Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hcaape
    replied
    tulisipa jo liukkaita pääsisi kokeilemaan mitä se "böntti"koodasi

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ei kai sille mitään pomminvarmaa logiikkaa ole, vaan se toimii niissä autoissa joissa tuo parametri yleensäkin on.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Eli summa summarum:

    Jotta sähköisen lukkoperän myös DSC/DTC:n ollessa poiskytkettynä saa koodaamalla toimimaan, pitää DSC-moduulin olla mallia "uudempi", toisin sanoin auto vähintään vm. 2008 tai coupé/cabrio. Toiminto on myös jo tehtaalta ruksittu käyttöön ainakin vm. 2008 uudemmissa 330/335-malleissa.

    Esimerkkejä:
    325d vm. 2008 löytyi ko. toiminto (ei käytössä), koodattiin käyttöön, testattu ja toimii.
    330d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
    130i vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
    320d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
    Mulla ainakin -07 pre lci 325 niin siitä löytyi tuo parametri ja tuntu se toimivankin mitä yhen illan kerkes testailla ennenku lumet suli

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Eli summa summarum:

    Jotta sähköisen lukkoperän myös DSC/DTC:n ollessa poiskytkettynä saa koodaamalla toimimaan, pitää DSC-moduulin olla mallia "uudempi", toisin sanoin auto vähintään vm. 2008 tai coupé/cabrio. Toiminto on myös jo tehtaalta ruksittu käyttöön ainakin vm. 2008 uudemmissa 330/335-malleissa.

    Esimerkkejä:
    325d vm. 2008 löytyi ko. toiminto (ei käytössä), koodattiin käyttöön, testattu ja toimii.
    330d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
    130i vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.
    320d vm. 2006 vanha DSC, ei mahdollista.

    Leave a comment:


  • dumo
    replied
    Tietääkö joku onko tämä ominaisuus myös xDrivessä? Jos kyllä, missä malleissa? Pelkästään takana vai myös edessä?

    Ja toisena kysymyksenä, onkohan E91 LCI 325ix vs. 330ix DSC:n koodauksissa eroja? Voi olla kaukaa haettua, mutta jos on 325i koodattu DSC ja moottori muutettu 330i speksille, ei toimi ihan synkassa? Tuntuu varsinkin talvikumeilla tuo luistonesto turhan herkältä. Jos vaikka kuivalla tiellä 90km/h vauhdissa lyö kolmosen sisään ja suht. nopeasti lapun lattiaan ohitusta varten, meno hyytyy hetkeksi kun alkaa DSC-valo vilkkua (ja cruisehan ei toimi DTC tai DSC-off -asennoissa, eikä jaksaisi koko ajan DTC-nappia sörkkiä).

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    No niin. Tämä oli hyvä tieto. Eli koodausta kehiin.
    Lisätään vielä että ainakin kuusisylinterisissä.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    cabriossa on aina uudemman mallin DSC
    No niin. Tämä oli hyvä tieto. Eli koodausta kehiin.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Coupessa ja cabriossa on aina uudemman mallin DSC, sedanissa ja toukassa ei. 2008 autossa on joka tapauksessa uudempi. 2006 330d:ssä on vanha ja siihen lukkoa ei saa edes koodaamalla, ainakaan jos dsc on väärää tyyppiä.
    Last edited by böntti; 03-12-2015, 00:06.

    Leave a comment:


  • Weuli
    replied
    "330i, 330d, 335i, 335d: Takapyöriä jarrutetaan tasauspyörästön lukon tavoin auton etenemisen parantamiseksi myös DSC:n ollessa deaktivoituna ja vetävien pyörien pyöriessä voimakkaasti tyhjää. " Tämä on suora lainaus e92 (2008) ohjekirjasta.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ei jää tekemättä kun kalibroimattomuudesta jää vikavalo mittaristoon, kalibroinnin voi sitten tehdä Rheingoldilla. Tai siis jää mutta sitä ei voi olla huomaamatta ja sen voi sitten tehdä, mahdollisesti onnistuu myös inpalla. Kaikki DSC-mallit ei tätä kalibrointia tarvitse. Olen flässännyt sekä istalla että winkfp:llä.
    Last edited by böntti; 03-12-2015, 00:03.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Höpöhöpö. Vain tietyissä malleissa (x35i/d), ei ole mitään tekemistä M-Sportin kanssa.

    Ja vaatii huomattavasti uudemman DSC boksin (ohjelman) kuin 2003.



    Ne nyt kuluu tuota vauhtia ihan sama onko sähköisiä lukkoja vai ei Ihme jos olet kahdetkin ratapäivät selvinnyt.
    Ei se ole höpöjä, mulla oli 2004 m-sport 330d 204hv versio ja siitä tämä löyty. Vaatii "dsc2:sen" olisko se mk60. Tai sitte ne on vetäny pidempään vanhaa dsc palikkaa, jos ei oo ollu M-sport.. tiedä näitä.

    Kannattaa dsc muuten istalla tai jollai päivittää, mulla ainaki se kävi jonkun kalibraation sen asennuksen lopuks (meinas paskalaaki tulla ku se alko niitä hakkaa läpi ja pää konehuoneessa silloin), joka pakko flashillä varmaan jää tekemättä.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Eikä kuitenkaan luultavasti ole.
    Ai se pitäisi jo olla o.O Täytyy odotella liukkaita ja kokeilla. Sain sellasen käsityksen tätä luettuani, että vaan 135 / 335 olisi tuo optio tehtaalta lähtiessä päällä..

    E:
    Originally posted by Weuli View Post
    Mistään mitään tiedä, mutta alkuperäisessä ohjekirjassa (2008) puhutaan tästä sähköisestä tasauspyörästönlukosta, että löytyy 330i, 335i, 330d, 330d -malleista.
    Vaan olipa jäänyt sivu 12 jostain syystä välistä..
    Last edited by ohohh; 02-12-2015, 22:52.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Meillä oli reilu kolme vuotta sitten LCI E93 335i. Muistelin että lukko ei toiminut kaikki avut poiskytkettynä mutta muistikuva on vissiin väärä.

    Nyt on tullut vastaan useampi E9x pre-lci missä DSC-moduulin softapäivitys ei tuo tarvittavaa parametria koodattavaksi. Tänään yhteen tämmöiseen kuitenkin koodasin mallityypin 335i:ksi (tähän on ihan hyvät perusteet olemassa) ja sen jälkeen loggailtiin Testolla takajarrujen paineita. Ei mitään vaikutusta kun DSC oli kokonaan pois päältä, ei siis toimi näissä mihin parametria ei saa jos pitäisi toimi myös DSC off -tilassa. DTC-modessa ei kokeiltu, ei oikein ollut hyvää paikkaa missä suditella kunnolla. Coding index oli MK60_87.C07, auto oli 2006 E91 330da.
    Last edited by böntti; 02-12-2015, 23:12.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Ainakin kaikissa M-sporteissa on sähkönen (jos dsc on tarpeeksi uus josku 2003 alkaen)
    Höpöhöpö. Vain tietyissä malleissa (x35i/d), ei ole mitään tekemistä M-Sportin kanssa.

    Ja vaatii huomattavasti uudemman DSC boksin (ohjelman) kuin 2003.

    Originally posted by miyli View Post
    , sit jarrupalat ( yellow stuffit ) kului silmissä. pääsin muuten n.4000km noilla yellow stuffelilla ja siihen sisältyi kaksi ratapäivää.
    Ne nyt kuluu tuota vauhtia ihan sama onko sähköisiä lukkoja vai ei Ihme jos olet kahdetkin ratapäivät selvinnyt.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by arska86 View Post
    Tossa sigun autossa se pitäisi jo olla päällä
    Eikä kuitenkaan luultavasti ole.

    Leave a comment:

Working...
X