Originally posted by enins
View Post
ZF itse voi antaa mitä tahansa omia vaihtosuosituksia heidän valmistamille laatikoille aivan samoin kun minkä tahansa muunkin osan/osakokonaisuuden valmistajat antavat osalle itselleen(näitä osia/kokonaisuuksia voidaan käyttää paljon muuallakin=vain yksi alihankintaketjun osa).
Silloin kun ko.osa/osakokonaisuus istuu kiinni BMW:ssä ja kaikki sen ympärillä ja sisällä on BMW speksein niputettu, määrittelee nimenomaan BMW sen oikean huoltovälin/tarpeen, ei suinkaan osien alihankkijat itse.
BMW maksaa siitä että öljyjen kanssa ei tarvitse heidän tuotteideen kanssa läträtä, eikä ZF:llä ole siihen mitään sanomista, vaan ainoa keino saada diili laatikoista tehtyä on suunnitella aski jossa tämä vaatimus myös oikeasti toteutuu.
Eli BMW kun tilaa joltakin alihankkijalta ihan minkä tahansa osan, annetaan sille tavoitehinta ja tietty laatutavoite jossa yhtenä pääkriteerinä on mm.ajosuorite ja sen täyttymisestä BMW ZF:lle maksaa.
Näiden yksittäisten varaosien/osakokonaisuuksien alihankkijat antavat valmistajilleen heidän omat takuunsa(myös varaosalaatikoille) ja BMW antaa takuunsa koko autolle(ZF ei vastaa BMW:n laatikoiden takuista, vaan BMW itse).
Eli ZF toki voi antaa omat vaihtosuosituksensa myymälleen varaosalle(yleensä näin koska asennukset ja öljytäytöt tehdään muualla kuin tehtaalla, tehtaan valvomissa olosuhteissa), mutta se ei todellakaan tarkoita sitä sillä olisi mitään tekemistä BMW:n itsensä antamille huolto-ohjeille.
Eli BMW vastaa ja määrittelee kullekkin myymälleen tuotteelle sen huoltotarpeen kokonaisuutena josta he ovat alihankkijoilleen maksaneet.
Eli silloin kun se ZF on kiinni BMW merkkisessä autossa ensiasennettuna, BMW on yhdessä ZF:n kanssa suunnitellut ko.laatikon kestävän koko kytkinlevyjensä kestoiän toimivan ilman yhtäkään öljynvaihtoa.
ZF myydessään laatikoita varaosana, voi toki määritellä kokonaan omia ja haluamiaan rajoja/rajoituksia ja huolto-ohjeita omille tuotteilleen.
Vasta siinä kohtaa kun BMW:ltä annetaan laatikoille edes öljynvaihto huoltosuositus....ohjelmasta nyt tietenkään puhumattakaan, aletaan näiden laatikoiden öljyjen kanssa läträämään.
Niin kauan kun edes huoltosuosituksissa ei öljynvaihtoja ole, eikä maailmalta muutenkaan kuulu mitään sellaista että näitä laatikoita olisi alkanut poikimaan vaihtamattomien öljyjen vuoksi, ollaan puhtaan taikauskon käsitteistössä. Vai mitä muuta se on?
Leave a comment: