Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Siis mikä ihmeen väite on tuo että bensakoneisten stepit kestää paaliin asti? Ei riitä yhden käden eikä kyllä kahdenkaan kun rupean laskemaan hajonneita bensasteppejä mitä on tullut omaan tietoon.
    Näitä bensasteppejä on tässä maassa tuhansia ja koska kaiken saa toki rikki hajoittamalla on niitäkin varmasti muutama poikinut. Lisäksi väärillä oljyillä ja väärillä täyttömäärillä on 100% varmasti niitä hajoitettu enemmän kuin millään muulla keinolla.
    Kuitenkin nekin on ongelmajätettä purkaamoilla koska kysyntä käytetyille ZF takuulaatikoille on käytännössä nolla(mm.minulla korvavikaiset pistettiin jo jokin aika sitten sulattoon lähteviin romukuormiin/ 10-vuoden aikana olen myynyt 3-bensasteppiä, joista kaksi imeni kolarivaurion takia ja yksi sulatettu liian vähillä öljyillä).
    Ne muutama Suomessa hajoittamalla hajoitettu olisi siis pelastettu kuitenkin öljyjä vaihtaen?
    Last edited by Hemi; 07-03-2013, 20:39.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Lienee jo pari vuotta aikaa, kun ilmoitin näissä öljynvaihto juupas-eipäs keskusteluissa ZF:n korjaamokäsikirjassa olevan maininnan öljynvaihdosta 160 tkm/10 vuoden välein ("Warning:
    The transmission is filled for life with oil.
    An oil change is not necessary before 160 000 km or 10 years.
    Make sure that the transmission is delivered with the oil quantity and oil type specified in the relevant part list document (see ELCAT)".
    Sinäkin sen varmaan silloin luit. Älä siis sekoita laatikon suunnitelleita inssejä tähän öljynvaihtokielteisyyteen, se on BMW:n omaa keksintöä.
    Missähän näin lukee e90/91 laatikoista???
    Varsinkin kun yllä olevassa puhutaan mustan lätkän ZF:stä joissa on vaihtovälit, ei vihreälätkäisistä life time öljyjen laatikoista:

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Siis mikä ihmeen väite on tuo että bensakoneisten stepit kestää paaliin asti? Ei riitä yhden käden eikä kyllä kahdenkaan kun rupean laskemaan hajonneita bensasteppejä mitä on tullut omaan tietoon.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Lienee jo pari vuotta aikaa, kun ilmoitin näissä öljynvaihto juupas-eipäs keskusteluissa ZF:n korjaamokäsikirjassa olevan maininnan öljynvaihdosta 160 tkm/10 vuoden välein ("Warning:
    The transmission is filled for life with oil.
    An oil change is not necessary before 160 000 km or 10 years.
    Make sure that the transmission is delivered with the oil quantity and oil type specified in the relevant part list document (see ELCAT)".
    Sinäkin sen varmaan silloin luit. Älä siis sekoita laatikon suunnitelleita inssejä tähän öljynvaihtokielteisyyteen, se on BMW:n omaa keksintöä.
    Niin kauan kun BMW:n virallinen kanta on tämä: ...."Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....
    On laatikon öljyjen vaihto huuhaata ja pelkkää taikauskoa, joka perustuu vain "nettipepejen" toistensa psyykkaamiseen..
    Vai kusetetaanko BMW:llä meitä? Jokin salainen salaliitto? Pitäisikö moottorinkin öljyt vaihtaa puolet tiheämmin?
    Näytäppä minulle yksikin e90 automaattilaatikko joka on öljyjen vaihtamattomuuden vuoksi kukunut loppuun?
    Nämä kun Suomessa ja maailmalla on purkaamoilla lähes ongelmajätettä koska ne vain ei enään ajamalla lopu(lähes kaikista Suomessa puretuista e90/91:stä on laatikot edelleen myymättä, vaikka parhailla e90/91:llä on jo ajettu se 500tkm ilman öljynvaihtoja(sama peli Ruotsissa jossa olosuhteet ovat samat):



    Kolme sivullista e90/91 automaatteja Ruotsissa...näitä kun ei tarvitse ketään=ikiliikkuja ilman yhtäkään 700€:n öljynvaihtoa:
    Last edited by Hemi; 07-03-2013, 20:15.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    Tämän takia en jaksaisi alkaa väittelemään asiasta kanssasi, koska molemmilla on vahvat omat mielipiteensä ja varmasti pitävät niistä kiinni.
    VÄÄRIN!

    Vain sinulla on asiasta mielipide, minulla ei.
    Eli minulla ei ole asiasta mitään omaa mielipidettä,vaan minä perustan väitteeni siihen mitä laatikon suunnitelleet ja BMW:n inssit sanovat öljynvaihtojen tarpeellisuudesta, sinulla on taas ihan oman mielipide jonka taustalla pitää olla jotakin muuta faktaa?
    Jotain "faktaa" jota ei kuitenkaan ole koskaan tuotu julkisuuteen yleisesti tarkasteltavaksi/punnittavaksi?
    Minun "mielipiteeni" vaihtuu vasta sitten kun BMW:ltä itseltään tulee kehoitus vaihdella öljyjä tai jostain löytyy sitä tutkittua faktaa siitä että tuo vaihtoon sijoitettu pääoma on jossain kohtaa ulosmitattavissa.
    Mitkään omat kokemukseni ei sitä myöskään tue, jotta edes sitä kautta voisin asiasta muodostaa mitään "mielipidettä".

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Lienee jo pari vuotta aikaa, kun ilmoitin näissä öljynvaihto juupas-eipäs keskusteluissa ZF:n korjaamokäsikirjassa olevan maininnan öljynvaihdosta 160 tkm/10 vuoden välein ("Warning:
    The transmission is filled for life with oil.
    An oil change is not necessary before 160 000 km or 10 years.
    Make sure that the transmission is delivered with the oil quantity and oil type specified in the relevant part list document (see ELCAT)".
    Sinäkin sen varmaan silloin luit. Älä siis sekoita laatikon suunnitelleita inssejä tähän öljynvaihtokielteisyyteen, se on BMW:n omaa keksintöä.
    Hieman tuli tästä mieleen hemisti räkyttävä pystykorva, joka justiinsa hiljeni mistä lie tämä ....

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei, kukaan ei ole niiden öljyjen olevan "ikiöljyjä"?
    Laatikon suunnitelleet inssit ja bemarin omat inssit vain ovat laskeneet että koska se laatikko ja sen pakkojen kitkapinnat eivät ole ikuisia, ei tarvta ikuisia öljyjäkään.
    Pointti vain on siinä että ne öljyt kestävät täysin riittävän laadukkaina pidempään kuin se laatikko(se riittävä laatutaso on jotain muuta kuin ihan uusien öljyjen laatutaso).
    No, edelleenkin, jos sinulla on jotakin oikeaa faktaa että näin ei olekkaan, niin toki niin minä kuin BMW ja laatikon valmistaja on varmasti ERITTÄIN kiinnostuneita ko.tiedoista?
    Eli tämä nyt vain on perin kummallista että mina syytetään tässä aiheessa "paskanpuhujaksi", jos=kun minä perustan oman tietoni ja sitä kautta myös mielipiteeni siihen mitä ko.laatikon suunnitelleet inssit, BMW ja mm.Suomen BMW:n maahantuoja asiasta sanoo.
    Olen siis "paskanpuhuja" kun en lähde tähän ihmeelliseen öljynvaihtohypeen joka ei kuitenkaan perustu edes nimellisesti mihinkaan tutkittuun faktatietoon vaan kyse on pelkästään kuluttajien tietämättömyyteen perustuvasta keskinäisestä hypetyksestä "ikiöljyistä"?
    Muutan omaa kantaani samalla sekunnilla kun BMW muuttaa oman kantansa ko.aiheeseen tai esität minulle jotakin oikeaa faktaa siitä että nämä öljyt oikeasti pitäisi vastoin tehtaan omaa suositusta vaihdella omatoimisesti?
    Eli minä joka en lähde tähän kristalliparantajien, ennustajaeukkojen tai maailmanlopunennustajien toisiaan ruokkivaan hypeen, olenkin "paskanpuhuja"?
    Eli jotakin faktaa nyt sitten miksi ne öljyt pitäisi 200tkm:ssä vaihtaa?
    Siis jotakin muuta kuin että sinusta tuntuu että ne pitäisi viimeistään siinä kohtaa vaihtaa(eli mihin muuhun perustat oman väitteesi?)?

    BMW itse ilmoittaa siis näin(mutta toki ne vaihtaa jos joku taikauskoinen hölmö on siitä valmis maksamaan):
    "...Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....
    Lienee jo pari vuotta aikaa, kun ilmoitin näissä öljynvaihto juupas-eipäs keskusteluissa ZF:n korjaamokäsikirjassa olevan maininnan öljynvaihdosta 160 tkm/10 vuoden välein ("Warning:
    The transmission is filled for life with oil.
    An oil change is not necessary before 160 000 km or 10 years.
    Make sure that the transmission is delivered with the oil quantity and oil type specified in the relevant part list document (see ELCAT)".
    Sinäkin sen varmaan silloin luit. Älä siis sekoita laatikon suunnitelleita inssejä tähän öljynvaihtokielteisyyteen, se on BMW:n omaa keksintöä.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Mielenkiintoinen aihe.

    Etenkin ihmiset jotka mainostavat omia palvelujaan suosittelevat öljyjen vaihtoa ja sen tietysti ymmärtää heidän bisneksen kannalta
    Tässä en viitannut Gearmaniin millään tapaa, mutta tottahan tuokin on.

    Originally posted by JP-76 View Post

    Esim. Sivulla 58 on mainittu, että jos laatikkoon tehdään korjauksia, olisi laatikosta valutettava öljy syytä ottaa talteen ja käyttää korjauksen jälkeen uudelleen...

    P.s. Jos laatikon öljynvaihto maksaa osineen (kunnolla tehtynä) n. 700€, omasta mielestäni tuolla rahalla maksaa aikanaan jo aika ison osan laatikkoremontista...
    Itse en kyllä käyttäisi samoja likaisia öljyjä uudestaan, vaikka joku käskeekin. Enkä usko yhdenkään vaihteistonkorjaajan tekevän niin.

    No saahan tuolla 700e tiivistesarjan ja suodattimen jo.

    Originally posted by Hemi View Post
    Ei, kukaan ei ole niiden öljyjen olevan "ikiöljyjä"?
    Laatikon suunnitelleet inssit ja bemarin omat inssit vain ovat laskeneet että koska se laatikko ja sen pakkojen kitkapinnat eivät ole ikuisia, ei tarvta ikuisia öljyjäkään.
    Pointti vain on siinä että ne öljyt kestävät täysin riittävän laadukkaina pidempään kuin se laatikko(se riittävä laatutaso on jotain muuta kuin ihan uusien öljyjen laatutaso).
    No, edelleenkin, jos sinulla on jotakin oikeaa faktaa että näin ei olekkaan, niin toki niin minä kuin BMW ja laatikon valmistaja on varmasti ERITTÄIN kiinnostuneita ko.tiedoista?
    Eli tämä nyt vain on perin kummallista että mina syytetään tässä aiheessa "paskanpuhujaksi", jos=kun minä perustan oman tietoni ja sitä kautta myös mielipiteeni siihen mitä ko.laatikon suunnitelleet inssit, BMW ja mm.Suomen BMW:n maahantuoja asiasta sanoo.
    Olen siis "paskanpuhuja" kun en lähde tähän ihmeelliseen öljynvaihtohypeen joka ei kuitenkaan perustu edes nimellisesti mihinkaan tutkittuun faktatietoon vaan kyse on pelkästään kuluttajien tietämättömyyteen perustuvasta keskinäisestä hypetyksestä "ikiöljyistä"?
    Muutan omaa kantaani samalla sekunnilla kun BMW muuttaa oman kantansa ko.aiheeseen tai esität minulle jotakin oikeaa faktaa siitä että nämä öljyt oikeasti pitäisi vastoin tehtaan omaa suositusta vaihdella omatoimisesti?
    Eli minä joka en lähde tähän kristalliparantajien, ennustajaeukkojen tai maailmanlopunennustajien toisiaan ruokkivaan hypeen, olenkin "paskanpuhuja"?
    Eli jotakin faktaa nyt sitten miksi ne öljyt pitäisi 200tkm:ssä vaihtaa?
    Siis jotakin muuta kuin että sinusta tuntuu että ne pitäisi viimeistään siinä kohtaa vaihtaa(eli mihin muuhun perustat oman väitteesi?)?

    BMW itse ilmoittaa siis näin(mutta toki ne vaihtaa jos joku taikauskoinen hölmö on siitä valmis maksamaan):
    "...Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....
    Tämän takia en jaksaisi alkaa väittelemään asiasta kanssasi, koska molemmilla on vahvat omat mielipiteensä ja varmasti pitävät niistä kiinni. Enkä ole väittänyt sinua paskanpuhujaksi, enkä olevan täysin väärässä.. Ikiöljy oli sinulle suunnattu sarkastinen vitsi.

    Oma mielipiteeni perustuu muiden ja omiin kokemuksiin. Öljynvaihdolla on myös pelastettu muutamia laatikoita hetkeksi, en toki väitä, että se korjaa vian. Se vaan voi poistaa/laimentaa kitkapinnoista irronnutta sakkaa joka kerääntyy venttiilikoneistoon, mäntien seinämiin, kitkapintojen väliin, voitelureikien sisäseinämiin yms. Joka taas vähentää esim venakoneiston karojen tökkimistä/leikkaamista.

    Ja kyllä, öljyt vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä BMW:n ohjelman mukaan. Mielestäni vain öljyjen säännöllinen vaihto voi pidentää vaihteiston elinikää.

    Jos ei öljyjä vaihda ja vaihteisto hajoaa, niin se laitetaan vaihtamattomuuden piikkiin, eikä esimerkiksi oman "väärinkäytön" piikkiin. Kun taas jos aski hajoaa vaihtaessa, se tietenkin laitetaan vaihdon piikkiin, eikä esimerkiksi mahdollisen oman virheen piikkiin. Paljon piikkejä parissa lauseessa.

    Pysyn omassa mielipiteessäni, enkä pysty niitä paremmin todistamaan sinulle, mutta mielestäni en ole taikauskoinen hölmö. Sinä varmasti pysyt myös omassasi.

    Originally posted by nappe74 View Post
    Väittämäni (lähinnä mielipiteeni) perustuu erään tahon kokemuksiin joka on remontoinut automaattilaatikoita työkseen usean vuosikymmenen !!
    Tätä voin vain korostaa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Väittämäni (lähinnä mielipiteeni) perustuu erään tahon kokemuksiin joka on remontoinut automaattilaatikoita työkseen usean vuosikymmenen !!
    Eli sinulla on tietoa ja tietolähde joka pystyy selvästi osoittamaan ko.laatikon suunnitelleiden insinöörien ja BMW:n asiassa olevan väärässä(eli että laatikon käyttötunnit ovatkin enemmän kuin siinä olevien öljyjen käyttötunnit)?
    Kerrotko meille kaikille muillekkin mihin tai kenelle tässä asiassa voi ottaa yhteyttä jotta pääsisi tutustumaan kerättyyn materiaaliin joka tämä todetun faktan osoittaa?
    Sellainen pieni ristiriita tässä nyt kuitenkin taas on, että näitä BMW:n uusimpia long life laatikoita ei vielä ole ollut "vuosikymmeniä" ja ne vanhimmat bemarinkaan laatikot edes GM.n valmistamina ei kyllä ole hajonnut öljyn vaihtamattomuuteen(ZF:ät taas kestää bensakoneiden perässä joka tapauksessa paaliin asti)?
    Eli bemarilla ainoat laatikko-ongelmat koskee vain noita vanhoja GM:n Ranskassa valmistamia dieselkoneiden laatikoita ja niistäkään ei yksikään ole hajonnut sen vuoksi että se olisi ölyjen vaihtamattomuuden vuoksi kulunut loppuun.
    Niiden ongelmat johtuu ihan muista asioista johon ei niissäkään tuolla öljyjen kanssa läträämisellä ole mitään vaikutusta, vaan käytännön tasolla kentällä päinvastoin(kun täyttömäärät ja laadut ovat varsin usein mitä sattuu).
    Muutoinhan ne GM diesel laatikot joihin on öljyt vaihdettu, ovat "ikiliikkujia"...onko?
    Eli olisiko sinulla heittää yhteystiedot henkilölle jolla on tutkittua faktatietoa siitä että nämä Bemarin nykylaatikot mm.e90/91:stä:stä hajoaa käsiin ilman riittävän usein tehtyjä öljynvaihtoja(Eli ne Essolla "poikain kanssa" käydyt keskustelut ei nyt oikeasti riitä, vaan pitää olla mustaa valkoisella olevaa faktaa, jos kerran minä puhun paskaa?).
    Last edited by Hemi; 07-03-2013, 16:33.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Järkihän se joskus sanoi maapallonkin olevan litteä. Olen tässä asiassa kyllä hemin kanssa täysin samaa mieltä. Sekin että laatikot hajoavat huonosta öljynvaihdosta mystiseen paskashokkiin, johtuu siitä että usein niitä öljyjä aletaan vaihtamaan silloin kun laatikon toiminnassa huomataan jotain erikoista. Tyypit ajattelevat että kokeillaas ensikorjauksena öljynvaihtoa, ja vika on ollut mekaaninen ja öljyistä millään tavalla riippumaton. Sitten harmitellaan kun ei vaihdettu huuhtelemalla ja huljuteltu tankkiautollista 30e/litra öljyä sieltä läpi.
    Kohta joku aloittaa varmasti tästäkin "taistelun BMW:tä vastaan - öljyä kerätään!"

    Omituista miten tämä on muodostunut monelle niin sydämenasiaksi, itse ainakin käytän rahani muuhun kuin taikauskoon perustuvaan 700e:n huljutteluun. Manuaalivehkeeseen tuolla rahalla vaihtaa jo koko laatikon. Kuten ennenkin olen sanonut, kyllähän jotkut vielä vaihtelee moottoriöljyjäkin 10tkm välein...

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Lueppa sinäkin tuo edelliseni.
    Eli niitä "ikiöljyjä" ei todellakaan ole olemassakaan, mutta on öljyjä joiden laatuluokka pysyy pidempään riittävänä kuin sitä ympäröivän laatikon mekaniikka.
    Eli laatikkoöljyjen laatu pysyy täydellisen riittävänä sen 800tkm mutta laatikon pakat loppuu joka tapauksessa jo 600tkm:ssä?
    Siitä laatikosta ei missään tapauksessa tule "ikilaatikkoa", rätätään niiden öljyjen kanssa kuinka paljon tahansa.
    Eli olet sinäkin sitä mieltä että se "siun" järki on oikea se parempi mittari määrittelemään ko.laatikoiden öljynvaihtotarpeen, kuin sen suunnitelleilla insinööreillä ja BMW:llä itsessään?

    Eli perustuko sinun väittämäsi mihinkään muuhun kuin "omaan järkeesi"(jota siis on enemmän kuin sadoilla ko.laatikkoa ja sen käyttöä+elinkaarta suunnitelleilla insseillä?).Pitäisikö esim.minun vaihtaa tai olla vaihtamatta öljyt tuohon omaan e90:iin sinun vai laatikon suunnitelleiden +BMW:n inssien järjenjuoksun perusteella(se kuitenkin maksaa sen 500€, eli missä kohtaa ulosmittaan tuon sijoitetun pääoman?)?
    Väittämäni (lähinnä mielipiteeni) perustuu erään tahon kokemuksiin joka on remontoinut automaattilaatikoita työkseen usean vuosikymmenen !!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Miun mielestä järkikin sanoo että öljyt pitää vaihtaa myös laatikkoon, liikkuvia osiahan sielläkin on niinkuin moottorissa itsessäänkin !! Ja tietysti vaihdot pitäisi suorittaa aina säännöllisesti uudesta lähtien...

    Ihme ettei insinööri ole keksinyt auton moottoriin ikiöljyjä millä voisi ajaa vaihtamatta niitä koskaan... Ikiöljyt ---> up in the ass of timo !!
    Lueppa sinäkin tuo edelliseni.
    Eli niitä "ikiöljyjä" ei todellakaan ole olemassakaan, mutta on öljyjä joiden laatuluokka pysyy pidempään riittävänä kuin sitä ympäröivän laatikon mekaniikka.
    Eli laatikkoöljyjen laatu pysyy täydellisen riittävänä sen 800tkm mutta laatikon pakat loppuu joka tapauksessa jo 600tkm:ssä?
    Siitä laatikosta ei missään tapauksessa tule "ikilaatikkoa", rätätään niiden öljyjen kanssa kuinka paljon tahansa.
    Eli olet sinäkin sitä mieltä että se "siun" järki on oikea se parempi mittari määrittelemään ko.laatikoiden öljynvaihtotarpeen, kuin sen suunnitelleilla insinööreillä ja BMW:llä itsessään?

    Eli perustuko sinun väittämäsi mihinkään muuhun kuin "omaan järkeesi"(jota siis on enemmän kuin sadoilla ko.laatikkoa ja sen käyttöä+elinkaarta suunnitelleilla insseillä?).
    Pitäisikö esim.minun vaihtaa tai olla vaihtamatta öljyt tuohon omaan e90:iin sinun vai laatikon suunnitelleiden +BMW:n inssien järjenjuoksun perusteella(se kuitenkin maksaa sen 500€, eli missä kohtaa ulosmittaan tuon sijoitetun pääoman?)?
    Last edited by Hemi; 07-03-2013, 13:57.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    Niinkö minä sanoin..? Sun kanssa en jaksa alkaa jauhamaan paskaa, koska siinä menee vain hermo ilman lopputulosta. Ikiöljythän kestävät koko vaihteiston eliniän.
    Ei, kukaan ei ole niiden öljyjen olevan "ikiöljyjä"?
    Laatikon suunnitelleet inssit ja bemarin omat inssit vain ovat laskeneet että koska se laatikko ja sen pakkojen kitkapinnat eivät ole ikuisia, ei tarvta ikuisia öljyjäkään.
    Pointti vain on siinä että ne öljyt kestävät täysin riittävän laadukkaina pidempään kuin se laatikko(se riittävä laatutaso on jotain muuta kuin ihan uusien öljyjen laatutaso).
    No, edelleenkin, jos sinulla on jotakin oikeaa faktaa että näin ei olekkaan, niin toki niin minä kuin BMW ja laatikon valmistaja on varmasti ERITTÄIN kiinnostuneita ko.tiedoista?
    Eli tämä nyt vain on perin kummallista että mina syytetään tässä aiheessa "paskanpuhujaksi", jos=kun minä perustan oman tietoni ja sitä kautta myös mielipiteeni siihen mitä ko.laatikon suunnitelleet inssit, BMW ja mm.Suomen BMW:n maahantuoja asiasta sanoo.
    Olen siis "paskanpuhuja" kun en lähde tähän ihmeelliseen öljynvaihtohypeen joka ei kuitenkaan perustu edes nimellisesti mihinkaan tutkittuun faktatietoon vaan kyse on pelkästään kuluttajien tietämättömyyteen perustuvasta keskinäisestä hypetyksestä "ikiöljyistä"?
    Muutan omaa kantaani samalla sekunnilla kun BMW muuttaa oman kantansa ko.aiheeseen tai esität minulle jotakin oikeaa faktaa siitä että nämä öljyt oikeasti pitäisi vastoin tehtaan omaa suositusta vaihdella omatoimisesti?
    Eli minä joka en lähde tähän kristalliparantajien, ennustajaeukkojen tai maailmanlopunennustajien toisiaan ruokkivaan hypeen, olenkin "paskanpuhuja"?
    Eli jotakin faktaa nyt sitten miksi ne öljyt pitäisi 200tkm:ssä vaihtaa?
    Siis jotakin muuta kuin että sinusta tuntuu että ne pitäisi viimeistään siinä kohtaa vaihtaa(eli mihin muuhun perustat oman väitteesi?)?

    BMW itse ilmoittaa siis näin(mutta toki ne vaihtaa jos joku taikauskoinen hölmö on siitä valmis maksamaan):
    "...Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    Ikiöljythän kestävät koko vaihteiston eliniän.
    Mitähän paskaöljyä miun ex E39ssä oli laatikossa kun kesti vain 187tkm.

    Originally posted by Nettipepe View Post
    Mielenkiintoinen aihe.

    Omassa autossa nyt reilut 120tkm ja miettinyt e60 foorumin puolta luettuani, että vaihtaisiko öljyt vaiko eikö.

    Maalaisjärjellä ajatellen tuskin haittaakaan olisi, mutta onko tarpeellista en osaa sanoa.
    (etenkin kun tuntuu olevan suurta gurujen ja henkimaailman homma, että saa öljyn tasot oikeiksi ja laatikon toimimaan oikein operaation jälkeen)

    Tähän tuntuu porukka suhtautuvan suurella intohimolla... ollaan joko puolesta tai vastaan rajuin mielipitein.

    Etenkin ihmiset jotka mainostavat omia palvelujaan suosittelevat öljyjen vaihtoa ja sen tietysti ymmärtää heidän bisneksen kannalta

    Auton valmistajan ilmoituksiinkin ikiöljyistä voinee myös suhtautua varauksin... heidän tehtävänsä on myydä autoja tai ainakin uusia laatikkoja
    Tuollainen ilmoitus."öljyt kestää laatikon eliniän" ei kerro mitään...
    johtuuko elinikä sitten laatikosta vai öljyistä

    Omaa kokemusta kun ei ole niin vaikea sanoa asiaan mitään... vaihto kuitenkin maksaa mukavan summan rahaa ja kun ei ole tietoa meneekö kankkulan kaivoon vai olisiko jotain hyötyäkin...

    Tällähetkellä oma mielipide on, että kun vaihteistossa ei mitään oireita mistään niin en vaihda.
    Jos joku pystyy laittamaan painavaa faktaa (kuvia kuraöljystä, teknistä faktatietoa) yms hyviä perusteluja olen valmis muuttamaan mieltäni ja vaihdan sitten öljyt laatikkoon.
    Miun mielestä järkikin sanoo että öljyt pitää vaihtaa myös laatikkoon, liikkuvia osiahan sielläkin on niinkuin moottorissa itsessäänkin !! Ja tietysti vaihdot pitäisi suorittaa aina säännöllisesti uudesta lähtien... toki pointtina on että jos auto on 200tkm ajettu ja samat ölpät sisällä niin ei välttämättä kannata enää vaihtaa ja pistää paskakökkäreet liikkeelle vaan antaa mennä niin kauan kuin kestää !!

    Ihme ettei insinööri ole keksinyt auton moottoriin ikiöljyjä millä voisi ajaa vaihtamatta niitä koskaan... Ikiöljyt ---> up in the ass of timo !!

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Mulla vaihdettiin E61 525ia:han öljyt kun mittarissa oli 140tkm. Voin sanoa että laatikon käytös muuttui todella paljon paremmaksi. Ikiöljyt...noh joo. :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎