Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?
Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
ehdottomasti kannattaa pitää päällä jos autossa on torsen tyyppinen lukkoperä, sllä silloin sähköinen sutivan pyörän jarruttelu tulee esille vain torsenin nollakitkatilanteessa jolloin tästäkin ongelmasta päästään. Minulla on audi a8 quatrossa jossa kaikki lukot torsenia tuo abs ohjaimen hoitama sutivan pyörän jarruttelu jo tehtaalta ja täytyysanoa että todella hyvin toimii yhteen torsenin kanssa. Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.
Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.
Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
Itse asiaan:
Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
Itse asiaan:
Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
Kyllä kuulostaa hyvältä tuo Miten sanoisit talvella käytöksen muuttuvan lukolla vs ilman. Tässä vielä itsellä muita upgreidauksia ennen lukkoa... Toivottavasti sen sais pian kanssa
.
Ennen liukkaalla, kun vaan toinen rengas veti ja pyöri tieten tyhjääkin, auto meni kuitenkin suoraan.
Nyt kun molemmat pyörät pyörii tyhjää, on parempi pitää esp koko ajan päällä, muuten perä luikertelee koko ajan.
Kovemmassa vauhdissa liukkaalla ei pysy ilman ajon vakautusta käsissä.
Suurin etu lukkoperästä on ollut suht pitävällä alustalla suoraan kiihdyttäessä, kiihtyy ja vaste on hyvä.
Sekä talvella liukkaalla liikkeelle lähtiessä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.
Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.
Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.
E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.
Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,
E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.
Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,
Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).
Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).
Eli esim. e39:siin tuon saisi päälle? Miten se sitten toimii, napista ASC/DSC off ja sutivan pyörän jarrutus on yhä käytössä? Vai tuleeko nappiin lisä mode?
Nyt on toista päivää tullut 335i AT:n kanssa quaifea testattua ja tänään sohjoisessa kelissä tuli kyllä hymy naamalle ajellessa.
Yks painallus dsp:tä pois ja toimii kyllä todella nätisti sladissa ja suoran auetessa heittää mukavasti linjaan ja etenee hyvin kahdella renkaalla jauhaen. pysyy balanssissa pienellä ohjailulla ja lumi lentää. vastaheittokin onnistui hiljaisella vauhdilla kivasti.
Tuntuisi,että lähtee valoista selvästi paremmin liikkeelle yks pykälä dsp:tä pois kuin kaikki päällä. Turhan herkästi sutimisenesto koittaa puuttua varsinkin jos lähtee reilummalla kaasulla.
Kokonaan ilman dsp:tä lähtee herkästi hirveeseen driftaukseen ,varovaisella kaasulla tottelee kumminkin. Varovainen saa kyllä olla ja tätä täytyy päästä testaamaan johonkin isommalle plaanille,ettei vanteet kärsi.
Jäisessä ylämäessä paikaltaan lähtien kyllä molemmat renkaat veti ja ylös päästiin. Siinäkin yks pykälä dsp:tä pois tuntui tehokkaammalta.
Märällä asfaltilla aika kovassa kiihdytyksessä ei dsp valo välkytellyt eilen.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment