
Parempaa tietoa kun ei kenelläkään ole niin nyt taistellaan teorioiden pohjalta.
Voihan olla, että bmw on tutkinut että öljy pysyy tietyissä spekseissä esim 200tkm jonka jälkeenkin se on voiteluun riittävä. sitten bmw laskee teoreettisen auton käyttöiän ja ilmoittaa laatikon öljyjen olevan lifetime:n kestävät. lifetime on sitten varmaan saksalaisen insinöörin mielestä miljoona kilometriä vähemmän kuin suomalaiskäyttäjän mielestä

Itse miettinyt... siis ilman MITÄÄN tietoa aiheesta, että olisiko bmw:llä omat specsit zf:lle.
Tämä teoria perustuu oman auton laatikkoon 6hp19z...
Löytämäni zf:n specsit (zf6hp19)lupaa maksimiväännöt laatikolle 450nm ja 325d tuottaa bmw:n mukaan 400nm vääntöä... mielestäni jos laatikon specsit pitäisi paikkansa on bmw kyllä vetänyt "varmuusvaran" melko tappiin... mitä kyllä epäilen.
Tässähän on tietysti se ongelma, että ko. laatikossa on tuo Z loppuosa jonka specsejä en ole löytänyt.
Leave a comment: