memebuy23buy

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • works
    replied
    Originally posted by 28schnitzer View Post
    Niin tuleeko sulle rakennussarja vai koko perämurikka? Mulle tuli ilmeisesti samasta paikasta koko perä 25/25% lukolla e46seen. Tämä toimii niin hyvin jotta ihmettelen miksei ole alkuperäisenä kaikissa bemareissa.

    Ihan kokonaisena tulee kuriirilla ovelle, parempi näin. Omat mekaaniset skillit ja työkalut eivät ihan vielä <tm> ole tasolla jossa kasaan oman diffin dailyyn. Harrasteautoon varmastikkin, mutta tämän pitää toimia

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Voiko sen "sähkölukon" olemassaolon tarkastaa ja tarvittaessa deaktivoida esim. INPAlla?

    Potilaana 10/2006 e92 335i, jossa edellisen omistajan jäljiltä quaife.

    Meinaa kovassakin vauhdissa polkastessa luistonesto jarruttaa hyvinkin rajusti menoa, jos ei ole painettu kokonaan pois päältä. Mietin, että voiko sähkölukko quiafen kanssa tehdä semmoista hassua.
    Ei inpalla onnistu, mutta jos inpa on koneella niin on automaattisesti myös tarvittava softa (ncsexpert) sen lukon tarkastukseen.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Yleensä on, mutta ei oikein ole mitään logiikkaa missä malleissa on, missä ei, ja missä ylipäänsä pystyy...
    Voiko sen "sähkölukon" olemassaolon tarkastaa ja tarvittaessa deaktivoida esim. INPAlla?

    Potilaana 10/2006 e92 335i, jossa edellisen omistajan jäljiltä quaife.

    Meinaa kovassakin vauhdissa polkastessa luistonesto jarruttaa hyvinkin rajusti menoa, jos ei ole painettu kokonaan pois päältä. Mietin, että voiko sähkölukko quiafen kanssa tehdä semmoista hassua.

    Leave a comment:


  • 28schnitzer
    replied
    Originally posted by works View Post
    215L, myös 3.46, 40/15 lukolla tekijän suosituksesta. mielenkiinnolla odotan miltä taskuraketti tämän kanssa tuntuu.

    Niin tuleeko sulle rakennussarja vai koko perämurikka? Mulle tuli ilmeisesti samasta paikasta koko perä 25/25% lukolla e46seen. Tämä toimii niin hyvin jotta ihmettelen miksei ole alkuperäisenä kaikissa bemareissa.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    215L, myös 3.46, 40/15 lukolla tekijän suosituksesta. mielenkiinnolla odotan miltä taskuraketti tämän kanssa tuntuu.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Millä välityksellä ja prossasella lukolla sulla on tulossa en saa itse ainakaan kuvan tekstistä selvää.. :think

    Itellä nyt 3.46, 50/30 lukolla varmaan ajoa 5-10tkm hyvin pitää edelleen,, ainut asia mitä olisin kuitenkin tehnyt toisin niin 50/50 olisi ollut parempi omasta mielestä.

    Leave a comment:


  • works
    replied


    Custom diffi tulossa portugalista, pistän kokemuksia kun se on kasassa ja pakerrettu autoon paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Ok, eli 335i:ssä tuota ei sitten ole koodattu käyttöön tehtaalla?
    Yleensä on, mutta ei oikein ole mitään logiikkaa missä malleissa on, missä ei, ja missä ylipäänsä pystyy...

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Sähköinen lukkoperä kun on käytössä, niin se nimenomaan jarruttelee silloin kun dsc on napista pois päältä.
    Ok, eli 335i:ssä tuota ei sitten ole koodattu käyttöön tehtaalla?

    Leave a comment:


  • ässä lavaan
    replied
    Eli tulkitsinko oikein:

    Perusmoodissa kaikki avut päällä. Ei salli sutimista / luistoa sivulle.

    DTC -napin kerta painallus sallii pienen sutimisen (esim. liikkeelle pääsyn sohjossa), mutta rajoittaa suurempaa sivuluisua.

    DTC -nappi pohjaan niin kaikki avut poissa ja sallii sivuluisun, mutta sutii yhdellä pyörällä?

    LUKKO KUN AKTIVOITU niin apujen ollessa poissa sallii sivuluisun ja sutimisen ns. kahdella pyörällä? Ja tällä sitten parhaiten edetään liikennevaloista sohjossa.. ? Ko kö vai...



    Originally posted by Supra^ View Post
    Päälle koodattuna se jarruttaa sutivaa rengasta myös silloin kun kaikki avut ovat pois päältä.
    Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.

    Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...
    Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 16:21.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ässä lavaan View Post
    Mites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?

    Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.
    Päälle koodattuna se jarruttaa sutivaa rengasta myös silloin kun kaikki avut ovat pois päältä.
    Vakionahan näissä kaikissa on DTC-moodissa (lyhyt painallus) sähköinen lukko "aktivoituna" = DSC jarruttaa sutivaa rengasta ja antaa vähän löysää/sallii vähän luisua ja luistoa.

    Omasta huomaa hiton hyvin eron kun siinä ei saa tuota toimintoa käyttöön. DTC-moodissa auto lähtee todella helposti poikittain märällä/lumella, mutta se hauska loppuu siihen. Kaikki avut poissa taas rajoituksia ei olisi, mutta 99% ajasta sutii ainoastaan yhdellä ja vesikelillä ei mitään mahdollisuutta saada luisuun, talvella menee edes jotenkin...

    Originally posted by ässä lavaan View Post
    "On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"
    No näinhän se menee. DTC = Dynamic Traction Control.
    Last edited by Supra^; 18-10-2019, 15:25.

    Leave a comment:


  • ässä lavaan
    replied
    Mites tuo "sähkönen lukko" nyt käytännössä pelaa kun se on viimein koodattu päälle? Tarviiko esim. DTC -nappia painella suuntaan tai toiseen?

    Tämmönen oli toisessa topikissa niin en prkl enää pysy kärryillä:

    "On-topic, eikös tuo mene niin että perusasetuksilla on kaikki luistonestot käytössä, ja DTC nappia painamalla kytkeytyy dynaaminen luistonesto joka sallii sutimiset mutta puuttuu jos alkaa lähtemään sivusuunnassa ns. lapasesta? Eli DTC-nappia painamalla DTC menee päälle, eikä suinkaan kytkeydy pois?"

    Voimaa ei ole vielä satanut taivaalta (onneksi.. ) niin ei ole päässyt testailemaan.
    Last edited by ässä lavaan; 18-10-2019, 15:21.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Jos lähdetään oikein kiihdyttelemään niin dsc otetaan ihan napista pois päältä. Muutenhan tuo dsc auttaa liikkeelle lähdössä esim. liukkaalla?
    Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.
    Sähköinen lukkoperä kun on käytössä, niin se nimenomaan jarruttelee silloin kun dsc on napista pois päältä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Jos käy torsenille ominainen asia eli toinen rengas menettää pidon kokonaan ja tämän seurauksena ”lukko” aukeaa, niin mielestäni tässä kohtaa on pelkästään hyvä asia että luistonesto puuttuu peliin ja jarruttaa tätä tyhjään pyörivää rengasta? Normaalistihan se ei jarruta koska perä estä toispuoleisen sutimisen.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    No ainakin sillä poisohjelmoinnilla saa varmuuden ettei dsc kiihdyttäessä missään tilanteessa jarruta turhaan siellä.
    Jos lähdetään oikein kiihdyttelemään niin dsc otetaan ihan napista pois päältä. Muutenhan tuo dsc auttaa liikkeelle lähdössä esim. liukkaalla?
    Ja Quaife lukko parantaa pitoa se on selvä.

    Leave a comment:

Working...
X