai hilattua mataliin seiskoihin.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 723

        #63
        Originally posted by N54 View Post
        316d ei ole tehty kuin N47 konella mistä löytyy ihan tarpeeksi juttua jo valmiiksi.
        M47 on yleisesti ottaen luotettava mutta nyt ensin täytyisi selvittää mikä kone siinä autossa oikeasti on.
        Koneen selvittäminen:

        -Rekisterinumero vaikka IF vakuutuslaskuriin
        -Runkonumero talteen
        -Google "bmw vin decoder"
        -Syötä runkonumero

        Tälleen saa kätevästi tietää koneen, varusteet, värin, valmistuspäivän ym.

        Tärkee ostettaessa on huomioida muunmuassa onko autossa vakkaria vai ei. Kohtuuttoman turha vaiva ja ehkä kallis laittaa jälkikäteen. Itse koin myös automaattiilmastoinnin tärkeäksi.

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          #64
          N52 manuaalilla voi mennä alle kympin seka-ajossa, mutta automaatilla en ainakaan itse päässyt. E91 325ia:n 1. omistaja aikoinaan kertoi auton tarvinneen öljyjen lisäilyä uudesta saakka, eli taitaa jossain järkevissä rajoissa olla täysin normaalia.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7544
            • Kotona

            #65
            Originally posted by TuomoA View Post
            Sitä en usko, että jos joku väittää ettei yhtään kulu N52 normaalilla vaihtovälillä n.30tkm.
            Aina välillä löytyy näitä itseään pettäviä joiden mukaan öljyä ei mene yhtään 30tkm vaihtovälillä. Litra ja kymppi ei ole mikään paha kulutus kuutoskoneen bemareissa.
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
            -

            Comment

            • TuomoA
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 535
              • Krs

              #66
              Originally posted by BFI18 View Post
              N52 manuaalilla voi mennä alle kympin seka-ajossa, mutta automaatilla en ainakaan itse päässyt. E91 325ia:n 1. omistaja aikoinaan kertoi auton tarvinneen öljyjen lisäilyä uudesta saakka, eli taitaa jossain järkevissä rajoissa olla täysin normaalia.
              Juu, kyllähän näihin pitää uudesta asti öljyä aika-ajoin se litra lisätä. Itse pidän näissä kaikkea 5-10tkm/litra normaalina. Ajotapakin vaikuttanee. Pääasia ettei öljyntaso lisäänny . Niin siis manuel on tämä minun kulkine. Puhtaassa matka-ajossa kulutus 6-6.5l tuntumassa, seka sen 8.8l ja kaupungissa sitten jotain 10l tai yli.
              G26 420iA Msport SanremoGreen
              F22 220iA Msport EstorilBlau
              F20 118i MsportValenciaOrange
              E82 118dA TitanSilber

              Comment

              • Hiltunen_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2014
                • 48
                • kellokoski

                #67
                320d on yllättänyt kyllä positiivisesti näinä ~3tkm ja 3vko aikana, ihan kohtuu pirteän tuntuinen vaikka kyllä siihen keväällä pitää vähän enemmän potkua ottaa.. On kyllä huima ero tuon 535d ja 320d ketteryydessä ja kolmesatasella on kyllä mutkapätkää kivempi taittaa. Vikoja mahtunut sen verran että turbiini on menossa, joka sekin uusitaan takuuseen ja kilsoja mittarissa ~119tkm. Mites nämä kestää jos tähän laittaa vähän tehoa ja vääntöä lisää?:think
                Ex:f10 525d,e60 520i,e90 320d msport,F10 535d msport 2012 satin dark grey,a7 3.0tdi quattro
                535d xdrive f10, mb cls 350cdi,530e g30, xc90 d5, e61 525d msport.

                nyk. Bmw 730d xdrive f01 lci individual
                f30 328i
                toyota hiace

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  #68
                  Nostellaas vähän vanhaa...

                  Olisi kiikarissa aika hyvä hiukan päälle 200t ajettu LCI 330D mutta perkeleesti kuumottaa tuossakin tuo jakopää kun käsittääkseni vähän samaa osaa käytetty N47 kanssa:think

                  Onko noita nyt losahtanut vai ei? Ei ainakaan löytyny yhtään paljon ajettua edes myynnistä

                  Ja jos nyt alkaisi rallettelemaan niin onko tuossakin se jakopää väärällä puolen moottoria että maksaa korjaus hunajaa?

                  Toinen vaihtoehto ois LCI 525xD varmalla padalla ja hintakin ois sama, mutta varusteet ois hunajaa tuossa kolmosessa

                  Comment

                  • E-rotu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 71
                    • TRE

                    #69
                    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                    Nostellaas vähän vanhaa...

                    Olisi kiikarissa aika hyvä hiukan päälle 200t ajettu LCI 330D mutta perkeleesti kuumottaa tuossakin tuo jakopää kun käsittääkseni vähän samaa osaa käytetty N47 kanssa:think

                    Onko noita nyt losahtanut vai ei? Ei ainakaan löytyny yhtään paljon ajettua edes myynnistä

                    Ja jos nyt alkaisi rallettelemaan niin onko tuossakin se jakopää väärällä puolen moottoria että maksaa korjaus hunajaa?

                    Toinen vaihtoehto ois LCI 525xD varmalla padalla ja hintakin ois sama, mutta varusteet ois hunajaa tuossa kolmosessa
                    En oo kyllä kuullu että 330d lci jakopää olis katkennu. Oman 330d preface e91n vaihtaisin lci hin millon vaa, onhan se kumminkin uudempaa tekniikkaa. Hyvä auto varmasti jokatapauksessa
                    E91 330dA

                    Comment

                    • _Sylin_teri_
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 366
                      • Suomi finland

                      #70
                      Originally posted by E-rotu View Post
                      En oo kyllä kuullu että 330d lci jakopää olis katkennu. Oman 330d preface e91n vaihtaisin lci hin millon vaa, onhan se kumminkin uudempaa tekniikkaa. Hyvä auto varmasti jokatapauksessa
                      Olisin ostanut sen mutta marmorilta kun tsekkas historiaa niin ekaan 4 vuoteen ei ollut mitään ja senkin jälkeen oli vähän outouksia

                      Comment

                      • tombo_i
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 16
                        • Pyhäjoki

                        #71
                        325i

                        Tampereen kamuxille tullu myyntii -05 325i 228tkm ajettuna. Kellään kokemusta kysisestä autosta cyt-435 rekkari? Mitä tommosesa kannattaa ottaa huomioon ja mites nuo kilsat, onko jo liikaa ajettu? Öljyn kulutus näissä vissiin se yleisin vaiva. Mites nuo kannet oliko niissäkin ollu jotain puuttelista voitelua tyyppivikana tms?
                        Ex E91 320d -05
                        Ex E36 328iA cabrio -99
                        Ex E36 328i M-sport touring -95
                        E36 323i touring -96
                        Ex E30 320i 2d M52b25 -89
                        Ex E46 328i sedan -98
                        Ex E36 328i sedan -95

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7544
                          • Kotona

                          #72
                          Originally posted by tombo_i View Post
                          Tampereen kamuxille tullu myyntii -05 325i 228tkm ajettuna. Kellään kokemusta kysisestä autosta cyt-435 rekkari? Mitä tommosesa kannattaa ottaa huomioon ja mites nuo kilsat, onko jo liikaa ajettu? Öljyn kulutus näissä vissiin se yleisin vaiva. Mites nuo kannet oliko niissäkin ollu jotain puuttelista voitelua tyyppivikana tms?
                          Mulla ei mennyt öljyä juuri yhtään vaihtovälilä 15-20tkm mutta puolia meni (suht halpoja) ja alustahan kannattaa tsekata noilla kilsoilla tai edessä saattaa olla puslajumppaa. Jos ei pysty itse tekemään niin niihin menee helposti useampia satasia.
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                          -

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4854
                            • Espoo

                            #73
                            Originally posted by tombo_i View Post
                            Tampereen kamuxille tullu myyntii -05 325i 228tkm ajettuna. Kellään kokemusta kysisestä autosta cyt-435 rekkari? Mitä tommosesa kannattaa ottaa huomioon ja mites nuo kilsat, onko jo liikaa ajettu? Öljyn kulutus näissä vissiin se yleisin vaiva. Mites nuo kannet oliko niissäkin ollu jotain puuttelista voitelua tyyppivikana tms?
                            Viime syksyllä Saksasta hakemassani 2005 325i:ssä meni alkuviikosta 200tkm rikki. Mitään ongelmia ei ole ollut, ajanut nyt noin 15tkm. Öljyä tosiaan kuluu niin kuin muillakin, mutta sen olen jo ymmärtänyt olevan ominaisuus, vaikka aluksi sen menekkiä ihmettelin edellisiin autoihin verrattuna.

                            Normihuoltojen (öljyt yms nesteet, tuulilasinpyyhkimen sulat jne) ulkopuolelta "korjauksia" ovat toistaiseksi olleet farkun takaluukun kaasujouset, takakontin 12V pistokkeen runko ja kuskin peilin lasi. Ihan on joutunut ihmettelemään, että tuohan pysyy kunnossa ilman jatkuvaa varaosatiskillä vierailemista, jollaista oli viime vuodet E39:n kanssa (ja pitääkö nyt koputtaa puuta )

                            Edit: onko tuossa Nettiauton http://www.nettiauto.com/bmw/325/8082830 viimeisessä kuvassa heijastuma vai klommo oikeassa etulokasuojassa vilkun päällä?
                            Last edited by O.K.; 09-06-2016, 10:53.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              #74
                              Originally posted by tombo_i View Post
                              Tampereen kamuxille tullu myyntii -05 325i 228tkm ajettuna. Kellään kokemusta kysisestä autosta cyt-435 rekkari? Mitä tommosesa kannattaa ottaa huomioon ja mites nuo kilsat, onko jo liikaa ajettu? Öljyn kulutus näissä vissiin se yleisin vaiva. Mites nuo kannet oliko niissäkin ollu jotain puuttelista voitelua tyyppivikana tms?
                              Kannattaa ehkä kokeilla laittaa sisään esim. 5W-40 öljyt sen perus 0W-30 öljyn sijaan. Itsellä ollut nyt pari tuhatta sisässä ja ainakaan vielä öljymäärä ei ole vähentynyt...
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • sportpug25
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2013
                                • 377
                                • Helsinki

                                #75
                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Kannattaa ehkä kokeilla laittaa sisään esim. 5W-40 öljyt sen perus 0W-30 öljyn sijaan. Itsellä ollut nyt pari tuhatta sisässä ja ainakaan vielä öljymäärä ei ole vähentynyt...
                                Mä olen todennut 5w-30 oljyn parhaaksi. Tuolla 5w40 öljyllä pysyy öljyn kulutus kurissa, mutta sitten taas pätkäajolla alkaa nakuttamaan helpommin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎